قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چرا به یک وب سایت وردپرسی نیاز داریم؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کاملا رایگان و متن باز (open source)می باشد. وردپرس در سال  2003 در پیوسته پروژه b2 شکل گرفت که در پیش درآمد علاوه بر ظاهری زیاد ساده فقط یک سیستم رایگان برای ساخت تارنگار ها بود که امکانات نکوداشتن را در پسندیدن تارنگار نویسان پیمان میداد که بعد از مدتی به عنوان یک سیستم مدیریت درونمایه CMS شناسایی شد. این سیستم مدیریت درونمایه به سرعت دوست داشتنی شد به طوری که امروزه با استفاده از آن می توان فوق حرفه ای ترین وب سایت های ممکن را تاسیس کرد. قالب انجمن وردپرس  به قدری نیرومند شده است که بسیاری از سایت های بزرگ از آن استفاده می کنند و در همه بیشتر از 35 درصد سایت های سر تا راز عالم از وردپرس استفاده می کنند، که این آمار در ایران زیاد اغلب می باشد. و همواره در حال افزایش می باشد. وردپرس با زبان php که زیاد نیرومند و دوست داشتنی است نوشته شده است. و بدست  MY SQl حمایت می شود.

وردپرس
طراحی سایت با وردپرس
شما با به کارگیری وردپرس بسهولت در چند دقیقه بدون هیچ دانشی از برنامه نویسی می توانید هر نوع سایتی را که بخواهید به چهره کاملا حرفه ای تاسیس کنید. مدیریت وردپرس بسیار آسان است به گونه ای که شما می توانید در هر زمانی که بخواهید بدون احتیاج به هیچ وسیله ی جانبی با موبایل یا رایانه تمام تقدیر های سایت خویش را مدیریت کنید. و کمتر از دو ساعت می توانید کار با آن را یاد بگیرید.
شما اگر هیچ کار یا حتی ایده ای ندارید با وردپرس می توانید برای خویش کسب درامد کنید بدین صورت که با یادگیری آن یک وب مستر شوید و برای دیگران سایت طراحی کنید چنانچه تمایل به یادگیری وردپرس دارید از کتاب تعلیم وردپرس تم فارس استفاده کنید و همچنین اگر هیچ ایده ای برای کسب و کار خود ندارید و هیچ اطلاعاتی راجب وب و مراحل طراحی سایت ندارید کتاب اصول و مراحل طراحی سایت را به شما رهنمود می کنیم. خب در پیوسته به دسته های گوناگون وردپرس می پردازیم.

قالب وردپرس WordPress Theme
قالب وردپرس، پوسته وردپرس یا تم وردپرس که تمامی یک معنی را می دهند برای طراحی کلی سایت (دیزاین سایت) و تعیین آرایش عناصر گوناگون در صفحات وب سایت های شما باره استفاده پیمان می گیرد که قالب های وردپرس آماده به صورت رایگان و بازرگانی به چهره گسترده در گونه ها و طرح های گوناگون در گزین کردن شما پیمان می گیرد که شما با توجه به گونه سایت و متناسب با کسب و کار خود می توانید از آنها استفاده کنید. و بعد از دانلود و یا خرید قالب باره عقیده خویش فقط با چند کلیک ساده می توانید آن را بر روی وب سایت خویش قرار دهید. سایت تم فارس بهترین قالب های وردپرس متناسب با هر گونه کسب و کاری را که بخواهید بصورت کاملا فارسی سازی شده در برگزیدن شما کاربران قرار می دهد که می توانید قالب باره عقیده خویش را که به چهره تجاری یا رایگان  دانلود کنید.

افزونه وردپرس WordPress Plugin
افزونه وردپرس و یا پلاگین وردپرس نرم اسباب های کوچکی هستند که امکاناتی را به سیستم مدیریت محتوای وردپرس اضافه می کنند و مایه افزایش کارایی آن می شوند بدین معنا که شما هر قابلیتی را که بخواهید می توانید به وردپرس اضافه کنید و نشد ها را از بین ببرید. به عنوان مثال شما با استفاده از افزونه ووکامرس می توانید یک فروشگاه بسازید.و نصب کردن افزونه ها تنها با چند کلیک امکان پذیر است و وانگهی یگانه از انگیزه ها محبوبیت زیاد وردپرس افزونه ها می باشند چون بیش از 50 هزار افزونه ودپرس فقط در اندوختگاه وردپرس پیمان دارد که شما می توانید به راحتی از آنها بهره‌گیری کنید.

سونی و تلاش برای بقا در صنعت موبایل

اکسپریاهای جدید

دیشب در IFA 2015، سونی از جدیدترین و بهترین گوشی‌های اندرویدی خود رونمایی کرد. این سه دستگاه از کوچک به بزرگ با نام‌های «اکسپریا Z5 کامپکت»، «اکسپریا Z5»، و «اکسپریا Z5 پریمیوم» شناخته می‌شوند. این گوشی‌ها در طول چند ماه آینده نقش پرچم‌داران سونی در بازار تلفن‌های هوشمند را بازی خواهند کرد. اما آیا سونی می‌تواند با این سربازان تازه‌نفس، کشتی به‌گل‌نشسته‌ی خود را به دریا برگرداند؟

‌‌‌

شب گذشته در برلین، سونی از سه گوشی قد و نیم‌قد رونمایی کرد. اکسپریا‌های جدید قرار است پرچم سونی را در ماه‌های آینده در دست بگیرند. در مراسم رونمایی این گوشی‌ها، دو ویژگی بیشتر از همه توجه ما را جلب کرد. اول از همه این‌که سرانجام سونی هم به سراغ حسگر اثر انگشت رفت. هر سه گوشی جدید به این حسگر مجهز هستند. مورد دوم هم مربوط به رزولوشن چشمگیر نمایشگر «اکسپریاZ5 پریمیوم» است. برای اولین بار شاهد استفاده از رزولوشن ۴K در یک تلفن هوشمند هستیم؛ بماند که بسیاری از متخصصان استفاده از چنین رزولوشنی را در صفحات نمایش کوچک بی‌معنی می‌دانند.

‌‌‌

سه تفنگدار قد و نیم قد

هر سه گوشی خانواده‌ی Z5 به دوربین‌های ۲۳ مگاپیکسلی قدرتمند، بدنه‌ی ضد آب و حسگر اثر انگشت مجهز هستند. تفاوت اصلی بین این سه، به اندازه‌ی صفحه نمایش و البته رزولوشن آن‌ها محدود می‌شود.

 

3

 

دو مدل «اکسپریا Z5» و «اکسپریا Z5 کامپکت» نسخه‌های تکامل‌یافته‌ی گوشی‌های «اکسپریا +Z3» و «اکسپریا Z3 کامپکت» هستند. «اکسپریا Z5» نمایشگری ۵/۲ اینچی و Full HD دارد. در این بین، مدل کامپکت، کوچک‌تر و البته ارزان‌تر است! این گوشی به رسم کامپکت‌های قبلی سونی، مشخصات فنی تعدیل‌شده‌ای دارد. نمایشگر این گوشی ۴/۶ اینچی است و از رزولوشن HD بهره می‌برد. اما می‌رسیم به خوف‌ناک‌ترین مدل یعنی «اکسپریا Z5 پریمیوم». سونی این دستگاه را به‌عنوان اولین تلفن‌ هوشمند مجهز به نمایشگر ۴K معرفی کرده است. این مدل، نمایشگری ۵/۵ اینچی با رزولوشن باورنکردنی ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارد.

 

کشتی به‌گل‌نشسته

سونی در حالی در IFA از این سه تلفن هوشمند رونمایی کرد که در یک سال اخیر اخبار ضد و نقیضی در مورد بخش موبایل این شرکت شنیده می‌شد. حتی چند ماه پیش خبرهایی در مورد واگذاری بخش موبایل این شرکت هم منتشر شده بود. اما گویا سونی دست‌بردار نیست و با وجود همه‌ی انتقادها، همچنان می‌خواهد در بازی بزرگان این عرصه حضور داشته باشد. این شرکت در جدیدترین تلاشش، دیشب ما را خانواده‌ی Z5 آشنا کرد.

‌‌   ‌‌

4

‌‌‌

برای درک بهتر سیاست‌های اخیر سونی، بهتر است نیم‌نگاهی به تفکرات رهبر این شرکت داشته باشیم. در سال ۲۰۱۲، «کازو هیرای» (Kazuo Hirai) با شعار «سونی واحد» (One Sony) روی کار آمد. او در مقام مدیر عامل می‌خواست سونی را از وضعیت مالی نابسامانش در بیاورد. او از همان ابتدا تمرکز شرکت را بر روی سه حوزه قرار داد: دوربین دیجیتال، صنعت بازی و صنعت موبایل. سونی در دو بخش اول تا حد زیادی دین خود را ادا کرد. اما در دنیای موبایل هرگز نتوانست از پس بازیگران چون اپل و سامسونگ بربیاید.

 

 

 

‌‌‌

سیاست فرار از بحران

آقای هیرای در کنفرانس امروزش در IFA، اول از همه بر سیاست‌های اخیر شرکتش تاکید کرد. او گفت: «اصلاحاتی که ما در سه سال اخیر انجام داده‌ایم، کسب‌وکار ما را دگرگون و تلاش‌هایمان را متمرکز کرده.» ظاهرا او همچنان به آرمان‌های سه سال پیش خود پایبند است.

هیرای پس از پز دادن در مورد تلویزیون‌های سونی و یک دوربین کامپکت بی‌نظیر، موضوع را به سمت تلفن‌های هوشمند کشاند. ابتدا از دوربین خانواده‌ی Z5 صحبت کرد.


اپل عزیز، لطفا با مایکروسافت مهربان‌تر باش!

مدت کوتاهی است که ویندوز ۱۰ عرضه شده. از این طرف و آن طرف، بازخوردهای مثبتی در مورد ویندوز ۱۰ شنیده می‌شود. حتی عده‌ی زیادی از طرفداران مک‌بوک‌های اپل هم نسبت به ویندوز جدید روی خوش نشان داده‌اند. اما رویکرد محافظه‌کارانه‌ی اپل در قبال سرویس‌هایش، باعث شده کاربران محصولات اپل نتوانند با خیال راحت به ‌سراغ لپ‌تاپ‌های ویندوزی بروند. آیا این رویکرد اپل به سودش تمام می‌شود یا به ضررش؟

‌‌‌‌

استفاده‌ی همه‌جانبه از اکوسیستم اپل مزایای زیادی را برای کاربران به همراه دارد. با داشتن یک کامپیوتر مک و یک آی‌فون، شما احساس قدرت می‌کنید؛ حس می‌کنید در یک اکوسیستم بی‌نقص و بدون کوچک‌ترین مکث یا اعصاب‌خوردی، می‌توانید بیشترین بهره را از اینترنت و سرویس‌های مختلف ببرید. قابلیت‌های «هنداف» (Handoff) و «کانتینیویتی» (Continuity) را در نظر بگیرید. اپل با این قابلیت‌ها حلقه‌ی بین محصولاتش را تکمیل کرده است. تصور کنید که آی‌فون شما زنگ می‌زند، در این صورت آی‌پد شما هم زنگ خواهد خورد. حتی پیامک‌ها هم بر روی آی‌پد قابل دریافت هستند. از سوی دیگر هر کاری را که در آی‌پد در حال انجامش هستید، می‌توانید بدون کوچک‌ترین دردسری در کامپیوتر‌های مک ادامه دهید. حتی با آی‌پد یا مک‌بوک خود می‌توانید به تماس‌های ورودی آی‌فون پاسخ دهید.

mag4

قابلیت «ایر‌دراپ» (Airdrop) هم با کمترین دردسری، انتقال فایل بین آی‌فون، آی‌پد و مک را امکان‌پذیر می‌کند. اپلیکیشن «مسجز» (Messages) هم به شما امکان می‌دهد پیامک‌های خود را از طریق سیستم مک مشاهده کرده و به آن‌ها پاسخ دهید. همان‌طور که می‌بینید در اکوسیستم اپل همه‌چیز ساده و دم‌دست است. حال وقتی یک کامپیوتر ویندوزی را جایگزین کامپیوتر مک خود می‌کنید، تقریبا تمام این امکانات جذاب را از دست می‌دهید.

اپل برای پیاده کردن این قابلیت‌ها در ویندوز، با هیچ مانع فنی‌ای روبرو نیست. نکته اینجاست که خود اپل ترجیح می‌دهد امکاناتش را در حیاط خلوت خانه‌اش نگه دارد. از لحاظ استراتژیک و میزان فروش، اپل ثابت کرده که کاملا راه درستی را پیش گرفته؛ حداقل تا این لحظه که این‌گونه به نظر می‌رسد. فروش بالای کامپیوترهای مک، در این دوران رو به زوال کامپیوترهای شخصی (PC)، موید این نکته است.

mag2

مک برای آی‌فون، یک مکمل بی‌نظیر است. آی‌فون به‌تنهایی، چمدان‌های پر از پول را به سمت اپل روانه می‌کند؛ حال تصور کنید که کاربران در کنار آی‌فون خود و برای تکمیل گجت‌های‌شان، هر کدام یک مک هم بخرند. اما اگر ویندوز ۱۰ فراتر از انتظارات محبوب شود، آن موقع چطور؟

اگر مایکروسافت بتواند طرفداران اپل را به خرید یک لپ‌تاپ ویندوزی مجاب کند، احتمالا در آن شرایط، سیاست «ضد ویندوزی» اپل برایش گران تمام می‌شود. مایکروسافت می‌خواهد تعداد کاربران ویندوز ۱۰ را در عرض دو سه سال به یک میلیارد نفر برساند. احتمالا این شرکت، قلب و ذهن کاربران مک را هم هدف قرار خواهد داد. اگر آی‌فون با ویندوز ۱۰ به‌خوبی سازگار نباشد، یکی دو امتیاز از امتیازات فراوان آی‌فون کم می‌شود.

mag1

در بدبینانه‌ترین حالت، با محبوبیت ویندوز ۱۰ در سال‌های آینده، به‌طور غیر مستقیم، گجت محبوب آی‌فون هم ممکن است لطمه ببیند. تمام این‌ها، تنها شرایطی فرضی هستند. با این ‌حال اپل می‌تواند با نگاهی مهربانانه‌تر به ویندوز نگاه کند و با این کار جلوی به حقیقت پیوستن تمام فرضیات فوق را بگیرد. اپل می‌تواند با انتشار بهترین اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های خود بر روی ویندوز، گروه وسیعی از کاربران را خوشحال کند. این کار به احتمال زیاد هزینه‌ی زیادی برای اپل به‌همراه نخواهد داشت. این شرکت با این کار هوشمندانه می‌تواند سهم خود را از بازار تلفن‌های هوشمند تا سال‌های سال حفظ کند. جدا از بحث سود و زیان شرکت‌ها، این رویکرد اپل بیش از هر چیزی به نفع کاربران است. این کار باعث می‌شود کاربران بهترین سرویس‌ها را بر روی بهترین پلتفرم‌های موجود تجربه کنند.

‌‌‌

منبع: Business Insider

آیا شبکه‌های اجتماعی برای سلامتی ما مضر هستند؟

ظهور و گسترش شبکه‌های اجتماعی آنلاین خیلی سریع و فراگیر بوده است. احتمالا به این دلیل که فواید آن‌ها قابل غیر قابل انکار است. مطمئنا در حالی که زندگی شما را از دوستان و خانواده جدا کرده، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند شما را در ارتباط نگه دارند و این خیلی خوب است. ولی آیا این پدیده می‌تواند بدی‌هایی نیز داشته باشد؟ به خصوص امروزه که از چند شبکه‌ی اجتماعی به صورت همزمان استفاده می‌کنیم و روابط آنلاین ما فراتر از خانواده و دوستان نزدیک رفته است. پژوهش‌های مختلفی نشان می‌دهند که وقتی در شبکه‌های اجتماعی به دستاورد دوستانمان نگاه می‌کنیم،‌ از اینکه خود ما چنین دستاوردهایی نداشته‌ایم سرخورده می‌شویم. غافل از اینکه مردم عموما لحظات و دستاوردهای خوب زندگی خود را به اشتراک می‌گذارند. بعلاوه‌ی اینکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی پیش از خواب، می‌تواند در به خواب رفتن افراد اختلال ایجاد کند. ولی اگر مردم چنین بازخوردهای بدی را از شبکه‌های اجتماعی می‌دهند، همچنان باید از آن‌ها استفاده کنند؟ پژوهشی از دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که وقتی مردم دستاوردها و تجربیات خصوصی خود را به اشتراک می‌گذارند، بخشی از مغز که به لذت بردن مربوط می‌شود کار می‌افتد. دقیقا همان لذتی که از غذا خوردن یا حقوق گرفتن سر ماه می‌بریم. بنابراین در بحث شبکه‌های اجتماعی با نوعی پدیده مواجه هستیم که در عین مفید بودن، استفاده‌ی نامناسب از آن می‌توان مضرات زیادی داشته باشد. در اینفوگرافیک زیر سعی کردیم یک سری اطلاعات در این باره ارائه کنیم.

sm1

.sm2

.sm3

.sm4

منبع: Fix

اپل چاره‌ای جز ساخت «آی‌پد پرو» نداشت

سال ۲۰۱۲، «تیم کوک» تبلت هیبریدی را به یخچالی تشبیه کرد که کار توستر را هم انجام می‌دهد. کمی عقب‌تر در سال ۲۰۰۷ هم «استیو جابز» انزجار خود را از قلم استایلس بیان کرده بود. حالا شرایط تغییر کرده و اپل با مدیریت تیم کوک، «آی‌پد پرو» را ساخته؛ این دستگاه دقیقا همان چیزی است که اپل خود را از ساختنش بر حذر می‌داشت. تا چند سال پیش اپل با سرسختی تمام، به مرزهایی که بین آی‌فون، آی‌پد و مک‌بوک کشیده بود می‌بالید. اما قاعده‌ی بازی عوض شده. کاربران چیزی بیشتر از یک آی‌پد معمولی می‌خواستند. اپل در پاسخ به این نیاز مردم، آی‌پد پرو را رو کرد. با تمام انتقادهای صورت‌گرفته توسط خاص و عام، باید گفت که اپل کار درستی انجام داد. با نگاهی به روندهای تکنولوژی و نیازهای مردم، این شرکت بهترین تصمیم را گرفت.

2

 

آی‌پد پرو نمایشگری ۱۲/۹ اینچی دارد. اپل برای این تبلت یک قلم استایلس و یک کیبورد فیزیکی هم در نظر گرفته؛ یک تبلت بزرگ با قلم و کیبورد. مایکروسافت، سامسونگ، ایسوس، لنوو و چند شرکت ریز و درشت دیگر، پیش‌تر وارد این بازی شده بودند.

1new

آمارها نکات جالبی را به ما گوش‌زد می‌کنند؛ شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics پیش‌بینی کرده که فروش تبلت‌های معمولی احتمالا با کاهش ۸ درصدی روبرو خواهد شد. آی‌پدهای اپل هم شش فصل مالی است که فروش‌شان کم می‌شود. بر اساس جدیدترین گزارش، فروش آی‌پد نسبت به سال گذشته در همین فصل مالی، ۱۸ درصد کاهش یافته. همه‌ی آمارها از افت تدریجی فروش تبلت‌ها خبر می‌دهند. استیو جابز از آی‌پد به‌عنوان دستگاهی «جادویی و انقلابی» یاد می‌کرد. هنوز هم ما اعتقاد داریم که آی‌پدها محصولاتی بی‌نظیر هستند؛ اما اپل به یک جهش دیگر نیاز داشت. آی‌پد پرو، هر چند ایده‌ی خود اپل نبود، اما باید تولید می‌شد.