قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چرا سئو مهم است؟

موتورهای جستجوگر، بیشتر مهمترین منبع جذب بازدیدکننده برای اکثر وبسایت ها هستند.

گوگل و سایر موتورهای جستجوگر، از الگوریتم پیچیده ای برای رسیدگی و رنک دادن به وبسایتها در نتایج جستجو استفاده می کنند. اما این الگوریتم بی نقض نیست، و همواره به کمک شما برای اخذ اینکه محتوای شما در ارتباط با چیست نیاز دارد.

اگر محتوای شما بهینه نشده باشد، موتورهای جستجوگر نمیدانند چطور به آن رنک دهند. در نتیجه وقتی کاربران در باره موضوعی جستجو می کنند که در سایت شما هستی دارد، سایت شما را در نتایج نمی بینند و درنتیجه شما این بازدید کننده گان را از دست می دهید.

سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر) برای صاحبان کسب و کار و وبسایتهایشان بسیار حیاتی است. و برآیند اینکه این بهینه سازی میتوانند بیشینه بازدید کننده ممکن را از موتورهای جستجوگر اخذ کنند.

[ بازگشت به بالا ]
مبانی سئوی وردپرس
سئو میتواند بسیار تخصصی باشد، ولی نباید اینطور باشد! فقط یادگیری بعضی از نکات سئو و به کارگیری آن در وبسایتتان می تواند کارایی زیاد قابل ملاحظه ای در حجم بازدید کننده ورودی شما از موتورهای جستجوگر خواهد داشت.

شما برای به کارگیری تکنیکهای پایین نیاز نیست که یک نابغه و یا متخصص سئو باشید، بلکه اگر درحال حاضر از وردپرس بهره‌گیری می کنید می توانید از این تکنیکها هم بهره‌گیری کنید.

بسیار خوب، می خواهیم بهینه سازی وبسایت شما را شروع کنیم!


تنظیمات دیده شدن در موتورهای جستجوگر وردپرس خویش را رسیدگی کنید
نمایش در موتورهای جستجو وردپرس دارای تنظیماتی است که می توانید به وسیله آن وبسایت خویش را از دید موتورهای جستجوگر مخفی کنید.

هدف از این آپشن این است که قبل از قرار دادن وب‌سایت تان در دید عموم، فرصت کافی برای آماده سازی آن داشته باشید.

در هر صورت این امکان وجود دارد که این آپشن به طور تصادفی تیک خورده باشد و در نتیجه وبسایت شما از نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر حذف شود.

اگر وبسایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر دیده نمی شود، نخستین چیزی که باید رسیدگی کنید این آپشن است.

وارد پنل مدیریت وردپرس خویش شوید، سپس به راه ذیل بروید: تنظیمات >> خواندن

نمایش در موتورهای جستجو

لازم است تا اسکرول کنید تا در نسخه فارسی به عنوان “نمایش به موتورهای جستجو” برسید و مطمئن شوید که باکس ” از موتورهای جستجو تقاضا کن تا محتوای سایت را رسیدگی نکنند” تیک نخورده باشد.

در صورت دربایستن تیک را بردارید و بر روی “ذخیره ی تغییرات” کلیک کنید.

[ بازگشت به بالا ]

از ساختار سازگار با سئو در URL های وردپرس استقاده کنید
URL های سازگار با سئو، دربرگیرنده کلماتی هستند که به روشنی به درونمایه مطلب لینک شده اشاره می کنند و به سادگی قابل احضار هم برای انسان و هم برای موتورهای جستجوگر هستند.

چند نمونه برای لینک های سازگار با قواعد سئو:
http://www.wpstart.ir/how-to-install-wordpress
http://www.wpstart.ir/common-wordpress-errors-and-how-to-fix-them

توجه کنید که این لینک ها قابل خواندن هستند و هر کاربری با دید آن ها می تواند حدث بزند که با چه محتوایی روبرو خواهد شد.

چند مثال برای لینک های ناسازگار با قواعد سئو را ببینید:
http://www.wpstart.ir/?p=10467
http://example.com/archives/123

همانطور که می بینید این لینک ها از ارقامی کاربرد کرده اند که ارتباطی با محتوای مطلب مربوطه ندارد و کاربر نمی تواند با دیدن این لینک ها حدسی در باره محتوای مطلب بزند.

استفاده از ساختار سازگار با قواعد سئو برای پیوندهای یکی در وردپرس می تواند شانس شما را برای کسب جایگاهی بهتر در موتورهای جستجوگر افزایش دهد.

در ادامه خواهید رویت که چگونه می توانید ساختار پیوندهای یکتای خویش را در وردپرس بروز کنید.

خیلی ساده بر روی لینک Settings در منوی ادمین کلیک کرده و بار دیگر بر روی Permalinks کلیک کنید. این لینک شما را به صفحه‌ای مثل صفحه ذیل می‌برد:

پیوند احد در وردپرس
پیوند یکی در وردپرس
همانطور که می‌بینید در این صفحه چند گزینه برای انتخاب هستی دارد. برای جزئیات بیشتر به نوشتار ما در باره ساختار پیوندهای یکی در وردپرس مراجعه کنید.

 

نکته مهم: اگر وبسایت شما بیش از 6 ماه است که راه اندازی شده است، از تغییر ساختار پیوندهای یکتای خود بپرهیزید مگر اینکه از ساختاری استفاده کرده اید که صرفا شامل اعداد است نه عنوان مطلب. اما اگر از تاریخ و اعداد در کناره اسم مطلب استفاده کرده اید تغییری ایجاد نکنید.

تغییر ساختار پیوندهای گرد در یک سایت آنلاین منجر به شکسته شدن لینک های شما که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده اند می شود. همینگونه باعث ریسک از دست رفتن رنک شما خواهد شد.

اگر باید ساختار پیوند یکتای خویش را تغییر دهید، یک فرد متخصص را برای این شغل استخدام کنید، به این ترتیب می‌توانید لینکها را به طور صحیح ریدایرکت کنید. با این حال شما share count رسانه اجتماعی خود بر روی صفحات را از دست خواهید داد.

[ بازگشت به بالا ]

مقایسه آدرسهای با www. و بدون .www کدام بهتر است؟
اگر اخیرا وبسایت خود را استارت زده‌اید، پس باید بین این دو احد را برگزیدن کنید: آدرس سایت با www (http://www.example.com) یا بدون (http://example.com)

موتورهای جستجوگر این دو را، دو سایت مجزا می‌دانند. لذا لازم است گرد از این دو را برای وبسایت خود گزینش کنید و روی آن بمانید.

شما می‌توانید پس از انتخاب هر یک از این دو تنظیمات مربوطه را دز صفحه تنظیمات >> همگانی سپریدن دهید. در هر دو قسمت نشانه وردپرس (URL) و آیت سایت (URL) آدرس مد نظر خود را وارد کنید و بر روی اندوخته دگرگونی ها کلیک کنید.

تنظیم URL وردپرس
تنظیم URL وردپرس
از نقطه نظر سئو مزیتی در گزینش هر یک از این دو فرمت آدرس بر دیگری هستی ندارد.

[ بازگشت به بالا ]
 

بهترین پلاگین سئوی وردپرس
یکی از ویژگی‌های وردپرس این است که برای هر کاری یک پلاگین خوب هستی دارد و خدمات سئو بهینه سازی نیز مستثناء نیست! صدها پلاگین برای سئو در وردپرس هستی دارد و این برگزیدن بهترین را برای کسان مبتدی زیاد دشوار می‌کند.

به جای اینکه برای امور مختلف پیوسته با سئو از پلاگین های مجزا کاربرد کنید، ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین پلاگین رایگان را برای انجام تمام مسئولیت‌های پیوسته با سئو برگزیدن کنید.


انتخاب بهترین پلاگین وردپرس برای سئو
Yoast یا All in one seo
 

وقت آن دریافتی است الی بهترین پلاگین سئوی وردپرس را انتخاب کنید، به شایستن زیاد بسیار تردید شما در انتحاب بین دو پلاگین پرطرفدار سئو یعنی Yoast SEO و All in One SEO Pack خواهد بود.

هر دو اینها پلاگینهای تاثیرگذاری هستند، و در مقاله‌ای دیگر نقاط قوت و ناتوانی این دو را با هم سنجش کرده‌ایم. در پایگاه ادب تسنیم ما از Yoast SEO استفاده کرده‌ایم، در نتیجه برای مثال‌ها و اسکرین شات ها هم متعلق به کاربرد خواهیم کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.