قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

اصول طراحی رابط کاربری UI و تجربه کاربری UX

تفاوت طراحی رابط کاربری UI و تجربه کاربری UX

رابط کاربری و تجربه کاربری هر دو دو حوزه طراحی هستند که بیشتر با هم اشتباه گرفته می‌شوند. UI مخفف واژه User Interface و به معنای رابط کاربری و UX مخفف کلمه User Experience و به معنای تجربه کاربری است.


این دو اصطلاح به طور مفصل باره استفاده قرار می‌گیرند و ممکن است برای کسی که با این اصطلاحات آشنا نیست کمی گیج‌کننده باشد.


ابتدا با UX شروع می‌کنیم که به معنای تجربه کاربر است. اصول طراحی تجربه کاربری تجربه کاربر به دهه ۹۰ باز می‌گردد زمانی که این اصطلاح بدست دونالد نورمن ساخته شد که در آن سررسید سرپرست گروه تکنولوژی مترقی اپل بود.


او در یک ایمیل روشنگری داد که چرا این اصطلاح را آورده است: «من این اصطلاح را اختراع کردم به این انگیزه که اندیشه می‌کردم رابط انسانی و قابلیت استفاده بسیار اندک بود. من می‌خواستم تمام جنبه‌های تجربه شخصی مشتری با سیستم را شامل طراحی صنعتی، گرافیک، خطوط اتصال، تعامل فیزیکی و کتابچه راهنما می‌شود پوشش دهم.»


او می‌گوید که امروزه این اصطلاح به شدت باره سوء استفاده پیمان می‌گیرد. وقتی برخی افراد می‌گویند ما UX اتمام می‌دهیم منظور آن‌ها این است که آن‌ها طراحی برنامه‌ها و وب سایت‌ها را انجام می‌دهند.


رابط کاربری و تجربه کاربری


UX چیست؟

اما منظور از تجربه کاربری UX چیست؟ UX فقط به معنی پیمان دادن پیکسل‌ها و زیباتر کردن چیزها نیست. UX درواقع هرچیزی است که به تجربه شما در باره یک محصول می‌انجامد، حتی اگر شما متعلق به فرآورده کاربرد هم نکرده باشید باید بتوانید در باره آن به دیگران بگویید.


دغدغه اصلی UX به راستی این است که شما چه احساسی نسبت به آن فرآورده پیدا می‌کنید، اینکه آیا به کارگیری آن محصول برایتان راحت است و یا چه تجربه کلی با آن محصول خواهید داشت.


بیشتر بخوانیدچگونه یک استراتژی تجربه‌کاربری UX کامیاب ایجاد کنیم؟


UX انسان‌ها را در مرکز پیشه خویش پیمان می‌دهد تا بتواند به آن‌ها کمک کند و هنگامی که طراحان UX محصولی را فرآوری می‌کنند، درواقع نمایندگان کاربران خود هستند. آن‌ها یک مسئله را مطرح می‌کنند و برای حل آن گذرگاه حلی کشف می‌کنند الی مایه برپایی تعاملات و تجربه بهتر کاربر بعدها شود.


این کار به طور همیشگی تکرار می‌شود و سوال اصلی که در اینجا پیش می‌آید این است که چطور می‌توانیم این مراحل را برای کاربر راحت تر کنیم؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.