قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

بهینه سازی وب سایت

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل پیوسته صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.


سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند فرهنگ زیاد، دانش پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر همیشگی الگوریتم‌های رتبه‌بندی خویش غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.


سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکتا از فعالیت هایی است که بدست سئوکار انجام می شود.


الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.




اوایل آغاز سئو

در اوایل سنه 1990 اولین موتور‌های جستجو کار خود را ابتدا کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که امثال صفحه زرد، سئو اولیه بر بنیاد حروف الفبا اتمام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست هستی داشتند.


با رشد همیشگی اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری نما می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری کاربرد می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم واژه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه کاربرد شده تقسیم بر تعداد همه کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای درک محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به تعقیب این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را آغاز کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به پیگیری پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با به کارگیری روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.


یک نوشتار که بدست نیویورک تایمز در نوامبر سنه 1996 چاپ شد درباره توسعه‌دهندگان وب گفتگو کرد که برای پیمان گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو بهره‌گیری می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به به اتفاق کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت مخفی شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این واژه ها کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.


همان طور که گفته شد توسط آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل شغل خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن موعد قرار دریافت در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز هستی دارد و پیوستگی پیدا خواهد کرد.


اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در توسط آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش پیوستگی بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات پیوسته را نشانه می‌دهد.


بعد از اینکه سئوبرای شفا رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند فرهنگ و موعد برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.


بسته به اینکه چگونه واژه ها کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد بهره‌گیری پیمان می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه شدنی است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در طویل مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه لغایت نتیجه طبیعی اول که 58.4 درصد کلیک‌ها را دربرگیرنده می‌شود، قرار گیرند.


این جای شگفتی نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر راز رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو چشم وهمچشمی کنند. به عنوان نمونه واژه کلیدی رقابتی "بیمه خودکار" 1.5 میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خویش گزین کردن می‌دهد، این بدین معنی است که 3 جایگاه اول 58.4 درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خویش اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو پیمان گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به شمار مشتریانشان اضافه می‌شود.

یک مطالعه دیگر وب سایت میموس نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی همنشین دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و فقط 27.3 درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و آماده هستند برای آن موعد و هزینه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می طاقت بصورت ذیل چکیده نمود:


در بازدید وب سایت کارایی بسزایی دارد.

باعث ایجاد برند می شود.

باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

باعث شده تارنما در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.

باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.

بهترین افزار برای تبلیغات است.



سئو تو صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

سئو داخل صفحه به مهار مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و ... پیوسته می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خویش بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود. این طریق پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین مهار را روی آن دارید. هر نوع تغییری را که شما در محتویات سایت خویش ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که طریق SEO On Page بدرستی پیش از روش SEO Off Page سپریدن شود.


سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف طریق SEO On Page که توسعه وب سایت با مهار مستقیم بالایی سپریدن می‌شد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما اتمام می‌شود؛ این دربرگیرنده تمام چیزهایی است که می‌تواند در توسط آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در توسط آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود سپس با به کارگیری روش‌هایی که در بیرون از وب سایت اتمام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.


SEO Off Page یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت توسط آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود.


سئو کلاه - سفید چیست ؟ (White Hat)

در واژگان فنی این حوزه، سئو کلاه – سفید به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می‌شود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو بهره‌گیری می‌کند.


سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه – سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به هدف فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با قصد توسط آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود. این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و بکارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از لیست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.


انجام تاکتیک‌های سئو کلاه – سیاه ممکن است که مایه افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود.


مقالات در مقوله بهینه سازی موتور جستجو

در زیر به برخی از مقالات در گویه بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده است:


پژوهشی در راهبرد های بهینه سازی موتور جستجو برای گسترش وب سایت های بزرگ

در این تحقیق پژوهشگر معتقد است که هنگامی که پیاده سازی تارنما به سرانجام می رسد مشکلی که خیلی از کمپانی ها با آن روبرو هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خویش را در اینترنت معرفی نماید که بهترین طریق برای شناسایی تارنما بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر پای بست، 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو رسیدگی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای گسترش تارنما را بصورت ذیل شناسایی می نماید:


بهبود ساختار سایت

استراتژی واژه ها کلیدی

استراتژی URL

بهینه سازی کد

پردازش کردن متن

بهینه سازی لینک های ورودی

استراتژی نام پهنه و هاست

آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

این تحقیق استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را رسیدگی و روشنگری داده است و موردی که جهت مطالعه و آنالیز پیمان دیتا است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از عقیده محقق عبارتند از:


اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت

اضافه کردن URL به نقشه سایت

اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt

استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش شفا دید وب سایت

در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به 3 سه بخش تقسیم بندی می کنند:


شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.

وب مسترها و کمپانی های بهینه سازی موتور جستجو: کمپانی هایی که با به کارگیری یکسری آلت و مهارت ها کوشش می کنند رتبه تارنما ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند

جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات باره نظرشان هستند.

محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را سپریدن می دهند می بایست از واپسین دگرگونی ها الگوریتم ها ی موتورهای جستجو آگاه باشند و عواملی که مایه می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و وانگهی از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی سایر می بایست اطلاعات خویش را در سه دسته بندی بالا همش بروز نگه دارند.

آخر هفته

چگونه یک کفش پاشنه بلند راحت بخریم؟

کفش پاشنه بلند، آرزوی اکثر کسانیست که برای خرید کفش می روند، اما دست آخر با یک جفت کفش کتانی برمی گردند! حتما شما هم دیده اید که در مراسم ها ابتدا همه ی خانم ها با کفش های پاشنه دارشان، جلوه می کنند، اما هنوز به وسط مراسم نرسیده، کفش ها به کناری می رود و پابرهنه می شوند، اگر می خواهید این اتفاق برای شما نیفتد، مطلب زیر را بخوانید و از راه و روش انتخاب یک کفش پاشنه بلند مناسب با خبر شوید.

 

1 - ابتدا اطمینان حاصل کنید که سایز کفش مناسب را انتخاب کردید.

بر روی ورقه ای کاغذ بایستید و اطراف کفشتان را خط بکشید، سپس گرداگرد پای بدون کفش و برهنه خود را خط بکشید. ممکن است دریابید که بخش هایی از پای شما از کفش پهنتر و عریض تر است. معمولا فروشنده به شما می گوید که کفشی که اندکی تنگ است، با پوشیدن بهتر می شود، اما اگر کفشی در مغازه اندازه پای شما نیست، بهتر است آن را نخرید. مطمئن شوید که قوس کفش اندازه پای شما است.

 

2 - به دنبال کفش هایی باشید که بندهای آن دور ساق پایتان بپیچد تا پشتیبان و تکیه گاهی را برای پای شما فراهم کند.

 

3 - کفش پاشنه بلند، جزو آن دسته از چیز هایی است که برای خرید آن باید دست و دلباز باشید و آن را از برند های معتبر خریداری کنید.

 

پاشنه ای که کیفیت خوبی داشته باشد از کمردرد یا پیچ خوردگی پا جلوگیری می کند. اگر پاشنه کفش شما بیش از 10 سانتی متر باشد و در قسمت پنجه آن نیز کفی نداشته باشد، به دلیل قوسی که بین پنجه و پاشنه پای شما ایجاد می شود، فشار زیادی بر پای تان وارد می شود. اگر از کفشی با این ویژگی خوش تان آمده، از کفاشی ماهر بخواهید بر قطر کفی پنجه کفش، یک سانت بیفزاید.

 

4 - از عرق کردن پاهای تاندر کفش پاشنه بلند جلوگیری کنید.

در داخل کفش های پاشنه بلند خود پودر تالک بپاشید این کار از تعریق و گرم شدن پای شما جلوگیری می کند.

 

5 - استفاده از نیم کفی های ارتوپدی راه دیگر است که در داخل کفش قرارمی گیرد و به این ترتیب پوشیدن کفش پاشنه بلند برای شما راحت تر خواهد شد.

 

این کفی های شفاف، خود را با فرم های مختلف پا وفق می دهند، از لیز خوردن شما جلوگیری می کنند و هم چنین شما می توانید بارها از آن استفاده کنید.

 

6 - هنگام خرید کفش پاشنه بلند چند دقیقه با آن راه بروید.

با جناب فروشنده تعارف نکنید و چند دقیقه به کفش پاشنه بلندتان راه بروید تا مطمئن شوید با آن راحت هستید.

 

7 - جنس راحت را برای کفش پاشنه بلندتان انتخاب کنید.

جنس چرم و جیر از ورنی راحت تر هستند، پس دنبال ورنی پاشنه بلند نباشید.

حدود 80 درصد از خانه های گران قیمت حتما شومینه دارند. در واقع وجود شومینه جز اقلام لوکس هر خانه ای است، جدا از این چه کسی از گرم شدن کنار یک شومینه با یک فنجان چای گرم خوشش نمی آید؟ وجود آن به زیبایی و ارزش خانه ی شما می افزاید؟ اما همه ی اینها به این معنی است که مصرف انرژی آن بهینه است؟ آیا وجود شومینه ی معنی تضمین گرما و راحتی در کنار مصرف پایین است؟ جواب این سوال خیر است.

 

شومینه های چوب سوز و گاز سوز

شومینه های چوب سوز به رومانتیک بودن و لطافت محیط می افزایند، اما در کنار هدر رفت انرژی معمول در تمام آنها دچار عیب استفاده از چوب به عنوان سوخت نیز هستند. به طور کلی این نوع وسیله ی گرمایشی تنها ۱۵ درصد از انرژی چوب را به گرمایش تبدیل می کند و بقیه یا هدر می رود یا باعث آلودگی محیط زیست می شود.

 

در این بین برخی از شومینه های گاز سوز استفاده می کنند. هر چند این نوع وسیله ی گرمایشی معضل استفاده از حجم زیادی از چوب را ندارد و به بهره وری ۷۵ درصدی دست یافته است، اما به دلیل ساختار طبیعی آن همچنان انرژی بیشتری نسبت به بخاری مصرف می کند. هوای گرم در هر حالتی تمایل به بالا رفتن و فرار دارد. استفاده از شومینه، همانند روشن کردن بخاری یا سایر وسایل گرمایشی در کنار پنجره ای باز است. در واقع با روشن کردن شومینه، هوای سرد به طور مداوم از دودکش آن وارد و هوای گرم خارج می شود. تحقیقات نشان می دهند که استفاده از شومینه، حتی در خانه ای کاملا عایق بندی شده است، میزان مصرف انرژی را تا ۳۰ درصد افزایش می دهد.

 

بخاری برقی

بخاری های برقی بسیار کم حجم و گرمابخش هستند. به محض روشن شدن به توجه به استفاده از فن در دستگاه گرمای آن را حس می کنید. اما نسبت مصرف این بخاری برقی در مقایسه با وسایل گرمایشی گازی ۳۰ به ۹۰ است. این امر به معنی بهره وری پایین آنها در گرمایش خانه است. در عین حال میزان مصرف برق این وسیله نیز بسیار بالا است و درآخر ماه با قبض بسیار چاقی رو به رو خواهید شد.

 

بخاری گاز سوز

بخاری های گاز سوز، هر چند دچار عیب سیاه کردن محیط اطراف خود هستند، اما تا ۹۰ درصد بهره وری دارند. در عین حال با توجه به بسته بودن مسیر ورود هوای سرد از دودکش به خانه و استفاده از شیشه در جلوی شعله، مانع هدررفت گرمای تولید شده در خانه می شوند.

 

فویل آلومینیومی یکی از وسایل پرکاربرد در آشپزخانه است. در این مقاله قصد داریم شما را با کاربردهای مختلف و جالبی که فویل های آلومینیومی دارد آشنا کنیم.

 

استفاده هوشمندانه از فویل آلومینیومی

این وسیله لازم در هر آشپزخانه را به یک سلاح سری تبدیل کنید. تا به حال می دانسته اید که فویل آلومینیومی وسیله راحتی برای پیچیدن و نگه داشتن باقی مانده غذاهاست، اما عملا در سر تا سر خانه می تواند فوق العاده مفید باشد.

 

با فویل آلومینیومی چاقویتان را تیز کنید

یک تکه را چهار تا بزنید تا چهار لایه شود. سپس چندین بار آن را قیچی بزنید تا تیغه های کند تیز شوند.

 

در برابر چکه رنگ حفاظ بسازید

برای رنگ کردن آشپزخانه تان نوار حفاظ ندارید؟ دستگیره های در، قپه ها، و دستگیره های کشوها را با فویل بپوشانید تا از لکه و پرش رنگ محفوظ بمانند.

 

با فویل آلومینیومی از شر زنگ زدگی خلاص شوید

برای پاک کردن لکه های سمج زنگ زدگی از روی گلگیرهای کرومی ماشین و لوازم خانگی، سطح را با فویل مچاله شده مالش دهید.

 

با فویل آلومینیومی زمان کمتری برای اتوکشی صرف کنید

یک نوار بلند از فویل آلومینیومی زیر لایه روکش میز اتوی خود بگذارید. چون فلز گرما را جذب می کند، چروک های پارچه های پشمی و نخی را بسیار سریع تر صاف می کند.

 

با فویل های آلومینیومی قیف بسازید

یک ورقه را به صورت مخروطی شکل در آورده و یک سوراخ کوچک در انتهای آن ایجاد کنید و از آن برای ریختن مایعات داخل بطری های و شیشه های دارای دهانه ی تنگ استفاده کنید.

 

چیزهای مختلف را به هم ببندید

می خواهید پاهای مرغ سرخ کردنی یا تکه های سبزیجات خود را در داخل فر به هم ببندید تا از هم جدا نشوند؟ یک نوار باریک از فویل آلومینیومی راه حل مناسب است.

 

با فویل های آلومینیومی از دستگیره و شیرهای آب در مقابل انگشتان کثیف محافظت کنید

دستان کودکان با رنگ و خمیر کثیف می شود؟ روی شیـرهای آب و دستگیره های درها را با فویل بپوشانید تا لکه ی انگشت بر آن ها نیفتد.

 

از خشکیدگی ناخوشایند رویه سوپ جلوگیری کنید

یک تکه فویل به اندازه  ظرف ببرید و مستقیما روی سطح سوپ یا آب گوشت قرار دهید. آن را بپوشانید و نگهداری کنید.

با گرم تر شدن کره ی زمین و تبدیل شدن تغییرات آب و هوایی به یک تهدید واقعی، تلاش برای کاهش مصرف انرژی و کاهش اتلاف انرژی در خانه و ادارات اهمیت روزافزونی یافته است. با کمی تغییر در خانه و محل کار می توانید تاثیری مثبتی در کاهش آلودگی و گرم شدن هوا و کاهش مصرف انرژی در جامعه داشته باشید.

 

صرفه جویی در محل کار

۱: در پایان شب تمام چراغ های دفتر خود را خاموش کنید

برای صرفه جویی در مصرف برق، خاموش کردن تمام چراغ ها از دستشویی تا دفاتر محل کارتان الزامی است. همچنین اگر قصد دارید بیش از چند دقیقه بیرون از اتاقی بمانید باید چراغ آن را خاموش کنید. در طول روز، می توانید از نور طبیعی خورشید استفاده کنید. به جای با استفاده از چراغ های فلورسنت پرده ها را باز کنید یا میز خود را زیر پنجره قرار دهید. خاموش کردن یک چراغ فلورسنت به مدت یک ساعت در روز می تواند ۳۰ کیلوگرم دی اکسید کربن کمتری در سال وارد هوای زمین کند. همچنین در صورتی که نور فضا کافی است می توانید از یک برق کار بخواهید تعداد لامپ ها را کمتر کند. علاوه بر این می توانید لامپ های خود را با لامپ های LED تعویض کنید تا در مصرف برق حداکثر صرفه جویی را داشته باشید.

 

۲: مانیتور کامپیوتر را در حالت ذخیره ی انرژی قرار دهید

اغلب کامپیوترهای جدید ویژگی ذخیره ی باتری دارند که می تواند مصرف برق دفتر شما را کاهش دهد. بنابراین اگر بیش از ده سال است که از یک کامپیوتر استفاده می کنید بهتر است برای کاهش مصرف برق آن را عوض کنید. علاوه بر این برخی آپشن ها مانند screen saver را خاموش کنید. این گزینه تنها انرژی مصرفی کامپیوتر شما را دو برابر می کند. به همه یادآوری کنید که در زمان هایی که از وسایل برقی و کامپیوتر استفاده نمی کنند، آن را خاموش کنند. خاموش کردن کامپویتر عمر آن را کاهش نمی دهد، اما مقدار زیادی در مصرف برق صرفه جویی می کند.

 

۳: در مورد استفاده از انرژی سبز فکر کنید

انرژی سبز برنامه ای برای کاهش مصرف انرژی در خانه و ادارات و استفاده از برق تمیز و تجدید پذیر است. در مورد امکان استفاده از آن و هزینه های لازم با متخصصین این حوزه مشورت کنید.

 

۴: از سرویس شرکت، دوچرخه یا حمل و نقل عمومی استفاده کنید

با تنظیم رفت و آمدهای روزانه می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. با همکاران قرار بگذارید که از یک ماشین استفاده کنید. دوچرخه نیز وسیله ای است که نه سوختی مصرف می کند و نه باعث آلودگی هوا می شود. حمل و نقل عمومی نیز در کاهش آلودگی هوا تاثیر زیادی دارد.

 

صرفه جویی در خانه

۱: خاموش کردن تمام چراغ ها و لوازم برقی

خاموش کردن تمام چراغ ها و لوازم برقی را پس از مصرف تبدیل به یک عادت در خانه کنید. این کار باعث صرفه جویی چند صد هزار تومنی در قبض برق سالانه ی شما و کاهش مصرف انرژی در جامعه می شود.

 

لوازم الکترونیکی که به ندرت استفاده می کنید، برای مثال فریزری کوچک در زیرزمین یا قهوه ساز آشپزخانه، را از برق بکشید. به همه یاد بدهید که پس از خروج از اتاق چراغ ها را پشت سر خود خاموش کنند. لامپ های خانه را با لامپ LED تعویض کنید. این لامپ ها بسیار مقرون به صرفه هستند و تا ۸۵ درصد نسبت به لامپ های معمولی در مصرف برق صرفه جویی می کنند. علاوه بر این مراقب مصرف برق لوازم در حالت خاموش نیز باشید. برخی لوازم حتی در حالت خاموش نیز کمی برق مصرف می کنند. آنها را به یک چندراهی متصل کنید تا در زمانی که خاموش هستند، همه را با یک کلید از برق جدا کنید.

 

۲: برچسب مصرف انرژی A

از لوازم خانگی استفاده کنید که برچسب مصرف انرژی A دارند. درجه حرارت یخچال را در ۳۸-۴۲ درجه فارنهایت و دمای فریزر را در ۰-۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید. اگر یخچال شما حالت صرفه جویی در انرژی دارد، آن را فعال کنید. همواره نوار دور در یخچال و فریزر را بررسی کنید تا از اتلاف انرژی در این وسیله جلوگیری کنید.

 

۳: ظرفی با اندازه ی مناسب

برای پخت غذا از ظرفی با اندازه ی مناسب استفاده کند. جوش آمدن آب در قابلمه ای بزرگ به مقدار زیادی انرژی گرمایی نیاز دارد. علاوه بر این برای گرم کردن مواد غذایی کم به جای گاز از مایکروفر استفاده کنید.

 

۴: از ماشین ظرف شویی استفاده کنید

برای شستن ظرفها بهتر است از ماشین ظرف شویی استفاده کنید و به جای آبکشی ظرف ها پیش از قرار دادن در ماشین، روی آنها را با دستمال تمیز کنید. ماشین را تنها زمانی روشن کنید که پر شده است.

 

۵: شست و شوی لباس در آب سرد

از ماشین لباس شویی هایی استفاده کنید که لباس ها را در آب سرد هم می توانند بشویند. این کار در مصرف برق صرفه جویی زیادی می کند. فیلتر لباس شویی و نوار دور در را هر شش ماه بررسی کنید تا از اتلاف انرژی جلوگیری کنید.

 

۶: از درز گیر استفاده کنید

وجود شکاف در در و پنجره یا دیوار باعث هدر رفت انرژی می شود. استفاده از پنجره های دوجداره نیز در حفظ گرما یا سرمای خانه کمک زیادی می کند.

صرفه جویی در مسواک زدن، آشپزی و تمیز کردن بسیار توصیه می شود. همه کم و بیش با این روش ها آشنا هستیم. هر کسی می داند که نباید در هنگام مسواک زدن شیر آب را باز بگذارد. اما این تنها بخش کوچکی از مقدار آب مصرفی در خانه است. هنوز هم راه بسیار زیادی در کاهش مصرف آب باقی مانده است. در این مقاله با کاهش مصرف آب در حمام آشنا می شویم.

 

• قبل از شروع

بیشترین مصرف آب در حمام همیشه قبل از شروع به شستشو و در هنگام انتظار برای گرم شدن آب صورت می گیرد. همیشه سطلی را در حمام داشته باشید و آب سرد را در آن جمع کنید. از این آب برای شستشوی دستشویی، تمیز کردن خودرو، آبیاری گیاهان یا تمیز کردن منزل استفاده کنید.

 

• دوش کم مصرف

دوشهای کم فشار نصب کنید. خرید این دوش ها شاید مبلغی هزینه بر شما وارد کند، اما در آینده با کاهش مصرف آب در قبض شما جبران مافات می کند. جریان آب در شیرهای رایج در حمام در هر دقیقه در ۵ گالن و یا بیشتر است، در حالی این جریان در دوش های کم فشار به طور معمول ۲٫۵ گالن در هر دقیقه (یا کمتر!) است.

 

• زمان کمتر، مصرف کمتر

برای کاهش مصرف آب در حمام، زمان کمتری را زیر دوش صرف کنید. اگر زیر دوش غرق فکر می شوید و زمان از دستتان در می رود، با خود دستگاه پخش موسیقی ببرید و به خود بگویید که بعد از چند تراک از حمام بیرون می آیید. ترانه های خیلی طولانی حساب نمی شود!

 

• شیر آب را ببند

اگر قرار است در حمام اصلاح کنید یا مسواک بزنید، شیر آب را ببندید.

 

صرفه جویی در مصرف آب,صرفه جویی هنگام حمام کردن

برای کاهش مصرف آب در حمام، زمان کمتری را زیر دوش صرف کنید

 

• دوش بگیرید

حمام نکنید. دوش بگیرید. اگر به جای هفته ای دو بار هر روز دوش کوتاهی بگیرید آب کمتری از آن مصرف می کنید که هفته ای نیم ساعت حمام کنید.

 

• نظامی باشید

نظامی حمام کنید. در بهار و تابستان به گرم کردن حمام و بخار کردن آب نیاز چندانی ندارید. دوش را باز کنید و خود را خیس کنید. دوش را ببندید و خود را صابون بزنید. دوش را باز کنید و صابون ها را بشویید. با این کار به مقدار شگفت آوری در مصرف آب در حمام صرفه جویی خواهید کرد.

 

• مصرف آب در حمام

شامپوها و صابون هایی راخریداری کنید که با مقدار کمی آب شسته می شوند. صابون و شامپوی سر بچه علاوه بر اینکه حاوی مواد شیمیایی کمتری است، به آب کمتری نیز برای شستشو نیاز دارد.

 

استفاده از وان و حمام گرفتن را به حداقل دفعات محدود کنید

 

• وان، نه

استفاده از وان و حمام گرفتن را به حداقل دفعات محدود کنید. هر بار استفاده از وان ۳۵ تا ۵۰ گالن آب مصرف می کند، در حالی که یک دوش ۱۰ دقیقه ای با دوشهای کم فشار تنها ۲۵ گالن آب مصرف می کند.

 

بیشترین مصرف آب در حمام, مصرف آب در حمام

استفاده از وان و حمام گرفتن را به حداقل دفعات محدود کنید

 

• حمام اشتراکی

به همراه بچه ها حمام بگیرید. با اشتراک در حمام گرفتن به همراه بچه ها علاوه بر کاهش مصرف آب، از شیطنت آنها و اسراف آب نیز جلوگیری می کنید. برای رعایت حدود شخصی می توانید تا قبل از خروج آنها از حمام و اتمام شستشوی آنها با لباس حمام بگیرید.

 

• وان مخصوص بچه ها

بچه های کوچک را در وان کوچکی حمام کنید. وان مخصوص وی (کوچک) را نیمه پر کنید. در حین بازی کودک در آب وی را با شامپو و صابون تمیز کنید و با همان آب کف شامپو را از تن وی بشویید. بدین ترتیب، تنها لازم است زیر دوش و با مقدار کمی آب وی را کاملا تمیز کنید و از حمام خارج کنید.

نمک یکی از اصلی ترین چاشنی های آشپزی است که علاوه بر کاربرد آشپزی می تواند کاربردهای دیگری هم در خانه داری تان داشته باشد. با ما همراه شوید تا شما را با کاربردهای مختلف نمک در خانه داری آشنایتان کنیم.

 

چند استفاده جالب نمک آشپزخانه

نمک یکی از چاشنی های غذایی است که مدت های مدیدی به صورت گسترده توسط انسان ها استفاده می شود و فواید زیادی دارد که شاید شما تا کنون درباره آن نشنیده باشید. اکنون در این مقاله می خواهیم توضیح مختصری درباره چندین نمونه از موارد کاربرد این ماده غذایی به شما بدهد.

 

جلوگیری از قارچ و کپک روی پرده حمام

اگر بلافاصله بعد از خریدن پرده حمام ابتدا آن را با آب نمک شستشو بدهید هرگز قارچ و کپک روی آن رشد نمی کند.

 

درمان جای نیش حشرات

برای درمان جای نیش حشرات ابتدا انگشت را مرطوب کنید سپس آن را در نمک فرو کرده و روی جای نیش بمالید.

 

تمیز کردن ظروف مسی

نمک برای تمیز کردن ظروف مسی معجزه می کند. نمک را با سرکه و آرد ترکیب کنید و کمی هم آب لیمو داخل آن بریزید و ترکیب را روی ظرف مسی بمالید.

 

جلوگیری از پاشیدن روغن

برای سرخ کردن ماهی یا گوشت ابتدا کمی نمک داخل روغن تاوه بریزید تا هنگام سرخ شدن روغن به بیرون پاشیده نشود.

 

جلوگیری از چکه کردن شمع

برای جلوگیری از چکه های ذوب شده شمع ابتدا آن را برای چند ساعت در محلول غلیظ نمک قرار دهید و بعد از خشک شدن آن را روشن کنید.

 

از بین بردن بوی بد کفش

برای از بین بردن بوی بد کفش کیسه های نمک را داخل کفش ها قرار دهید، بعد از چند ساعت کفش ها دیگر بد بو نیستند. به جای کیسه می توانید مقداری نمک داخل کفش ها بپاشید.

 

خلاص شدن از مورچه ها

برای خلاص شدن از مورچه ها محلول نمک و آب به نسبت ۱ به ۴ در بطری درست کنید و آن را در قسمت هایی که مورچه هست بریزید. یا این که فقط مقداری نمک بپاشید.

 

درست کردن رنگ خانگی برای بچه ها

برای درست کردن رنگ بازی برای بچه ها ۱ پیمانه آرد را با ۱ پیمانه نمک مخلوط کنید. سپس یک پیمانه آب و چند قطره رنگ به آن اضافه کنید.

 

از بین بردن بوی پیاز از روی دست

معمولا بعد از آشپزی بوی پیاز و سیر روی دست ها باقی می ماند. برای از بین بردن آن دست ها مرطوب کنید سپس روی آن ها نمک بمالید و در آخر شستشو دهید.

 

خوشبو کننده هوای طبیعی

برای درست کردن این خوشبو کننده به ۱ و ½ پیمانه نمک و ۲۰ الی ۳۰ قطره روغن ضروری و گلبرگ های رز نیاز دارید. تمام این مواد را داخل یک شیشه آماده کنید و از بوی خوش خانه لذت ببرید. می توانید از پوست پرتقال به عنوان ظرف برای این کار استفاده کنید.



رپورتاژ آگهی چیست؟

اولین سوالی که باید به آن استجابت دهیم تعریف ریزبین رپورتاژ اعلان است. رپورتاژ آگهی به معنی انتشار یک مقاله از شما در سایتی سایر است که معمولا با هدف معرفی یک فرآورده و یا لینک سازی جهت درمان وضعیت سئو سپریدن میشود. در این مقاله تلاش میکنیم بیشتر در باره خرید رپورتاژ و استانداردهایی که باید در آن رعایت شود صحبت کنیم.


خرید رپورتاژ سایت های بسیاری وجود دارند که به چهره پیوسته در حال فرآوری محتوا هستند و روزانه بازدیدکنندگان زیادی را به خویش جلب میکنند. یکتا از طریق های درآمدزایی این سایت ها فروش رپورتاژ آگهی است. این سایت ها با پروا به اعتبار گستره و تعداد بازدیدکنندگان روزانه خود، مبلغ مشخصی را برای درج یک نوشتار از طرف شما در سایت خویش گرفتن میکنند. شما نوشتار مورد عقیده خود را به آنها ارایه میدهید و در دسته هایی متعلق به برای سایت خویش لینک سازی میکنید.


دعوت از فامیل یا دوستان برای مناسبت های بزرگ و کوچک برای یک وعده غذایی، همیشه خاص و دوست داشتنی است اما شاید به یک چالش بزرگ هم تبدیل شود؛ زیرا باید غذاهایی اشتها برانگیز و مطابق سلیقه همه افراد تدارک ببینید. یکی از راه ها چیدمان زیبا و دلنشین میز شام است. پس با این مطلب همراه باشید تا بهترین روش چیدمان میز شام را بررسی کنیم.

 

میز شام تان را با این نکته ها حرفه ای بچینید

تزیین محوطه میز شام

قبل از هر کاری باید به تمیز کردن محوطه میز شام خود بپردازید. لذت بردن از یک وعده غذایی به احساس رضایت از محیط اطراف شما بستگی دارد. اگر از موهبت خوردن غذا در فضای باز برخوردار هستید پس مطمئن باشید که میز غذای شما در بهترین شرایط جوی قرار دارد و محوطه اطراف عاری از هرگونه زباله است. می توانید از چراغ های تزیینی، شمع و ... برای جلوه بخشیدن به چیدمان محل غذاخوری استفاده کنید. 

 

سفره میز شام

قبل از پهن کردن سفره اصلی، بهتر است میز خود را با یک سفره ضخیم پنبه ای بپوشانید. این کار باعث می شود ظروف روی میزتان حرکت نکنند و مانع از ایجاد سر و صدا در هنگام برداشتن یا قرار دادن ظروف می شود. در ضمن از یک رومیزی متناسب با ابعاد و شکل میز استفاده کنید و مطمئن شوید تمام گوشه ها و بخش های میز را پر می کند.

 

بشقاب

بشقاب های تخت را اول و بشقاب گرد را روی آن قرار دهید.

 

قاشق و چنگال

قاشق در سمت راست بشقاب و چنگال در سمت چپ آن است. در ضمن چاقو و قاشق کوچک بالای بشقاب ها نیز برای صرف دسر قرار می گیرد. در ضمن لیوان ها همیشه بالای چاقو قرار داده می شود.

 

دستمال سفره

دستمال سفره را می توانید با طرح ها و رنگ های مختلف انتخاب کنید و با هنر و سلیقه خود به آن ها فرم داده و روی بشقاب گرد قرار دهید. در انتخاب طرح و رنگ آن ها دقت کنید که با میز غذای شما هارمونی داشته باشد و مانع از شلوغ شدن بیش از حد میز شام شود.

 

چاشنی ها

چاشنی ها باید در محلی واقع شود که همه به آن دسترسی داشته باشند؛ مثلا یک جا سسی را برای دو تا سه نفر در نظر بگیرید. همچنین توجه داشته باشید که همیشه یک بشقاب کوچک برای دور ریختن استخوان ها و ... غذاهای خاصی مثل غذاهای دریایی در نظر بگیرید.

 

نکته : هرگز هیچ یک از مواد غذایی را با بسته بندی سر سفره قرار ندهید این کار زیبایی میز شما را کاملا از بین می برد.

برای انتخاب عطر وقتی به داخل فروشگاه های عطر فروشی می روید با بوها و عطرهای مختلفی آشنا می شود و این امر در انتخاب عطر مناسب شما را گیج می کند. با ما همراه شوید تا بهترین راه تست کردن عطر را بدانید.

 

بهترین روش برای تست کردن عطر

اکنون دل به دریا زده اید و می خواهید عطر همیشگی تان را عوض کنید. اما داخل فروشگاه های عطر فروشی با بوها و عطرهای مختلفی مواجه می شوید و این شما را سر درگم می کند. و زمانی که این بوها با هم ترکیب می شوند دیگر از تصمیم خودتان برمی گردید و دوباره همان عطر همیشگی را می خرید. می خواهم شیوه ای به شما آموزش بدهم که دیگر دچار چنین مشکلی نشده و به راحتی بتوانید عطر مناسب را انتخاب کنید.

 

وقتی می خواهید نمونه یک عطر جدید را تست کنید مقداری از آن روی کاغذهای مخصوص تستر بزنید و بو کنید. سپس به جای این که بینی تان را به سمت یک بطری قهوه ببرید تا بوی آن عطر از مشام تان برود، ساعد دست را بو کنید. و سپس به سراغ عطر بعدی بروید.

 

پوست شما بویی کاملا خنثی برای خودتان دارد. بنابراین بو کردن آن در فاصله بین عطرها هر رایحه ای که در بینی باشد را پراکنده می کند و تشخیص دادن عطرهای مختلف را آسان می کند. به همین راحتی دیگر برای این کار نیازی به بو کردن قهوه ندارید.

در این مطلب 7 راهکار را معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید انجام بدهید تا مجموعه‌ لباس های با ارزش خود را به شکل بسیار باشکوهی که لیاقتش را دارند، حفظ کنید.

 

چگونه از لباس و کفش های مان مراقبت کنیم تا بیشتر عمر کنند؟

اگر شما در حال خواندن این مطلب هستید احتمالاً پول و وقت زیادی را صرف لباس‌های خود کرده‌اید. شما با دقت و زحمت یک لباس را بر لباس دیگر ترجیح داده‌اید، کفشی را با توجه به وضعیت مالی خود انتخاب کرده‌اید و یک سوم حقوقتان را صرف خرید یک تاپ ابریشمی کرده‌اید یا به حساب بانکی‌تان آنقدر فشار آورده‌اید تا به یک ظاهر خاص برسید و چرا این کار نکنید؟ شما هر روز لباس می‌پوشید پس چرا کاری نکنید که حس کنید خاص و زیبا هستید؟ فقط یک مسئله‌ای وجود دارد: وقتی شما اینقدر برای کمد لباس‌تان زحمت می‌‌کشید باید زمان و تلاشی را هم برای حفظ آن در نظر بگیرید. اگر شما چیزی را دوست دارید، نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید.

 

ما می خواهیم کاری کنیم که لباس ها مثل روز اولشان سالم باقی بمانند. اگر شما خوش‌شانس باشید می‌توانید آنها را برای یک عمر بپوشید. این که ظاهر لباس‌ها را نو نگه داریم و به آنها عمر طولانی‌تری ببخشیم، کاملاً ممکن است. اما این منوط به مچاله نکردن لباس‌ها روی کف زمین است. در این مطلب 7 راهکار را معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید انجام بدهید تا مجموعه‌ی لباس‌های با ارزش خود را به شکل بسیار باشکوهی که لیاقتش را دارند، حفظ کنید.

 

مشکل : کش آمدن و تاب برداشتن لباس

سلاح مخفی شما : چوب رختی

چگونه : لباس‌های خود را با چوب رختی آویزان کنید، البته با چند استثنا: به جز لباس‌هایی که دارای تزئینات خاصی هستند (به خاطر اینکه آنها وسایلی هستند که شما قصد ندارید آویزان کنید. مثل: لباس‌های تزئین‌دار، چرم، بعضی‌ سویشرت‌ها که از شکل خود می‌افتند و سنگین هستند یا پارچه‌های ترمه) به جز اینها من دوست دارم تمام لباس‌هایم را آویزان کنم. چرا که تصور می‌کنم آویزان کردن لباس‌ها رفتار بهتری با آنهاست.

 

مشکل : کشیده شدن نخ‌ها روی لباس

سلاح مخفی شما : استفاده از چوب‌ رختی‌های یک شکل

چگونه : از شایع ترین اشتباهی که در کمد لباس مردم مشاهده می‌کنیم این است که آنها انواع چوب رختی را دارند ولی نمی دانند باید از کدامشان استفاده کنند. آویزان کردن لباس‌ها با چوب رختی کافی نیست نحوه‌ی این کار هم مهم است. وقتی به جای استفاده از چوب‌ رختی‌هایی که نصفش پلاستیک، آهن و چوب است از چوب رختی‌ای با یک رنگ و یک استایل استفاده می کنید این نشان می‌دهد که لباس‌های شما در شرایط بهتری هستند. این یک راهکار تصویری است که برای شما جواب خواهد داد. شما باید این کار را همان اول انجام بدهید و نکته‌ی دیگر این است که چوب رختی‌هایی از جنس چوب به هیچ وجه فضا را برای شما  ذخیره نمی‌کنند. متاسفانه وقتی مردم از سیستم‌های ساده استفاده نکنند در نهایت این موضوع به ضرر لباس‌ها تمام می‌شود و من فکر می‌کنم این یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی  است که مردم مرتکب می‌شوند.

 

مشکل : رنگ پریدگی

سلاح مخفی شما : شستن با مواد شوینده‌ی مخصوص آب سرد

چگونه : هیچ چیزی به اندازه‌ رنگ پریدگی باعث کهنه به نظر رسیدن ظاهر لباس شما نخواهد شد. آکمی اوکا مدیر قسمت مواد صنایع شیمیایی فورمولتیکس می‌گوید: محو شدن رنگ‌ها می‌تواند بر اثر ذرات غیر محلول در آب بوجود آید که در طول شستن روی لباس ته‌نشین می‌شوند و لباس‌ها را از سطح بیرونی رنگ‌پریده نشان می‌دهد. ترکیباتی وجود دارند که می‌توانند جلوی ته‌نشین‌ شدن این ذرات روی لباس‌ها را بگیرند و باعث شوند لباس‌ها تمیز و روشن به نظر برسند. یک راه دیگر برای جلوگیری از این رویداد شستن لباس‌ها در آب سرد همراه با مواد شوینده‌ی مخصوص آب سرد است.

 

مشکل : ترکیب رنگ ها

سلاح مخفی شما : کاغذ بدون اسید

چگونه : اینکه لباس‌های خود را چگونه تا می‌کنید برای محافظت از لباس‌های شما مهم است. جایی که به نگهداری از لباس‌های محبوبم برمی‌گردد اغلب دور آنها را با یک کاغذ بدون اسید می‌پوشانم. این کاغذ باعث می‌شود تا از ترکیب رنگ لباس‌ها با یکدیگر جلوگیری شود.

 

مشکل : سوراخ‌هایی که توسط حشرات ایجاد می‌شوند

سلاح مخفی شما : روغن اسطوخودوس

چگونه : وقتی لباس‌های خود را انبار می‌کنید مهم است که محفظه‌ی نگهداری آنها نسبت به ورود هر نوع حشره‌ای عایق باشد. هیچ چیزی به اندازه یک بید بزرگ روی سویشرت سوراخ ایجاد نمی‌کند. از اسطوخودوس در کمد و کشوی لباس استفاده کنید. من یکی از طرفداران استفاده از اسطوخودوس به جای سدر هستم. اسطوخودوس حشرات را از خود دور می‌کند و یک ضد عفونی کننده طبیعی است. قدرت بیشتری نسبت به سدر دارد. شما مقداری اسطوخودوس را درون کمد خود بریزید و خواهید دید که دیگر هیچ حشره ای نزدیک کمد لباس‌های شما نخواهد شد.

 

مشکل : کیف‌های خالی

سلاح مخفی شما : پرکننده کیف

چگونه : ما تصور می‌کنیم که کیف اگر خالی باشد تا با یک سری خرت و پرت کوچک پر شده باشد بهتر است. اما این تصور غلط است، باید از مواد پر کننده کیف استفاده شود تا شکل کیف شما حفظ شود. همچنین می‌توانید از کاغذهای بدون اسید برای پر کردن داخل کیف استفاده کنید.

 

مشکل : از شکل افتادن کفش‌ها

سلاح مخفی شما : قالب کفش

چگونه : کفش‌ها عموماً نادیده گرفته می‌شوند چرا که اغلب برای محافظت از آنها از واکس استفاده می‌شود اما مشکل از یک جا نشستن کفش‌ها درون جاکفشی ناشی می‌شود. مهم است که از قالب‌های کفش برای زیبا نگه داشتن کفش‌ها استفاده شود و البته تمیز نگه داشتن هم باید در دستور کار باشد. برای پوتین‌های بلند استفاده از قالب‌ کفش امری ضروری است. نه تنها کمک می‌کند پوتین‌ها راست بمانند بلکه شکل قسمت ماهیچه‌ی پوتین را نیز حفظ می‌کند.

 

نگهداری از یک کفش چرمی بستگی به استفاده از برس و مقداری واکس پوتین خوب دارد. شما این کار را باید حداقل فصلی یک‌بار انجام بدهید اما برس می‌تواند برای چرم جیر نیز استفاده شود. فقط برس را تمیز نگه دارید تا ظاهر خارجی کفش‌های شما نیز تمیز بماند.

چگونه عصاره ی آلوئه ورا را بگیریم عصاره ی الوئه ورا به جهت خواص انتی اکسیدانی و آنتی باکتریالی بسیار مشهور است و اغلب برای سوختگی استفاده می شود. با این حال خرید، عصاره یا کرم الوئه ورا به جهت دارا بودن مواد افزودنی و رقیق شدن آلوئه ورا ممکن است تمام خواص آن را به پوست شما نرساند. می توانید با گرفتن عصاره ی آن در خانه از عاری بودن آن از مواد شیمیایی و خلوص بیشترش اطمینان حاصل کنید.

 

قبل از عصاره گیری باید از خوب بودن مواد اولیه ی خود اطمینان حاصل کنید. برگ های آلوئه ورا باید بالغ باشند و برگ بالغ از سبز بودن و پهن بودن آن مشخص است و باید حدود 20 سانتی متر طول داشته باشد. آلوئه ورا از مرکز به بیرون رشد می کند و همین امر باعث می شود که برگ های بیرونی بزرگ تر، بالغ تر و دارای خواص بیشتری باشند.

 

با استفاده از یک چاقوی تیز، یکی از برگ های بزرگ بیرونی را از پایه ببرید. احتمالا برای منظور خود به کل گیاه نیاز ندارید. ضمن اینکه با حفظ کل گیاه می توانید در آینده باز هم از ان استفاده کنید. برگ های آلوئه ورا را از عطاری ها و برخی میوه فروشی ها هم می توانید تهیه کنید.

 

برش آلوئه ورا را تمیز کنید. زمانی که برگ را جدا کنید، شیره ای زرد رنگ از آن بیرون می ریزد که به آن الوئه لاتکس گفته می شود. این شیره خواص ملینی دارد و جهاز هاضمه ی شما را به هم می ریزد. به همین دلیل به آن نیازی ندارید و از ژل آلوئه ورا کاملا متفاوت است. به همین دلیل ابتدا برگ را به صورت عمودی در پارچی قرار دهید تا شیره ی اولیه از آن بیرون بیاید. سپس مقداری آب روی آن بریزید و از بالا تا پایین برگ را دست بکشید تا تمیز شود.

 

یک سوم بالایی برگ را جدا کنید. از آنجا که بالای برگ نازک است، گرفتن ژل از آن دشوار و بی صرفه است. بهتر است آن را جدا کنید و دور بیاندازید. سپس مرحله ی بالا را برای آن تکرار کنید زیرا مجددا شیره ی زرد از این قسمت هم خارج می شود. بسته به بزرگی برگ، بهتر است قسمت های کلفت تر را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید تا ژل راحت تر خارج شود.

 

ستون فقرات برگ را ببرید. قبل از رسیدن به قسمت های ژلی برگ باید قسمت های سفت و کلفت برگ را از روی آن جدا کنید. ابتدا برگ را کاملا خشک کنید، سپس با چاقو تیره ی سفت پشت برگ را جدا کنید.

 

لایه ی رویی برگ را جدا کنید. اکنون که قطعات مستطیل شکلی پیش روی شماست، وقت آن است که پوست نازک و سبز رنگ روی ژل را هم جدا کنید. از چاقو برای جدا کردن پوست استفاده کنید. اما اگر از خطر سر خوردن و بریدن دست خود هراس دارید یا می خواهید پوست را با حداقل ضخامت از روی ژل بردارید، بهترین راه استفاده از پوست کن میوه است.

 

ژل های به دست آمده را در شیشه ای ذخیره کنید. اگر روی ژل ها تکه ای پوست برگ مانده است، آن را جدا کنید. از سوی دیگر با قاشق ژل هایی را هم که به پوست برگ باقی مانده بردارید و در شیشه بریزید. قبل از اینکه ژل را در شیشه بگذارید، آن را با آب بشویید تا اگر مقداری آلوئه لاتکس بر روی آن باقی مانده از بین برود.

 

خرید لباس برای یک بچه ی کوچک خیلی خوشایند است ولی برای یک نوجوان کمی مشکل است. اگر می خواهید برای بچه ای که در حال رشد است یا نوجوانی که لجبازی می کند لباس بخرید، قبل از خرید بهتر است برنامه ریزی کنید تا هم وقت تان تلف نشود و هم پول تان، در واقع صرفه جویی در دو چیز با ارزش برای خانواده های پر مشغله. بهتر است لباس نوزاد را قرض بگیرید، مخصوصاً زیرلباسی، سرهم و لباس خواب. خریدن این همه لباس که بعد از مدتی هم به هیچ دردی نمی خورند عاقلانه به نظر نمی رسد.

 

خرید برای نوزاد و نو پا

* یادتان باشد نوزادان خیلی زود رشد می کنند و به همین خاطر روز به روز به سایز بزرگتری از لباس نیاز دارند. بسیاری از پدر و مادرها و کسانی که لباس کادو می دهند، از این موضوع که اغلب لباس های سایز صفر تا ۳ ماهه، تن بچه نمی شود یا اگر هم بشود فقط برای مدتی است، اطلاع ندارند. اگر لباس های زیادی با این سایز هدیه گرفته اید، آن ها را با سایز ۶ تا ۹ ماهه یا ۹ تا ۱۲ ماهه عوض کنید.

 

* در هر فرصتی بازار لباس های بچه گانه را برای خرید پوشاک بگردید، شاید وقتی در حال خریدن پوشاک بچه هستید در جایی حراجی اعلام شد.

 

* یادتان باشد برای بچه ها لباس هایی بخرید که به راحتی بتوانند بپوشند و در بیاورند. این بچه ها در سنی هستند که می گویند “خودم می توانم بپوشم”.

 

خرید برای بچه های بزرگ تر

* به لباس ها داخل کمد نگاهی بیاندازید. با شروع هر فصل، لباس ها را بیرون آورده و دسته بندی کنید. لباس هایی را که کوچک شده اند و می خواهید بفروشید، به نیازمندی بدهید یا نگه دارید، در یک جعبه قرار دهید.

 

* یک لیست خرید مخصوص فصل تهیه کنید که شامل لباس اصلی، لباس مدرسه، لباس خانه و لباس ورزشی و دیگر لباس ها باشد. تعداد لباس ها را با توجه به اینکه چقدر در خانه لباسشویی می کنید تعیین کنید.

 

* به سن و سلیقه ی بچه ها توجه داشته باشید و بگذارید خودشان انتخاب کنند. بچه ها از ژاکت بیشتر خوششان می آید. وقتی که سال دوم و سوم شدند، از آن ها انتظار شنیدن اینکه چه لباسی قشنگ است و چه لباسی نیست را باید داشته باشید. قبل از رفتن به خرید بهتر است با هم از وبسایت ها و کاتالوگ های لباس دیدن کنید. اول حد و حدود را برای او در مدل و نوع لباس تعیین کنید و برای گفتن “نه” کمی محتاط باشید.

 

* بودجه تعیین کنید و به بچه ها آن را یاد دهید. بزرگتر که شدند به آن ها بگویید که چقدر پول خرج کنند و اینکه خرج چه چیزهایی کنند. اگر کمد لباس مارکدار دخترتان خیلی پرهزینه است، او را به داشتن چند تی شرت از برند مورد علاقه اش با شلوار جین ارزان راضی کنید.

 

* برای هر کدام از بچه ها، جوراب و زیر پوش جینی ، به یک رنگ و یک مدل و از یک برند بخرید. این پوشاک زود کهنه می شوند و اگر سایز بزرگ باشند باعث ناراحتی می شوند. شما که نمی خواهید به خاطر گم شدن یک لنگه از جوراب خوب، لنگه دیگر آن را هم دور بیاندازید. داشتن جوراب های همرنگ و از یک مدل اینجا به درد می خورد، حتی در لباسشویی هم مشکلی ایجاد نمی شود. حتی روزهایی که سرتان خیلی شلوغ است لازم نیست دنبال جوراب های مختلف باشید، چون همه شان یک مدل اند.

 

* اگر نمی دانید سایز بچه چند است، همراه او به خرید بروید یا یک بچه هم سن او پیدا کنید. حواس تان باشد که بچه ها خسته نباشند و غذایشان را کامل خورده باشند تا حین خرید شروع به بداخلاقی نکنند. اگر وقت بچه ها را ندارید به تنهایی بروید ولی از جایی خرید کنید که اگر اندازه نشد پس بگیرند.

 

خرید برای همه ی بچه ها

* اگر می خواهید اتاق بچه ها از لباس های کوچک شده پر نشود، لباس های فصلی بزرگ بخرید. (مناسب با هر فصل خرید کنید)

 

* از خرده فروشانی که قیمت مناسبی دارند بخرید. چون در عمده فروشان یا باید بخرید (که ممکن است نامناسب شوند) و یا نه.

 

* لباس هایی بخرید که با دوام باشند، مثلاً جین هایی که بعد از چندین بار شستشو خراب نشوند. به کیفیت دوخت لباس دقت کنید. امتحان کنید ببینید لباس ها تحمل فشار را دارند تا مبادا موقع پوشیدن پاره شوند. دکمه ها و زیپ ها را کنترل کنید تا به خوبی باز و بسته شوند.

 

نکات و هشدارها

 به قوانین پس گرفتن لباس توجه کنید. هنگام پس دادن حتماً رسید لباس همراهتان باشد.

 وقت تان را بیهوده صرف خرید لباسی که بچه تان نمی پوشد نکنید. شاید خودتان از آن خوشتان بیاید اما شیطان کوچولوی شما راضی بشو نیست!



5 (100%) 1 vote

5 رهسپار که برای تولید نزاکت مشتری محور بودن در کسب و کار به آن نیاز پیدا می کنید و ما در پیوسته همین مقاله به بحث این موضوع پرداخته ایم.


یکی از بهترین راه ها برای حصول اطمینان از کیفیت حمایت و تشکیل یک سیستم حمایت مشتری محور اینست که یک دانش در بدنه کسب و کار خویش برپایی کنید که به مهم احصاء مشتری پروا می کند. پس نخست یاد بگیرید مشتری محور بودن چیست.


کارمندان و مستخدمین شاد که ارزش قصد شرکت را درک می کنند به عنوان مدافع هایی برای سوداگری دیده می شوند. این 5 نکته که در پیوسته آمده است کمک می کند یک سیستم و فرهنگ مشتری محوری در شرکت خود برپایی کنید که هم کارمندان و هم مشتریان متعلق به هوده خواهند برد.


 


1# از بالا شروع کنید

اگر می خواهید تیم شما به مشتریان اهمیت دهند، آن را در بالاترینِ نخستینگی هایی که هستی دارد قرار دهید. فقط به گفتنِ “ما به مشتری اهمیت می دهیم” نمیشه اکتفا کرد، نمی طاقت گفت که به مشتری اهمیت می دهید و همین هم کافی باشد، شما باید آن را زندگی کنید.


به هر کسی که از کران معمولی و همگانی سایرین در پشتیبانی و همدلی با مشتریان عبور کند جایزه دهید، هر کسی که جایزه گرفته و تلاشش را تکرار کرد، مجدد از وی سرنوشت کنید. در هر جلسه ای که برای شرکت خویش دارید، یک صندلی را خالی بگذارید و آن را صندلی مشتریان خود در عقیده بگیرید. برای دیگر همکاران و کارمندان خود کاملا صریح کنید که مشتری می خواهد در باره کمپانی گفته ای داشته باشد.


 


2# کسان مناسبی استخدام کنید



وقتی کارمندان جدیدی را برای استخدام ارزیابی می کنید، دربرگیرنده اینکه با کسب و کار شما و ادب کاری شما همخوانی داشته یا نداشته باشند، باید به آنها رسیدگی کنید الی با دانش کاری شما همخوانی و تناسب پیدا کنند.


برای مثال، اگر کسب و کاری فقط در مورد علاقه مندی و سرگرمی فعالیت می کند کارمندانی که خویشتن گرا و خودمحور هستند شاید نتوانند آنطور که هست با شیوه سرویس دهی و خدمت رسانی این کمپانی منسجم شود.


اگر شما هم یک مرکز تجارت برای خویش دارید، بهترین سعی خود را اتمام دهید لغایت تیمی را گردهم آورید که کل توجهشان به مشتری است، تیمی که در شخصیت خود هم می خواهند سودمند باشند و به دیگران کمک کنند. کسانی که در باره مشتری محور بودن نظر صحیح و متناسبی با کسب و کار شما دارند.


شرکت Zappos این شغل را به نکوداشتن اتمام می دهد. آنها به کارمندان خود حقوق می دهند تا بلکه کناره گیری دهند، با این پیشه مطمئن می شوند آنها بهترین ادب کاری را داخل سازمان خود دارند. هر چقدر سریعتر بتوانید کارمندانی که پسندیده شما نیستند را پیدا و از سازمان و تیم خارج کنید، سریعتر می توانید به کارمند کاربلد خود دست پیدا کنید.


 


3# همه را درگیر کنید

در هلپ اسکات، هر کسی سهمِ کوچکی از خدمات مشتری دارد، هیچ فرقی نمی کند سمت و مقامشان چیست. این شرکت همنشین دارد تک تک کارمندانش با خدمات مشتری درگیر شوند و کل با مشتریان وابستگی برقرار کنند، که قلب و روح کمپانی هستند. برای تیم این شرکت کاملا روشن است که هستی مشتری مایه شده آنها شغل و درآمد داشته باشند، پس همه در دسته خدمات مشتری درگیر هستند الی تشکری هم از مشتریان خویش به جای آورده باشند.


سایت مانگو منفعت دیگری که این پیشه دارد اینست که طراحان، برنامه نویسان، مهندسین و نویسندگان و هر آدم دیگری که وجود دارد با مشتریان گفتگو کنند، با آنها ارتباط برقرار کنند، بشنوند و به اشتراک بگذارند، با برقراری این پیوند آنها به فهم صحیح از مخاطب، درک درست از مشتری و گوشه دیدن مطابق با کاربر دست پیدا می کنند.


آدم ها اغلب برای مقدار اندکی صرفه جویی در جاهای مختلف دست به اقدامات افراطی می‌زنند، اما بعضی از ترفندهای صرفه‌جویی پول، ساده و درست جلوی چشمتان هستند. ما 11 راه صرفه جویی در هزینه های زندگی را که وقتگیر و پیچیده نیستند، اما در دراز مدت می‌توانند پاداش‌های بزرگی به بار بیاورند برای‌تان خلاصه کرده‌ایم.

 

راه های صرفه جویی در هزینه های زندگی

وسایل برقی را شب ها از برق بکشید و هر سال بیش از ۳۰۰ هزار تومان صرفه جویی کنید

اکثر خانواده‌ های معمولی صاحب ۱۶ تا ۲۴ وسیله مصرف کننده برق هستند. آنچه آدم‌ها متوجه نمی‌شوند این است که حتی وقتی این وسایل خاموش هستند نیز برق مصرف می‌کنند.راه‌حل ساده و اولین راه صرفه جویی در هزینه های زندگی این است که تمام وسایلتان را در یک چند راهی برق بزنید و همه‌ آنها را با هم آخر روز خاموش کنید.

 

شیرهای آب کم فشار نصب و تا ۶۰ درصد در قبض آب صرفه جویی کنید

آیا واقعا به یک شیر آب با قدرت فشار شیر آتش‌نشانی برای شستن ظرف‌ها نیاز دارید؟احتمالا پاسخ منفی است و فقط با جایگزین کردن شیر ظرفشویی‌تان با مدل‌های کم فشار، می‌توانید قبض آبتان را ۲۵ تا ۶۰ درصد کاهش دهید. پخش‌کن‌های شیر آب هزینه‌ای حدود ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان دارند که واقعا ارزش هزینه کردنش را دارد.اگر می‌خواهید حتی آب و پول بیشتری صرفه‌جویی کنید، می‌توانید سرشیرهای دوشی کم فشار را نیز با حدود ۳۰هزار تومان هزینه نصب کنید و این دومین راه صرفه جویی در هزینه های زندگی است که حتما به کار شما می آید.

 

لامپ‌های‌تان را به روز و تا ۸۰ درصد در قبض برقتان صرفه‌جویی کنید

عوض کردن لامپ‌های قدیمی با لامپ‌های کم‌مصرف می‌تواند تا ۸۰ درصد در قبض برقتان صرفه‌جویی کند. بله، آن لامپ‌ها کمی از لامپ‌های قدیمی گران تر هستند- حدود ۱۶ هزار تومان- اما سه تا ۲۵ برابر بیشتر دوام می‌آورند و از برق استفاده‌ موثرتری می‌کنند. جایگزین کردن فقط پنج تا از پر استفاده‌ترین لامپ‌های‌تان با لامپ‌هایی که نشان کم مصرفی دریافت کرده‌اند، می‌تواند در یک سال تا 100هزار تومان در پول شما صرفه جویی کند. به این ترتیب علاوه بر صرفه جویی در برق، راه صرفه جویی در هزینه های زندگی را هم آموخته اید.

 

در و پنجره ها را درزگیری و تا ۱۵ درصد در هزینه‌ گرمایش صرفه جویی کنید

یک سوم گرمایش کل یک خانه از طریق درها و پنجره‌های معمولی هدر می‌رود. سازمان حفاظت محیط زیست تخمین می‌زند درزگیری منافذ و عایق‌گذاری مناسب می‌تواند به طور میانگین ۱۵ درصد در هزینه‌های گرمایش و سرمایش صرفه‌جویی کند. برای پوشاندن منافذ، کرکره‌های عایق، لایه‌ها یا کیت‌های پلاستیکی را امتحان کنید. بتونه کاری هم روشی ساده برای پر کردن شکاف کف‌پوش‌ها، پنجره‌ها و درهاست.برای زیرزمین‌های پر درز و شکاف یا پنجره‌های اتاق زیرشیروانی، چسپاندن یک قطعه از تخته‌های فومی به تیغه‌ ۸/۳ اینچی و چفت کردن آن با قاب پنجره را امتحان کنید.

 

برای کاهش هزینه‌های سرمایشی تا ۴۵ درصد، از پرده‌های معمولی و کرکره‌ای استفاده کنید

تابستان و زمستان بهترین زمان‌های استفاده از پرده‌ها به عنوان سیستم‌های گرمایشی/سرمایشی طبیعی هستند. پرده‌های کرکره‌ای بسیار بازتابنده در طول تابستان می‌تواند جذب گرما را تا حدود ۴۵ درصد کاهش دهد. بر عکس آن در زمستان کارساز است که شما باید از پنجره‌پوش‌ها برای حبس گرما استفاده کنید. اکثر پارچه‌های معمولی می‌توانند هدررفت گرما را از اتاق گرم تا ۱۰درصد کاهش دهند.

 

برای چیزهایی که برای‌تان اهمیت ندارند کلی خرید کنید

در نسخه‌ای مشابه، هر وقت ممکن بود کلی خرید کنید. رامیت سیت، مولف«من به شما می‌آموزم که ثروتمند باشید» تخمین می‌زند که این عادت خرید ساده می‌تواند ۵۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه موجب صرفه جویی شود. او می‌نویسد: «شما باید اولویت بندی کنید، چون نمی‌توانید از هر چیزی بهترینش را داشته باشید. برای چیزهایی که برایتان مهم هستند جنس صاحب برند را خریداری کنید و با خرید کلی به شدت هزینه‌های خرید کالاهایی که برای‌تان اهمیتی ندارند را کاهش دهید.» حوزه‌هایی که ممکن است بتوانید پول صرفه‌جویی کنید شامل این موارد می‌شود: لوازم آرایشی، غذا، میوه، پوشاک خاص و لوازم مربوط به حیوانات خانگی. برای شما چه چیزی مهم است؟ و قصد دارید چه چیز را فدا کنید؟ آنچه را که می‌توانید در اولویت قرار دهید و آنچه را که می‌توانید از اولویت خارج کنید، معین کنید.

 

از شیوه جدا جدا سفارش دادن استفاده کنید تا در وجه پرداختی صرفه جویی شود

نویسنده کتاب «من به شما می‌آموزم چگونه ثروتمند شوید» می‌نویسد: « این فن از مزیت روان شناختی برای کاهش هزینه‌ها استفاده می‌کند و می‌تواند به ۱۰ تا ۱۰۰ دلار صرفه‌جویی در ماه منتج شود.» او می‌نویسد: «تمام اشترا‌ک‌های اختیاری را تا آنجا که می‌توانید لغو کنید: مجله‌ها و روزنامه ها، آرایشگاه و حتی باشگاهتان. سپس هرچه را که لازم دارید جدا جدا بخرید. به جای پرداخت برای مجله هایی که هیچ وقت نمی خوانیدشان هر روز همان مجله و روزنامه ای که تیترش برایتان جذاب بود را بخرید.

 

پول باشگاه را هم در همان روز که به آنجا می‌روید پرداخت کنید.» وی می‌نویسد

« این کار به سه دلیل جواب می‌دهد: احتمال دارد درحال‌حاضر بیش از آنچه باید پول بپردازید، مجبور هستید درباره‌ خرج کردنتان محتاط باشید و قدر آن چیزی را که برایش پول خرج می‌کنید می‌دانید، باور کنید این یک راه صرفه جویی در هزینه های زندگی است که خیلی عالی به نظر می رسد.»

 

گشت و‌ گذار خریدتان را حوالی چرخه های حراج عمومی برنامه ریزی کنید

همه می‌دانند بهترین زمان برای یافتن گزینه‌های مناسب لباس تابستانی در فصل زمستان است و بالعکس، اما حتی چرخه‌های حراج بیشتری هم وجود دارد که باید درباره‌ آنها آموخت تا بهره را به حداکثر رساند.

 

روی یک ترموستات (دستگاه تنظیم گرما) قابل برنامه ریزی سرمایه گذاری و حدود ۱۰۰ هزار تومان در ماه پس انداز کنید

اگر اغلب اوقات در طول هفته ساعات طولانی را دور از خانه کار می‌کنید، یک ترموستات قابل برنامه ریزی که به شما اجازه می‌دهد تنظیمات گرما و سرما را مطابق یک برنامه‌ از پیش مقرر شده تنظیم کنید، فکر کردن چندانی نمی‌خواهد.مبلغ پولی که صرفه‌جویی خواهید کرد می‌تواند- بسته به هزینه‌های خدمات رفاهی، نوع سیستم گرمایشی یا سرمایشی خانه‌تان و اندازه و میانگین دمای منزلتان- به شدت متفاوت باشد، اما به طور میانگین، یک ترموستات قابل برنامه‌ریزی قبض های پرداختی شما را بسیار کاهش خواهد داد.


شکل ساعت

اول از همه باید تکلیفتان را با شکل و قاب ساعت مشخص کنید؛ دایره، لوزی، مثلث، بیضی یا مربع- مستطیل، شکل هایی هستند که بیشتر از بقیه استفاده می شوند. معمولا جوان ها بیشتر از ساعت های دایره ای شکل استفاده می کنند چون اهم اسپرت تر است و هم اینکه تنوع مدلی بیشتری دارد. انتخاب شکل صفحه، رنگ و اندازه بیشتر از هرچیزی سلیقه ای است.

 

شما ممکن است با اینکه مچ دست لاغری دارید، ساعتی با قاب بزرگ را بپسندید یا اینکه با وجود اینکه رنگ پوستتان تیره است، رنگ زغالی را به عنوان رنگ ساعت انتخاب کنید، پس قانون خاصی در این باره وجود ندارد. اگر می خواهید ساعت را با رنگ لباس و شکل لباستان ست کنید، می توانید از ساعت هایی که زیاد گران نیستند و رنگ ها، مدل ها و شکل های مختلفی دارند، استفاده کنید. اگر هم می خواهید فقط یک ساعت داشته باشید، می توانید ساعتی را انتخاب کنید که یا رنگی رنگی هستند که به همه لباس هایتان بیاید یا از جنسی که رنگ لباس شما را انعکاس می دهند.

 

طول عمر ساعت

قاب و بدنه ساعت ها از آلومینیوم، تیتانیوم و استیل ساخته می شود. بسته به اینکه کدام جنس را بیشتر دوست دارید و می پسندید، نگهداری و مراقب از هر کدام از آنها هم متفاوت است. تیتانیوم از همه سخت تر است و مسلما از همه دیرتر خراب می شود. جنس آلومینیوم هم معمولا در ساعت هایی که در سوئیس ساخته می شوند، استفاده می شود ولی تمامی این نوع مواد آلی به شوینده، مثل وایتکس که دشمن سرسخت انواع ساعت ها هستند، حساسند.

 

نکاتی برای خرید ساعت,نکته هایی برای خرید ساعت

جنس قاب و بدنه ساعت از جنس تیتانیوم از همه سخت تر است و از همه دیرتر خراب می شود

 

به جز مواد شوینده شیمیایی، اگر از عطرها و اسپری ها استفاده می کند، هم به سوراخ تر شدن لایه اوزون کمک کرده اید و هم اینکه ساعت تان را کدرتر و مات تر کرده اید. کرم های دست و صورت و کرم های ضدآفتاب هم به جز اینکه باعث می شوند که ساعت جرم بگیرد، عمر آنها را هم کم می کند.

 

مقاومت ساعت

در این قسمت باید مشخص کنید که چقدر می خواهید، دست به جیب شوید و پول خرج کنید، اگر ته جیبتان خالی است و مدت هاست رنگ اسکناس سبز را به خود ندیده و یک جورهایی تبدیل شده به محل جنش حشره ها، کلا بی خیال مقاومت ساعت شوید و از اولین دستفروش کنار خیابان، ساعت بخرید اما اگر حساب بانکی پری دارید، و نگران هزینه ها نیستید، با خیال راحت به سراغ مجموعه های ضدها یا همان مقاومت ها بروید. مجموعه ضدها شامل ضدزنگ (Stainless Steel)، ضدضربه (Shock Resistance) و ضدآب (Water Resistance) و پوشیده با محافظ کریستال (Crystallized) هستند با حروف اختصاری علامت گذاری می شوند.

 

بروشور را دریابید

به جز اینکه موقع خرید، می توانید از خریدار میزان ضدبودن ساعتی را که می خواهید بخرید بپرسید، می توانید در بروشور مدل ساعت هم از کم و کیف کار سر دربیاورید. یادتان باشد که هر ساعت ضدآبی در هر شرایطی به آب مقاوم نیست.

 

نکاتی هنگام خرید ساعت, مهارت های خرید ساعت

یادتان باشد که هر ساعت ضدآبی در هر شرایطی به آب مقاوم نیست

 

شما نمی توانید با ساعتی که درجه بندی یک دارد، غواصی کنید چون حتما خراب می شود. ساعت هایی که درجه بندی یک دارند، فقط در صورتی که در معرض رطوبت قرار بگیرند یا به طور تصادفی روی آنها آب ریخته شود، مقاوم هستند. میزان حساسیت ضدآبی اغلب روی بروشور ساعت ها ذکر می شود، مثلا 200Wr که یعنی شما تا عمق 200 متر در زیر آب می توانید از ساعت خود استفاده کنید، بدون اینکه نگران آسیبی باشید که ممکن است به آن برسد.

 

یکی دیگر از میزان مقاومت ها که ممکن است برایتان مهم باشد، مقاوم در برابر گرماست که معمولا در بروشورها نامی از آن برده نمی شود. اگر در فضاهایی که حرارت بالایی دارند، رفت و آمد می کنید، مطمئن شوید که ساعتی که خریداری می کنید مقاومت بالایی در برابر گرما دارد.

چگونه به عنوان یک زن خانه دار درآمد داشته باشیم خانه دار بودن به این معنا نیست که محکوم به کسب درآمد پایین یا صفر هستید و بسیاری از زنان خانه دار با فروش محصولات به صورت آنلاین یا روش های دیگر درآمد قابل توجهی کسب می کنند. با ظهور اینترنت، زنان بیشتر و بیشتری قادر به عرضه ی محصولات و کسب درآمد از مهارت ها و توانایی خود از طریق وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی هستند.

 

اگر شما هم یک خانم خانه دار هستید و دوست دارید در خانه در کنار وظایف زنانه تان شغلی داشته باشید، به پیشنهاداتی که در اینجا به شما ارائه می کنیم توجه کنید:

 

وبلاگ نویسی برای کسب درآمد خانم های خانه دار

از مزایای عصر تکنولوژی که خیرش به خانم های خانه دار هم می رسد. اگر دستی به نویسندگی دارید و با کیفیت وبلاگ نویسی تا حدودی آشنا هستید، این شغل می تواند برای شما ایده آل باشد. هر روزه آگهی های فراوانی برای استخدام وبلاگ نویس در اینترنت ارائه می شود. شما می توانید مشغول به انجام این کار شوید و در کنار داشتن یک شغل لذتبخش از درآمدی مکفی برخوردار شوید. همچنین می توانید خودتان وبلاگ بسازید تا بتدریج بازدیدکننده پیدا کنید و بتوانید آگهی های تبلیغ را به وبلاگ تان جذب کنید.

 

نویسندگی برای کسب درآمد خانم های خانه دار

نوشتن داستان، مقاله، نمایشنامه، گزارش و سایر موارد در دنیای نشریات امروزه طرفداران بسیاری دارد و اگر شما معلومات و قلم خوبی داشته باشید، می توانید براحتی وارد این عرصه شوید. نویسندگی دنیای زیبا و آرامش بخش مخصوص به خود را دارد و به یک خانم خانه دار امکان ترقی خواهد داد.

 

مهارت های خود را ارزیابی کنید: سفر شما برای کسب درآمد بیشتر با نگاهی به چیزهایی که از آن لذت می برید آغاز می شود. اغلب، علاقه را می توان به درآمد تبدیل کرد، به خصوص اگر با مهارت و یا تجربه همراه شود. به عنوان مثال، ممکن است از پخت و پز، ورزش، نوشتن، ریاضیات، تعمیر خودرو، یا باغبانی لذت ببرید. این ها همه می توانند به فرصتی برای کسب درآمد تبدیل شوند. علایق را بررسی کنید و مواردی را که قابل اجرایی شدن هستند علامت بزنید.

 

کارهای هنری برای کسب درآمد خانم ها خانه دار

خیاطی، بافتنی، قالی بافی، چرم دوزی، گلسازی، مجسمه سازی و…، هریک به نحوی می توانند درآمدزا باشند. اما پیش از آن که اقدام به یادگیری یک هنر برای کسب درآمد در آینده کنید، راجع به آن تحقیقی داشته باشید که در آینده تا چه اندازه می تواند برای شما درآمدزا باشد. زمانی در خانه ها وسایل گرمایشی مانند الان پیدا نمی شد و خانم های بافنده می توانستند درآمد خوبی از شغلشان کسب کنند. اما امروزه اوضاع تقاضای بافتنی تا حدودی تغییر کرده است. شاید در دوره ما دوخت کیف و کفش بتواند شغلی خوب محسوب شود و شما مدل هایی آماده کنید که در ویترین هیچ مغازه ای پیدا نشود.

 

تجربه های قبلی خود را ارزیابی کنید: نگاهی به تجربه های قبلی راه بسیار خوبی برای کشف فرصت های درآمد زایی است. این تجربه ها می توانند شامل اشتغال، دوره های آموزشی، فعالیت های زمان فراغت، یا هر چیز دیگری که انجام داده اید باشد. تجربه ها و علایق خود را بررسی کنید و گزینه را که هم به آن علاقه دارید و هم تجربه ی کافی در آن دارید انتخاب کنید.

 

تدریس برای درآمد خانم های خانه دار

مطمئنا در برخی دروس مدرسه تبحر دارید. کتاب هایی که در حال حاضر تدریس می شود را مطالعه کنید و به تدریس بپردازید. مبلغ مناسب و کیفیت کار بالا ضامن داشتن مشتریان دائم خواهد بود.

 

برای برقراری تعادل بین کار و مسئولیت های خانه برنامه ریزی کنید: خانه دار بودن مستلزم انجام کارهای زیادی است و بسیاری آن را یک کار تمام وقت درنظر می گیرند.اختصاص زمان برای کسب درامد به معنی دوری از مسئولیت های خانه است. به مصرف زمان خود در منزل دقت کنید و ببینید برای یافتن زمان خالی چه کارهایی را می توانید رها کنید. برای مثال شاید چندین ساعت را به تمیز کردن اختصاص می دهید. به راهی برای کمتر کردن زمان تمیز کردن و یا سپردن مسئولیت آن به دیگران فکر کنید. مراقبت از کودکان نیز بسیار وقت گیر است. بسته به کار مورد نظرتان، می توانید مهدکودک یا کمک گرفتن از یک آشنا را به مدت چند ساعت در روز انتخاب کنید.

 

در ادامه چند پیشنهاد برای خانم های خانه دار می اید اما خود را به این موارد محدود نکنید. کارهای زیادی وجود دارند که بر اساس علاقه ی شما می توانند در خانه انجام شوند:

 

آشپزی هم یکی از راه های کسب درامد برای خانم ها خانه دار است

یک خانم آشپز خوب براحتی می تواند مشتریان فراوان برای مهمانی ها پیدا کند. همچنین می توانید با پختن شیرینی های خانگی که به مراتب جالب تر و خوشمزه تر از نمونه های موجود در بازار هستند، کسب درآمد کنید. در کنار آن آماده کردن ترشی، شور، مربا، رب خانگی و محصولاتی از این قبیل را از یاد نبرید.

 

نگهداری از فرزند سایرین: اگر در حال حاضر مادر هستید، گنجینه ای از تجربه و مهارت محسوب می شوید که برای والدین شاغل مفید است. بسیاری از والدین به دنبال راهی برای نگهداری کوتاه مدت از کودکان خود هستند اما مهدکودک ها اغلب گران هستند و یا بابت نحوه ی برخورد با کودک در آنجا نگران هستند. به احتمال زیاد می توانید خانواده ای را بیابید که تنها لازم است چند ساعت در روز از فرزندشان مراقبت کنید و در عین حال درآمد مناسبی داشته باشید. می توانید از وب سایت های تبلیغاتی یا کانال ها و گروه های درون شبکه های اجتماعی برای تبلیغات خود استفاده کنید.

 

فروش برای کسب درآمد خانم های خانه دار

می توانید پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی یا هر چیز دیگر را با قیمت مناسب تری در منزل تان بفروشید. شما می توانید بازاریاب شوید یا این که فروشنده اجناس خودتان باشید.

 

معلم آنلاین و یا خانگی شوید: اگر هر گونه دانش تخصصی دارید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. ایام امتحانات و ایام تابستان برای مطالعه ی کنکور مناسب ترین زمان برای تبلیغ تدریس خصوصی است. سعی کنید تخفیف هایی در نظر بگیرید. برای مثال بگویید اگر با خود شاگرد دیگری را نیز به کلاس بیاورند ده درصد از هزینه را برای معرف کسر خواهید کرد. بدین صورت می توانید هر روز به تعداد شاگردهای خود اضافه می کنید.

 

محصولات دست ساز درست کنید: اگر می توانید چیزی با ارزش درست کنید، حتما می توانید آن را به فروش هم برسانید. ایده ها در این زمینه بی پایان هستند، و می تواند شامل چیزهایی مانند غذا، عکس، هنر و صنایع دستی، لباس، و تقریبا هر چیز دیگری باشد. اگر قادر به ساخت چیزی هستید، چالش اصلی نحوه ی فروش آن است. شبکه های اجتماعی راه بسیار خوبی برای تبلیغ است. علاوه بر این، ایجاد یک صفحه در فیس بوک یا اینستاگرام برای کسب و کارتان و کمک گرفتن از دوستان در معرفی آن شیوه ی خوبی است. در عین حال می توانید با مغازه های فروش محصول خودتان صحبت کنید و از انها در فروش محصولات کمک بگیرید.

 

پرورش گل و گیاه برای کسب درآمد خانم های خانه دار

اگر فضای کافی دارید، انجام این کار را نیز در برنامه هایتان بگنجانید. پرورش گل و گیاه هزینه چندانی لازم ندارد و آنچه می خواهد عشق و صبوری است. در این زمینه تحقیق کنید یا در کلاس های رایگان پرورش گل و گیاه که در بسیاری از پارک ها برگزار می شود شرکت کنید و روش مناسب را یاد بگیرید.

 

ده ها فرصت شغلی دیگر برای بانوان خانه دار وجود دارد که با کمی پرس و جو می توانید به آنها دست یابید. راجع به آینده شغلی تحقیق کنید و در اولین فرصت دست به کار شوید. قرار نیست اگر شما مسئولیت خانه داری و رسیدگی به همسر و فرزندان را دارید، از استعدادهای نهفته وجودتان بگذرید. یک بانو، صندوقچه گنجی از انواع توانایی هاست و شما می توانید با کمی درایت همه آنها را بروز دهید. موفق باشید!

 

به مد بازار توجه کنید: امروزه جشن ها و صنایع دستی جدیدی مد شده اند که شما می توانید از آنها درآمد زایی کنید. برای مثال جشن دندونی جشنی است که برای رویش اولین دندان کودک گرفته می شود. می توانید با نمد گیفت های کوچکی به شکل دندان درست کنید و به خانواده ها یا سیسمونی فروشی ها بفروشید. لوازم های تزئینی برای جشن سیسمونی هم گزینه ی خوبی هستند، برای مثال درست کردن ریسه ی اسم کودک. می توانید هنرهای جدیدی یاد بگیرید و درآمد زایی کنید. برای مثال میناکوبی هنری است که می توانید در یک جلسه فرابگیرید و هر بار از کارگاه های صنایع دستی مواد اولیه را بگیرید و پس از ساخت محصول مورد نظر به آنها بفروشید.

 

بازاریابی آنلاین کنید: امروزه بازاریابی بسیار رایج شده و شرکت ها ترجیح می دهند علاوه بر فروش محصولات خود در فروشگاه ها از مشتریان نیز در فروش کمک بگیرند. شرکت یا مسئول امور بازاریابی یک برند مجاز را بیابید. با دریافت آموزش های کوتاه مدت و اغلب رایگان از طرف شرکت می توانید در خانه محصولات آنها را بفروشید یا اگر تمایل داشتید به صورت مجازی برای مشتریان دیگر به هر شهری پست کنید. شرکت در ازای هر فروش مقدار معینی پورسانت به شما می پردازد.

 

در کسب و کار همسرتان وارد شوید: یکی از سریع ترین راه های کسب درآمد کمک گرفتن از همسرتان است. دیگر نیازی به تحقیق و صحبت با افراد مختلف نیست. او بیش از نیمی از مسیر از یافتن منابع فروش عمده تا نوع کالا را پیموده و شما تنها لازم است در قسمت فروش استخدام شوید. البته همه ی اینها مستلزم ان است که همسرتان شغلی آزاد و محصولی قابل فروش به صورت خانگی یا آنلاین داشته باشد. در غیر این صورت به پدر، برادر و دیگر آشنایان مورد اعتماد فکر کنید.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام می تواند راه گشای کسب و کار میلیاردها نفر که به افزاره‌هایی مثل فیس‌بوک، اینستاگرام و اسنپ چت هجوم آورده‌اند باشد. عجیب نیست که این پلت‌فرم‌ها تا این حد برای تازه‌ واردین جذابیت دارد. واضح است که درک این قدرت مطلق و دسترسی به یک پلت‌فرم مانند اینستاگرام و سایر پلت‌فرم‌ها می‌تواند از طریق یک رویکرد بسیار هدفمند در برابر میلیون‌ها دنبال‌کننده، سبب افزایش شدید فروش هر کسب‌وکاری شود.

 

بهترین روش های کسب درآمد از اینستاگرام

هرچند، ما نیز می‌دانیم که ساختن یک حساب کاربری در اینستاگرام و به‌دست آوردن میلیون‌ها دنبال‌کننده، کار ساده‌ای نیست و مانند دیگر پلت‌فرم‌های رسانه‌های گروهی، نیازمند تلاش، شور و شوق و مهارت زیاد در بازاریابی است. این یک مسئولیت پر پیچ‌وتاب، دشوار و بسیار پیچیده است که در طول راه با چالش‌ها و مشکلات زیادی همراه است.

 

با این حال، به نظر نمی‌رسد که این سختی‌ها باعث دلسردی کسانی شود که جذبِ احتمال وجود ترافیک ذاتی رایگان و تقریبا نامحدود اینستاگرام شده‌اند، ترافیکی که می‌تواند ناشی از داشتن میلیون‌ها دنبال‌کننده باشد. و من به عنوان کسی که در حوزه‌ی بازاریابی برخط غوطه ور است، می‌توانم به شما مستقیما بگویم که چه قدر این روش جذاب است.

 

اینستاگرام نیز مانند رتبه‌ بندی که در بالای صفحات نتایج موتور جست‌وجوی گوگل وجود دارد، جایی که میلیون‌ها چشم جذب شما می‌شوند، یک ظرف طلای مجازی ارائه می‌دهد. اینستاگرام را می‌توان فقط به عنوان یک آرامان شهر توصیف کرد که در فضایی از چیزهای به هم پیوسته وجود دارد و یک مسیر تقریبا مستقیم رو به موفقیت را در هر حوزه‌ای فراهم می‌کند.

 

وقتی به افرادی که بیشترین تاثیر را روی اینستاگرام داشتند، اندیشیدم من را به این فکر فرو برد که چه‌طور این آدم‌ها چنین موفقیتی را در این پلت‌فرم کسب کردند. موضوع دیگری که متوجه شدم این بود که بسیاری از حساب‌های کاربری که میلیون‌ها دنبال‌کننده دارند، دنبال‌کنندگان‌شان را برای منافع اقتصادی عظیم به کار برده‌اند.

 

برخی از برترین‌ها، بدون این‌ که حتی یک دلار از جیب خود خرج کنند، کسب‌ و کارهای چند میلیون دلاری راه انداخته‌اند. آنها به سادگی و با داشتن میلیون‌ها دنبال‌کننده، مخاطبانی ذاتی از قبل داشته‌اند. البته این امر، زیبایی ساختن یک کانال اطلاع‌رسانی است. اگر کسب‌وکاری راه بیندازید که هماهنگ با آن کانال باشد، فرصت‌ها نامحدود هستند.

 

هر کسی می تواند یک کسب و کار در اینستاگرام راه بیندازد. اما بدون هواداری قابل توجه، آدم‌های زیادی آن کسب‌وکار را نخواهند شناخت. آن‌چه من می‌خواستم بررسی کنم این بود که چه‌طور می‌توان تعداد دنبال‌کنندگان را افزایش داد. منظور من بالای یک میلیون نفر دنبال‌کننده است، تعدادی که آگهی‌دهندگان را جذب کند.

 

بنابراین مستقیما سراغ مرجع رفتم. از کسانی که موفقیت‌های زیادی در این حوزه به دست آورده بودند، خواستم که رمز موفقیت‌شان را برای من فاش کنند. در پایان، سه نفر از افراد موفق در اینستاگرام را نشانه گرفتم که توانسته بودند به همین نوع دیوانه‌وار موفقیت نائل شوند، نوعی که چنان وسوسه انگیز و هیجان آور است که باعث شده حساب‌های کاربری مشابه زیادی به تقلید از آنها توسط کسانی ساخته شود که می‌کوشند موفقیت‌های آنها را تقلید کنند و با آنها رقابت کنند.

 

هر چند، این موفقیت، برای هیچ یک از این آدم ها طبق یک سناریوی یک شبه رخ نداده‌ است و ابدا به سرعت اتفاق نیفتاده‌ است. بلکه زمان صرف آن شده‌ است. سه نفری که من با ایشان صحبت کردم، دو تا سه سال زمان صرف کرده بودند تا حساب کاربری‌شان بیش از ۱میلیون دنبال‌ کننده داشته باشد. باید بگویم که بخش بزرگی از موفقیت آنها پشتکار بوده‌ است و تکرار مداوم عادات واقعا خوبی که هر کارآفرین موفقی را تعریف می کند. در ادامه ۳ روش را به شما معرفی می کنیم که بتوانید از اینستاگرام درآمد خوبی کسب کنید.

 

3 روش آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

فروش مستقیم محصولات

به احتمال زیاد خیلی از تولید کنندگان لوازم شخصی، مد یا لوازم تزئینی را می‌توانید در اینستاگرام پیدا کنید که تصاویر اجناس خود را منتشر می‌‌کنند، به فروش می‌رسانند و از اینستاگرام به عنوان یک رسانه رایگان برای تبلیغ محصولات خودشان استفاده می‌کنند. این روش زودبازده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

 

تبلیغات

در این روش افراد با ترفندهایی به تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده یا همان فالور دست پیدا می‌کنند و تبدیل به یک رسانه پر بازدید می‌شوند، سپس با قرار دادن تصاویر تبلیغاتی در بین محتوای منتشر شده، به درآمد خوبی می‌رسند. این روش ساده ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

 

برند سازی

این روش مخصوص صاحبان کسب و کارهاست که از پتانسیل اینستاگرام برای توسعه برند و بازاریابی خود استفاده می‌کنند. برندها در این روش به صورت دائم روی محصول یا خدمات خاصی تأکید نمی‌کنند و به جای فروش مستقیم محصول، سعی در هدایت کردن مشتری به محل اصلی عرضه محصول خود که وب‌سایت یا فروشگاه است دارند. این روش اصولی ترین و بهترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

اساسی ترین دلیل ترک کسب و کار از سوی کارمندان، مدیریت ضعیف است، نقطه تمام. و بیشتر افرادی که شاغل بوده اند، با این مساله بر خورد کرده اند. هر زمان که من از سمتی استعفا دادم، به دلیل حقوق یا مزایای کم آن نبوده است. بلکه به دلیل رفتار مدیری بوده که باعث از دست رفتن انگیزه ام شده بود.

 

بزرگترین اشتباهاتی که مدیران انجام می دهند

بر اساس تجربیات من، این هفت رفتار مدیریتی باعث می شوند که کارمندان عالی شغل شان را ترک کنند:

 

عمل نکردن به وعده ها

اگر شما به وعده های خود عمل نکنید، چطور انتظار دارید اطرافیان تان به وظایف شان پایبند باشند؟ این رفتار ممکن است به فرهنگی بینجامد که مسئولیت پذیری را در اعضای تیم کاهش دهد و کاهش مسئولیت پذیری به عملکرد ضعیف تیم خواهد انجامید. همچنین کاهش میزان اعتماد دیگران به شما نیز از عواقب این رفتار است.

 

نادیده گرفتن افرادی که عملکرد ضعیف دارند:

این افراد ممکن است باعث کاهش انگیزه افراد حرفه ای و تاثیر گذار تیم تان شوند. آن ها بر کار دیگر افراد تیم و موفقیت کلی آن اثر می گذارند. هرچه دیرتر بخواهید به این موضوع رسیدگی کنید، بیشتر امکان دارد که افراد خوب تیم تان را از دست بدهید.

 

داشتن جلسات نامنظم

زمانی که مدیران تصمیم می گیرند جلسات گروهی شان را به طور نامنظم برگزار کنند، این موضوع را نشان می دهند که ارتباط میان اعضای میان اعضای تیم برایشان بی اهمیت است. و زمانی که اعضای تیمی به طور مرتب با یکدیگر ارتباط برقرار نکنند، احتمال دارد که از تصمیم گیری های مهم و به روز رسانی های ایجاد شده در فرآیند کارها اطلاع پیدا نکرده و نتوانند از یکدیگر چیزی بیاموزند.

 

نادیده گرفتن نظرات و پیشنهادات دیگران

هیچ کس از فردی که فکر می کند عقل کل است خوشش نمی آید. وقتی مدیری ایده های دیگران را نادیده می گیرند، این پیام را به دیگران می دهد که «من از شما باهوش تر هستم». در طول زمان، مردم از به اشتراک گذاری ایده هایشان دست می کشند و به همین دلیل جریان خلاقیت و نوآوری در شرکت قطع می شود. در نهایت، این شما هستید که برتری رقابتی خود را از دست می دهید.

 

مدیریت خرد

آیا معتقدید که تنها یک راه برای انجام کارها وجود دارد و این شمایید که باید همه تصمیمات را بگیرید؟ اگر این طور فکر می کنید، مردم احتمالا به شما مانند فردی دیوانه و کنترل گر می نگرند و در بهترین شرایط شما را یک کمال گرا خواهند دانست. شما با این رفتار در طولانی مدت به دیگران نشان می دهید که به نظرات و قضاوت هایشان اعتماد ندارید. بسیاری از افراد برای همه تصمیم گیری ها به شما متکی خواهند بود و پس از مدتی این شما خواهید بود که باید همه کارهای شرکت را انجام دهید.

 

خودخواه هستید

آیا بیش از حد برای کارمندان تان سخنرانی می کنید یا با لحن تحقیر آمیزی با آن ها صحبت می کنید؟ و آیا به نظرتان کارمندان تان همیشه بیشتر از شما دچار اشتباه می شوند؟ باید بدانید که اگر دیر به سر قرار یا جلسه خود بروید و وقت دیگران را هدر دهید، خودخواهی خود را به نمایش گذاشته اید. نکته اصلی این است: خودخواهی عدم احترام شما به دیگران را نشان می دهد.

 

کارها را به شکلی موثر به دیگران محول نمی کنید

وظیفه اصلی شما به عنوان مدیر این است که کارها را از طریق تلاش های دیگران به سرانجام برسانید. این به معنای واگذار کردن کارها به افرادتان است. بسیاری از مدیران جدید با این مسئولیت مشکل دارند. حال این موضوع چه در زمان برنامه ریزی رخ دهد و چه در زمان انجام کار.

 

بسیاری از مدیران واگذاری کارها به دیگران را کار خطرناکی می دانند و این بی میلی نسبت به واگذاری کارها اغلب از ترس ناشی می شود: داشته باشید که واگذار کردن به معنای از سر باز کردن وظایف یا تصمیمات نیست. بلکه باید فردی که کارها را به او واگذار می کنید به خوبی بشناسید، بدانید که چه میزان اطلاعات به او بدهید و هر چند وقت یکبار میزان پیشرفت و جایگاه فرد را بررسی کنید.

 

 

آیا شما هم مثل میلیون ها آدم کره زمین به دنبال یک راه کسب درآمد اضافه در کنار شغل تمام وقت تان هستید؟ کاهش موجودی حساب بانکی بر وضعیت سلامت‌تان تاثیر می‌گذارد؟

 

ایده برای اضافه کردن در آمد ماهانه حتی در کنار شغل تمام وقت

انجمن روانشناسان امریکا یک نتایج یک پژوهش را منتشر کرده است که نشان می‌دهد استرس پول بر سلامت مردم امریکا در سراسر این کشور تاثیر می‌گذارد. و بر اساس پژوهش‌ها، آدم‌های پولدار هم به استرس پول دچار هستند – یعنی این مشکل فقط گریبان گیر خانواده های کم درآمد نیست.

 

می‌توانید برخی از این استرس‌های مالی را با یک راه کسب درآمد اضافه از بین ببرید، حتی اگر به یک کار تمام‌وقت مشغول هستید. استیو چو از وب‌گاه MyWifeQuitHerJob از جمله افراد مشهوری است که علی‌رغم ادامه‌ی کار روزانه‌اش، دو کسب و کار با درآمدهای نجومی را نیز راه‌اندازی کرده است.

 

چه برای راه اندازی یک استارت‌آپ (نوبنیاد) یا انجام سرمایه‌گذاری جدید به دنبال پول نقد باشید، و چه در جست‌وجوی راهی برای سر و سامان دادن به بدهی‌های‌تان، چند صد یا چند هزار دلار درآمد اضافه می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد. در ادامه به شما می‌گوییم چگونه باید شروع کنید.

 

یک کسب و کار خدماتی راه بیندازید
یک کسب و کار خدماتی را می توانید بدون نیاز به یک شبکه‌ی گسترده، حضور آنلاین (برخط) یا خرج هزینه‌های زیاد راه‌اندازی کنید. بهترین راه شروع این‌گونه کسب و کار‌ها این است که آدم‌های موجود در شبکه‌ی محدودتان را از آن‌چه قصد ارائه‌اش را دارید، مطلع کنید و از آنها بخواهید به دیگران نیز خبر دهند.

نوحا کِیگن، بنیان‌گذار AppSumo این ایده را به خوبی درک کرد و به کار برد. وی قصد داشت ببیند آیا می‌تواند از صفر و در طول ۲۴ ساعت ۱۰۰۰ دلار به‌دست بیاورد. وی در نهایت توانست کسب و کار موفقی بر پایه‌ی آبونمان گوشت‌های خشک‌شده راه‌اندازی کند و اداره‌ی آن را به یکی از دانشجویان خود سپرد.

شما هم می‌توانید این ایده را از آن خود کنید، و کسب و کارهایی نظیر تهیه‌ی غذا، نویسندگی یا بازاریابی آنلاین (برخط) راه‌اندازی کنید. مهارت‌های ارسال رایانامه‌های تبلیغی را فرا بگیرید تا در طول چند روز بتوانید کمی خود را بالا بکشید و کارتان را روی روال بیندازید.

 

در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنید
صاحب خانه شدن همیشه برای آن هایی که به صورت تمام وقت در یک اداره یا شرکت کار می‌کنند و در به در به دنبال پول هستند، به راحتی عملی نیست.

 

ولی می‌توانید به دنبال خرید یک آپارتمان یا ملک کوچک در یک کشور خارجی باشید تا حتی بتوانید گاهی اوقات برای تفریح به آن‌جا سر بزنید. قیمت این املاک معمولا ارزان‌تر از املاک داخل کشورتان است؛ تا جایی که حتی می‌توانید از یک گروه مدیریت املاک محلی بخواهید در غیبت شما، امور اجاره‌ی ملک‌تان را مدیریت کند.

 

خرید املاک و مستغلات تجاری نیز می‌تواند راه پر درآمدی برای سرمایه گذاری و کسب درآمد منفعل (بی‌نیاز از فعالیت) باشد که حتی به پیش‌پرداخت‌های زیاد هم نیازی ندارد.

می‌توانید از طریق وب‌گاه‌های مختلف و تنها با سرمایه‌گذاری کم‌تر از ۵۰۰۰ دلار در املاک و مستغلات تجاری کارتان را آغاز کنید. البته پیش از آغاز باید کمی در مورد افراد طرف معامله‌تان تحقیق کنید و تنها با یک نفر وارد مذاکره نشوید.

 

منبع اطلاعاتی آنلاین راه‌اندازی کنید
با راه‌اندازی دوره‌های آموزشی یا کتاب‌های الکترونیکی آنلاین، تخصص‌های‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید و درآمد منفعل (بی‌نیاز از فعالیت) کسب کنید. مثلا، کتاب الکترونیکی خودم با نام رشد ۱۰۰ روزه بیش‌تر از کار روزانه‌ام درآمدزایی کرد. در ابتدا باید کارهای زیادی انجام می‌دادم، ولی هنگامی که آماده‌ی بهره‌برداری شد، دیگر به کار زیاد نیاز نبود و باید فقط میزان فروش را بالا نگه می‌داشتم.

 

اگر به تالیف کتاب علاقه ندارید، می‌توانید ویدئوها یا تورهای آموزشی تهیه کنید. من نویسندگی کتاب را کنار نگذاشتم – ولی در کنار آن، از طریق ContentMarketer.io یک تور آموزشی بازاریابی محتوا ایجاد کردم تا ظرف ۱۰ هفته به مشتریان‌ام مهارت‌های بازاریابی محتوا آموزش دهم.

 

از قدرت آمازون وام بگیرید
راه‌اندازی فروشگاه آنلاین شخصی و ایجاد پایگاه مشتریان همیشه یک هدف عالی و مطلوب است، ولی همه می‌دانیم این کار مسئولیت‌ها و مشغله‌های فراوانی دارد.

باید در مورد محصولات تحقیق کنید، تولیدکننده‌ی مناسب پیدا کنید، برای وب‌گاه‌تان بازاریابی کنید و به دنبال راه‌هایی برای تحویل سفارش‌های مشتریان باشید. و البته، خدمات مشتریان و پذیرش درخواست‌های بازپرداخت را هم فراموش نکنید.

 

ولی در عوض، کار دیگری نیز می‌توانید انجام دهید؛ می‌توانید بدون نیاز به انجام این همه کار، حضور خود را در آمازون پررنگ‌تر کنید و محصولات‌تان را بفروشید. حتی برخی فروشندگان محصولات‌شان را مستقیما به مرکز پاسخگویی آمازون می‌فرستند و هرگز شخصا وارد فعالیت‌های بعد از آن نمی‌شوند.

 

به اقتصاد مشارکتی بپیوندید
با اشتراک‌گذاری چیزهای اضافه‌تان می‌توانید به راحتی در یک ماه از چند صد تا چند هزار دلار درآمد داشته باشید. ولی این اشتراک‌گذاری فقط به آگهی اجاره‌ی اتاق و زیرزمین خانه‌تان در Airbnb محدود نمی‌شود. خودروی‌تان را در Turo اجاره دهید و در عوض تا محل کار دوچرخه‌سواری کنید یا از طرق دیگر به مقصدتان برسید. تجهیزات فیلمبرداری را که در زیرزمین خانه‌تان خاک می‌خورند، برای اجاره در Cameralends، و دوچرخه یا اسنوبردتان را در Spinlister و قایق‌تان را در Sailo آگهی کنید.

 

و اگر قصد دارید اتاق یا بخشی از خانه‌تان را برای اجاره در Airbnb آگهی کنید، شاید حتی به این فکر بیفتید که برای افزایش درآمدتان می‌توانید کل خانه‌تان را با تمام وسایل اجاره دهید و مدتی در خانه‌ی دوستان و فامیل زندگی کنید.

 

میزبان یک رویداد باشید
بدون نیاز به امضای قراردادهای مختلف، ملاقات با فروشندگان مختلف و سخنرانان عالی‌رتبه‌ می‌توانید از میزبانی رویدادهای مختلف کسب درآمد کنید. در عوض، می‌توانید در مورد موضوعی که درباره‌ی آن صاحب‌نظر و مطلع هستید، مثلا مقابله با هک، یک گروه ملاقات رایگان تشکیل دهید و آن رویداد را میزبانی کنید.

 

بعد از این‌که دنبال‌کنندگان وفاداری پیدا کردید، با دعوت از سخنرانان مشهور، از کسانی که می‌خواهند در این ملاقات‌ها شرکت کنند پول بگیرید.

یک اتاق کنفرانس شیک و کوچک در نزدیکترین هتل محل اجاره کنید، و به‌تدریج با میزبانی از رویدادهای منحصربه‌فرد و پرطرفدار اعضای ثابتی برای خود دست‌وپا کنید که برای بهره‌مندی از محتوای فوق‌العاده‌ی رویدادهای‌تان پول خرج کنند.

 

از هر آن چه تاکنون یاد گرفته‌اید، پول درآورید
ببینید در اوقات فراغت تان چه کارهایی انجام می‌دهید و در کدام‌یک از این کارها کاملا مهارت دارید. مثلا آدم‌هایی که عاشق سقوط آزاد هستند می‌توانند مدرک مربی‌گری آن را بگیرند و در آخر هفته‌ها هم لذت ببرند، هم آموزش دهند، و هم پول درآورند. از هر آن‌چه دوست دارید و از آن لذت می‌برید، پول درآورید، این هم یک راه کسب درآمد اضافه است.

عکاسی از چیدمان

حتما شما نیز تصاویر بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید که از چیدمان اشیا روی یک سطح برداشته شده‌اند، بسیاری از این تصاویر از بالا گرفته شده‌اند، بخش عمده‌ای از دلیل زیبایی این گونه از عکس‌ها به خاطر تناسب زاویه شان با دید انسان است. برای عکاسی از چیدمان‌، لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید تا بتوانید عکس‌های خوبی تهیه کنید.

 

راهنمای عکس گرفتن, ترفندهای عکس گرفتن

نکاتی برای عکس گرفتن

 

یک استودیو‌ی عکاسی خانگی بسازید

برای داشتن یک استودیو‌ی خانگی لازم نیست که حتما از فلاش‌های گران‌قیمت عکاسی استفاده کنید. یک گوشه‌ نورگیر از خانه را انتخاب کنید و در روشن‌ترین ساعت روز، چیدمان‌خود را در‌ آن‌ فضا آماده کرده و از بالا عکاسی کنید.

 

برای اینکه‌ نورپردازی یکپارچه‌ای در فضای چیدمان‌تان داشته باشید، بهتر است از یک صفحه‌ سفید بزرگ در مقابل زاویه‌ تابش نور خورشید استفاده کنید؛ البته تجهیزات تخصصی‌ای برای این کار در عکاسی وجود دارد اما یک مقوای‌ محکم سفید یا حتی یک شیء سفید بزرگ مسطح می‌تواند تا حد بسیاری به شما در نورپردازی فضای چیدمان‌تان کمک کند. وقتی نور یکپارچه‌ای روی چیدمان شما تابیده شود، جلوه‌ بیشتری به اشیا می‌دهد و در نتیجه عکس بهتری نیز خواهید داشت.

 

چیدمان عکاسی,نکاتی برای عکس گرفتن

برای نورپردازی یکپارچه در عکس، از صفحه‌ سفید بزرگ در مقابل زاویه‌ تابش نور خورشید استفاده کنید

 

دوربین را ثابت نگه دارید

در مطالب قبل نیز در این باره توضیحاتی داده بودیم اما لازم است بار دیگر در این مورد یادآوری کنیم که تمیز بودن لنز دوربین و ثابت بودن آن، تا حد بسیاری از مات شدن یا اصطلاحا بلور شدن عکس‌های شما جلوگیری می‌کند. اگر از دوربین‌ استفاده می‌کنید، سعی کنید آن را با سه‌پایه  عمود بر سطح چیدمان در جای خود محکم کنید و اگر هم تلفن همراه برای عکاسی در دست دارید، سعی کنید آن را با یک منوپاد به جای مشخصی نصب کنید.

 

این کار به شما کمک می‌کند که از سرعت‌های کمتر در عکاسی استفاده کنید و نوردهی بیشتری به چیدمان خود بدهید که در نتیجه عکس باکیفیت‌تری خواهید داشت.

 

راهنمای نورپردازی برای عکاسی,آموزش عکاسی

سعی کنید دوربین را با سه‌پایه  عمود بر سطح چیدمان در جای خود محکم کنید

 

از یک صفحه‌ چوبی استفاده کنید

پیدا کردن یک صفحه‌ چوبی یا حتی سنگی که چندان کاربردی ندارد، کار سختی نیست؛ حتی ممکن است صفحه‌ای که روی‌ آن چیدمان انجام می‌دهید، سطح تمیزی نباشد. این کار به شما کمک می‌کند که چیدمانی روستیک و دلنشین داشته باشید. می‌توانید حتی بنا بر خلاقیت‌تان این سطح را رنگ کنید یا با پارچه‌ای متناسب با سلیقه‌تان آن را بپوشانید.

 

راهنمای نورپردازی برای عکاسی,آموزش عکاسی

با استفاده از صفحه‌ چوبی یا سنگی چیدمانی روستیک و دلنشین داشته باشید

 

زیبایی در عین سادگی

فراموش نکنید که منظور از چیدمان، تنها چیدمانی از لوکس‌ترین اشیا یا نفیس‌ترین وسایل نیست. همین که اشیا در عکس‌ شما با یکدیگر تناسب و ارتباط درست بصری و حسی داشته باشند، با رعایت سایر نکات تکنیکی می‌توانید عکس بسیار زیبایی تهیه کنید. 

 

اگر تناسب در چیدمان رنگ‌ها، فرم‌ها و حس و کاربرد اشیا رعایت شود، به مراتب نتیجه‌ بسیار مطلوب‌تری از یک چیدمان بدون تناسب اما از اشیای گران قیمت خواهید داشت. در این نوع عکاسی، سوژه‌ اصلی‌ای وجود ندارد، پس شما در واقع از کل فضا عکاسی می کنید و تمامی اشیای موجود در کنار هم باید چیدمان زیبایی داشته باشند.


اگر از یک سئوکار بپرسید که پیشه او چیست احتمالا دچار کمی درنگ شده و در حال کلنجار با خود برای پرسش به سوال شما می شود. احتمالا بعد از اینکه جواب سوال شما را با جمله "من یک سئو کار هستم" بدهد، با نگاه عجیب شما رو به رو می گردد.


در بعضی مواقع نیز آنها ممکن است استجابت ساده تری به این شکل به سوال شما بدهند: "من در گویه برنامه ریزی سایت ها برای گرفتن رتبه بالاتر در گوگل فعالیت می کنم." با این پاسخ بسیاری از افراد قانع شده و در ذهن خودشان این شغل را بسیار جالب انگاشت می کنند.


اما موضوعی که در این گونه مواقع ذهن سئوکاران را درگیر می کند اینست که آیا آنها می بایست به همین پذیرش کوتاهی اکتفا کنند یا موارد بیشتری را درباره سئو به طرف مقابلشان بگویند.


بسیاری از سئو کار روشنگری درباره پیشه خویش را به یک مسئله بحران بر انگیز تبدیل می کنند. ولی اگر همه ما خوب دقت نماییم می بینیم که هر کسی در هر شغلی که تکاپو می کند اگر بخواهد دقیقتر در ارتباط با کار خویش توضیحاتی دهد، احتمالا همه ما که در آن شغل سر سلسله ای نداریم مبتلا سردرگمی می شویم و از یک جا به بعد اصلا متوجه حرف های طرف مقابلمان نخواهیم شد.


با این حال در صنعت سئو دو مسئله ارتباطات و شفافیت، بسیار مهم هستند. به همین خاطر می طاقت به طور واضحی به این سوال پاسخ داد: "سئو شغل کیست ؟"


سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به کسان کمک می کند لغایت محصولات و اطلاعات موردنظرشان را توسط  موتورهای جستجو مشابه گوگل و بینگ به راحتی بیابند. یک سئوکار یا متخصص سئو با آنالیز و مطالعه در این باره به جستجوی مواردی می گردد که محبوبیت آنها در موتورهای جستجو در حال افزایش است و با اجرای راهبرد ها و اقداماتی سعی می کند که نتایج جستجو را برای یک سایت مشخص درمان ببخشد.


هدف پایانی از این کار، افزایش سطح شدامد وب سایت با استفاده از کلمات و موضوعات کلیدیست. به نوع ای که کاربر پس از ورود به سایت، جذب آن شده و در همان سان تارنما نیز بر اساس الگوریتم های پیشنهادی گوگل طراحی شده باشد.


با شروع فصل گرما اکثر افراد کم کم لباس‌های زمستانی خود را کنار گذاشته و به سراغ لباس‌های مناسب فصل گرما می‌روند. برخی افراد نیز بیشتر خواهان خرید لباس‌های جدید مناسب فصل و مد هستند.

 

اگر شما هم قصد خرید لباس دارید و نمی‌خواهید هزینه زیادی را برای آن صرف کنید به توصیه‌های زیر توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب‌ها و تصمیمات را در مورد خرید البسه داشته باشید.

با رعایت این نکات می توانید مدیریت بهتری بر روی خرید اقتصادی تر البسه داشته باشید:


1 -  اولین قدم این است که قبل از خرید سری به کمد لباس های خود بیاندازید
شاید لباس هایی در کمد شما باشد که آنها را فراموش کرده باشید و از دیدنشان متعجب شوید!

2 - بودجه خود را برای خرید لباس تعیین کنید
همچنین زمان های مشخصی از سال را برای خرید در نظر بگیرید.

3 - لیستی از لباس هایی که نیاز دارید تهیه کنید
در این صورت از هزینه های اضافی برای لباس هایی که احتیاج ندارید جلوگیری می کنید.

4 - برای خرید از پول نقد استفاده کنید
استفاده از کارت های اعتباری باعث میشود کنترل میزان خرید و مقدار پولی که خرج می کنید از دستتان خارج شود.

5 - به جای خرید در آخر هفته و روزهای تعطیل در طول هفته خرید کنید
در این صورت از شلوغی فروشگاه ها دوری کرده اید و گزینه های بیشتری برای خرید خواهید داشت.

6 - در هنگام خرید کاملا در مورد لباس موردنظر خود فکر کنید
برای مثال از خودتان سوال کنید آیا این شلوار آبی رنگ حداقل با 3 یا 5 تا از لباس هایی که دارم هماهنگ است؟

7 - از فروشگاه ها در مورد زمان حراجشان سوال کنید
بسیاری از فروشگاه ها امروزه با دریافت ایمیل و یا شماره تلفن مشتری ها، آنها را از زمان تخفیف های ویژه و حراج آگاه می کنند.

8 - اگر لباس هایی در کمد خود دارید که دیگر آنها را نمی پوشید می توانید به فکر فروش آنها باشید.

9 - بر روی لباس های خاص سرمایه گذاری کنید
برای مثال اگر قصد انتخاب یک کت و شلوار به عنوان لباسی برای محیط کار دارید انتخابی داشته باشید که ماندگار باشد کمی هزینه بیشتر برای یک لباس مناسب که زیاد می پوشید بهتر از عوض کردن و خرید مجدد است.

10 - از طرح ها و رنگ های خاص دوری کنید
معمولا این گونه لباس ها در نگاه اول چشم خریدار را متوجه خود می کنند. اما خیلی زود در کمد خریدار بدون استفاده می شوند.

11 - برای خودتان خرید کنید
به توصیه هایی که در تبلیغات گوناگون مواجه می شوید و معمولا قیمت نسبتا بالایی دارند توجه نکنید. به سلایق خودتان توجه کنید با توجه به نیازهایتان خرید کنید.

اگر سقف خواسته هایتان سلامت چشمانتان است و به حسن ظاهر کاری ندارید، باید از وجود حدود 12-10 تا تراول چک 50 هزارتومانی در جیب یا حساب بانکی تان اطمینان حاصل کنید و بعد وارد مغازه شوی. این دسته از عینک ها تقریبا در اکثر عینک آفتابی فروشی ها موجود هستند و نیاز به گشت و گذار زیادی ندارید اما خصوصیت شان چیست؟

اورجینالیتی: سخت می شود شناسنامه دارشان را پیدا کرد اما اکثر عینک سازی های معتبر گارانتی های خاص خودشان را همراه با عینک ارائه می کنند و از یک هفته تا یک سال بنا به مشکلی که برای آن پیش بیاید، اصلاح یا تعویض عینک را تضمین می کنند.

عدسی: همه شان باید یووی 400 باشند تا بالای 98 درصد نورهای مزاحم مرئی را دفع کنند.

زیبایی: هر چند که به لحاظ راحتی و طراحی به پای طبقه بالاترشان نمی رسند اما دررنگ و فرم به قدری متفاوت هستند که سلیقه تان تامین شود.

مایه دار هستید
اگر از آن دسته آدم هایی هستید که صبح به صبح خاویار صبحانه تان را مادرجان می گذارد در دهان مبارکتان و غروب به غروب با لامبورگینی می روید دور دور و خلاصه پور خودتان یا احتمالا پدرتان از پارو بالا می رود، عجیب نیست که بخواهید برای یک عینک آفتابی به ظاهر ناقابل، چند میلیون تومانی هزینه کنید. به شما پیشاپیش تبریک می گوییم چرا که می توانید هیجان انگیزترین انتخاب را داشته باشید. همه برندهای معروف قبل از هر کسی به شما و ایده آل هایتان فکر کرده اند و عینک هایی تولید کرده اند که حاضر شوید 9-8 میلیونی به تومان بپردازید.

اورجینالیتی: باید مطمئن باشید که اصل اصل جنس در دستتان است. چطور؟ شناسنامه و کد عینک را از فروشنده بخواهید تا سرتان کلاه نرود. اگر از مجاری قانونی وارد شده باشد و تقلبی یا چینی نباشد صحتش از روی شناسنامه قابل پیگیری است.

چه معیارهایی برای خرید عینک آفتابی دارید؟ پولتان چقدر است؟
عدسی: لنز یا همان عدسی 400uv، جذب 100 درصدی امواج نورهای مرئی و مزاحم، پلاریزه بودن و ضد خش و نشکن بودن و رعایت تمام نکات فنی برای سلامتی چشم، کف کف آپشن های پیش روی شما در این عینک هاست.

ارگونومی: اما بعد از لنز، رعایت ارگونومی و راحتی عینک در فریم مهمترین نکته است. داشتن فریم های قابل انعطاف و سبک و ثابت ماندن روی بینی و صورت برای مدت های طولانی، اذیت نشدن بینی به وسیله پل فریم، دوام و استحکام جنس به کار رفته و هماهنگی کامل دسته ها با گوش و وارد نشدن فشار به گوش ها را باید در این مرحله بسنجید.

زیبایی: فرم عدسی ها، فریم ها و رنگشان در این طبقه همه به طور محسوسی با سایر عینک ها فرق می کند و اصالتشان را وقتی به صورت می زنید، به رخ می کشند اما اگر سخت پسند هستید یا طرفدار مد شرکت های پیشنهاد مناسب شما را دارند.

ارزش افزوده طور: رقابت البته در همین جا تمام نمی شود. مثلا ممکن است شما دلتان بخواهد سواروسکی یک سنگ جواهر هم گوشه بالای سمت راست فریم عینکتان بگذارد تا آن را با نگین انگشترتان ست کنید. هیچ نگران نباشید، این اتفاق حتما می افتد، فقط باید 3-2 میلیون تومانی بیشتر از همان مدل بدون سنگ دست به جیب شوید.

دستشویی و حمام تزئینات خاصی ندارند. اما آدم دوست دارد همه جای خانه اش را بسیار زیبا دکور کند و حمام نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای این منظور حتما لازم نیست مشاوره و طراح استخدام کنید و هزینه های بسیار زیادی برای طرح های واقعا خوب آنها پرداخت کنید. خودتان هم با کمی سلیقه و حوصله می توانید این ماموریت را به انجام برسانید.


1. همه اثاثیه و حتی وان حمام، سینک روشویی و همه شیرآلات را بسیار تمیز بشویید.

2. کف زمین و آینه ها را تمیز بشویید و همه دیوارها را از بالا تا پایین دستمال بکشید و به اصطلاح برق بیندازید. تمیز بودن زمین و آینه و کف و دیوار موجب می شود فضای حمام مرتب دیده شود. نتیجه آن نیز بزرگ تر دیده شدن آن فضا است.

3. حتی درها را نیز از هر جنسی که هستند، تمیز کنید و در آخر با آب آبکشی کنید.

4. اگر پرده حمام دارید، آن را تعویض کنید و نمونه ای نو نصب کنید که با کاشی های دیوار و کف زمین جفت باشد. وقتی رنگ پرده با دیوار همخوانی داشه باشد، موجب متناسب دیدن شدن همه فضا می شود و خلوت و بزرگ به نظر می رسد.

5. همه وسایل اضافی را از حمام خارج کنید. وسایل شخصی همچون شامپو، صابون، برس و وسایل آرایش را دور از چشم درون کابینت یا سبد یا در اتاقی دیگر نگهداری کنید. 

6. اگر صندلی یا هر وسیله اضافه ای در این اتاق دارید، آن را خارج کنید. این موجب باز شدن بیشتر فضا می شود و رنگ و روی تازه ای هم به خود می گیرد.

7. سبد رخت‌چرک ها را همیشه بشویید و تمیز نگه دارید. در صورت امکان می توانید آن را از فضای حمام خارج کنید تا فضای بیشتری داشته باشید. یا اینکه کابینت یا فضای خالی برای آن در نظر بگیرید تا خیلی در چشم نباشد.

8. در قسمت سینک روشویی، فقط جا صابونی و یک گلدان ظریف و کوچک قرار دهید تا شلوغ و به هم ریخته دیده نشود.

9. آینه بزرگی برای حمام در نظر بگیرید تا فضا و نور را بیشتر منعکس کند.

10. حوله های تمیز را با انواع کهنه و قدیمی جایگزین کنید. سعی کنید حوله ها را با رنگ دیوار یا کف حمام جفت کنید. حتی دیگر وسایل حمام را نیز سعی کنید از یک خانواده رنگ انتخاب کنید. 

ما انسان ها اکثرا ۷ تا ۸ ساعت از عمر خود را در خواب به سر می بریم و این خواب چند ساعته خستگی یک روز کاری پر تنش و سخت را از تن و جان ما به در می کند. اما رفع این خستگی به عواملی بستگی دارد. محل و جای خواب راحت، محیط و فضای آرام و آرامش خیال و... برخی از عوامل تاثیرگذار روی کیفیت خواب ماست.

در این میان اما محل خواب هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

منظورمان از محل خواب تشکی است که روی آن دراز کشیده و بدن خسته خود را به آن می سپاریم. این تشک باید متناسب با بدن ما باشد. در غیر این صورت ممکن است نه تنها خوابی آرام و راحت به ما هدیه نکند، بلکه باعث بروز برخی از مشکلات شود. پس به تشکی که روی آن می خوابید به اندازه تخت خواب و نور اتاق خواب و... اهمیت دهید و در حفظ آن نیز بکوشید.

اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چگونه می تواند یک تشک خوش خواب سنگین را از میکروب ها و برخی از آسیب ها حفظ کرد؟ اهمیت یافتن پاسخ این سوال با توجه به رشد قیمت ها در بازار دو چندان شده است.

عمر تشک خوش خواب چند سال است؟
این روزها دیگر کمتر کسی پیکرش را برای یک استراحت چند ساعته به تشک های سنتی می سپرد. تشک هایی سفت و سخت که اکثرا از جنس پنبه بوده ولی کمتر به بدن آسیب وارد می کردند. به گفته کارشناسان، با ورود تشک های صنعتی به بازار مشکل کمردرد و دردهایی در ناحیه ستون فقرات نیز افزایش یافت؛ اما این مشکلات قابل حل هستند. در هر حال تشک های خوش خواب گران قیمت سال ها است جایگزین نمونه های سنتی شده اند.

صنعتی های گران قیمتی که هر روز با بروز تغییراتی در نرخ دلار و... گران تر می شوند و ارج و قرب بیشتری می یابند. به همین دلیل این سوال در ذهن صاحبان این تشک ها به وجود می آید که چگونه می توان این تشک ها را جاودانه کرد و از فرسودگی آنها جلوگیری کرد؛ این سوالی است که نزد اکثر ما وجود دارد.

برخی تصور می کنند هر یکی دو سال یکبار باید تشک خوش خواب را عوض کرد و گروهی نیز با این تصور که این یک کالا با عمر طولانی است از آن تا زمان مرگ تشک کار می کشند.

اما اینها باورهایی اشتباه هستند.
حقیقت این است که طول عمر یک تشک بسته به جنس و نوع آن متغیر است.

تشک های مخصوص کودک و سالمندان معمولا به دلیل نوع کاربری خاصی که دارند در حدود ۲ تا ۵ سال کاربری دارند که البته این میزان به نوع استفاده و جنس آن بستگی دارد. تشک های فنری معمولا عمری حدود ۴ تا ۶ سال داشته و نمونه های طبی هم عمر مفیدی حدود ۸ سال دارند.

اما کارشناسان می گویند، تشک خوش خواب را در صورت استفاده درست می توان تا ده سال نگهداری کرد.

 

افزایش عمر تشک خوش خواب, نحوه نگهداری از تشک خوش خواب


چگونه عمر تشک خوش خواب را افزایش دهیم؟
- خوش خواب را به طور منظم جاروبرقی بزنید. این کار موجب می شود گرد و خاکی که در فوم و لابه لای فنرها رفته است خارج شود.

- همچنین جارو زدن از ایجاد آلرژی جلوگیری می کند و از غبار، سلول های مرده پوست و هرگونه ذره و آلودگی و باگ که در تشک رخنه کرده است شما را خلاص می کند.

- البته دقت کنید برای جارو کشیدن تشک خوش خواب باید سری مخصوصی استفاده کرده و از سری جاروبرقی که با آن فرش، پرده یا سرامیک ها را جارو می کشید استفاده نکنید.

- اگر تشک شما یک نفره است، برای جلوگیری از ساییدگی و پارگی هر چند وقت یک بار آن را ۱۸۰ درجه بچرخانید و در ضمن آن را سر و ته کنید.

- اگر تشک دونفره است هم با وارد آوردن ضربه های آرام می توانید به حفظ فرم آن کمک کنید. البته سر و ته و چرخاندن تشک های دونفره نیز مقدور است. اما بهتر است این کار را به تنهایی انجام ندهید. زیرا تشک های دو نفره بسیار سنگین هستند.

- سعی کنید تشک را با دقت و لحاظ کردن برخی از نکات جابه جا کنید. مثلا برای جابه جا کردن تشک بهتر است از پتو استفاده کنید و هرگز آن را روی زمین نکشید یا هل ندهید.

- بهتر است از محافظ تشک یا کاور استفاده کنید. زیرا استفاده از این محافظ ها که معمولا ضد آب هستند از لک شدن آن جلوگیری و به حفظ شکل آن کمک می کند. می توانید با شست و شوی کاور یا محافظ خیال خود را بابت تمیزی تشک تا حدودی راحت کنید.

- البته استفاده از کاور مانع ورود گرد و خاک و ... به بافت تشک می شود.

- هرگز اجازه ندهید بچه ها با پریدن روی خوش خواب از آن به عنوان توری آکروبات استفاده کنند. این کار موجب می شود فنر یا فوم تشک از بین برود یا دچار ایراد شود.

- ضمن اینکه به دلیل خاصیت فنری تشک ممکن است این جست و خیز کودکانه روی تشک باعث بروز صدماتی به کودکان شود.

کاربرد آرد ذرت محدود به آشپزخانه نمی‌شود. از آرد برای باز کردن گره‌های کور، تسکین آفتاب سوختگی، پولیش نقره، تمیز کردن پنجره‌ها، از بین بردن بوی کفش و تمیز کردن لکه خون و روغن بهره ببرید.

1- پنجره‌های تمیز
آرد ذرت برای داشتن شیشه‌های تمیز و براق عالیست.

2- تمیز کردن لکه روغن و گریس از روی فرش و موکت
مقداری آرد ذرت روی جایی که روغن ریخته، بریزید و 20 دقیقه صبر کنید. با زدن جاروبرقی لکه برطرف می‌شود.

3- پولیش ماشین و مبل
از این آرد به عنوان پولیش استفاده کنید. مقداری از آن را روی ماشین یا مبل ریخته، با دستمال تمیز کنید.


4- پولیش نقره
در صورت از بین رفتن جلای نقره، خمیری با آرد ذرت و آب تهیه و روی آن بمالید. بگذارید خمیر خشک شود. سپس آن را پاک کرده با پارچه برق اندازید.

5- تمیز کردن لکه جوهر از روی فرش و پارچه
خمیری از آرد ذرت و شیر درست کنید و روی لکه بمالید. بگذارید خشک شود. در صورت باقی ماندن جای لک، قبل از جارو زدن روی آن فرچه بکشید.

6- باز کردن گره کور
چه آسان است باز کردن گره با ریختن کمی آرد ذرت روی آن.

7- تسکین آفتاب سوختگی، گزش حشرات و پیچک سمی
خمیری از آب و آرد ذرت تهیه، روی قسمت مورد نظر بگذارید. بعد از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

8- تمیز کردن موهای چرب
در صورت نداشتن وقت برای دوش گرفتن، چاره‌ای نیست جز آن که مقداری آرد روی سر خود ریخته، بعد از چند دقیقه شانه کنید تا چربی مو جذب و گرفته شود.

9- از بین بردن بوی کفش
هیچ چیز بدتر از بوی کفش نیست. بوی عرق پا را با پاشیدن مقداری آرد داخل کفش و جوراب از بین ببرید.

10- اتو کردن
برای آهار زدن، یک قاشق غذاخوری آرد ذرت را به یک پیمانه آب اضافه کنید. خوب هم بزنید. داخل بطری اسپری بریزید و مانند یک برند معروف از آن استفاده کنید.

11- پاک کردن روغن از روی پارچه
روغن را تا جای ممکن با دستمال کاغذی پاک کنید. مقداری آرد روی آن بریزید و 10 دقیقه صبر کنید. آرد را با دستمال کاغذی بردارید. مقداری سرکه سفید روی پارچه بمالید و پارچه را طبق معمول بشویید.

12- تمیز کردن لکه روغن از روی چرم
بگذارید آرد یک شب روی لکه باقی بماند. سپس روز بعد آن را تمیز کنید.

13- تمیز کردن لکه خون
با آب سرد و آرد ذرت خمیر درست کنید. آن را روی لکه بمالید. بگذارید پارچه در آفتاب خشک شود. آرد ذرت را دور بریزید. در صورت ماندن جای لکه تا محو شدن کامل این مراحل را تکرار کنید.

هنگام بسته‌بندی این 10 مورد را به خاطر بسپارید:

1- کارتن‌ها را درست بسته‌بندی کنید
برای داشتن کارتن خیلی محکم، ته جعبه بین درزها را نوارچسب بزنید. در مرحله بعد، نوارچسب را عمود بر چسب قبلی بزنید. برای محکم‌تر‌ شدن، کف کارتن روزنامه یا مقوای ساده بگذارید. با توجه به نوع وسایل، آن‌ها را داخل روزنامه بپیچید. بعد از پر شدن کارتن، در آن را بسته، روی آن نوارچسب زده، کناره‌های کارتن را برچسب بزنید. محتویات داخل کارتن و این که مربوط به چه کسی است را روی برچسب بنویسید.

2- وسایل مشابه را با هم بسته‌بندی کنید
برای مثال داروها را با وسایل ریز آشپزخانه داخل یک جعبه نگذارید. چون موقع باز کردن کارتن، وسایل با هم قاطی شده، باعث گیج‌شدن شما می‌شود و تفکیک آن‌ها کار سختی است.

از حوله و دستمال‌ها برای محکم ماندن وسایل در جای خود و سر نخوردن آن‌ها استفاده کنید. بهترین بسته‌بندی زمانیست که وسایل در جای خود با کمک چیزهای دیگر ثابت بوده، از فرو ریختنشان جلوگیری کنیم.

بعد از پر شدن کارتن روی آن بنویسید مربوط به چه کسی است و محتویات آن چیست؟
با یک فلش قسمت روی جعبه را مشخص کنید.
اگر وسایل شکستنی است، روی آن بنویسید "شکستنی با احتیاط حمل شود".

3- لباس‌ها را داخل کارتن‌های مخصوص قرار دهیدروش صحیح بسته‌بندی هنگام اسباب‌کشی
این کارتن‌ها دارای رخت‌آویز و جالباسی بوده، به‌راحتی می‌توان لباس‌ها را داخل آن‌ها آویزان کرد. با این جعبه‌ها هنگام بسته‌بندی در وقت صرفه‌جویی زیادی می‌شود.

دیگر مجبور نیستید لباس‌ها را از چوب‌لباسی بیرون آورده، آن‌ها را یک به یک تا کرده، داخل کارتن قرار دهید. به راحتی آن‌ها را با همان شکل بدون چروک شدن داخل کارتن بگذارید.

حتی می‌توانید آن‌ها را به صورت دلخواه بر اساس رنگ، ضخامت یا فصل تقسیم‌بندی کنید و هنگام ورود به خانه جدید، به‌راحتی از کارتن در آورده، سریع و بدون زحمت داخل کمد قرار دهید.

4- وسایل ریز را داخل کارتن‌های بزرگ و وسایل بزرگ را داخل کارتن‌های کوچک قرار دهید
هنگام بسته‌بندی، وسایل کوچک را داخل کارتن‌های بزرگ و وسایل بزرگ را داخل کارتن‌های کوچک قرار دهید. چون از نظر علم فیزیک احتمال شکستن وسایل سنگین در وسط جعبه‌های بزرگ بیش‌تر است. این قانون در مورد اکثر چیزها به جز کتاب صادق است. اگر یک کارتن بزرگ را از کتاب‌های کوچک پر کنید، وزن زیادی پیدا کرده، فوق‌العاده سنگین و حمل آن سخت خواهد شد.

همچنین وسایل سنگین را کف کارتن قرار داده و وسایل سبک‌تر را بالاتر بگذارید.
به یاد داشته باشید هنگام حمل‌ونقل، فشار آوردن به یک جعبه پر، باعث شکستن وسایل داخل آن می‌شود.

5- بگذارید وسایل خرت‌وپرت داخل دراور باقی بماند
اگر در داشتن کارتن خالی محدودیت دارید یا انتقال وسایل دراور به کارتن برایتان مشکل است، در صورتی که داخل کشوها وسایل شکستنی نیست، بگذارید وسایل داخل کشو باقی بماند. کشوها را با چسب‌نواری به بدنه کمد یا دراور محکم کنید.

دقت کنید که دراور رنگ شده نباشد. نگذارید نوارچسب مدت طولانی روی دراور باقی بماند و چسب زدن را در آخرین لحظه جابه‌جایی انجام دهید.

6- بشقاب‌ها را نزدیک لبه کارتن قرار دهید
بسیاری از افراد بشقاب‌ها را ته جعبه می‌گذارند اما اگر آن‌ها را نزدیک لبه قرار دهید، احتمال شکسته شدنشان کم‌تر است. بشقاب‌ها را داخل روزنامه بپیچید. ته کارتن و گوشه‌های جعبه وسایل دیگر قرار دهید تا بشقاب‌ها سر جای خود محکم و ثابت بمانند و جابه‌جا نشوند.

موقع بسته‌بندی ظرف‌های بلور، ظروف سنگین‌تر را ته گذاشته و ظرف‌های کوچک و ظریف را رو قرار دهید تا در صورت باز شدن جعبه موقع جابه‌جایی احتمال شکستن آن‌ها کم‌تر باشد. روی این جعبه‌ها حتما کلمه شکستنی را بنویسید.

7- روی ریسمان نوارچسب بزنید
هنگام بستن کارتن‌ها از ریسمان استفاده کنید. برای راحت‌تر باز شدن جعبه روی ریسمان را چسب بزنید و بگذارید مقداری از آن به صورت اضافه از زیر چسب بیرون بماند. این کار ممکن است کمی وقت‌گیر باشد ولی هنگام باز کردن جعبه نیازی به کاتر یا وسیله تیز نخواهید داشت. فقط کافیست نخ را بکشید تا در کارتن راحت باز شود.

8- کارتن‌ها را برچسب بزنید
اگر محتویات داخل کارتن‌ها را مشخص نکنید، زمان ورود به خانه جدید، جای قرار دادن هر جعبه مشخص نخواهد بود. رفتن به سراغ هر جعبه و باز کردن و اطلاع از داخل آن‌ها و این که هر جعبه‌ای در کدام اتاق قرار بگیرد، کار فوق‌العاده سختی است. پس زرنگ باشید و هر کارتن را لیبل بزنید. می‌توانید روی لیبل، اتاق مورد نظر، محتویات جعبه و این که مربوط به کدام‌یک از اعضاء خانواده است را بنویسید. لیبل را در اطراف جعبه بزنید نه روی آن.

9- پایه‌های مبل و اتصالات وسایل را جداگانه بسته‌بندی کنید
هنگام جابه‌جایی ممکن است چرخ‌‌های مبل‌ها کنده شوند. بنابر این قبلا آن‌ها را جدا کرده، بسته‌بندی و برچسب بزنید. این که مربوط به کدام مبل هست را هم یادداشت کنید.

این روش را در مورد تابلوها، قاب عکس‌ها و آینه‌ها هم به کار ببرید. بعضی از قاب‌ها یا آینه‌ها با پیچ یا وسایل خاصی آویزان شده‌اند و هنگام جابه‌جایی ممکن است گم شوند. آن‌ها را داخل کیسه نایلون بسته‌بندی کرده، روی وسیله بچسبانید و یا جداگانه با برچسبی که روی آن اسم وسیله را نوشته‌اید، کنار وسایل مشابه قرار دهید.

10- جمع‌کردن و بسته‌بندی وسایل را زودتر شروع کنید
منتظر نشوید تا هفته آخر برسد و بعد شروع به جمع کردن وسایل کنید. بسیاری از وسایل که تا زمان اسباب‌کشی نیازی به آن‌ها ندارید را چند ماه زودتر جمع کنید (مانند لباس‌های فصل بعد، وسایل مخصوص تعطیلات، ظروف کریستال، ظرف‌های پایه‌دار مخصوص عید و کتاب‌هایی که قبلا خوانده‌اید و تا دو ماه آینده قصد خواندن دوباره آن را ندارید). درست است که در این مدت دیدن کارتن‌ها در گوشه خانه چندان خوشایند نیست ولی با این کار یکی دو هفته مانده تا جابه‌جایی استرس نخواهید داشت.



پشتیبانی سایت وردپرس حمایت وردپرس :

قبل از این که بخواهیم بپردازیم به ( حمایت سایت وردپرس پشتیبانی حرفه ای وردپرس ) لازم می دانیم که شما را با وردپرس و برخی تعاریف مهم نخست بیشتر آشنا کنیم و سپس می پردازیم به شناسایی خدمات و سرویس های پشتیبانی سایت وردپرس ، پس با ما همراه باشید :


وردپرس چیست ؟ – اسکریپت مدیریت محتوای WordPress چیست ؟


وردپرس یک سیستم مدیریت درونمایه کاملا مجانی و اپن سورس هست ( بر پایه پروانه GPL ) که شما بوسیله آن توانا خواهید بود براحتی یک وبلاگ – فوتوبلاگ – پادکست – گالری  و … بسازید.


اگر مایل هستید درباره وردپرس بیشتر بدانید به شما توصیه میکنیم دو نوشتار ( وردپرس چیست ؟ ) و ( تاریخچه وردپرس ) مطالعه فرمایید


پشتیبانی سایت چیست ؟

پشتیبانی سایت وردپرس چیست ؟ پشتیبانی سایت گردآور اقداماتی است که توسط مدیر سایت و یا پشتیبانی سایت جهت بقای تارنما چهره میگرد، این اقدامات شامل ” عیب یابی و رفع دشواری ها ، پشتیبانی فنی و محتوایی ، سئو و بهینه سازی و… ” می باشد


در صورتی که مایل هستید در رابطه با حمایت سایت بیشتر بدانید پیشنهاد میکنیم به شما دو نوشتار ” پشتیبانی سایت چیست ؟ ” و ” چرا در سایت به پشتیبان سایت وردپرس نیاز داریم ”  را متعاقب سی وب  مطالعه و رسیدگی نمایید ، مسلما رویت شما را نسبت به پشتیبانی سایت مفتوح تر خواهد کرد .


در رابطه با وظایف حامی سایت نیز کمی بیشتر بدانید ، پشتیبان سایت بعد از پذیرفتن پشتیبانی یک وب سایت برای سایت حکم یک طبیب یا پرستار را برعهده دارد و امثال مدیر دوم وب سایت خواهد بود که امثال یک پرستار مداوم تارنما شما مراقب و حفاظت خواهد کرد و در سررسید بروز دشواری ها نیز همانند یک طبیب هست و به رفع دشوار سایت کمک خواهد کرد ، اگر مایل هستید در رابطه با وظایف پشتیبان سایت بیشتر بدانید به شما توصیه میکنیم مقاله ” وظایف حامی سایت چیست ؟ ” را متعاقب سی وب رسیدگی نمایید .


لباس های اتو شده و ملحفه های صاف و اتوکشیده هم تمیزتر و زیباتر به نظر می رسند و هم هنگام استفاده احساسی از رضایت و خشنودی را برای شما به ارمغان می آورند.اما اتو کشیدن لباس ها نه تنها کار چندان ساده ای نیست بلکه اگر با رعایت روش صحیح آن انجام نشود مشکل تر شده و نتیجه آن نیز رضایت بخش نخواهد بود. چه بسا بی توجهی در هنگام اتوکاری به سوختن، خراب شدن و در نهایت از بین رفتن و بی استفاده شدن لباس های گاه گرانقیمت نیز منجر شود. در زمان ما اتوکشی به دو روش انجام می شود و با استفاده از اتو پرسی و یا به وسیله اتوهای دستی.

این دو نوع اتو در حقیقت به دو شیوه متفاوت لباس ها را صاف می کنند؛ اولی با پرس کردن و فشردن پارچه آن را صاف می کند و اتوی دستی با کشیده شدن بر روی سطح پارچه چروک های آن را باز می کند. هر یک از این دو روش برای انواع خاصی از پارچه ها و لباس ها مناسب تر هستند و برخلاف تصور ما همیشه و برای همه لباس ها یکسان و قابل جایگزینی با یکدیگر نیستند. گرچه ما اغلب در منزل از اتوهای دستی برای اتو کردن تقریباً تمام لباس ها و انواع پارچه های مختلف استفاده می کنیم. پارچه های ظریف مانند ژرسه ها، لباس های پشمی و همچنین لباس های پیلی دار باید به وسیله اتوی پرسی اتوکشی شوند. اما برای صاف کردن ملحفه ها، پارچه های نخی، پلی استر و ابریشم اتوی دستی مناسب تر است.

جدا از نوع اتویی که مورد استفاده قرار می دهید برای رسیدن به نتیجه مطلوب و پیشگیری از آسیب دیدن لباس ها همیشه به خاطر داشته باشید قبل از شروع اتوکشی به اطلاعات درج شده در قسمت داخلی لباس ها که شما را از قابلیت پارچه برای اتوکشی و میزان درجه مناسب آن آگاه می کند توجه کنید و چنانچه استفاده از اتو برای پارچه لباس مجاز باشد درجه اتو را روی میزان ذکر شده تنظیم کنید.

پس از تنظیم درجه اتو به تناسب جنس پارچه لباس رعایت برخی اصول دیگر نیز می تواند در حفظ وضعیت لباس به بهترین شکل و برای مدتی طولانی تر مفید باشد به عنوان مثال هنگام اتو کردن پارچه های تهیه شده از الیاف مصنوعی به ویژه اگر رنگی تیره دارند برای جلوگیری از برق افتادن پارچه آن را از پشت اتو کنید یا یک قطعه پارچه تمیز نخی را روی آن انداخته و سپس اتو بکشید. برای اینکه نقش درزها و جای دوخت زیپ روی پارچه به صورت براق باقی نماند هنگام اتو کشیدن این قسمت ها نیز از یک قطعه پارچه استفاده کنید و اتو را مستقیماً روی لباس نگذارید. اگر پارچه و لباس شما بر اثر اتو کشیدن برق افتاده پارچه نخی مرطوبی را روی قسمت براق شده قرار دهید و اتو بکشید، تا بخار حاصله برق افتادگی را از میان ببرد.

لباس هایی که از پارچه های درشت بافت دوخته شده را نیز همیشه از پشت اتو بزنید.برای اتو کشیدن ملحفه ها و قطعات پارچه ای بزرگ ابتدا آنها را تا بزنید و به صورت یک قطعه کوچک تر چندلا درآورید سپس با باز کردن هر تا یک بخش از آن را اتو کنید. (مانند ورق زدن یک کتاب) هنگام اتو زدن پرده ها یک صندلی در پشت میز اتو قرار دهید و قسمت هایی از پرده را که اتو زده اید روی صندلی بگذارید تا به این ترتیب از افتادن پرده روی زمین و چروک شدن دوباره آن و همچنین سنگینی و کشیده شدن باقی مانده پارچه پرده جلوگیری شود. برای اتو کردن لباس های ابریشمی ابتدا آنها را کمی با آب مرطوب کنید و سپس از پشت در حالی که یک قطعه پارچه نخی روی آن قرار داده اید اتو بزنید.

برای اتو کردن لباس های پیلی دار مانند دامن پیلی دار ابتدا بخش پیلی دار لباس را به قسمت های حدود ۱۵ سانتی متر تقسیم کنید و پیلی های لباس را در هر ۱۵ سانت مرتب کرده و با اتو پرس یا فشردن اتو دستی روی آن اتو کنید تا سرد شود و سپس ۱۵ سانتی متر دیگر از آن را به همین ترتیب اتو بزنید.هنگام اتو کشیدن دکمه های پلاستیکی را با قرار دادن یک قاشق مرباخوری روی آنها بپوشانید تا با برخورد اتوی داغ صدمه نبینند. اگر چیزی مانند پارچه نایلونی بر اثر غفلت به زیر اتو چسبید تا اتو داغ است آن را با یک حوله مرطوب شده با محلول آب و جوش شیرین تمیز کنید و سپس یک دستمال نخی خشک روی آن بکشید.

با استفاده ازکاغذ دیواری با طرح‌های قطری و زیگزاگ، می‌توانید محیط را زنده‌ و پویا جلوه ‌دهید. چنین طرح‌هایی به عنوان طرح‌های انرژی‌زا شناخته می‌شوند.

برخی افراد علاقه دارند دیوارهای اتاق یا خانه خود را با رنگ بپوشانند اما بر عکس آنها دیگرانی نیز هستند که کاغذ دیواری را برای تزئین منزل و پوشاندن سفیدی و لختی دیوارها بر رنگ ترجیح می‌دهند. اگر شما هم مثل آنها فکر می‌کنید بهتر است پیش از هر چیز چند نکته اصلی در این باره را بخوانید.
 
1 - در اتاق نشیمن بهتر است از کاغذهای دیواری با الیاف طبیعی و پارچه‌ای استفاده کنید تا یک حس دوستانه و صمیمی به اطراف و اطرافیان‌تان منتقل شود.

2 - در اتاق پذیرایی ترجیحا از کاغذ دیواری استفاده کنید که در آن از براده‌های چوب، خرده‌های فلز و موادی مثل پی‌وی‌سی به کار رفته باشد. چنین پوششی در ضمن رسمی بودن، مقاومتش نسبت به سایر پوشش‌ها بیشتر است.

3 - در تعیین کاغذ دیواری اتاق بچه‌ها می‌توانید از طرح‌های متنوع عروسکی و رنگ‌های شاد و درخشان کمک بگیرید.

4 - با استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی و با فاصله، می‌توانید دیوارها را بلندتر جلوه داده و این حسی را القا کنید که انگار سقف در فاصله‌ای مرتفع‌تر از ارتفاع واقعی‌اش قرار گرفته است.

5 - با استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های افقی، می‌توانید خانه را وسیع‌تر و پهن‌تر از آنچه هست، نشان ‌داده و در عین حال، سقف را به کف نزدیک‌تر نشان دهید.

6 - با استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های شلوغ و گُل‌دار، می‌توانید فضا را کوچک‌تر نشان دهید.

7 - با استفاده ازکاغذ دیواری با طرح‌های قطری و زیگزاگ، می‌توانید محیط را زنده‌ و پویا جلوه ‌دهید. چنین طرح‌هایی به عنوان طرح‌های انرژی‌زا شناخته می‌شوند.

8 - یادتان باشد که اگر الگوی کاغذ دیواری‌تان خیلی نزدیک به هم و مرتب در خطوط افقی و عمودی قرار داشته باشد، پوشش دیوارتان بر جلوه محیط غلبه خواهد کرد، به نحوی که مبلمان و وسایل داخل اتاق کمتر دیده می‌شوند.

9 - یادتان باشد که هماهنگی بین بافت کاغذ دیواری و دیگر زیر مجموعه‌های مبلمان بسیار مهم بوده و بهتر است که این اقلام را در یک طیف رنگی و یا مکمل یکدیگر انتخاب کنید.

10 - بهتر است قبل از انتخاب کاغذ دیواری، از تاثیر رنگ‌ها بر محیط و موارد استفاده‌شان در مکان‌های مختلف آگاهی داشته ‌باشید. رنگ‌ها حتی اگر با الیافی طبیعی و در قالب کاغذ دیواری هم باشند تاثیر زیادی بر محیط می‌گذارند. باید توجه کنید که طرح و رنگ باید با روحیه اعضای خانواده متناسب باشد چون هر کدام از آنها حس متفاوتی را به محیط القا ‌می‌کنند.

ترفندهایی برای اتو زدن
اتو کشیدن یکی از کارهای مهمی است که در هر خانه ای لازم است. هرچند اتوکشی های بیرون از منزل هستند اما این کار هزینه بر است و با کمی دقت می توان در خانه به همان خوبی و با هزینه ی کمتر ،لباس هایی منظم و اتو کشیده داشت.

میز اتو
بهتر است ارتفاع میز اتو 90 سانتی متر باشد و روی آن با چند لایه پارچه پوشانده شود. در ضمن زیر میز اتو یک پارچه تمیز پهن نمایید تا وقتی لباسهای بلند را اتو می کنید انتهای آن با زمین در تماس نباشد.

بالا بردن کیفیت اتوی لباس
_ اگر پارچه یا لباس از دو طرف اتو ببیند زودتر و بهتر اتو می شود. بدین منظور به اندازه میز اتو یک یا دو لایه فویل یا کاغذ آلومینیومی پهن کنید بعد پارچه روی میز را محکم کنید. حالا اگر اتو کنید حرارت از بالا به پارچه می رسد و حرارت منعکس شده توسط فویل نیز از پایین تأثیر می گذارد.

_ لباسها را مستقیماً اتو نکنید بلکه همیشه یک پارچه نخی نازک و تمیز روی لباس انداخته و سپس اتو نمایید. این کار سبب می شود لباس برق نیندازد و قطره های آب، لباس را لک نکند.

_ لباسها را به راه پارچه اتو بزنید تا کش نیاید.
_ برای اتوی لباس ابتدا باید درزهای لباس رااز پشت باز کرده اتو بزنید.
_ برای اتو کردن لباسها و پارچه های گلدوزی شده یک پارچه پشمی روی گلدوزی ها بیندازید و بعد آن را اتو کنید. با این روش گلدوزی ها همیشه سالم می مانند.

_ برای تیز نشان دادن خط اتوی شلوار، قبل از اتو کشیدن پشت خط اتوی شلوار، روی خط اتو و زیر چین ها را صابون خشک بکشید.

_ در برخی از موارد که پارچه دو لایه است مانند شلوار، برای اینکه  اثر محل دوخت در هنگام اتو به طرف دیگر نیفتد بین دو لایه، یک مقوای سفید قرار دهید.

_ پارچه و لباسهای مخملی را هیچ گاه اتو نکنید زیرا مخمل اتو بردار نیست. در صورتی که مخمل چروک شد، برای صاف کردن آن کافی است آن را روی بخار آب نگه دارید تا چروک آن صاف شود.

_ وقتی قصد اتو کردن لباس پشمی را دارید ابتدا کمی پارچه را نمدار کنید بعد با اتویی که حرارت زیاد نداشته باشد به آرامی پارچه را اتو نمایید.

_ سعی کنید لباسها و بخصوص ملافه ها را نمدار اتو بزنید.
_ اگر لباس مات است آن را از طرف داخل و در صورتی که براق است از طرف بیرون اتو بزنید.

_ یقه و مچ لباس از پشت اتو می شود و سپس از رو، اگر لبه به طرف وسط چین افتاده، با اتو چینها را منتقل کنید.

_ بهتر است در کنار میز اتو نخ و سوزن و قیچی قرار دهید تا ضمن اتو کردن قسمت های شکافته شده لباسها را ترمیم نمایید.

_ اگر در هنگام اتو زدن متوجه شدید لباس لک زنگ فلزات را دارد که از میخ طناب رخت یا فنر فلزی گیره لباس ایجاد شده است مقداری نمک در آبلیمو بریزید سپس لکه را در آن بخیسانید بعد از یکساعت آن را خوب آب بکشید.

_ پارچه و لباسهای مخملی را هیچ گاه اتو نکنید زیرا مخمل اتو بردار نیست. در صورتی که مخمل چروک شد، برای صاف کردن آن کافی است آن را روی بخار آب نگه دارید تا چروک آن صاف شود.

ویژگی های یک کفش خوب برای مدرسه کودکم چیست؟
1 - جنس چرم برای کفش از همه مناسب‌تر است زیرا چرم همانند پوست، هوا را عبور می‌دهد و قالب پای شما را به خود می‌گیرد.
2 - بهترین نوع کفش برای کودکان در سنین دبستان، کفش اسپرت با کف و رویه نرم و انعطاف‌پذیر است تا مانع وارد آمدن ضربه و فشار به مفاصل پا شود.

3 - ارتفاع کفش در قسمت پاشنه باید 2.5 تا 3 سانتی‌متر باشد.
4 - برای حفظ قوس داخلی کف‌پا، باید ناحیه پاشنه در قسمت داخل رو به جلو و جنس پاشنه هم باید کاملا منعطف و فشرده باشد.

5 - ارتفاع کفش در قسمت پنجه باید 1.5 سانتی‌متر باشد.
6 - پنجه کفش باید پهن باشد ( گرد یا چهارگوش ) به گونه‌ای که انگشتان دچار فشردگی نشوند زیرا انحرافات انگشتان از کودکی و نوجوانی با پوشیدن کفش‌های بسیار تنگ به وجود می‌آید که منجر به تغییر قوس کف‌پا می‌شود.

7 - کفشی که ساق پا را حمایت کند و کفش‌های ورزشی مناسب هستند. کفش‌های روباز که مچ پاهای کودکان را نگه نمی‌دارند مناسب نیست.
8 - لایه درونی کفش باید حتما نرم باشد به‌طوری که نیروی جاذبه زمین را به راحتی جذب کند. سفت بودن این لایه منجر به انتقال نیرو از زمین به پا می‌شود و دردهای ستون فقرات و دردهای موضعی ایجاد می‌کند.

9 - زیره کفش باید بادوام و قابل انعطاف بوده و عاج مناسب داشته باشد.
10 - استفاده از کفش‌های کتانی دارای کف نازک موجب وارد آمدن ضربه و فشار به پای کودک شده و به هیچ وجه توصیه نمی‌شوند.

11 - والدین باید زود به زود کفش‌های کودکشان را کنترل کنند تا خیلی تنگ نباشد، زیرا پای کودکان به حدی نرم است که می‌تواند در کفشی که دو شماره ‌کوچکتر است مچاله شود، بدون آنکه کودک ابراز ناراحتی کند.
12 - کودکان را وادار نکنید که کفش‌های کودکان بزرگتر را بپوشند. این گونه کفش‌ها قالب پای صاحب اولیه را به خود گرفته‌اند.

13 - خرید کفش را به ساعات آخر روز موکول کنید زیرا پا در متورم‌ترین حالت روزانه قرار دارد. هنگام خرید هر دو لنگه کفش را امتحان کنید، معمولا یک پا از پای دیگرکمی بزرگتر است و شما باید کفشتان را به اندازه پای بزرگتر انتخاب کنید.

فکرش را بکنید از پوست تخم‌مرغ قبل از آن که راهی سطل زباله یا کمپوست ‌شوند، چه استفاده‌های عجیبی می‌توان کرد.


1 - جلوگیری از گرفتگی لوله‌های فاضلاب
ریختن مقداری پوست خرد شده تخم‌مرغ روی صافی فلزی سینک، باعث تمیزی و جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها می‌شود. آن‌ها همچنین مانع از عبور مواد جامد و رهایی از چربی‌های داخل لوله‌ها می‌شوند.

2 - به عنوان پاک‌کننده
مقداری از پوست تخم‌مرغ را همراه با پودر ظرفشویی روی سطح لک شده بریزید و با اسفنج آن را تمیز کنید.
در صورتی که بخواهید داخل ظرفی دردار را تمیز کنید، می‌توانید مقداری پوست تخم‌مرغ خرد شده را داخل ظرف ریخته، آن را با آب سرد تقریبا پر کنید و چندین بار تکان دهید. نتیجه فوق‌العاده خواهد بود.

3 - تمیز کردن لباس‌های سفید
اگر از خاکستری شدن لباس‌های سفید خود نگرانید، کافیست مقداری پوست تخم‌مرغ داخل صافی ریخته، همراه لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

4 - حاصلخیز کردن خاک
پوست تخم‌مرغ سرشار از کلسیم و سایر مواد معدنی است. برای حاصلخیز کردن خاک آن را به کمپوست اضافه کنید.

5 - دفع آفات
حلزون‌ها، کرم‌های برگ‌خوار و آفات را با پاشیدن مقداری پوست تخم‌مرغ در اطراف باغ خود دور کنید.

6 - تغذیه گیاهان
قبل از آبیاری گیاهان، مقداری پوست تخم‌مرغ داخل آب ولرم ریخته، داخل ظرفی دردار در جای تاریک و خنک قرار دهید. بگذارید چند روز باقی بماند.

7 - تامین کلسیم
با ریختن مقداری پوست تخم مرغ به کف گلدان گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان، کلسیم مورد نیاز آن‌ها را تامین کنید.

8 - گلدان
از تخم‌مرغ‌های شکسته برای کاشت دانه استفاده کنید. آن‌ها تا زمان سبز شدن دانه به عنوان گلدان قابل استفاده‌اند.

9 - غذای پرندگان
ریختن خرده‌های پوست تخم‌مرغ نزدیک ظرف غذای پرندگان ماده در جذب کلسیم مورد نیاز آن‌ها برای تخم‌گذاری موثر است.

برای خیلی از ما که صبح را با قهوه شروع می‌کنیم یا خستگی بعد از ظهر را با نوشیدن قهوه برطرف می‌کنیم، خوب است بدانیم بعد از آن چه اتفاقی برای تفاله‌های قهوه می‌افتد و چه استفاده‌هایی می‌توان از آن کرد.
با دور ریختن تفاله قهوه داخل سطل زباله، متان آزاد می‌شود که یک گاز گلخانه‌ای و ۲۰ بار قوی‌تر از دی‌اکسید کربن است. 

خوشبختانه روش‌های زیادی برای استفاده مجدد از این ماده وجود دارد. 
بگذارید تفاله قهوه کاملا سرد شود. برای جلوگیری از کپک زدن و در صورت نیاز به خشک کردن، آن‌ها را به صورت لایه‌ای نازک روی ورق شیرینی‌پزی پهن کنید و در آفتاب قرار دهید. 

1 - برای حاصلخیزی گیاهان دوستدار محیط اسیدی مانند گوجه فرنگی و هویج از پودر قهوه استفاده کنید.
2 - با پاشیدن قهوه استفاده شده در باغ، گربه‌ها را از باغچه خود دور کنید. 

3 - آن را با آوکادو له شده ترکیب و به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.
4 - بعد از خرد کردن سیر و پیاز، برای از بین رفتن بو به دست خود قهوه بمالید.

5- به عنوان اسکراب ضد سلولیت از آن استفاده کنید.
6 - با نگه داشتن آن‌ها داخل یخچال یا فریزر به جای جوش‌شیرین برای از بین بردن بو آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید.

7 - با پاشیدن پودر قهوه نزدیک در ورودی، مورچه‌ها و حلزون‌ها را دور کنید.
8 - قهوه را داخل آب خیس کنید و برای داشتن پارچه‌ای به رنگ قهوه‌ای طبیعی از آن استفاده کنید.

9 - چربی را با آن از روی تابه‌ها و قابلمه‌ها پاک کنید.
10 - با گذاشتن کیسه‌ای از قهوه خشک داخل کفش، بوی بد را از بین ببرید.

11 - با ماساژ قهوه روی پوست سر مانع از شوره زدن ‌شوید.
این روش برای افراد دارای موهای تیره مناسب است چون قهوه موهای بلوند و قرمز را کمی روشن‌تر می‌کند.

12 - برای ورمی‌کمپوست و تغذیه کرم‌ها می‌توانید از پودر قهوه استفاده کنید. با توجه به اسیدی بودن در مقدارقهوه‌ای که اضافه می‌کنید، دقت لازم را به عمل آورید. 
13 - برای پاکسازی پوست از قهوه استفاده کنید.

14 - برای قدیمی به نظر رسیدن کارهای هنری‌ که با ورق می‌خواهید درست کنید، قبل از انجام پروژه، قهوه را یک شب داخل آب خیس کنید. سپس ورق‌ها را سریع داخل محلول فرو کرده، درآورید و بگذارید کاملا خشک شوند.