قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

گزینه لغو ارسال به فیس‌بوک مسنجر اضافه می‌شود

به گزارش فارس به نقل از «savethestudent.org»، یک رتبه‌بندی جدید، لندن را  بهترین شهر برای اتصال به اینترنت براساس معیارهایی همچون سرعت پهنای باند، در دسترس بودن وای‌فای و پوشش 4G معرفی می‌کند.

 

براساس بررسی‌هایی که صورت گرفته به نظر می‌رسد، شهرهایی که بیشترین دانشجو را دارند پوشش مناسبی برای اینترنت فراهم کرده‌اند. بنابراین، شهرهای دانشجویی بیشترین و بهترین اتصال به وای‌فای را دارند.

 

شهرهای منچستر و نیوکاسل نیز در رتبه‌های بعد از لندن قرار دارند؛ بهترین سرعت دانلود نیز به لندن می‌رسد.

 

پهنای باند گسترده منجر به عدم بروز مشکل برای دانشجویانی شده است که به طور مداوم در حال انجام تحقیقات اینترنتی و دانلود فایل‌ها هستند. 

 

این بررسی تأکید می‌کند، بدترین شهرهای انگلیس برای اتصال اینترنتی و دسترسی به وای‌فای شهرهایی هستند که در جنوب این کشور قرار دارند؛  سوانسی، لینکلن و نورویچ از جمله ضعیف‌ترین شهرها در پوشش اینترنتی، دسترسی به وای‌فای و پوشش 4G هستند.

به گزارش ایسنا، با توجه به آنکه بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان این روزها با یکدیگر در رقابت تنگاتنگی به سر می‌برند و هر از گاهی قابلیت‌های جدیدی را به پلتفرم‌های مورد استفاده خود می‌افزایند، حالا فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده است که ویژگی حذف و لغو ارسال پیام‌های فرستاده شده را به پیام‌رسان فیس‌بوک مسنجر خود اضافه کرده است تا بدین وسیله به کاربرانش اجازه دهد بدون نگرانی از اینکه در ارسال یک پیام اشتباهی مرتکب شده‌اند و یا برای فرد و گروهی اشتباهی آن را ارسال کرده‌اند، بتوانند هر زمانی پس از فرستاده شدن آن را پاک کنند تا دیگر مخاطبان آن را نتوانند مشاهده کنند.

 

چندی پیش بود که گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی حاکی از آن بود که فیس‌بوک مسنجر قصد دارد چنین قابلیتی را به پلتفرم پیام‌رسان خود بیافزاید تا کاربرانش بتوانند پیام‌های ارسال شده خود را حتی بعد از ارسال به مخاطبان حذف کنند.

 

بر اساس گزارش وب سایت phonearena ، به نظر می‌رسد که این قابلیت در صورتی که کاربران پیام‌های ارسالی خود را پاک کنند، تنها ۱۰ دقیقه به کاربران مهلت و فرصت می‌دهد تا بتوانند پیام‌های موردنظر خود را حذف کنند.

 

این بدان معناست که کاربران در هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس قادر خواهند بود پیام‌های ارسال شده خود را حتی بعد از آنکه برای مخاطبان فرستادند، حذف کنند.

به گزارش خبرآنلاین، پلتفرم موسوم به TensorFlow بر اساس «یادگیری ماشین» توسعه‌یافته و فیلتری اضافی روی جی‌میل برای پاک کردن ایمیل‌های ناخواسته است تا قبل از ورود به باکس کاربران، حذف شوند. {لینک}

 

طبق آمار گوگل روزانه 100 میلیون اسپم بدین طریق پاک می‌شوند. البته در مقایسه با 1 میلیارد کاربر جی‌میل رقم 100 میلیون خیلی بزرگ نیست اما گوگل می‌گوید 99 درصد از اسپم‌ها به‌طورمعمول و قبل از این سیستم مسدود می‌شده‌اند.

 

«نیل کوماران» مدیر تولید فناوری مبارزه با سوءاستفاده / Counter Abuse Technology می‌گوید آخرین بیت‌های هرزنامه بسیار سخت است و به همین خاطر پلتفرم TensorFlow بسیار کمک‌کننده بوده است تا این عملیات به نحو صحیح انجام شود.

 

با یادگیری ماشین الگوریتم‌های جدید مبارزه با اسپم تعریف‌شده و دیتای حجیم، ساده‌تر سنجش شده و عملیات حذف را انجام می‌دهد. پلتفرم TensorFlow در سال 2015 راه‌اندازی شد و حالا بخش مهمی از تجارت هوش مصنوعی در گوگل شده است.

 

انعطاف‌پذیری این پلتفرم با سایر سرویس‌ها باعث بالارفتن کارآیی آن شده و شناسایی و شخصی‌سازی اسپم را به‌خوبی انجام می‌دهد.

 

خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ تا چند هفته‌ی آینده طی برگزاری رویدادی اختصاصی به‌صورت رسمی معرفی خواهند شد. از مدت‌ها پیش شایعه‌ها می‌گفتند که کره‌ای‌ها در پی عرضه‌ی حداقل سه‌گوشی جدید هستند که یکی از آن‌ها مدل لایت اس ۱۰ با نام گلکسی اس ۱۰ ای خواهد بود. این گوشی که طبق پیش‌بینی‌ها قرار است دارای نمایشگر Infinity-O (روزنه‌دار) باشد، احتمالا در بازار به‌ مصاف گوشی آیفون XR اپل خواهد رفت.

 

هرچه به‌ زمان رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی اس ۱۰ در یکم اسفندماه نزدیک می‌شویم، جزئیات بیشتری از این محصولات در اینترنت افشا می‌شود.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی گلکسی S10e

 

گرچه نمی‌توان تمامی این اطلاعات را رسمی و نهایی دانست، اما تجربه ثابت کرده است چنین افشاهایی غالبا درست از آب در می‌آیند. به‌تازگی تصاویری از سوی برخی منابع در اینترنت افشا شده است که ارزان‌قیمت‌ترین مدل Samsung Galaxy S10 را نشان می‌دهند.

یکی سایر از طریق های تکنیک افزایش سرعت سایت وردپرس و سایر سایت ها به کارگیری Keep Alive است. وقتی کاربری یک سایت را مفتوح می کند ساده ترین پیشه این است که مرورگر به سرور میزبانی درخواستی برای برقراری بستگی اولیه ارسال می کند که اگر مشکلی نداشته باشد سایت برای کاربر باز می شود در صورت عدم اخذ پاسخ سایت باز نمی شود یعنی تقاضا باید بدست سرور تایید شود و بعد مرورگر به فایل های اصلی سایت درسترسی پیدا می کند و باید برای کاربر لود شود.


برای هر بار که صفحه ای از سایت می خواهد لود شود این روند اتمام می شود در نتیجه سرعت بارگذاری کاهش پیدا می کند و با استفاده از قابلیت Keep Alive می توانید این روند را الی بی گمان زیادی از بین ببرید.


قابلیت Keep Alive اینگونه عمل می کند که تنها یک بار تقاضا ارسال می شود و در نتیجه برای هر فایل و صفحه نیازی نیست این درخواست مجدد تکرار شود و سرعت بارگذاری سایت به میزان قابل توجهی بیشتر می شود.


برای فعال سازی این قابلیت کافیت به هدر قالب HTTP خویش مراجعه کنید و کدی به صورت  “Connection: close” هستی دارد که شما به جای واژه close باید Keep-Alive پیمان دهید که در سرانجام به “Connection:  Keep-Alive” تغییر پیدا کند.


15. فشرده سازی فایل های CSS و JavaScript

یکی سایر از روش های افزایش سرعت سایت وردپرس ، خدمات افزایش سرعت سایت فشرده سازی فایل های CSS و JavaScript است همانطور که می دانید یک سایت شامل فایل های زیادی از نوع سی‌اس‌اس و جاوا اسکریپت هستی دارد .در این روند در اصل حجم فایل ها کم نمی شود و هدف یکی کردن چندین فایل در یک فایل است که در افزایش سرعت سایت وردپرس چه غیر ورپرس تاثیرگذار است .


افزونه Better WordPress Minify می تواند در این رابطه به شما کمک کند لغایت به راحتی این شغل را اتمام دهید و کارایی بالای آن را بر روی سرعت سایت خویش مشاهده کنید.


16. حذف بخش های اضافی

اگر شما از اسکریپت های مختلفی روی سایتتان بهره‌گیری می کنید می تواند انگیزه خوبی برای کندی سایت شما باشد به طور مثال اسکریپت هایی مشابه نظرسنجی یا امکانات ویژه که باید آن ها را رسیدگی کنید و اگر بایسته نیستند آن ها را برای افزایش سرعت سایتتان پاک کنید.


یا به طور مثال صفحاتی که نیازی به آن ها نیست و یا لینک های از شغل افتاده باید حذف یا ریدایرکت شوند برای این که بتوانید لینک های شکسته خویش را پیدا کنید از افزونه Broken Link Checker بهره‌گیری کنید.


17. به کارگیری CDN

Content delivery network شبکه ای هست که از سرور های وسع و به هم متصل شده که دسترسی را برای کاربران سریعتر می کند.


cdn برای افزایش سرعت سایت


کاربر وقتی وارد سایت می شود مرورگر اطلاعات را از سرور اصلی سایت که در قسمتی از کره زمین پیمان دارد دریافت کند اگر فاصله کاربر با سرور سایت فاصله داشته باشد مایه کندی سرعت سایت می شود و ولی با کمک CDN هر کاربری از هر کجا می تواند با این شبکه ها سریع تر اطلاعات سایت را گرفتن کند و سیستم این روش به این چهره است که به کم و بیش ترین سرور CDN متصل می شود.


در ایران هم شرکت های زیادی هستند که به عنوان واسطه برای سایت CDN اخذ می کنند که می توانید تعبیه کنید.


18. حذف پیش نویس مطالب

وقتی مطلبی را در حال نگارش در وردپرس هستید قابلیت ذخیره سازی لحظه ای هستی دارد و این اطلاعات پیش نویس در دیتابیس ذخیره می شود و شدنی است برای هر یک از محتواهای شما تعداد زیادی قبل نویس تهیه شده باشد و در دیتابیس اندوخته شود در نتیجه حذف آن ها باعث افزایش سرعت سایت وردپرس می شود.


از پلاگین Revision می توان برای کنترل پیش نویس ها پسندیده است که می توانید قبل نویس های قبلی مطالب را منزه کنید.

 

اطلاعات افشاشده را با نام گوشی آغاز می‌‌کنیم؛ ظاهرا محصول موردبحث قرار نیست گلکسی اس ۱۰ لایت نامیده شود، در عوض همان‌طور که از مدت‌ها پیش شنیده بودیم، این دستگاه گلکسی اس ۱۰ ای خواهد بود. نام گلکسی S10e در تصاویر منتشرشده به‌خوبی دیده می‌شود، درضمن اسناد مربوط‌به صدور گواهی آژانس NBTC برای این محصول نیز، نام گلکسی اس ۱۰ ای را تأیید می‌کنند.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی گلکسی S10e

 

مورد بعدی، به روزنه‌ی نمایشگر مربوط می‌شود. در یکی از این تصاویر، یک خط‌کش درکنار روزنه قرار داده شده تا بفهمیم قطر آن معادل چند میلی‌متر است. گرچه نمی‌توان از روی این تصویر با قطعیت یک عدد را اعلام کرد، اما به‌نظر می‌رسد که روزنه‌ی پنل جلویی گلکسی اس ۱۰ ای، قطری معادل ۱۰ میلی‌متر دارد. نکته‌ی مهم دیگر اینکه ظاهراسامسونگ قصد ندارد در رابط کاربری، در اطراف این روزنه از جلوه‌های جذاب استفاده کند. همچنین گفته می‌شود که امکان مخفی‌کردن این روزنه به‌صورت نرم‌افزاری وجود نخواهد داشت.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی گلکسی S10e

  

برخلاف گلکسی اس ۱۰ معمولی و گلکسی اس ۱۰ پلاس که احتمالا از نمایشگرهایی خمیده به‌ترتیب با اندازه‌ی ۶.۱ و ۶.۴ اینچ و حسگر اثر انگشت در داخل آن بهره خواهند برد، گوشی گلکسی اس ۱۰ ای قرار است دارای نمایشگر تخت ۵.۸ اینچ باشد. علاوه‌بر این، حسگر اثر انگشت این محصول با کلید پاور در بخش کناری گوشی، یکپارچه خواهد شد (چیزی شبیه به آنچه پیش‌تر در مدل ۲۰۱۸ گلکسی ای ۷ دیده بودیم).

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی گلکسی S10e

 

چند روز پیش بود که نخستین رندرهای منتسب به گلکسی اس ۱۰ ای سر از فضای مجازی در آورد و حال در فاصله‌ای کوتاه، توانسته‌ایم به تصاویر این محصول در دنیای واقعی دسترسی پیدا کنیم. قبلا گفته می‌شد که اس ۱۰ ای قرار است دارای مدلی ویژه با رنگ زرد باشد، اما تاکنون تصویری از آن ندیده‌ایم. 

 

سامسونگ طبق برنامه‌ریزی قبلی‌اش قصد دارد روز یکم اسفندماه سال جاری ساعت ۲۲:۳۰ به‌وقت تهران، از گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ پرده‌برداری کند. علاوه‌بر اس ۱۰ ای، اس ۱۰ معمولی و اس ۱۰ پلاس، گفته می‌شود که کره‌ای‌ها در پی معرفی مدل ۵G این دستگاه با نام گلکسی اس ۱۰ ایکس نیز هستند؛ دستگاهی که طبق شنیده‌ها قیمت سرسام‌آوری خواهد داشت. 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی گلکسی S10e

 

به گزارش ایسنا، توئیتر به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حالا به تازگی اعلام کرده است که به کاربران قابلیت جدید ویرایش پست و تولیت‌های به اشتراک گذاشته شده را می‌دهد تا آنها بتوانند بعد از ارسال و انتشار یک پست نیز، آن را ادیت و ویرایش کنند.

 

این قابلیت بدون شک خیل عظیمی از کاربران و علاقمندان به شبکه اجتماعی توئیتر را خوشحال و خرسند خواهد کرد چراکه از بسیاری از سوءتفاهم و مشکلات ناشی از اشتباهات نوشتاری و غیره جلوگیری به عمل خواهد آمد.

 

این در حالیست که چندی پیش جک دورسی اعلام کرده بود که احتمالاً در آینده‌ای نزدیک گزینه ویرایش به پلت‌فرم توئیتر اضافه خواهد شد. وی در گفت‌وگو و مصاحبه‌ای با گزارشگر مؤسسه تکنولوژی هند خاطرنشان کرده بود که بسیاری از کاربران توئیتر همواره در فضای مجازی از عدم وجود قابلیتی تحت عنوان «ویرایش» (Edit) ناراضی و شاکی بودند. بنابراین متخصصان ما تصمیم گرفتند که با توسعه یک قابلیت جدید نظر آنها را جلب کرده و به آنها این امکان را بدهد که توییت‌های خود را بدون حذف کردن، ویرایش کنند و اشتباهات نگارشی و موارد دیگر را از آن پاک کرده و به عبارتی دیگر، توییت‌های خود را بدون نیاز به حذف و ارسال دوباره یک توئیت دیگر، اصلاح کنند.

 

توئیتر در ماه‌های گذشته تحت فشار نهادهای دولتی آمریکا و بسیاری از کاربران و منتقدان مجبور شده که بسیاری از حساب‌های کاربری مشکوک و مخرب را مسدود کند و برخی از قوانین و مقررات خود را نیز تغییر دهد تا به مقابله با اخبار دروغین و کذب بپردازد.

در حال حاضر اگر کسی اشتباهی کند، قادر به ادیت نبوده و ممکن است این موضوع به ضررش تمام شود و به‌ناچار پست خود را دیلیت کند.

 

البته تصمیم نهایی درباره نحوه ویرایش گرفته نشده است و آنچه جک دورسی گفته، حالت پیشنهادی دارد و ممکن است نسخه نهایی طور دیگری باشد، اما درهرحال ادیت پست‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.

 

فعلاً قرار است تأخیر در انتشار بین 5 تا 30 ثانیه روی پلتفرم موجود تعریف شود تا کاربر با دیدن مشکل، پست خود را نگه دارد.

 

اما مشکل اصلی ری-توئیت کردن پست اصلی است که اگر کاربر بعداً توئیت خود را ویرایش کرد، چگونه نسخه ویرایش شده ، به سمع و نظر سایر کاربران برسد.

 

جک دورسی به‌طورکلی معتقد است توئیتر بر مبنای اس ام اس به دنیا آمد و بنابراین مشکلاتی که بعداً به وجود آمد، ناشی از این فلسفه بوده است که باید به‌طور مبنایی مشکلاتش را حل کرد.

به گزارش ایسنا، واتس‌اپ که یکی از بزرگترین و معروف‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان در جهان به شمار می‌رود، حالا به تازگی اعلام کرده است که کاربران گوشی‌های آیفون قادر خواهند بود از سیستم فناوری تشخیص چهره هوشمند موسوم به فیس آی دی بهره مند شده و بدین ترتیب وارد اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ شوند.

 

این اپلیکیشن از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

 

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس اپ هم اکنون میزبان حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

 

حالا به تازگی واتس‌اپ به عنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های فیس بوک اعلام کرده است که کاربران سیستم عامل آی‌اواس ( iOS) قادر خواهند بود از این پس با ورود و مراجعه به قسمت تنظیمات حساب کاربری (Account Settings)، اطلاعات و داده های مربوط به چهره، هویت و اثر انگشت خود را وارد و ثبت کنند.

 

این بدان معناست که واتس‌اپ می‌خواهد احراز هویت بیومتریک را به اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ اضافه کند تا به کاربرانش این امکان را بدهد که از خدمات جدیدتری بهره مند شوند و ورود و خروج خود به حساب کاربری را با استفاده از فناوری نوین تشخیص چهره و احراز هویت هوشمند ثبت کنند.

میانبر کلید اصلی ساعت GEAR S3

تا همین چند ماه پیش کمتر کسی به استفاده از ساعت‌های هوشمند علاقه‌مند بود، اما این روزها روی مچ بسیاری از کاربران ساعت‌های هوشمندی دیده می‌شود که انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها را در خود جای داده و همچون تلفن‌های همراه هوشمند، مدیریت بسیاری از امور را در دست گرفته‌اند. 

ساعت Gear S3 سامسونگ نیز از جمله هوشمندهای محبوب کاربران است که امکانات بی‌نظیری را در خود جای داده است.

 

یکی از این امکانات قابلیت اجرای اپلیکیشن S Voice با دوبار فشار کلید اصلی است. این اپلیکیشن فرمان‌های صوتی کاربر را دریافت کرده و همچون یک دستیار صوتی هوشمند، آنها را اجرا می‌کند.

با توجه به عملکرد جذاب این اپلیکیشن، دوبار فشار کلید اصلی ساعت مچی هوشمند Gear S3 به اجرای این اپلیکیشن اختصاص یافته، اما اگر شما نیز همچون بسیاری از کاربران فارسی‌زبان هنوز به استفاده از دستیارهای هوشمند صوتی تمایلی ندارید می‌توانید با استفاده از این ترفند، میانبر اختصاص یافته به این کلید را تغییر داده و هر اپلیکیشن دیگری را که تمایل دارید جایگزین اپلیکیشن S Voice کنید.

 

برای انجام این کار کافیست این مراحل را دنبال کنید:

کلید اصلی را از روی ساعت هوشمند خود فشار دهید. (کلید پایین- سمت راست)

 

از صفحه خانه ساعت هوشمند روی اپلیکیشن تنظیمات که به شکل یک چرخ‌دنده است،

فشار دهید.

 

صفحه تنظیمات را به پایین اسکرول کرده و روی Device فشار دهید.

 

روی گزینه Double Press Home فشار دهید.

 

از فهرست اپلیکیشن‌ها و عملکردهای موجود، گزینه‌ای را به‌دلخواه خود انتخاب کنید. (به‌عنوان مثال می‌توانید اپلیکیشن پخش موزیک را انتخاب کنید)

 

برای تست اجرای موفقیت‌آمیز مراحل بالا کافیست کلید اصلی را دو مرتبه فشار دهید تا اپلیکیشن اختصاص یافته در مرحله 5 اجرا شود.

متأسفانه، دزدی در اینترنت شایع شده است و یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می‌توانید مرتکب شوید این است که، فکر کنید این امر فقط برای دیگران اتفاق می‌افتد و اگر هیچ کاری انجام ندهید، هرگز دچار مشکل نخواهید شد. متأسفانه، قضیه به این سادگی نیست. بنابراین در صورتی که اکانت شما هک شود، چگونه باید متوجه آن شوید؟

 

در این مطلب می‌توانید با راهکارهای جلوگیری از هک شدن و اطلاع یافتن بعد از آن آشنا شوید.

اشتباه نکنید، هک شدن تنها برای دیگران اتفاق نمی‌افتد. فقط نیاز به کمی بدشانسی دارد و ناگهان، یکی از کسانی می‌شوید که قرار نبود این اتفاق برایشان رخ دهد. تقریباً برای هرکسی در بعضی مواقع احتمال هک شدن وجود داشته. حتی اسام بزرگ در اینترنت هم می‌توانند هک شوند، مثل اپل یا یاهو. اما چگونه متوجه شوید که کسی شما را هک کرده است؟ ابتدا باید با چند عنصر اساسی شروع کنیم:

 

بررسی کنید که حداکثر امنیت اکانت خود را فعال کرده‌اید

اگر بدشانس باشید، ممکن است سرویسی که استفاده می‌کنید هک شود و سپس سارق می‌تواند به پایگاه داده آن سرویس دسترسی پیدا کند. مدیران سرویس ممکن است با شما تماس بگیرند تا وضعیت خود را تشریح کنید و اگر در رسانه‌های اجتماعی باشید، خیلی سریع با اخبار مرتبط با آن مطلع خواهید شد.

 

اگر هدف سارق یک تجارت یا سرویس نباشد، سپس موارد امنیتی کمی بیشتر به خودتان وابسته است. آیا همه تنظیمات امنیتی را فعال کرده‌اید؟ برای مثال، بعضی سرویس‌ها از سیستم تأیید دو مرحله‌ای استفاده می‌کنند. احتمال هک شدن با این ویژگی به حداقل می‌رسد و حتی اگر این اتفاق افتاد، به شما اطلاع داده خواهد شد. به عنوان مثال، گوگل، فیس بوک و دراپ‌باکس یک پیام ارسال می‌کنند تا به شما اطلاع دهند که کسی سعی کرده است از یک دستگاه جدید به اکانت شما دسترسی پیدا کند.

 

هک رمز عبور,هک رمز عبور کامپیوتر

جلوگیری از هک شدن 

 

بررسی کنید که رمز عبورتان تا چه میزان ایمن است

البته، همه وب‌سایت‌ها طیف وسیعی از گزینه‌های امنیتی را ارائه نمی‌دهند. بنابراین باید به سختی و برای مدت طولانی روی عنصر اصلی محرمانه بودن اکانت تمرکز کنید: یعنی رمز عبور. اگر سرویس هک شده باشد، کیفیت رمز عبور شما واقعاً اهمیتی ندارد، اما اگر شخص شما هدف قرار گرفته باشید، مهم است که یک رمز عبور ایمن انتخاب کنید.

 

پس چگونه می‌توان گفت که رمز عبور به اندازه کافی ایمن است؟ احتمالاً از دور و بر شنیده‌اید که یک رمز عبور ایمن باید ترکیبی از اعداد، حروف و برخی اوقات کاراکترهای خاص باشد. مشکل این است که ماشین‌هایی که تلاش می‌کنند رمز عبور شما را به دست آورند هم از این موضوع آگاه هستند، بنابراین با ایجاد ترکیبی از این کاراکترها، لزوماً هک کردن اکانت را غیرممکن نمی‌کنید، تنها آن را مشکل‌تر می‌کنید زیرا سازقان مجبور می‌شوند تعداد بیشتری از ترکیباتی که شامل اعداد و کاراکترهای خاص است را تست کنند. Bill Burr، سازنده استانداردهای رمزعبور ایمن، مشکل را توضیح داده است. به طور خلاصه، او می‌گوید برای اطمینان یافتن، سعی کنید در انتخاب رمز عبور خلاق باشید و مطمئن شوید که رمز عبور فقط یک کلمه با کاراکترهایی در آغاز و پایانش نباشد.

 

اگر رمز عبورتان "Password31" است، احتمالاً باید فکر این باشید که کمی آن را پیچیده‌تر کنید.

 

این دو نکته می‌توانند به شما ایده از موقعیتی بدهند که امنیت اکانت شما در آن قرار دهد، اما نمی‌توانند بگویند که هک شده‌اید یا نه. بنابراین چگونه مطمئن شوید؟

 

به علائم نگاه کنید

در تئوری، ممکن است اکانت شما هک شده باشد بدون اینکه حتی متوجه شوید. در عمل، کمتر واضح است، زیرا اگر کسی مزاحم شود تا اطلاعات مربوط به اکانت شما را در کنترل بگیرد، احتمالاً قصد دارد کاری با آن‌ها انجام دهد. آن‌ها یا به طور مستقیم از اکانت شما استفاده می‌کنند، برای مثال رمز عبورتان را تغییر می‌دهد، با استفاده از اکانت شما خرید اینترنتی انجام می‌دهند و ایمیل‌های نامناسب به مخاطبین شما ارسال می‌کنند، یا اینکه به صورت غیر مستقیم برای جمع کردن اطلاعات دیگری که در اکانت یافت می‌شود، از آن استفاده می‌کنند. بنابراین، آن‌ها می‌توانند از داده‌های شخصی شما استفاده کرده یا آن‌ها را بفروشند.

 

هک رمز عبور,هک رمز عبور کامپیوتر

هک رمز عبور

 

به صورت آنلاین بررسی کنید که هک شده‌اید یا نه

اگر دزدی در مقیاس بزرگ صورت بگیرد، می‌توانید بررسی کنید که هک شده‌اید یا نه. یک متخصص امنیتی لیستی از همه قربانیان بعد از هر حمله معروف ایجاد کرده است و به کاربران امکان می‌دهد که اکانت خود را برای هک شدن بررسی کنند. نام وبسایت او Have I been pwned است. شما فقط باید آدرس ایمیل خود را در آن تایپ کنید و در صورتی که کسی از رمز عبور شما اطلاع داشته باشد، وب‌سایت به شما می‌گوید.

 

همچنین می‌توانید رمز عبور خود را تایپ کنید و در صورتی که به خطر افتاده باشد وب‌سایت به شما می‌گوید. در هر دو مورد، پایگاه داده بسیار عظیم است (بیش از 300 میلیون رمز عبور) زیرا اکانت‌های هک شده از LinkedIn، VK، MySpace، Badoo، Dropbox و بسیاری بیشتر را جمع‌آوری می‌کند.

نرم افزار TeamViewer برای کنترل، هدایت، و تعمیر رایانه ها از راه دور به روش وصل دو رایانه با کمک شبکه اینترنت است. دو کاربر میتوانند با نصب و بکار گیری این نرم افزار ، رایانه‌های خود را به شکلی با یکدیگر مرتبط سازند که یک کاربر (طرف فعال) تصویر مانیتور کاربر دیگر را از دور ببیند و به تمامی محتوی رایانه او دسترسی داشته باشد. این نرم افزار محصول شرکت «TeamViewer GmbH» است. در این گزارش قصد داریم به آموزش روش اتصال دو دستگاه از طریق برنامه TeamViewer بپردازیم.

 

چگونگی اتصال از راه دور به کامپیوتری که از نرم افزار « TeamViewer » استفاده میکند : 

مرحله اول : نرم افزار TeamViewer را اجرا کنید. از فردی که میخواهید به سیستم او متصل شوید نیز بخواهید که برنامه را اجرا کند. شماره شناسه TeamViewer فرد مقابل را بگیرید ( این شماره در سمت چپ پنجره برنامه قابل مشاهده است). شماره را در کادر Partner ID وارد و سپس بر روی کلید Connect To Partner کلیک کنید.

 

آموزش نرم افزار teamviewer, معرفی نرم افزار teamviewer

اموزش کار با نرم افزار teamviewer

 

مرحله دوم : بعد از انجام مرحله قبل ، بخش وارد کردن رمز برای شما نمایش داده میشود، شما در این بخش باید باید رمزی را وارد کنید که در سیستم فرد مقابل نمایش داده میشود. بعد از وارد کردن رمز بر روی Log On کلیک کنید.

 

مرحله سوم : بعد از ورود ، در صفحه جدیدی که برای شما نمایش داده میشود ، شما قادر به مشاهده صفحه فرد مقابل هستید. همچنین شما قابلیت کنترل موس و کیبرد او  را نیز دارید و میتوانید هر کاری که میخواهید در سیستم او به صورت از راه دور انجام دهید.

 

آموزش نرم افزار teamviewer, معرفی نرم افزار teamviewer

آموزش راه اندازی نرم افزار teamviewer

 

زمانی که شما به سیستم مورد نظر متصل میشوید یک منوی کوچک در بالای صفحه مشاهده میکنید؛ ما در ادامه به شما آموزش میدهیم ک چگونه از این منو استفاده کنید.

 

کاربرد منوی Action در نرم افزار TeamViewer 

 

آموزش نرم افزار teamviewer, معرفی نرم افزار teamviewer

طریقه کار کردن با نرم افزار teamviewer

 

در منوی Action شما به راحتی میتوانید به بخش های مختلف ویندوز دسترسی سریع داشته باشید. برای مثال از بخش Session Option میتوانید دسترسی خود به سیستم فرد مورد نظر را قطع نمایید. همچنین میتوانید یادداشتی قرار دهید. از طریق بخش Windows Option شما قادر به قفل یا رستارت کردن سیستم قابل کنترل هستید. 

 

بخش Invite additional partnership به شما اجازه میدهد که فرد سومی را به سیستم مورد نظرمتصل کنید و به اون نیز دسترسی کنترل سیستم  را بدهید.

برای این منظور بر روی Computer & Contacts کلیک کنید تا به صفحه ابتدایی نرم افزار هدایت شوید. برای دسترسی دادن به فرد سوم  ، اموری که در بالا توضیح داده شد را مجددا انجام دهید.

 

کاربرد منوی  View در نرم افزار TeamViewer

 

آموزش نرم افزار teamviewer, معرفی نرم افزار teamviewer

 

آموزش نرم افزار teamviewer, معرفی نرم افزار teamviewer

دریافت نرم افزار teamviewer

 

در این بخش شما میتوانید رزولوشن و کیفیت تصویر آنلاین را تغییر دهید و متناسب با سرعت اینترنت خود تنظیم نمایید تا از لگ در ارسال تصویر جلوگیری شود. البته پیشنهاد ما این است که تنظیمات این بخش را بر روی Auto Select قرار دهید تا تنظیمات به صورت اتوماتیک با اینترنت شما و سرعت آن منطبق شود.

 

همچنین شما قادر خواهید بود که از بخش custom settings تغییرات رنگ مورد نظر و انتخابی خود  را روی صفحه نمایش اعمال نمایید. در انتها نیز با استفاده از گزینه Switch to full screen ، صفحه نمایش مورد نظر را به شکل نمایش کامل در صفحه درآورید.

 

چگونه با فرد مقابل ارتباط برقرار کنیم ؟

 

آموزش نرم افزار teamviewer, معرفی نرم افزار teamviewer

 معرفی نرم افزار teamviewer

 

نرم افزار TeamViewer این امکان را به شما میدهد تا با فردی که به سیستم او متصل شده اید ارتباط تصویری یا صوتی برقرار نمایید. این امکان با استفاده از بخش Communicate امکان پذیر است.

با مراجعه به این بخش شما گزینه های Chat و Video را مشاهده میکنید که از طریق آنها تماس تصویری و ویدئویی امکان پذیر میشود. همچنین این نزم افزار امکان برقراری ارتباط از طریق تلفن را نیز امکان پذیر کرده است که برای استفاده از این امکان باید از گزینه Call by telephone استفاده نمایید.

 

آموزش نرم افزار teamviewer, معرفی نرم افزار teamviewer

 

چگونه به سیستم مورد نظر ، فایل ارسال نماییم ؟

 

آموزش نرم افزار teamviewer, معرفی نرم افزار teamviewer

 

با استفاده از گزینه Files & Extras که در این بخش طراحی شده است شما میتوانید برای سیستم مورد نظرتان که در حال کنترل آن هستید فایل های مختلف ارسال نمایید و این فایل ها را به اشتراک بگذارید .

 

همچنین میتوانید با استفاده از گزینه active remote printing به پرینتر دسترسی پیدا کنید و دو گزینه Take screenshot و Start session recording به شما اجازه تهیه تصویر یا ویدئو از صفحه نمایش سیستم مورد نظر را می دهند. در بخش Open file transfer زمانی که روی گزینه کلیک کنید صفحه زیر نمایش داده می شود.

 

آموزش نرم افزار teamviewer, معرفی نرم افزار teamviewer

 

در این صفحه شما فایل مورد نظری که می خواهید به اشتراک بذارید را انتخاب کرده و در قسمت بالای صفحه روی گزینه Send کلیک میکنید تا فایل شما به سیستم مورد انتقال یابد.

 

همچنین اگر نیاز داشتید که فایلی را از سرویس های ابری مانند Google Drive یا Dropbox انتقال دهید از بخش Share via file box استفاده کنید.

پیدایش اینترنت (The Internet) به دهه ۶۰ برمی گردد؛ یعنی زمانی که دولت ایالات متحده بر اساس طرحی موسوم به «Arpa» مخفف (آژانس تحقیق پروژه های پیشرفته) که هدفش تقویت کارکردهای دفاعی بود، این طرح را به اجرا گذاشت.

 

در آن زمان، چیزی به اسم کامپیوتر شخصی وجود نداشت و صرفاً سازمان های بزرگ، دانشگاه ها و مراکز دولتی بودند که از سیستم های کامپیوتری بزرگ موسوم به MainFrame استفاده می کردند که هر کدامش اطلاعات خاصی را ذخیره کرده بود و در صورت نیاز، با یکدیگر اتصال برقرار و اطلاعات را بین همدیگر منتقل می کردند یا در صورت ایجاد بستر مناسب، اطلاعات را در حالت اشتراک قرار می دادند.

 

در همان دوران، سیستم هایی به وجود آمده بودند که امکان ارتباط بین کامپیوترهای یک سازمان را فراهم می کردند، به طوری که کامپیوترهای موجود در بخش ها یا طبقات مختلف با یکدیگر تبادل اطلاعات می کردند و امکان ارسال نامه بین بخش های مختلف سازمان، فراهم می شد. این همان چیزی است که امروزه به آن، سیستم ارسال نامه با پست الکترونیک یا ای میل می گویند.

 

اما برای برقراری اتصال بین این شبکه های کوچک و پراکنده که هر کدام به روش ها و بر مبنای استانداردهای خودشان کار می کردند، استانداردهای جدید و مشخصی توسط کارشناسان وضع شد که همان پروتکل ها هستند.

 

چگونگی پیدایش اینترنت

سرانجام درسال 1961 میلادی تعداد ۴ کامپیوتر در ۲ ایالت مختلف با موفقیت ارتباط برقرار کردند و با اضافه شدن واژه نت به طرح اولیه، نام آرپانت (ArpaNet) برای آن منظور شد.

 

در دهه 1970 میلادی با تعریف پروتکل‌های جدیدتر از جمله TCP که تا به امروز رواج دارد و نیز مشارکت کامپیوترهای میزبان (Host) بیشتر به آرپانت و حتی گسترده شدن آن به برخی نواحی فراتر از مرزهای ایالات متحده، آرپانت شهرت بیشتری یافت و ایده اینترنت همراه با جزییات بیشتر راجع به شبکه‌های کامپیوتری مطرح گشت تا اینکه طی سال‌های پایانی دهه ۱۹۷۰ شبکه‌های مختلف تصمیم گرفتند به صورت شبکه‌ای با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند و آرپانت را بعنوان هسته اصلی انتخاب کردند.

 

بعدها در سال 1993 میلادی نام اینترنت روی این شبکه بزرگ گذاشته شد. وب یا همان WWW که مخفف World Wide Web (به فارسی: تار جهان‌گستر) می‌باشد توسط آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات CERN بخاطر نیاز آنها به دسترسی مرتب‌تر و آسان‌تر به اطلاعات موجود روی اینترنت ابداع گشت. در این روش اطلاعات به صورت مستنداتی صفحه‌ای بر روی شبکه اینترنت قرار می‌گیرند و بوسیله یک مرورگر وب قابل مشاهده هستند و هم اکنون کارکردهای بسیاری دارند.

 

شبکه اینترنت چیست؟

تاریخچه اینترنت در ایران و جهان،چگونه تاریخچه اینترنت

اینترنت مانند جهانی تخلیلی است

شبکه جهانی اینترنت مجموعه ای از شبکه های کامپیوتری است که با استفاده از قوانین و پروتکل های خاصی که به آن TCP/IP می گویند و از طریق خطوط تلفنی، ماهواره ای و غیره به یکدیگر وصل شده اند، تا اطلاعات و داده ها بتواند به سرعت از یک کامپیوتر به کامپیوتری دیگر در هر کجای گیتی انتقال یابد.

 

با تحولات اساسی و رشد بی نظیر که طی دهه اخیر بوقوع پیوسته است، در حال حاضر اینترنت به عنوان یکی از مهمترین ابزارها، برای انتقال جوامع به جامعه اطلاعاتی مطرح شده است که درآن کلیه شبکه های کامپیوتری، تلفن ها، ویدئوها، کنفرانس ها، موبایل ها و غیره با هم ارتباط داشته و به تبادل اطلاعات می پردازند.

 

به طور کلی می توان دلایل محبوبیت اینترنت را در همگانی بودن، کاهش هزینه ها، سهولت خرید و فروش بر روی اینترنت، بدون مرز و بدون مالک بودن اینترنت، رشد سریع اینترنت و فراوان بودن تعداد مشترکان آن دانست.

 

اینترنت مانند جهانی تخلیلی است، جهانی غیر از جهان ما که در آن می توان همه چیز یافت از گفتگو با افراد و بخش های سرگرمی و لطیفه گرفته تا کسب اطلاعات در مورد فضا، گرفتن مقالات علمی و ارتباط با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی برای همکاری و یا ادامه تحصیل در کشورهای دیگر ،در کنار این موارد امکانات دیگری نیز در اینترنت وجود دارد که می توان به نامه الکترونیکی، گفتگو، گرفتن نرم افزارها از اینترنت و غیره اشاره نمود.

 

وب (WEB) چیست؟

شبکه تار عنکبوتی جهانی (وب) مدتها پس از اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت. کاربرد اولیه اینترنت اساسا برای تبادل اطلاعات و پست الترونیک بود. تولد وب به سالهای 1989 تا 1991 و به کارهای دانشمندی به نام تیم برنزی - لی در آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات (CERN) در سوئیس بر می گردد.

 

انگیزه وی برای طراحی این استاندارد این بود که اطلاعاتی که افراد نیاز دارند در سندها و فایل هایی در کامپیوترهای مختلف ذخیره شده است تقریبا در تمام این اسناد ارجاعاتی به سندهای دیگر وجود دارد، در آن سند هم ارجاعاتی به سندهای دیگر هست و الی آخر...

 

«تیم» از خود پرسید که آیا راهی وجود دارد که بتوان به کمک آن سندی را که به آن اشاره شده، (بدون توجه به مکان این سند) دید؟ مثلا، ممکن است در سندی که در یک کامپیوتر در نیویورک قرار دارد دو ارجاع ، یکی به سندی در کامپیوتر در بمبئی و دیگری به سندی در کامپیوتر اتاق پهلویی، وجود داشته باشد این مفهوم که به ابر لینک (Hyper Link) معروف شد، سنگ بنای شبکه تار عنکبوتی جهانی یا وب است.

 

با اینکه مفهوم وب بسیار اغوا کننده بود، پیاده سازی واقعی آن بسیار پیچیده می نمود. برای اینکار دو نیاز اساسی وجود داشت: یک فرمت استاندارد برای مبادله آنها از طریق اینترنت.

 

نگاهی به تاریخچه اینترنت در ایران

تاریخچه اینترنت در جهان،مقاله تاریخچه اینترنت

کاربرد اولیه اینترنت اساسا برای تبادل اطلاعات و پست الترونیک بود

*سال ۱۳۷۱: در این سال، تنها تعداد کمی از دانشگاه های ایران توانستند به اینترنت مجهز شوند؛ از جمله این دانشگاه ها می توان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه گیلان را نام برد که توسط مرکز تحقیقات فیزیک نظری و از طریق پروتکل UUCP به اینترنت وصل شدند.

 

*سال ۱۳۷۲: در این سال، ایران رسماً به شبکه جهانی اینترنت پیوست. اولین رایانه ای که در ایران به اینترنت متصل شد، رایانه مرکز تحقیقات فیزیک نظری بود و هم اکنون نیز این مرکز یکی از مرکزهای اصلی خدمات اینترنت در ایران است. مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات، به عنوان تنها نهاد ثبت اسامی قلمرو [ir.] در ایران به رسمیت شناخته می شود. این قلمرو، مشخصه تعیین شده برای هویت ایران در فضای اینترنت است.

 

*سال ۱۳۷۳: در این سال، مؤسسه ندا رایانه تأسیس شد. این مؤسسه در عرض یک سال، اولین وب سایت ایرانی را راه اندازی کرد. همچنین، این مؤسسه روزنامه «همشهری» را به زبان فارسی در اینترنت منتشر کرد که اولین روزنامه رسمی ایرانی در وب لقب گرفت. در همین سال، به دنبال اتصال به اینترنت از طریق ماهواره کانادایی کدویژن (Cadvision)، مؤسسه ندا رایانه فعالیت بازرگانی خود را به عنوان اولین شرکت خدمات سرویس اینترنتی (ISP) آغاز کرد.

 

*سال ۱۳۷۴: در این سال، مجلس ایران تأسیس شرکت «امور ارتباطات دیتا» تحت نظر شرکت مخابرات ایران را تصویب کرد و مسؤولیت توسعه خدمات دیتا در سطح کشور را به طور انحصاری در اختیار آن شرکت قرار داد.

 

*سال ۱۳۷۷: پروژه یونیکد در ایران با قرارداد شورای عالی انفورماتیک و همکاری بنیاد دانش و هنر واقع در انگلستان و با نظارت و مدیریت فنی دانشگاه صنعتی شریف تحت عنوان «فارسی وب» آغاز شد. هدف پروژه این بود که با گنجاندن کامل و جامع الفبای فارسی در استاندارد یونیکد، نشر فارسی در کامپیوتر، مخصوصاً اینترنت و وب، استاندارد شود و اصولاً مشکل قلم (فونت)های غیر استاندارد موجود در نرم افزارهای ایرانی حل شود.

 

موانع ومشکلات اینترنت در ایران

 

تاریخچه اینترنت در ایران و جهان،چگونه تاریخچه اینترنت

یکی از اصلی ترین موانع بر سر راه پیشرفت اینترنت در ایران سرعت و پهنای باند اینترنت است

یکی از اصلی ترین موانع بر سر راه پیشرفت اینترنت در ایران سرعت و پهنای باند اینترنت است که از زمان ورود اینترنت به ایران تا کنون پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته است. در حالی که بیشتر کشور های دنیا ADSL را پشت سر گذاشته اند، اکثر کاربران ایرانی هنوز از خطوط dial up سنتی آنهم با قیمتی نسبتا" بالا استفاده می کنند.خطوط ADSL ارئه شده گران است و سرعت آن حداکثر 10 کیلو بایت بیشتر از خطوط dial up معمولی است.که آن هم با کیفیت بسیار بدی عرضه می شود.

 

یکی دیگر از موانع اصلی که موجب کاهش دسترسی مردم به اینترنت می شود ،هزینه اتصال به اینترنت است. برای سرعت دادن به رشد اینترنت در ایران باید هزینه اتصال به اینترنت و پهنای باند کاهش و کیفیت خدمات ارائه شده افزایش یابد.

 

یکی از راه کارهای موجود Internet Exchange Point) ) یا IXP است. IXP سرویس دهندگان مختلف اینترنت را در یک ناحیه یا کشور به هم متصل می کند تا بتوانند ترافیک اینترنتی را با هم تبادل کنند. در صورت وجود چنین شبکه‌ای سرویس دهندگان اینترنت برای رساندن کاربر به مقصد(سایت) موردنظر، پیغام خود را به جاهای مختلف ارسال نمی‌کنند.

 

مهم‌ترین مزیت این شبکه‌ها کاهش هزینه و پهنای باند و افزایش قابلیت اطمینان، امنیت و سرعت است. استفاده از چنین مرکزی اکنون روشی جا افتاده در کشورهای پیشرفته است. اگر IXP در ایران راه‌اندازی شود دیگر نیازی با ارسال پیغام به خارج از کشور نیست و پیغام درون همین شبکه سفر می‌کند و به سرعت به مقصد مورد نظر می رسد. بدین ترتیب پهنای باند بین‌المللی استفاده شده، کاهش می‌یابد و تبادلات ارزی کشور نیز کمتر خواهد شد.

 

ملموس‌ترین مثال برای این مورد اعلام نتایج کنکور سراسری است که پیغام‌های ارسالی میلیون‌ها نفر از هموطنانمان پس از گشت و گذاری طولانی در اینترنت به افرانت و پارس‌آنلاین در داخل ایران می‌رسد.قبل از هر چیز باید شبکه انتقال اطلاعات با نرخ ارزان در اختیار مردم قرار گیرد. شهروندان در کشور ما نباید نرخ اینترنت خارج از کشور را بپردازتد.زیرا بیش از 80 درصد تبادل اطلاعات در داخل کشور صورت می گیرد.بنابراین لازم است که در داخل کشور نیز شبکه دیتا داشته باشیم که این موضوع به پایین آوردن هزینه ها کمک بسیاری خواهد کرد.

 

اندک توسعه هایی که در زمینه تکنولوژی های انتقال اینترنت در ایران صورت می گیرد در تهران متمرکز است و همیشه با یک تاخیر 8 تا 10 ماهه وارد شهرهای بزرگ کشور می شود.

 

اینترنت دقیقا کجاست ؟

برخی تصور می کنند دذر نقطه ای دنیا، ساختمانی وجود دارد که پایگاه مرکزی اینترنت در آنجا قرار گرفته است. اما وقتی با ساختار اینترنت آشنا شویم خواهیم فهمید که این سوال اساسا بی معناست. همانطوری که قبلا نیز اشاره شد، اینترنت شبکه ای است از کامپیوترهای بهم پیوسته. اینترنت یک چیز مستقل نیست که دیگران کامپیوترهایشان را به آن متصل کنند. بلکه اینترنت خود حاصل به هم پیوستن این کامپیوترهاست. در واقع وقتی به کامپیوترهای یک سرویس دهنده اینترنت (ISP) متصل می شوید، کامپیوتر شما هم جزئی از اینترنت می شود.

 

اینترنت به انواع بسیار گوناگونی از سرویس های مخابراتی، از خطوط ساده تلفنی گرفته تا کابل های نوری پرسرعت و کانالهای ماهواره ای، متکی است. اکر این کانال های مخابراتی را بزرگراه اینترنت بدانیم، مسیر یاب ( routers- کامپیوترهایی که بر انتقال اطلاعات بین نقال مختلف نظارت می کنند) پلیس های راهنمایی آن هستند.

 

به وجود آورندگان اینترنت

تاریخچه اینترنت در جهان،مقاله تاریخچه اینترنت

اینترنت به انواع بسیار گوناگونی از سرویس های مخابراتی متکی است

هسته اصلی شبکه هایی که اینترنت را تشکیل می دهند اولین بار در سال 1969 به نام ARPANET توسط آژانس پروژه‌های پیشرفته دفاعی، زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده بوجود آمد.

بعضی از تحقیقات اولیه در زمینه ساخت ARPANET شامل کار بر روی امکان گسترده کردن شبکه ها بر اساس تئوری صف بستن و سیستم سوئیچیگ بسته های اطلاعات بود.

در اول ژانویه سال 1983 ، ARPANET پروتکل اصلی شبکه خود را از NCP به TCP/IP تغییر داد و با این کار اینترنت به شکلی که ما امروز می شناسیم پدید آمد.

قدم مهم دیگری که در راه تشکیل اینترنت برداشته شده تشکیل مرکز ملی علوم بر روی اسکلت اصلی شبکه دانشگاهی بود که NSFNet نام داشت و در سال 1986 بوجود آمد. با این کار شبکه های مختلف و نا متجانس با موفقیت در غالب اینترنت با یکدیگر همساز شده و متصل گردیدند، شامل Usenet ، Fidonet و Bitnet .

در خلال سالهای دهه 1990 اینترنت کم کم و با موفقیت جایگزین اکثر شبکه های قبلی رایانه ای گردید. گسترش معمولا با مشکل مدیریت مرکزی مواجه می شد چون طبیعت پروتکل های اینترنت به طوری بود که شرکت های سازنده را به هر چه بیشتر شرکت کردن در این کار تشویق کرده و همچنین از اینکه یک شرکت خاص بتواند به تنهایی در آن اعمال نفوذ کند و آن را در کنترل خود بگیرد جلوگیری می کرد.

آیا می دانید حتی وب کم ها هم می توانند ابزاری برای نفوذ هکرها به کامپیوتر و اطلاعات شخصی شما باشند؟ در ادامه به بیان نحوه هک شدن وب کم ها توسط هکرها و یک سری از اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از هک شدن آن ها خواهیم پرداخت.

 

با گسترش فناوری اینترنت اشیا و افزایش وسایل متصل به اینترنت، این گونه وسایل بیش از پیش در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند و وب کم کامپیوتر شما و سایر وسایل دارای دوربین که به اینترنت متصل هستند، نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حتی وب کم کامپیوتر افرادی که در زمینه حملات سایبری اطلاعات و تجربه زیادی دارند، نیز از خطر حملات سایبری در امان نیست. 

 

لازم به ذکر است که هک وب کم تنها تهدیدی برای نفوذ به اطلاعات شخصی شما نیست، بلکه فردی که وب کم شما را هک کرده است، می تواند تمام های فعالیت های روزانه شما را زیر نظر داشته باشد و منزل شما نیز بیشتر در معرض خطر سرقت قرار می گیرد.

 

چگونه هکرها وب کم ما را هک می کنند؟

هکرها با استفاده از ابزار کنترل از راه RAT می توانند اقدام به هک وب کم کامپیوتر شما کنند. این ابزار زمانی بر روی کامپیوتر شما نصب می شود که یک ایمیل آلوده را باز کنید و یا روی یک لینک نامعتبر کلیک کنید و یا یک نرم افزار آلوده به تروجان را روی کامپیوتر خود نصب کنید. زمانی که هکرها موفق شدند به کامپیوتر شما نفوذ کنند، می توانند به تمام اطلاعات کامپیوتر شما دسترسی داشته باشند و سایت هایی که از آن ها بازدید می کنید به همراه تمام پیام های شما را مشاهده کنند. هکرها پس از نفوذ به وب کم شما حتی می توانند کامپیوتر را هم ریست کنند.

 

چگونه بفهمیم وب کم ما هک شده است

یکی از علائمی که نشان دهنده هک شدن وب کم است، روشن و خاموش شدن چراغ LED کنار وب کم است. چنانچه در حال استفاده از وب کم نیستید و چراغ آن باز هم روشن و خاموش می شود، احتمالا وب کم شما هک شده است و یک بدافزار در حال کنترل آن است.  قبل از انجام هر کاری سیستم خود را با استفاده از نرم افزار آنتی ویروس خود به صورت کامل اسکن کنید.

 

اقدامات محافظت کننده جهت جلوگیری از هک شدن وب کم کامپیوتر شما

برای محافظت از وب کم کامپیوتر بهتر است اقدامات زیر بکار گرفته شود؛ نصب یک نرم افزار آنتی ویروس، فعال کردن فایروال در کامپیوترهایی که به شبکه خانگی متصل هستند، کاملا ضروری است، افزایش امنیت شبکه وای فای چرا که این شبکه یکی از نفوذپذیرترین راه ها برای نفوذ هکرها به کامپیوتر است.، قبل از کلیک باید کمی فکر کنید، از قبول پیشنهاد بخش های پشتیبان کننده ای که هیچ شناختی نسبت به آن ها ندارید، خودداری کنید، غیرفعال کردن ویژگی های کنترل از راه دور (remote access)، پوشاندن وب کم با یک نوار طوری که لنز آن را کاملا بپوشاند.

 

در پایان باید بگوییم که هکرها همیشه به دنبال راه حل های جدید برای دستیابی به اطلاعات شما هستند؛ اما شما می توانید با انجام یک سری از اقدامات پیشگیرانه، این کار را برای آن ها سخت تر کنید و خطر هک شدن اطلاعات خود را به حداقل برسانید.

در حال حاضر یکی بزرگ‌ترین حملات سایبری تاریخ با نام وانا کرای مشغول خوردن دنیای وب و حمله به پی سی‌ها در کشورها و تجارت‌های سراسر جهان است.

نقطه‌ضعفی که اولین بار توسط آژانس امنیت ملی آمریکا کشف شد و بعد از آن توسط هکرها در اینترنت منتشر شد، اکنون در یکی از نیرومندترین حملات سایبری جهان استفاده می‌شود.

 

به آن WannaCry می‌گویند، این باج افزار کامپیوترها را از روسیه تا چین تا انگلستان و ایالات متحده به زانو درآورده است. اطلاعات اشخاص را قفل می‌کند و می‌گوید یا باج دهید یا همه‌چیز را از دست می‌دهید. تا الآن بیش از 200,000 کامپیوتر در 150 کشور به این باج افزار مبتلا شده‌اند، قربانیان شامل بیمارستان‌ها، بانک‌ها، شرکت‌های ارتباطی و انبارها می‌شوند.


از اون داره سپریدن می‌شه.


ترند حجم جستجوی 22 pushup challenge

خبر خوب اینه که وقتی شما دارید از کلمه‌ی کلیدی‌ای کاربرد می‌کنید که محبوبیتِ روبه‌رشدی داره، این فرصت رو دارید که زودتر [از بقیه] وارد این جریان بشید.


یعنی شما می‌تونید قبل از اینکه رقابت خیلی شدید بشه، رتبه‌تون رو کسب کنید.


Google trends همچنین می‌تونه درزمینه‌ی تحقیق در ارتباط با کلمات کلیدی محلی (local) به شما کمک کنه. نحوه این کار رو می‌تونید از اینجا ببینید.


۷. با در عقیده اخذ هدفی که پشت هر جستجو وجود داره، از واژه ها کلیدی unicorn امتناع کنید

بعضی‌وقتا ممکنه در حین تحقیق، یه کلمه‌ی کلیدی جالب و آبداری رو پیدا کنید؛ ولی داشتن حجم بالای جستجو، لزوماً به این معنی نیست که برای رتبه اخذ گزینه‌ی خوبیه.


شما باید «هدفی» که برای جستجو انجام‌شده رو هم در عقیده بگیرید.


برای مثال، شاید در نگاه اول به نظر برسه که کلمه‌ی کلیدی «Google Analytics» باره احسان برای کسب رتبه باشه.


حجم جستجوی google analytics

وقتی ماهانه یک میلیون جستجو در ایالات‌متحده برای این کلمه‌ی کلیدی اتمام می‌شه، حد حجم زیادی اینجا هستی داره!


اما…


بخش قابل‌توجهی از این جستجوها رو افرادی انجام می‎دن که هدفشون وارد شدن به Google Analytics هست. اون‌ها احتمالاً حتی به سایتی که در رتبه دوم پیمان داره توجهی نکنن.


نتیجه جستجوی google analytics

 


خود من حداقل چندین بار در روز این عبارت رو جستجو می‌کنم (حتماً باید اون رو bookmark کنم دیگه…).


حالا اگه یه مختصر پایین‌تر بریم، کلمه‌ی کلیدی «how to use Google analytics» رو پیدا می‌کنیم.


رقابت how to use Google analytics

ماهانه ۱۹۰۰ جستجو برای این کلمه اتمام شده و مسلماً کسانی این جستجو رو انجام می‌دن که پیگیری راهبری می‌گردن.


بنابراین، این مورد برای کسب رتبه مناسبه؛ گرچه، با پروا به امتیاز دشواری ۷۱ که برای این کلمه کلیدی ثبت شده، رتبه گرفتن برای اون پیشه خیلی سختیه.


نکات اکثریت در مورد کلمه‌ی کلیدی و هدف جستجو رو در اینجا بیابید.


۸. از جستجوهای مرتبط گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی باحال و هدف‌گذاری اون‌ها کاربرد کنید

برای خیلی از جستجوها، گوگل یه فهرستی از جستجوهای مربوطه رو در زیر صفحه میاره.


مثلاً اگه من «seo tips» رو جستجو کنم، گوگل پیشنهادهای پایین رو به من می‌ده.


مرتبط با عبارت seo tips

این جستجوهای پیوسته می‌تونه باعث بشه الی ایده‌هایی برای هدف‌گذاری کلمات کلیدی باحال در ذهن‌مون جرقه بزنه.


۹. Google’s Autocomplete رو زیرورو کنید الی ایده‌هایی برای کلیدواژه‌های به‌روز بدست بیارید

هر کوئری‌ای (query) که همنشین دارید رو در گوگل تایپ کنید و یه فهرستی از جستجوهای مرتبط رو گرفتن می‌کنید.


تکمیل اتوماتیک گوگل

این پیشنهادها معمولاً جستجوهایی هستن که بیشترین تکرار رو در گوگل داشتن و با عبارتی که شما تایپ کردید شروع میشن.


این نکته می‌تونه مخصوصاً برای کوئری‌های جدید استعمال داشته باشه.


مثلاً وقتی من «seo tips» رو جستجو کردم، یگانه از پیشنهادهای اتوماتیک این بود: «seo tips 2016».


حالا اگه Keyword Explorer رو چک کنم، می‌بینیم که هنوز حجم داده‌های زیادی هستی نداره.


رقابت seo tips 2016

اما بخردانه به عقیده می‌رسه که این کلمه‌ی کلیدی جزو عبارت‌های متداول جستجو در امسال باشه.


و در نتیجه …


۱۰. از امسال (یا آینده) در عناوین خویش استفاده کنید

جستجوها گاهی از سال جاری در برخی از کوئری‌های خاص استفاده می‌کنن.


پس اگه برای محتواتون بخردانه هست، یه سالی رو در عنوان اضافه کنید (مثل «در سنه ۲۰۱۶ چطور لینک بسازیم»)


فقط یادتون باشه که در سنه جدید، تاریخ رو به‌روزسانی کنید. ?


۱۱. از Ubersuggest استفاده کنید الی از عذاب چک کردن دستی نتایج Autocomplete خلاص بشید

Ubersuggest یه دست موزه باحال و رایگانه که پیشنهادهای Autocomplete رو از سایت Bing جمع‌آوری می‌کنه.


فقط کافیه یه کلمه‌ی کلیدی به Ubersuggest بدید لغایت هزاران ایده کلمه‌ی کلیدی به شما بده.


ubersuggest

۱۲. به همراه Autocomplete از Wildcards استفاده کنید الی ایده‌های بیشتری رو برای کلمه‌ی کلیدی توسط بیارید

چند راه برای اتمام این کار به چهره آنلاین هستی داره اما خیلی از اون‌ها از پیشه افتادن. این روشی که ما می‌خوایم بگیم پیشه می‌کنه!


یک کوئری کامل مانند «how to make coffee» بنویسید. بعد برگردید و اون بخشی رو که پیشنهادهای بیشتری رو درباره‌اش می‌خواید پاک کنید.


برای نمونه اگه کلمه «make» رو منزه کنم، این پیشنهادها رو به من می‌ده:


پیشنهاد خودکار گوگل

خیلی ساده!


۱۳. برای هر صفحه از سایت‌تون یک کلمه‌ی کلیدی «اصلی» گزینش کنید

به‌طور ایده‌آل، در هر صفحه از سایت، شما باید یک کلمه‌ی کلیدی یا جستار «اصلی» داشته باشید. از هدف‌گذاری چندین صفحه با یک کلمه‌ی کلیدی خودداری کنید. در غیر این صورت، گوگل یکی از اون‌ها رو برای رتبه‌بندی برگزیدن می‌کنه… که ممکنه اونی نباشه که شما می‌خواید!


۱۴. برای تقویت موضوع‌تون در گوگل، از واژه ها کلیدی LSI و مترادف‌ها بهره‌گیری کنید

کلمات کلیدی LSI کلماتی هستند که ازلحاظ معنایی به کلمه‌ی کلیدی اصلی شما مربوط می‌شوند.


می‌تونید از این ابزار رایگان برای ایجاد واژه ها کلیدی LSI مربوطه به هر نوع موضوعی استفاده کنید.


LSI

مترادف‌ها کلماتی هستند که معنای اون‌ها اساساً با کلمه‌ی کلیدی اصلی یکی هست.


می‌تونید این واژه ها رو با جستجو در ادب مترادف‌ها پیدا کنید. [ممنون می‌شم اگر مشابه این فرهنگ لغت رو در فارسی می‌شناسید در بخش دیدگاه‌ها معرفی کنید. یک فرهنگ لغت کاربرپسند به اسم واژه‌یاب وجود داره که شاید بتونه کمک کنه.]


مترادف

استفاده‌ی مکرر از مترادف‌ها و LSIها به شما کمک می‌کنه تا موضوع‌تون رو برای گوگل تقویت کنید.


۱۵. سؤالاتی که بیچارگی به پذیرش دارن رو پیدا کنید … بعد، با درونمایه به اون‌ها استجابت بدید

سایت‌های پرسش و پذیرش (مانند Quora) می‌تونن منبع خیلی نکویی برای ایده‌های کلمه‌ی کلیدی/محتوا باشن.


یه نکته کاربردی اینه که تعقیب سؤال‌هایی باشیم که چندین بار پرسیده شده‌اند. این سؤال‌ها مشخص می‌کنند که استجابت خوبی به این سؤال‌ها در گوگل پیدا نمیشه.


سوالات مربوط به seo tips

با کل این‌ها، آیا جستجو در گوگل نخستین کاری نیست که برای فهمیدن جواب یه سؤال اتمام می‌دید؟


مقاله مرتبط: کلمات کلیدیِ متمرکز روی تبدیل رو چطور با استفاده از Quora و Reddit پیدا کنیم؟


۱۶. سیستم‌های هشداردهنده‌ای رو تنظیم کنید که از رقیباتون جاسوسی کنن و کلمات کلیدی جدیدی رو که اون‌ها کاربرد می‌کنند به صورت آنی به شما اطلاع بدن

بازبینی واژه ها کلیدی جدیدی که رقیب‌تون بهره‌گیری می‌کنه مسیر زیاد خوبیه تا بتونید استراتژی محتوای اون رو با دقت دنبال کنید.


اگه رقیب شما اخیراً یه کلمه‌ی کلیدی جدید رو هدف‌گذاری کرده، احتمالاً شما هم بخواید اون کلمه رو پوشش بدید.


می‌تونید با استفاده از امکانات سایت Ahrefs سیستم هشداردهنده‌ای رو در این زمینه تنظیم کنید که به شما ایمیل می‌زنه و خلاصه‌ای از جدیدترین واژه ها کلیدی‌ای که رقیب‌تون با استفاده از اون‌ها داره رتبه می‌گیره رو ارائه می‌ده.


برای دسترسی به این تقسیم به‌این‌ترتیب عمل کنید:


به صفحه‌ی Alerts مراجعه کنید.

وارد New Keywords شوید.

روی Add Alert کلیک کنید.

دامنه رقیب را در Domain or URL وارد کنید.

روال دریافت هشدا را ماهانه یا هفتگی تنظیم کنید.

روی Add کلیک کنید.

ابزار alert سایت ahrefs

۱۷. شکاف‌های محتوایی (Content Gaps) سایت‌تون رو پیدا و اون‌ها رو پر کنید!

شکاف‌های محتوایی، واژه ها کلیدی هستند که رقیب شما براشون رتبه می‌گیره و شما موفق به این پیشه نشدید.


این خیلی بده، نه؟


خوشبختانه پیدا کردن این شکاف‌های محتوایی پیشه سختی نیست. فقط کافیه گزارش Ahrefs Site Explorer رو اجرا کنید و روی عنوان زیرکانه «Content gaps» کلیک کنید.


برای دسترسی به این تقسیم به‌این‌ترتیب عمل کنید:


به صفحه‌ی Site Explorer مراجعه کنید.

دامنه را وارد کنید.

جستجو کنید

از بخش Organic Search وارد Content gaps شوید.

دامنه‌ی رقبا را وارد کنید.

روی Show keywords کلیک کنید.

شکاف‌های محتوا

 


۱۸. قبل از اینکه کلمه‌ی کلیدی‌تون رو با استفاده از محتوا هدف‌گذاری کنید، تو گوگل اون رو جستجو کنید

این روزها صفحه‌ی نتایج جستجوی گوگل اصلاً شبیه اون چیزی که در سنه 1998 بود نیست.


برای خیلی از کوئری‌ها، «10 لینک آبی» (نتایج ارگانیک) به‌وسیله موارد ذیل به پایین‌تر هل دیتا شده‌اند:


تبلیغات adwords

نقشه‌ها

نتایج فروشگاهی

اخبار

امروز حتی می‌تونید بدون اینکه از گوگل بیرون بشید، برای پروازهای مختلف هم جستجو داشته باشید!


نتایج جستجو cheap flights

بنابراین، گاهی اوقات حتی اگه رتبه یک رو هم داشته باشید، شاید ترافیک خیلی زیادی رو جذب نکنید.


به همین دلیله که ارزش داره پیش از برنامه‌ریزی محتوایی، کوئری رو در گوگل جستجو کنید.


۱۹. با استفاده از نوار ابزار Ahrefs، خیلی تند و بدون اینکه گوگل رو ترک کنید شمردن رو ببینید

نوار دست موزه سئوی رایگان Ahrefs رو (روی مرورگرهای کروم یا فایرفاکس) نصب کنید تا بدون اینکه احتیاج باشه از محیط گوگل خارج بشید، نگاهی سریع به احصاء چشم وهمچشمی بندازید.


نوار افزار رایگان ahrefs

۲۰. «Keywords Everywhere» رو نصب کنید تا واژه ها کلیدی رو در هرجایی که اخ داشتید گرفتن کنید

افزونه‌ی (extension) مجانی Keyword Everywhere رو در مرورگر کروم نصب کنید و حجم جستجوها و داده‌های (CPC (cost per click رو بدون خارج شدن از محیط گوگل ببینید.


افزونه keywords everywhere

شما حتی به داده‌های کلمات کلیدی برای جستجوهای مرتبط هم دسترسی دارید.


ادامه افزونه keywords everywhere 

۲۱. رتبه‌های خودتون رو پیگیری کنید

روند ترقی رتبه‌بندی سایت‌تون رو برای کلمات کلیدی هدف در نتایج جستجو رسیدگی کنید.


با استفاده از Ahrefs Rank Tracker می‌تونید داده‌های قدیمی‌تر رو ببینید و روند پیشرفت‌تون در درازا سررسید رو دنبال کنید.


نکات مربوط به لینک سازی (Link Building)

لینک سازی Link Buidling

۲۲. دوست دارید که تو جستجو رتبه بگیرید؟ پس باید لینک بسازید!

در مطالعه‌ای که درباره‌ی عوامل رتبه‌بندی سئو سپریدن دادیم، متوجه شدیم که میزان محبوبیت لینک هنوز هم بیشترین ارتباط رو با رتبه‌بندی گوگل داره.


معیارهای بک‌ لینک در روبرو معیارهای بر صفحه

پس اگه می‌خواید در جستجو رتبه کسب کنید، باید لینک بسازید!


برای آغاز می‌تونید مقاله‌ی راهنمای ساخت لینک برای تازه‌کارها رو بخونید.


۲۳. از سایت‌هایی که امتیاز DR بالایی دارن لینک بگیرید الی سایت‌تون رو به طور بنیادین تقویت کنید

سایت‌هایی که DR بالایی دارن، دارای اتوریتی (authority) مناسبی هستن؛ این یعنی اگه یه لینک از اون‌ها بگیرید، رتبه‌بندی شما رو به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار می‌ده.


[این معیار مشابه Domain Authority یا همون DA سایت moz.com هست.]


می‌تونید امتیاز DR هر سایتی رو که مد نظرتون هست با استفاده از افزار Site Explorer در سایت Ahrefs و در صفحه «overview» ببینید.


[همچنین می‌تونید از ابزار Open Site Explorer در سایت moz.com استفاده کنید – روزانه ۳ لینک رو می‌تونید به صورت رایگان بررسی کنید.


برای استفاده از ابزار Open Site Explorer در سایت moz.com به این ترتیب عمل کنید:


به صفحه‌ی Open Site Explorer مراجعه کنید.

دامنه مورد نظر را وارد کنید.

روی Search کلیک کنید.

عدد DOMAIN AUTHORITY مربوطه بیان‌گر اتوریتی دامنه مورد نظر است.]

اتوریتی یا ارزش دامنه DA

برای به کارگیری افزار Site Explorer در سایت Ahrefs.com به این ترتیب عمل کنید:


به صفحه‌ی Site Explorer مراجعه کنید.

دامنه مورد عقیده را وارد کنید.

روی Explore کلیک کنید.

عدد DR مربوطه بیان‌گر اتوریتی گستره باره نظر است.

اتوریتی یا ارزش حوزه DR

پی‌نوشت: Ahrefs برای هر سایتی یه امتیاز DR بین 0 تا 100 در عقیده گرفته – سایتی که 0 بگیره یعنی هیچ اتوریتی (authority) نداره (مثلاً سایتی که پسین درست شده و لینک داخلی نداره) سایتی که 100 می‌گیره هم دارای بالاترین اتوریتی هست. این امتیاز بر اساس خلاصه‌ای کلی از پروفایل بک‌لینک (backlink) اون سایت محاسبه می‌شه.


۲۴. از سایت‌هایی که امتیاز UR بالایی دارن لینک بگیرید

ارزش حوزه (URL Rating (UR معیاریه که میزان اتوریتی یه صفحه رو بر بنیاد پروفایل بک‌لینک اندازه‌گیری می‌کنه.


[این معیار مشابه Page Authority یا همون PA سایت moz.com هست]


صفحاتی که امتیاز UR بالایی دارن، چه بسا لینک‌های خیلی زیادی رو توسط آوردن؛ یعنی «عصاره لینک» (link juice) خیلی فوقانی دارن تا ارزش لینک منتقل بشه.


شما می‌تونید امتیاز UR هر صفحه‌ای رو در Site Explorer و در تقدیر «overview» ببینید.


[همچنین می‌تونید از ابزار Open Site Explorer در سایت moz.com استفاده کنید – روزانه ۳ لینک رو می‌تونید به صورت رایگان بررسی کنید.


برای استفاده از ابزار Open Site Explorer در سایت moz.com به این ترتیب عمل کنید:


به صفحه‌ی Open Site Explorer مراجعه کنید.

دامنه مورد نظر را وارد کنید.

روی Search کلیک کنید.

عدد PAGE AUTHORITY مربوطه بیان‌گر اتوریتی صفحه‌ی مورد نظر است.]


اتوریتی یا ارزش صفحه PA

برای به کارگیری افزار Site Explorer در سایت Ahrefs.com به این ترتیب عمل کنید:


به صفحه‌ی Site Explorer مراجعه کنید.

دامنه مورد عقیده را وارد کنید.

روی Explore کلیک کنید.

عدد UR مربوطه بیان‌گر اتوریتی صفحه‌ی مورد عقیده است.

ارزش یا اتوریتی صفحه UR

مقاله پیشنهادی در این زمینه: روشنگری معیارهای سئوی Ahrefs


۲۵. لینک‌ها رو از درون درونمایه بگیرید تا بیشترین ارزش رو داشته باشن

به گمان کردن زیاد، وقتی گوگل می‌خواد تصمیم بگیره که چه وزنی رو به هر لینک گزین کردن بده، بخت کلیک شدنِ اون لینک رو هم به عنوان یگانه از فاکتورها در نظر می‌گیره. در حقیقت، گوگل از سال 2010 یه امتیازنامه‌ای رو تحت عنوان « Reasonable Surfer» برپایی کرده که روش این وزن‌دهی رو به طور مفصل توضیح داده (البته این امتیازنامه نخستین بار در سال 2004 مطرح شده بود).


احتمال کلیک‌شدنِ لینک‌های متنی که از داخل محتوا باشن بیشتره. پس منطقیه که این‌طور فرض کنیم اون‌ها بیشترین ارزش رو دارن!


جایگاه لینک

۲۶. از ساختن لینک‌های بی‌کیفیت جداً خودداری کنید

اگه درباره کسب‌وکارتون جدی هستید، وقت‌تون رو با ساختن لینک‌های اسپم (هرزنامه) تلف نکنید.


خیلی ساده اگه بخوام بگم، این لینک‌ها موثر نیستن.


مقاله‌ی پیشنهادی در این زمینه: بک لینک‌های زهری رو پیدا کنید و جریمه‌های گوگل رو از بین ببرید


۲۷. از لینک‌های متن Anchor کاربرد کنید (این لینک‌ها هنوز هم روی رتبه‌بندی گوگل کارایی می‌ذارن)

اخیراً تحقیق خیلی گسترده‌ای رو روی ۱۶۰۰۰ کلمه‌ی کلیدی اتمام دادیم و متوجه شدیم اون‌هایی که در متن anchor بهره‌گیری شدن هنوز هم تاثیر زیادی در رتبه‌بندی جستجو دارن.


متن anchor

اما …


تحقیقات وانگهی نشون عدل که «sweet spot» برای anchorهایی که دقیقاً منطبق بودن، حدود 2% و برای anchorهایی که انطباقِ جزئی داشتند، حدود 30% بود.


پس …


۲۸. در متن Anchor تنوع داشته باشید تا گوگل شما رو جریمه نکنه

یعنی حدوداً در ۱ لینک از هر ۳ لینکی که می‌سازید باید اون کلمه‌ی کلیدی‌ای که برای کسب رتبه مد نظرتون هست بیان بشه.


مقادیر اغلب از این، ممکنه مایه بشه لغایت الگوریتم Google Penguin شما رو جریمه کنه و به دردسر بیافتید. پس مطمئن بشید که متن anchor شما دارای تنوع باشه.


برای مطالعه‌ی نکات بیشتر می‌تونید یه نگاهی به راهنمای ما در مورد متن anchor بندازید.


۲۹. لینک‌هایی بسازید که براتون ترافیک «واقعی» برپایی کنند

به غیر از معیارها (metrics)، محل‌قرارگیری و متن anchor، بهترین لینکی که می‌تونید برای سایت‌تون بسازید چیه؟


خیلی ساده. لینکی که بازدید ارسالی (referral traffic) راستین برای شما ایجاد کنه.


با همه‌ی این‌ها، مگه قصد از تشکیل لینک همین نیست؟


هر لینکی که مایه ایجاد بازدید ارسالی ریشه دار به سایت شما بشه، برای کسب‌وکار و سئوی شما مناسبه.


همچنین این گونه لینک‌ها نسبت به الگوریتم‌های جدید گوگل در آینده امنیت دارند [جریمه نمی‌شید].


۳۰. چگونگی لینک‌تون رو به طور منظم رسیدگی کنید

خیلی مهمه که به طور منظم وضعیت لینک‌هاتون رو رسیدگی کنید تا لینک‌های بی‌کیفیت یا مشکوک نداشته باشید. این نوع لینک‌ها می‌تونن نشونه‌ی سئوی منفی باشند.


و البته باید لینک‌های مناسبی که در مسیرتون قرار می‌گیرند رو دنبال کنید!


می‌تونید چگونگی کامل لینک رو با به کارگیری Site Explorer در سایت Ahrefs استخراج کنید.


[در این مقاله‌ی «چطور در ۳۰ دقیقه وضعیت لینک‌‌ها رو بازرسی کنیم»  علاوه بر ابزار سایت ahrefs، ابزارهای رایگان و پولی دیگه‌ای رو هم معرفی کرده و نحوه‌ی کار با اون‌ها رو هم توضیح داده]


برای به کارگیری آلت Site Explorer در سایت ahref.com جهت وارسی چگونگی لینک‌ها به این ترتیب عمل کنید:


به صفحه‌ی Site Explorer مراجعه کنید.

دامنه باره نظر را وارد کنید.

روی Explore کلیک کنید.

از تقسیم Backlink Profile رو Backlink کلیک کنید.

حالا روی Export کلیک کنید. (طبق عکس زیر)

خروجی اخذ از بک لینک‌ ها

۳۱. با استفاده از ایمیل و واکنش فوق‌سریع به فرصت‌های لینک سازی، موفقیت‌تون رو افزایش بدید

یه روش ساده برای افزایش میزان کامیابی با به کارگیری برقراری وابستگی با ایمیل وجود داره و اون هم زمان‌بندیه.


وقتی که یه نوشتار تقریباً جدید باشه، شایستن اینکه یه بلاگر لینک شما رو اضافه کنه بیشتر می‌شه.


برای اینکه محتوای تازه‌ای رو برای کلمه‌ی کلیدی‌تون پیدا کنید، کافیه یک alert رو برای عبارت موردنظر در Ahrefs تنظیم کنید.


برای تنظیم alert در سایت ahref.com به این ترتیب عمل کنید:


به صفحه‌ی Alert مراجعه کنید.

به دسته Mentions مراجعه کنید.

روی Add Alert کلیک کنید.

عبارت کلیدی باره نظرتون رو در کادر Search query وارد کنید.

سایر موارد رو بر پایه دربایستن تنظیم کنید.

روی Add کلیک کنید.

بعد از تنظیم این هشدار، هر وقت پست‌های جدیدی با کلمه‌ی کلیدی موردنظر شما منتشر بشه بهتون اطلاع می‌دیم. [سایت ahrefs از طریق این ابزار به شما اطلاع می‌ده.]


هشدار عبارت کلیدی

[همچنین می‌تونید از ابزار رایگان Google Alert  استفاده کنید. برای این‌کار به این ترتیب عمل کنید:


به Google Alert مراجعه کنید.

در کادر Create an alert about عبارت مورد نظرتون رو بنویسید.

بعد ایمیل‌تون رو وارد کنید.

در صورت نیاز روی Show options کلیک کنید و تنظیمات مورد نظرتون رو اعمال کنید.

در نهایت روی Create Alert کلیک کنید.

Alert گوگل برای عبارت

حالا هر زمان که گوگل هر چیزی رو که شامل عبارت کلیدی مورد نظر شماست، ایندکس کنه، از طریق ایمیل شما رو مطلع می‌کنه.]


بعد، کار شما اینه که خیلی سریع خودتون رو به نویسنده‌ی مربوطه برسونید و یه بک‌لینک شیرین رو اخذ کنید!


۳۲. قبل از اینکه سراغ بلاگرها برید و درخواست لینک کنید، پست‌هاشون رو در توییتر (شبکه‎های اجتماعی) منتشر کنید

وقتی برای کسی کاری اتمام بدید، شایستن اینکه او هم در عوض به شما کمک کنه بالاتر می‌ره. این طبیعتِ انسانه.


پس قبل از اینکه سراغ بلاگر برید و ازش درخواست لینک کنید، مقاله‌ای که منتشر کرده رو در توییتر (شبکه‌های اجتماعی دیگه) به اشتراک بذارید و بی گمان از @ برای اشاره کردن به نویسنده مربوط استفاده کنید تا متوجه بشه که شما مقاله‌اش رو به اشتراک گذاشتید.


بعد، وقتی ایمیل می‌زنید و قبل از اینکه درخواست لینک رو مطرح کنید، می‌تونید بهشون بگید که شما پست‌شون رو قبلاً به اشتراک گذاشتید.


۳۳. لحنتون رو با پروا به طرف مقابل تنظیم کنید (جدی می‌گم)

در اغلب ایمیل‌هایی که برای درخواست لینک می‌دید، بهتره سبک ایمیلتون دوستانه و شخصی باشه.


اما یه موقع‌هایی هم باید یه ناچیز رسمی‌تر باشید.


مثلاً وقتی دارید به یه آموزگار دانشگاه ایمیل می‌زنید و تقاضا قرار دادن لینک‌تون در صفحه‌ی یک منبع رو می‌دید، شاید بهتر باشه با این عبارت نامه‌ رو شروع کنید:


«جناب/سرکارخانم نام خانوادگی


با درود و احترام…»


نه


«سلام نام کوچک!»


پس لحن ایمیل‌تون رو بر پای بست، طرف مقابل‌تون تنظیم کنید.


۳۴. برای کمک به انتشار محتواتون از «فرهنگ پاپ» کاربرد کنید

مردم عاشق این هستن تا مقاله‌هایی رو که درباره‌ی موضوعات موردعلاقه‌شونه به اشتراک بذارن.


با وصل کردن محتواتون به موضوعی که در فرهنگ پاپ وجود داره (مثل گروههای موسیقی، یه گردآور تلویزیونی، یه فیلم و …)، از مخاطب‌های آماده‎ای بهره می‌برید که می‌تونید از اون‌ها برای ارتقای محتواتون کاربرد کنید.


پاسخ Jason Sommerville در توییتر

این طرفدارها کمک می‌کنن تا محتوای شما تقویت بشه و درمعرض رویت لینک‌سازها قرار بگیره.


نکات اغلب درباره‌ی نحوه‌ی اتمام این کار رو می‌تونید در اینجا بخونید.


۳۵. بک‌لینک‌های جدید رقیب‌تون رو رسیدگی کنید (بعد، اون‌ها رو برای سایت‌تون بقاپید!)

براتون روشنگری دادم که سرعت چطور می‌تونه میزان موفقیت‌تون رو در بستگی ایمیلی بالا ببره.


علاوه بر دنبال محتوای جدیدی که واژه ها کلیدی شما در اون بکار رفته، باید بک‌لینک‌هایی که به رقیب شما اشاره داره رو هم خیلی ریزبینانه بررسی کنید.


خُب اگه یه سایت داره به رقیب شما لینک می‌ده، احتمالاً شما هم بد نباشه تلاش‌تون رو بکنید و از ازش لینک بگیرید، درسته؟


Ahrefs می‌تونه به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه هشدارهایی رو درباره‌ی تمام بک‌لینک‌های جدیدی که به یه سایت خاصی داده شده‌اند ارائه بده.


فقط کافیه دامین (یا یه صفحه‌ی خاص) رقیب‌تون رو وارد کنید و آموزش وردپرس به زبان ساده خیلی زود فهرستی از تمام لینک‌های موردنظر رو در ایمیل‌تون گرفتن کنید.


برای تنظیم alert در سایت ahref.com به این ترتیب عمل کنید:


به صفحه‌ی Alert مراجعه کنید.

به تقسیم Backlinks مراجعه کنید.

روی Add Alert کلیک کنید.

عبارت کلیدی باره نظرتون رو در کادر Domain or URL وارد کنید.

سایر موارد رو طبق نیاز تنظیم کنید.

روی Add کلیک کنید.

هشدار بک لینک

[همچنین می‌تونید از ابزار رایگان Google Alert  استفاده کنید. برای این‌کار به این ترتیب عمل کنید:


به Google Alert مراجعه کنید.

در کادر Create an alert about لینک مورد نظرتون رو بنویسید.

بعد ایمیل‌تون رو وارد کنید.

در صورت نیاز روی Show options کلیک کنید و تنظیمات مورد نظرتون رو اعمال کنید.

در نهایت روی Create Alert کلیک کنید.]

Alert گوگل برای URL

۳۶. به‌جای نمودارها و جدول‌های خسته‌کننده از نقشه‌های باحال استفاده کنید

استفاده از اینفوگرافیک (infographics) خیلی خوبه اما یه نوع دیگه‌ای از ارائه‌ی تصویری اطلاعات وجود داره که الآن برای ساختن لینک خیلی رو بورسه. تصویر پایین، یه نمونه از اون‌ها رو نشون می‌ده:


محبوب‌ترین هنرمند در هر ایالت

این‌جور نقشه‌های ساده صدها لینک و هزاران اشتراک‌گذاری رو با خودشون به همراه دارن.


نحوه‌ی سپریدن این پیشه رو می‌تونید در این تقسیم آموزشی یاد بگیرید.


۳۷. داده‌ها رو به‌صورت تصاویری زیبا دربیارید تا سیلی از بازدید و لینک رو براتون بیاره

مردم عاشق این هستن که اطلاعات رو به اشتراک بذارن.


ارائه‌ی اطلاعات و حقایق جالب در قالب عکس ها ساده و قابل درک می‌تونه هم برای جذب بازدید و هم گرفتن لینک مؤثر باشه.


مثلاً این دیاگرام تعاملی که بدست FiveThirtyEight در باره مرگ‌های برآمده از اسلحه‌ی گرم در ایالات‌متحده منتشر شده تونسته 245 لینک رو از دامین‌های مختلف استحصال کنه.


مرگ‌های ناشی از اسلحه‌ی گرم در ایالات‌متحده 

اگه می‌خواید درباره‌ی اینکه چه چیزی باعث محبوبیت پست‎های پایگاه داده‌ای می‌شه ایده بگیرید، سابردیت (subreddit) r/dataisbeautiful رو چک کنید.


۳۸. نقشه‌ها رو با حجم بالایی از داده‌ها ترکیب کنید لغایت بازدیدتون رشد فوقانی داشته باشه

ترکیب کردن داده‌های زیاد و پیچیده با نقشه‌های انیمیشنی یه شیوه خیلی باحال برای ادغامِ هر دو تاکتیک بالاست.


مثلاً این نقشه انیمیشنی که بدست Yegg Inc ارائه شده، میزان واردات نفت ایالات‌ متحده در 20 سنه ماضی رو در 20 ثانیه خلاصه می‌کنه.


واردات نفت آمریکا

نتیجه: افزایش قابل‌توجه بازدید و سروصدای زیاد.


۳۹. از موفقیت‌های همه‌گیر بقیه دنباله روی کنید

تا اکنون که به محتوای همه‌گیر (Viral) یه تن دیگه در فیسبوک دقت کردین؟


خُب احتمالاً بتونید از موفقیت اون‌ها کولی بگیرید و بازدید (و لینک‌های) همه‌گیر رو برای سایت‌تون جذب کنید.


سال ماضی من از محتوای همه‌گیر مربوط به کوکاکولا استفاده کردم و تونستم بالای ۱۰۰٬۰۰۰ بازدید رو برای یکتا از سایت‌هام + لینک‌هایی از خبرگزاری‌ها بدست بیارم.


بازدید با به کارگیری مطالب کل راهبند Viral

جزئیات این ماجرا رو می‌تونید اینجا بخونید.


۴۰. لینک‌های رقیب‌تون رو برای سایت خودتون بقاپید

اگه سایتی هست که داره به رقیب شما لینک می‌ده، شاید بهتر باشه شما هم یه لینک از اون بگیرید.


می‌تونید از آلت Ahrefs Site Explorer برای بدست‌ آوردن بک‌لینک‌های رقیب‌تون کاربرد کنید و پیگیری فرصت‌های پسندیده بگردید.


به Site Explorer مراجعه کنید.

دامنه‌ی رقیب‌تون رو وارد کنید.

روی Explore کلیک کنید.

از تقسیم Backlink profile روی ‌Backlink کلیک کنید.

در نهایت روی Export کلیک کنید.

بک لینک رقبا

لینک‌های خیلی زیادی هست که می‌شه روشون کار کرد، برای یادگیری ترفندها و میانبرها می‌تونید از این راهنما بهره‌گیری کنید.


۴۱. یک صفحه‌ی منبعِ فوق‌العاده برای نیش‌تون بسازید که حاوی گلچینی از بهترین محتوای وب در اون گویه باشه

ساخت صفحه‌های منابع گلچین‌شده (curated resource pages) آسون‌اند، برای بازدیدکننده‌ها ارزشمندند و می‌تونن مثل یه آهنربا لینک‌ها رو جذب کنند.


با جمع‌آوری بهترین مطالب مربوط به یه موضوع در یک محل، در وقت کاربرها صرفه‌جویی می‌کنید و اون‌ها رو از زحمت جستجو در گوگل رهایی می‌دید.


و برای اینکه بیشترین سهم رو از صفحه‌ی منبع ببرید، می‌تونید از صفحات منبع دیگه به این صفحه لینک بدید.


نحوه‌ی انجام این شغل رو می‌تونید از اینجا ببینید.


۴۲. سایت‌هایی که به چند لغایت از رقیباتون لینک می‌دن رو پیدا کنید… و مطمئن بشید که به شما هم لینک می‌دن

اگه سایتی هست که به رقیبای شما لینک می‌ده اما به شما نه، اون یه فرصت خیلی ناب برای لینک‌سازیه.


با به کارگیری Ahrefs Link Intersect Tool می‌تونید سایت‌هایی که به چهره مشترک به چند تا از رقیب‌هاتون لینک می‌دن رو پیدا کنید و از  اون‌ها بخواید که باید به شما هم لینک بدن!


از منوی Tools به Link Intersect مراجعه کنید.

دامنه‌ی بیشینه ۱۰ الی از رقیب‌هاتون رو وارد کنید.

روی Show Link Opportunities کلیک کنید.

سایت هایی که به صورت مشترک به رقبای شما لینک دیتا اند

۴۳. از محتوایی استفاده کنید که قابلیت اشتراک‌گذاری داشته باشه، این‌طوری وقتی‌که خواب هستین هم لینک‌هاتون استحصال می‌شه

داخل محتواتون از تصاویر (نمودارها، اینفوگرافیک‎ها و…) گوناگون و باحال بهره‌گیری کنید و از بازدیدکننده‌ها بخواید که اون‌ها رو درون سایت‌شون به اشتراک بذارن و پس گواه سیل لینک‌های ورودی باشید!


مقاله پیشنهادی: چطور با استفاده از Guestographics بک‌لینک بگیریم


۴۴. برای بهترین محتواتون دوباره هدف‌گذاری کنید لغایت ارزش بیشتری رو بدست بیارید

با تبدیل بهترین محتواتون به اینفوگرافیک، اسلایدشیر (slideshare) یا ویدئو و به اشتراک‌گذاری اون در سایت‌های مربوطه، بهره‌ی بیشتری از اون‌ها ببرید.


مقاله پیشنهادی: راهنمای جامع برای هدف‌گذاری دوباره محتوا


۴۵. بهترین محتواتون رو به چند طریق به اشتراک بذارید (Syndicate) الی به آسونی لینک‌ بگیرید

با اشتراک‌گذاری باحال‌ترین محتواتون در سایت‌های دارای authority قوی، مخاطب‌ها‌تون رو اشاعه بدید؛ سایت‌هایی مثل


Medium

Linked In Pulse

Social Media Today

[اگر سایت مشابه فارسی می‌شناسید در بخش دیدگاه می‌تونید به اشتراک بگذارید و همه‌مون رو خوشحال کنید :)]

نگران محتوای تکراری هم نباشید. الی وقتی‌که به مقاله‌ی اصلی به‌عنوان منبع لینک داده بشه هیچ مشکلی قبل نمیاد.


مقاله پیشنهادی: محتوای سیندیکیت شده: چه زمان، چرا و چگونه


۴۶. بدترین محتواتون رو به چند شیوه به اشتراک بذارید … و خودش رو از سایت‌تون پاک کنید

آیا شما هم یه پست کهن دارید که هیچ بازدیدی رو براتون نمیاره؟


چرا اون رو در سایت‌هایی مثل Medium، Linkedin و… پست نکنید و به سایت‌تون لینک ندید و خویش محتوا رو از سایت‌تون پاک نکنید؟


۴۷. از Link Prospector که در سایت Citation Labs وجود داره برای پیدا کردن هزاران فرصت لینک‌سازی کاربرد کنید

با به کارگیری Citation Labs Link Prospector و چند کلیک ساده، هزاران فرصت لینک‌سازی رو پیدا کنید.


فقط کافیه چند الی فیلد رو پر کنید، نوع لینکی که انتظارش رو دارید مشخص کنید (پست میهمان، صفحه‌ی منبع و غیره) و بعد همه‌چیز حاضر است.


 سایت Citation Lab

۴۸. برای دستیابی به یک پیروزی فوری سئو، بک‌لینک‌های آسیب‌دیده رو صحیح کنید

در Ahrefs Site Explorer قابلیتی وجود داره با اسم Broken backlinks report که با به کارگیری اون می‌تونید به‌راحتی لینک‌های شکسته‌ای رو که به سایت شما اشاره دارن شناسایی کنید.


برای این پیشه به این ترتیب عمل کنید:


به Site Explorer مراجعه کنید.

دامین رو وارد کنید.

روی Explore کلیک کنید.

از تقسیم Backlink profile روی Broken کلیک کنید.

یافتن لینک های شکسته شده با ابزار ahref

خیلی سریع سخت رو برطرف کنید؛ یا از سایتی که لینک رو دیتا تقاضا کنید که اون لینک رو به‌روزرسانی کنه یا خیلی ساده، یه ریدایرکت 301 تنظیم کنید.


از این عصاره‌ی لینک (Link juice) احیا شده و شیرین لذت ببرید!


۴۹. از Wikipedia لینک بگیرید … و کاری کنید که لینک‌هاتون اونجا برقرار باشن

هرکسی می‌تونه به Wikipedia لینک اضافه کنه ولی مهم اینه که اون لینک برپا باشه.


خُب، شما چطور این کار رو سپریدن می‌دید؟


جواب این سؤال ساده است:


فقط در صورتی لینک‌تون رو اضافه کنید که محتوای شما:


الف) درباره‌ی اون جستار جامع باشه


ب) خیلی عالی باشه


ج) به مطالبی که از پیش در اون‌جا وجود داره، چیزی اضافه کنه


وقتی به یه محتوای در سطح میانه لینک بدید، به محض اینکه یه ویرایشگر (mod) به اون نگاه کنه، لینک‌تون حذف می‌شه.


وقتی به یه محتوای ریشه دار و مفید لینک بدید، در 90% مواقع، لینک‌تون تغییر ناپذیر باقی می‌مونه.


مقاله مرتبط: هک لینک‌سازی در ویکی‌پدیا – تا هر شماری که می‌خواید بک‌لینک بگیرید


۵۰. محتوایی که بیشترین لینک رو برای رقیب‌تون جذب می‌کنه شناسایی کنید

با به کارگیری گزارش «Best by links» در Ahrefs Site Explorer، ببینید که چه محتوایی داره بیشترین لینک‌ها رو برای سایت رقیب‌تون جذب می‌کنه.


برای این پیشه به این ترتیب عمل کنید:


به Site Explorer مراجعه کنید.

دامین رو وارد کنید.

روی Explore کلیک کنید.

از دسته Pages روی Best by links کلیک کنید.

یافتن لینک هایی که بیشترین بک لینک را گرفته اند

ستون RD شمار دامین‌هایی که لینک داده‌اند (Referring domains) رو برای هر صفحه نشون می‌ده.


می‌تونید حتی یه چیز بهتری درست کنید و به همه‌ی سایت‌های لینک‌دهنده دسترسی پیدا کنید!


این راهنما رو ببینید لغایت یاد بگیرید چطور این پیشه رو انجام بدید.


۵۱. بک‌لینک‌های تکراری رقیب‌تون رو پیدا کنید (و درباره‌ی نحوه‌ی ارتقای اون‌ها جاسوسی کنید)

پیدا کردن منبع بک‌لینک‌های تکراری به رقیب شما (سایت‌هایی که به‌طور مکرر با رقیب‌تون لینک می‌دن)، یه روش خیلی باحال برای معرفی فرصت‌هاییه که می‌شه لینک‌سازی باکیفیتی اتمام داد.


علاوه‌براین، درباره‌ی راهبرد ارتقای رقیباتون هم نکاتی دستگیرتون می‌شه.


یه نگاهی به این راهنما بندازید تا نحوه‌ی اتمام این شغل رو متوجه بشید.


۵۲. برای گرفتن لینک‌هایی که بازدید جذب می‌کنن، سؤال‌ها رو پاسخ بدید

لینک‌های برگرفته از  سایت‌های پرسش‌وپاسخ مثل Quora ممکنه بیشترین ارزش سئو رو در جهان نداشته باشه اما مسلماً می‌تونه موجب جذب بازدید بشه.


و بازدید (و فروش) چیزیه که شما دنبالش هستید دیگه درسته؟


پس به سؤال‌ها سایرین پاسخ بدید!


مقاله مرتبط: راهنمای بازار در Quora


۵۳. انجمن‌هایی (forum) که مربوط به نیش‌تون هستن رو پیدا کنید … و عضو بشید!

درست مشابه سایت‌های پرسش/پاسخ، با شرکت کردن در انجمن‌های مخصوص نیش‌تون شما می‌تونید هرازگاهی لینک‌هایی رو به اشتراک بذارید که مایه جذب بازدید به سایت‌تون می‌شه.


نکته‌ی جالب اینجاست که وقتی کسان روی این لینک‌ها کلیک می‌کنن، چه بسا سطحی از اعتماد نسبت به شما در اون‌ها شکل گرفته.


یعنی رهنمود شما رو خیلی راحت‌تر می‌پذیرن.


۵۴. لینک‌های شکسته‌ی رقیب‌تون رو بدزدید

«دزدیدن» لینک‌های رقیب؛ این عبارتیه که کم‌وبیش ازش استفاده می‌شه ولی در این موردی که ما داریم اشاره می‌کنیم، واقعاً درستی داره!


لینک‌های شکسته‌ای رو که به محتوایی منتقل‌شده یا پاک‌شده در سایت رقیب‌تون اشاره داره رو پیدا کنید

منبع خودتون رو به‌عنوان جایگزین توصیه بدید

شما می‌تونید لینک‌هاش شکسته‌ی سایت رقیب‌تون رو با به کارگیری گزارش «Broken backlinks» که در Ahrefs Site Explore تعبیه شده، در پهنا چند ثانیه شناسایی کنید.


برای این کار به این ترتیب عمل کنید:


به Site Explorer مراجعه کنید.

دامین رقیب‌تون رو وارد کنید.

روی Explore کلیک کنید.

از بخش Backlink profile روی Broken کلیک کنید.

یافتن لینک های شکسته شده با ابزار ahref

۵۵. دلواپسِ nofollow نباشید؛ درعوض، به کیفیت لینک پروا کنید

بااینکه لینک‌های dofollow همچنان هم برای کسب رتبه بهتر هستن اما این فرمایش هم پذیرفته شده که لینک‌های nofollow روی سئو تأثیر می‌ذارن.


درهرصورت، طبیعیه که ترکیبی از هر دو لینک رو در سابقه‌ی بک‌لینک‌تون داشته باشید.


پس خیلی روی اینکه یه لینک رو dofollow یا nofollow کنید، گمان نکنید.


اگه لینکِ موردنظرتون کیفیت بالایی داره، جلو برید و اون رو بگیرید!


۵۶. هرجایی که به برند شما اشاره می‌شه، به لینک تبدیلش کنید

اگه شخصی به برند شما اشاره می‌کنه ولی لینکی رو به سایت‌ شما نمی‌ده، یه فرصت درجه‌یک برای لینک‌سازیه.


اون‌ها از پیش با کسب‌وکار شما درگیر شدن، پس فقط کافیه باهاشون وابستگی برقرار کنید و ازشون بخواید که یه لینک هم اضافه کنن.


پیگیریِ جاهایی که به برند شما اشاره شده خیلی شغل راحتیه.


فقط کافیه یه هشداردهنده برای اسم برندتون تنظیم کنید و هر موقع در هر جایی از اینترنت به این اسم اشاره شد، شما در جریان قرار می‌گیرید.


برای این پیشه به این ترتیب عمل کنید:


به Alert مراجعه کنید.

وارد Mentions بشید.

روی Add Alert کلیک کنید.

در کادر Search query اسم برند خودتون رو وارد کنید.

روال خبررسانی رو تنظیم کنید.

روی Add کلیک کنید.

ثبت هشدار برای به کارگیری نام برند شما در تمام اینترنت

 

در این مقاله هرآن چه بخواهید درباره‌ی وانا کرای بدانید را پیدا خواهید کرد. 

 

WannaCry چیست؟

نامی برای حمله‌ی هکری قدرتمندی است که با نام باج افزار شناخته می‌شود، این باج افزار کامپیوتر شما را تا زمانی که باج بپردازید به گروگان می‌گیرد.

روش عمل آن این است که وقتی‌که کامپیوتری را آلوده می‌کند، تمام اطلاعات آن را رمزگذاری می‌کند . سپس برنامه صفحه‌ای را ظاهر کرده که در آن برای بازگرداندن دسترسی از شما درخواست پول می‌کند. معمولاً تا پایان یک شمارش معکوس قیمت با گذشت زمان افزایش پیدا خواهد کرد و در انتها فایل‌ها نابود می‌شوند.

 

ابتدا هفته گذشته هنگام حمله به سرویس سلامت بریتانیا نام وانا کرای را شنیدیم که به نظر می‌آمد که سرویس سلامت بریتانیا یکی از اولین سامانه‌های کامپیوتری بزرگی بود که به این باج افزار آلوده شد. به این باج افزار همچنین WannaCrypt هم می‌گویند.

شما با بررسی این نقشه‌ی زنده می‌توانید وضعیت ابتلا اشخاص به این باج افزار را دنبال کنید.

 

چرا هکرها این کار را می‌کنند؟

به همان دلیلی که به شما تلفن تبلیغاتی زده می‌شود و برای شما هرزنامه ایمیل می‌شود: بله مؤثر بودن آن!

 

شرکت امنیتی سیمانتک می‌گوی:

حملات باج افزاری با افزایشی سه برابری در سال 2016 به 483000 مورد افزایش پیدا کرد. و این فقط آن‌هایی است که شناسایی‌شده‌اند.

 

چگونه سیستم خود را محافظت کنم؟

اگر از یک پی سی ویندوزی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید تمام نرم‌افزارهایتان به‌روزرسانی شده‌اند. به‌علاوه مانند همیشه، ایمیل‌های مشکوک را باز نکنید، روی لینک‌های که نمی‌شناسید کلیک نکنید و فایل غیرمنتظره‌ای را باز نکنید.

 

اگر کامپیوتر من مبتلا شد چه‌کار کنم؟

تاکنون راه مشخصی برای از کار انداختن وانا کرای پیدا نشده است. محققین امنیتی ادعا می‌کنند که روشی برای توقف آن دارند، اما ما در دیجی رو نمی‌توانیم آن را تائید کنیم.

 

مدت کوتاهی پس شروع گسترش WannaCry، یک محقق امنیتی تصادفاً یک کیل سوئیچ پیدا کرد که ظاهرا وانا کرای را متوقف می‌کرد. اما هکرها پس‌ازآن باج افزار را تعمیر کرده‌اند و این بار به نظر نمی‌رسد راهی برای توقف آن وجود داشته باشد. بنا بر گفته‌ی محققین در Heimdal Security این باج افزار همچنین دارای  نام جدید Uiwix شده است.

معضل دردآور دیگر این است که اگر در 72 ساعت باج پرداخت نشود، قیمت می‌تواند دو برابر شود. و پس از چند روز فایل‌‌ها برای همیشه قفل می‌شوند.

 

باج افزار WannaCry , رمزگذاری

باج افزار وانا کرای 

 

خب، پس برای بازپس‌گیری کامپیوترم باید به این تبهکاران پول بدهم؟

درحالی‌که راه‌حل واضحی برای وانا کرای وجود ندارد، متخصصین شدیداً توصیه می‌کنند که برای بازپس‌گیری اطلاعاتتان پول ندهید.

 

درحالی‌که پرداخت 300 دلار برای حل‌وفصل مشکل می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اف بی آی توصیه می‌کند این کار را نکنید. یک دلیل این است که شما اساساً به مجرمین پول می‌دهید و ممکن است آن‌ها درخواست پول بیشتر کنند یا می‌توانند بالقوه شما را در آینده دوباره هدف قرار دهند چون‌که همان اول نشان داده‌اید که حاضرید پول پرداخت کنید.

 

این بیت کوین که هکرها از ما می‌خواهند با آن پرداخت کنیم چیست؟

هکرها معمولاً می‌خواهند که با بیت کوین پرداخت کنید؛ یک ارز غیرقابل ردیابی دیجیتالی که اغلب در قسمت‌های در سایه‌ی اینترنت استفاده می‌شود. درحالی‌که نمی‌توان آن را ردیابی کرد، مقدار پولی که برای مجرمین فرستاده‌شده جز اطلاعات عمومی است.

 

پس اگر پرداخت نکنم، هنگام ابتلا چه‌کاری می‌توانم بکنم؟

بسیاری از متخصصین می‌گویند که راه بهتر این است که سیستم خود را پاک‌کنید و آن را از اطلاعات پشتیبان بازیابی کنید. اگر پشتیبانی تازه از اطلاعات خود ندارید متأسفانه باید بگویم که گیر افتاده‌اید!

 

چه کسی WannaCry را ساخت؟

این هک به نظر می‌رسید که در اصل توسط NSA کشف شده، که آن را به‌عنوان ابزاری بالقوه برای نظارت و مسائل دیگر در اختیار داشت.

ما از وجود این آسیب‌پذیری به این دلیل آگاه شده‌ایم که گروهی از هکرها که بانام “سایه شکن‌ها” شناخته می‌شوند، در ماه آوریل یک cache از اسناد سرقت شده‌‌ی NSA در اینترنت منتشر کردند که در آن اطلاعات آسیب‌پذیری به وانا کرای وجود داشت.

 

آیا WannaCry می‌تواند مک، آیفون یا اندروید من را آلوده کند.

خیر. به نظر می‌آید که فقط می‌تواند کامپیوترهایی که از ویندوز مایکروسافت استفاده می‌کنند را آلوده کند. مایکروسافت در مارس یک به‌روزرسانی ارائه داد که از این آسیب‌پذیری حفاظت می‌کند، اما ما متوجه شدیم که خیلی از افراد کامپیوتر خود را به‌روزرسانی نکردند.

 

مایکروسافت روز جمعه  در اقدام نامعمول به‌روزرسانی دیگری برای کامپیوترهای قدیمی‌تر که از ویندوز ایکس پی (2001) ، ویستا (2006) و ویندوز 7 (2009) و ویندوز 8 (2012) استفاده می‌کنند منتشر کرد که باعث محافظت از آن‌ها می‌شود.

 

به هر صورت مایکروسافت از این حمله خوشحال نیست و از سرویس‌های جاسوسی به خاطر انبار کردن آسیب‌پذیری‌ها، به‌جای گزارش آن‌ها به شرکت‌های کامپیوتری برای درست کردن آن‌ها، انتقاد کرده است.

 

چه کسی بیشتر از همه آسیب‌پذیر است؟

پی سی‌های ویندوزی که از نرم‌افزار به‌روزرسانی شده برای حفاظت خود استفاده نمی‌کنند در بیشترین خطر قرار دارند. به نظر می‌آید که وانا کرای در شبکه‌های شرکتی سفر می‌کند و از طریق سیستم‌های اشتراک‌گذاری فایل به‌سرعت گسترش پیدا می‌کند.

 

بدی کامپیوترهای شرکتی این است که معمولاً مسئول آی تی که شبکه را کنترل می‌کند تصمیم می‌گیرید که چه زمانی به‌روزرسانی را بفرستد. بنابراین اگر یک کامپیوتر آسیب‌پذیر است، احتمال دارد تمام کامپیوترهایی که با آن در یک شبکه هستند هم در معرض خطر باشند و یک نفوذ بزرگ را برای وانا کرای آسان می‌کنند.

 

WannaCry چگونه پخش می‌شود؟

به نظر می‌رسد که شبکه‌های کامپیوتری مثل مدرسه‌ها، شرکت‌ها، بیمارستان‌ها و تجارت‌ها مشخصاً آسیب‌پذیر هستند. این به این دلیل است که محققین امنیتی می‌گویند باج افزار از طریق فناوری اشتراک‌گذاری فایل استاندارد توسط پی سی منتشر می‌شود که به آن Microsoft Windows Server Message Block یا به‌طور مخفف SMB گفته می‌شود.

 

همچنین این باج افزار به نظر برای انتشار به دیگر کامپیوترهای بیرون از شبکه‌های شرکتی نیز توانا است. محققین تا الآن انواع مختلفی از حملات را شناسایی کرده‌اند، پس این باج افزار فقط با یک روش کار نمی‌کند.

 

چه‌کاری کنم اگر به من حمله نشده است اما نگرانم که بشود؟

اگر از اطلاعات خود پشتیبان گرفته باشید، خوب است که آن‌ها را به‌روز کنید. اگر پشتیبان تهیه نکرده‌اید بهتر است که این کار را انجام دهید.

همچنین مطمئن شوید که به‌روزرسانی‌های ویندوز خود را چک می‌کنید و با مدیرهای آی تی خود صحبت کنید!

تبدیل فایل‌ها سابقه‌ زیادی در دنیای دیجیتال دارد و همیشه با ورود هر فرمت جدید به دریای فرمت‌ها، بحث تبدیل فایل‌های تحت آن فرمت به دیگر فرمت‌ها و برعکس آن مطرح می‌شود. 

دلایل مختلفی برای این تبدیل‌ها وجود دارد: برخی تبدیل فرمت‌ها به دلیل کاهش حجم انجام می‌شود، برخی دیگر برای رسیدن به فرمت پشتیبانی‌شده توسط دستگاه پخش مقصد، گاهی این تبدیل برای ایجاد امکان ویرایش فایل انجام می‌شود و گاهی هم به دلایل خاص فنی. بنابراین مواقعی پیش می‌آید که کاربران به تبدیل فرمت یک فایل نیاز پیدا می‌کنند و در اغلب موارد هم نرم‌افزاری خاص برای این‌ کار دم دست نیست! اینجاست که می‌توان از مبدل‌های آنلاین برای انجام عمل تبدیل کمک گرفت.

 

تبدیل فایل‌های چندرسانه‌ای

یکی از مرسوم‌ترین مدل‌های تبدیل، تبدیل‌ فایل‌های صوتی و تصویری از فرمتی به فرمت دیگر است. تبدیل کلیپ‌ها به فرمت‌های فشرده‌تر برای کاهش حجم یا به فرمت‌های مشهورتر برای پخش روی دستگاه‌های مختلف.

 

برای این‌گونه تبدیل‌ها می‌توانید از سایت convert-video-online.com کمک بگیرید. این سایت محیط جذاب‌ و کاربرپسندی دارد و از حدود 300 فرمت‌ صدا و تصویر پشتیبانی می‌کند. یکی از نکات قابل‌توجه این سرویس آن است که علاوه بر آپلود از رایانه، فایل مورد نظرتان را می‌توانید از سرویس‌های ابری (دراپ‌باکس و گوگل درایو) و حتی از یک آدرس اینترنتی (URL) در آن وارد کنید.

 

تغییر فرمت فایل ,نرم افزار تغییر فرمت فایل ها

تغییر فرمت فایل‌ها بدون نرم‌افزار

 

convert-video-online تنظیمات زیادی برای تبدیل ویدئو و صدا در اختیار نمی‌گذارد، اما تنظیمات مفید مانند اندازه تصویر یا محدود کردن حجم فایل خروجی را دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای این سایت نسبت به موارد مشابه، اندازه‌ فایل‌های ورودی است که می‌توانید تا دو گیگابایت فایل را برای تبدیل به آن بدهید!

 

hdconvert.com سایت دیگری است که به طور خاص برای تبدیل فایل‌های چندرسانه‌ای طراحی شده است. این سایت علاوه بر پشتیبانی از فرمت‌های مشهور صوت و ویدئو، امکان تبدیل فایل‌های UHD با رزولوشن‌های 2K و 4K و همچنین فیلم‌های 3D را نیز دارد. در محیط سرراست این سایت، شما فرمت مقصد را انتخاب و کیفیت فایل خروجی‌ مورد نظرتان را تعیین می‌کنید. در این سرویس، تنظیمات جالبی مانند چرخش یا تنظیم نسبت تصویر نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. البته در حالت رایگان محدودیت 20 مگابایت روی فایل‌های ورودی وجود دارد که عملا تبدیل رایگان فیلم را منتفی می‌کند، اما برای فایل‌های با کمتر از این اندازه، ابزاری بسیار خوب به شمار می‌آید.

 

تبدیل‌ اسناد

اگر از مشتریان کتابخوان‌های الکترونیک یا نرم‌افزارهایی مانند کیندل روی گوشی و تبلت‌تان باشید، حتما با مساله‌ تبدیل فایل‌های pdf و doc به epub مواجه شده‌اید. آنهایی که کمیک‌خوان هستند که وضعیت بدتری دارند! اما در کارهای روزمره، تبدیل‌ میان فایل‌های وُرد، pdf و فرمت‌هایی مانند djvu از جمله مواردی است که زیاد پیش می‌آید.

 

سایت pdf2doc.com همان‌طور که از نامش مشخص است برای تبدیل فایل‌های متنی از pdf به doc یا docx طراحی شده و این کار را هم بسیار خوب انجام می‌دهد. کافی است فایل مورد نظرتان را در قسمت وسط سایت بیندازید و پس از زمان کوتاهی، فایل‌ تبدیل‌شده را تحویل بگیرید! البته توجه داشته باشید بر اساس انجام عمل OCR هنگام این تبدیل، انجام آن برای فایل‌های به زبان فارسی خروجی مناسبی نمی‌دهد.

 

یکی از سرویس‌های زیرمجموعه‌ سایت قبلی که عملا مجموعه‌ای از سرویس‌هاست، سایت toepub.com است که تبدیل فایل‌های pdf و docx به انواع فرمت‌های کتاب‌های الکترونیکی مانند epub، mobi، lit و حتی azw3 (فرمت کتاب‌های کیندل) را انجام می‌دهد. با استفاده از این سرویس می‌توانید کتاب‌های الکترونیک را براحتی به فرمت دلخواهتان تبدیل کنید.

فقط دقت داشته باشید فایل‌ها در تمام‌ این سرویس‌ها فقط یک ساعت باقی می‌مانند و پس از آن از سرور حذف می‌شوند!

 

اگر می‌خواهید به صورت دقیق و حرفه‌ای‌تر فایل‌های متنی با فرمت‌های مختلف را به فرمت pdf یا PostScript دربیاورید، سایت docupub.com کمک‌ کار شما خواهد بود. در این سایت هنگام تبدیل به فرمت pdf می‌توانید نسخه‌ pdf خروجی و حتی رزولوشن آن را نیز تعیین کنید. البته تبدیل به pdf در نسخه‌های اخیر نرم‌افزارهای آفیس گنجانده شده که نیاز به چنین سرویس‌هایی را تا حد زیادی کاهش داده است.

 

تبدیل‌ تصاویر

تبدیل تصاویر از فرمتی به فرمت دیگر معمولا با هدف کاهش حجم یا ایجاد امکان ویرایش آن انجام می‌شود، اما به دلیل محدودیت نرم‌افزارهای پیش‌فرض نمایش تصاویر در سیستم‌عامل‌های مختلف، برای این تبدیل‌ها معمولا به ابزارهای اضافه نیاز وجود دارد. جایی که سرویس‌های آنلاین می‌توانند کمک‌ شما باشند.

 

اگر به دنبال سایتی برای تبدیل سریع و بدون موارد اضافی می‌گردید، imverter.com بهترین گزینه‌ است. در این سایت می‌توانید هر چند تصویری را که می‌خواهید (هر تصویر حداکثر 20مگابایت) از رایانه‌­تان آپلود و آن را به یکی از 14فرمت خروجی تبدیل کنید. این سرویس همچنین قابلیت انجام اعمالی مانند تغییر اندازه، افزودن واترمارک و حتی سیاه و سفید کردن تصویر را دارد که در پشت گزینه‌ «Add Image Editing» نهفته شده‌اند!

 

سایت convertimage.net هم با این‌که محیطش آدم را یاد سایت‌های دهه پیش می‌اندازد، اما مجموعه‌ای کاربردی از ابزارهای ویرایش تصویر را همراه با مبدلی آنلاین در خود جمع کرده است!

 

با استفاده از این سایت می‌توانید تصویر مورد نظرتان را به فرمت‌هایی مانند jpg، png و حتی ico تبدیل کنید و همچنین به کمک انواع افکت‌‌ها و ویرایش‌های متنوع، تصاویری جالبی بسازید. نقطه ضعف بزرگ این سایت نبود امکان پردازش چند تصویر است و ویرایش و تبدیل تنها روی یک تصویر انجام می‌شود.

 

برای آنهایی که با عکاسی و تصاویر خام (RAW) سر و کار دارند، سایت raw.pics.io ابزاری بسیار مناسب برای تبدیل این‌گونه تصاویر به انواع فرمت‌های دیگر است. این سایت محیطی بسیار زیبا دارد که تحریکتان می‌کند فقط به دلیل محیطش هم که شده از آن استفاده کنید! این سایت همچنین یک ویرایشگر آنلاین فوق‌العاده است که مجموعه‌ای از ابزارهای متنوع ویرایش تصویر را در اختیارتان می گذارد.

 

مبدل‌های جامع

مبدل‌هایی که در متن آوردیم، به‌طور خاص برای یک زمینه طراحی شده‌اند، اما بعضی سایت‌ها چند مبدل را یکجا گرد هم آورده‌اند تا هر نوع تبدیلی را به وسیله‌ آنها انجام دهید.

 

سایت online-convert.com رتبه‌ نخست در میان مبدل‌های جامع است. این سایت انواع و اقسام تبدیل‌ها را در خود دارد و امکان آپلود فایل‌ مبدأ از روی رایانه حافظه‌های ابری دراپ‌باکس یا گوگل‌ درایو و حتی از یک آدرس اینترنتی (URL) را تعبیه کرده است. online-convert تنظیمات متنوعی را برای انواع فایل‌ها ارائه می‌کند که بسیار مفید است.

 

در این سایت محدودیتی صد مگابایتی برای فایل‌های مبدأ در نظر گرفته شده که برای بسیاری از تبدیل‌ها چندان دست و پا گیر نخواهد بود. مبدل جامع بعدی، aconvert.com است که در آن از ویدئو تا کتاب‌های الکترونیک و حتی فایل‌های فشرده را می‌توانید از فرمتی به فرمت دیگر تبدیل کنید. حجم فرمت‌های پشتیبانی‌شده در این سایت بسیار است و در میانشان فرمت‌هایی را می‌بینید که احتمالا تا به حال اسمشان را هم نشنیده‌اید!

 

aconvert محیط بسیار خوب و سرراستی دارد که کاربر می‌تواند براحتی فایلش را از رایانه یا آدرس اینترنتی وارد کرده و فایل خروجی را تحویل بگیرد. این سایت حتی گزینه‌ای به نام تبدیل سریع را در نوار بالا گذاشته تا به سریع‌ترین حالت بتوانید تبدیل مورد نظرتان را از همان‌جا انجام دهید.

 

آخرین شرکت‌کننده در این زمینه هم سایت cloudconvert.com است که همان‌طور که از نامش پیداست، نیاز شما را حتی به فایل روی سیستم­تان هم حذف می‌کند! در این سایت آلمانی که شعارش «تبدیل هر چیزی به هر چیزی» است، فقط می‌توانید فایل را از سرویس‌های ابری یا یک آدرس اینترنتی وارد کنید. cloudconvert در تنظیمات و تبدیل جمعی هم کم نمی‌‌آورد و برای 215 فرمتی که پشتیبانی می‌کند، تنظیماتی مختلف عرضه می‌کند.


ساخت یک قطع کننده اتوماتیک ارتباط از اینترنت

حتما برای شما نیز پیش آمده است که قصد داشته باشید در زمان خاصی ، و به صورت اتوماتیک ارتباط خود را از اینترنت قطع کنید. به عنوان مثال بخواهید پس از دانلود نرم افزاری و پس از انجام عمل دریافت ویندوز به صورت اتوماتیک ارتباط شما را از اینترنت قطع کند. با استفاده از این مقاله میتوانید انجام کلیه این عمل ها را میسر سازید.

برای انجام این کار ابتدا برنامه Notepad را باز کنید.

سپس متن زیر را در آن تایپ نمایید :

rundll32 iedkcs32.dll,CloseRASConnections

در تایپ آن به فواصل میان کلمات و علائم دقت کنی و یا بهتر است که آن را مستقیما کپی نمایید.

سپس از منوی فایل گزینه Save را انتخاب کرده و در یک مسیر دلخواه ( و مشخص ) آن را با نامی دلخواه و فقط با پسوند bat. ذخیره کنید.

برای مثال autodisconnect.bat و سپس از برنامه Notepad خارج شوید.

بعد از این کار برنامه Scheduled Tasks را به یکی از طرق زیر باز کنید :

1) از منوی Start ابزار Run را اجرا کرده و در آن تایپ کنید control schedtasks و سپس Enter را بزنید.

2) مسیر زیر را برای رسیدن به برنامه و اجرای آن طی کنید :

Start/All Programs / Accessories/ System Tools / Scheduled Tasks

در پایان فایل autodisconnect.bat را در آن وارد کرده و از نظر زمانی آن را تنظیم کنید.

در صورتی که شما نیز همانند بسیاری از کاربران دیگر اینترنت برای بهره گیری از سرویس ایمیل ، Gmail را انتخاب کرده باشید ، ممکن است دوست داشته باشید تا از این پس ایمیل هایی که از جانب فرد یا سایت خاصی که معمولأ به طور روزانه برای شما ایمیل ارسال میکند را برای حفظ نظم سرویس ایمیل خود دسته بندی کنید. بدین شکل که ایمیل از جانب فرد یا سایت به طور اتوماتیک در یک دسته خاص قرار گیرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی این روش به طور ساده در Gmail بپردازیم.

برای این کار کافی است وارد محیط Gmail شوید.

حال در کنار کادر جستجو ، بر روی گزینه Create a fil‌ter کلیک کنید و یا به بخش Setting رفته و سپس بر روی زبانه Fil‌te‌rs کلیک کرده و سپس عبارت Create a new filt‌er را برگزینید.

حال در صفحه ای که به چشم می خورد ، می توانید عبارتی که مد نظر شماست را با توجه به ایمیلهای خود در کادر های مختلف وارد کنید.

* در کادر From می توانید مشخص کنید ایمیلهایی که از طرف شخص یا شرکت خاصی ارسال شود (مثلا info@tarfandestan.com برای ایمیل های ترفندستان).

* در کادر To ایمیلهایی که به آدرس مشخصی ارسال شده اند . مثلا فرض کنید تمامی ایمیلهای یک اکانت دیگر شما در سایتهای دیگر یا یک اکانت دیگر گوگل به اکانت فعلی Forward می شود. حال می توانید برای ایمیلهای خود دسته بندی های مختلف تعریف کنید.

* در کادر Subject هم می توانید مشخص کنید اگر کلمه خاصی در موضوع ایمیل شما قرار داشت شامل دسته بندی (F‌ilt‌er) شود.

* در کادر Has the words نیز می توانید جمله یا کلمه خاصی که در متن ایمیل وجود داشت را تایپ کنید

* در صورت وارد کردن کلمه ای در کادر Doesn’t have ، چنانچه در متن ایمیل شما آن کلمه وجود نداشته باشد آن ایمیل شامل دسته بندی واقع می شود.

با کلیک بر روی دکمه Test Search می توانید نتایج را بلافاصله مشاهده کنید.

شما می توانید تنها یکی از کادرهای فوق و یا چندین کادر مختلف را پر کنید.

حال با کلیک بر روی دکمه Next Steps به مرحله بعد بروید.

حال در پنجره موجود می توانید نتایج را بنا به دلخواه خود تنظیم کنید.

Skip the Inbox = ایمیلهایی که دارای خصوصیات تعریف شده باشند را درInbox ایمیل شما نمایش نخواهد داد و تنها در دسته بندی که تعیین می کنید جمع اوری خواهد شد (Labels)

Star it = ایملیهای تعریف شده را ستاره دار خواهد کرد.

Apply the label = ایملیهایی که دارای خصوصیات تعریف شده باشند را در یک Label خاص قرار خواهد داد.

Forward it to = ایمیلهای فوق را به یک آدرس ایمیل دیگر Forward می کند.

Delete it = نیز ایمیلهای ذکر شده را به صورت اتوماتیک حذف می کند.

همچنین با انتخاب گزینه Also apply filter to نیز نتایجی که در مرحله قبل یافت شده اند نیز شامل این اعمال قرار خواهند گرفت ؛ در غیر این صورت تنها ایمیلهایی که از این به بعد دارای خصوصیات فوق باشند شامل عمل Filter قرار خواهد گرفت.

از آنجایی که قصد ما تنها جمع آوری یکسری ایمیل خاص بود لذا گزینه Apply the Lable را انتخاب کرده و یک Label تعیین می کنیم.

حال در صفحه اصلی Gmail ، در کادری که در سمت چپ به چشم می خورد با کلیک بر روی Label خودتان می توانید ایمیلهای مربوطه را مشاهده کنید . همچنین در صورت وجود ایمیل خوانده نشده ای در هر Label عددی در مقابل label به چشم خواهد خوvد که نشان دهنده تعداد ایمیلهای خوانده نشده است.

در اینترنت وب سایت های متنوعی برای آپلود فایل های حجیم و به اشتراگ گذاری آنها وجود دارد. در مقابل وب سایت هایی وجود دارند که برای آپلود کردن فایل ها محدودیت قائل شده و یا برای به اشتراک گذاری نیاز به ثبت نام دارند. در ادامه قصد داریم سه نمونه از بهترین سایت های اشتراک گذاری فایل های بزرگ تا حجم 9 گیگابایت و بدون نیاز به ثبت نام و شمارنده را معرفی کنیم.

 

filedropper

FileDropper یک سرویس اشتراک گذاری آنلاین است که به کاربران اجازه می دهد فایل هایی با ماکسیمم حجم 5 گیگابایت را به اشتراک گذارند. افرادی که شما لینک را با آنان به اشتراک می گذارید، مجبور نیستند برای دانلود کردن فایل ها منتظر بمانند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل هایتان را آپلود کنید تا لینک شخصی برای آنچه به اشتراک گذاشته اید را دریافت کنید. فایل های آپلود شده تا ابد در این وب سایت باقی خواهند ماند به شرطی که هر 30 روز یکبار دانلود شوند.

 

Fyels

کار کردن با Fyels ساده و راحت است و به کاربران اجازه می دهد فایل های بزرگ را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. برای استفاده ازاین سرویس، تنها کافی است فایل انتخابی را بکشید و آن را در Fyels رها کنید. زمانی که آپلود کامل شود، Fyels لینکی به شما می دهد که می توانید آن را با دوستان خود به اشتراک گذارید. شما با این سرویس می توانید فایل هایی تا حجم 9 گیگابایت را به اشتراک گذارید.

 

dropsend

با DropSend می توانید فایل های خود را تا حجم 2 گیگابایت به راحتی و با سرعت خوب، به اشتراک گذارید. برای به اشتراک گذاری تنها کافی است فایل خود را آپلود کنید و آدرس ایمیل شخصی که قرار است فایل را با او به اشتراک گذارید درج کنید. شما می توانید برای بهره مندی از مزایای بیشتر در سایت ثبت نام کنید ولی بدون ثبت نام هم می توانید فایل های خود را به اشتراک گذارید.

یکی از توانمندی هایی که نرم افزار Microsoft Outlook برخوردار است و اکثر کاربران از آن بی خبرند ، قابلیت یا Voice Mail است. با استفاده از این روش شما میتوانید یک پیغام صوتی را ضبط کرده و برای فرد مقابل ارسال کنید. سپس او میتواند پیغام شما را به شکل صوتی دریافت کند.

 سئو چیست؟

بطور میانگین در هر ثاینه 40 هزار جستجو در گوگل اتمام می شود و این یعنی 3.5 میلیارد جستجو در روز فقط توسط کاربران گوگل صورت می‌گیرد (این آمارگرفتن بصورت لایو در سایت www.internetlivestats.com قابل نگریستن است). ولی آیا تا به حال فکر کرده اید از این شمردن سهم شما چه میزان است؟

آموزش صفر لغایت صد سئو

طبیعی است هر چه بهره بیشتری داشته باشید در بازرگانی الکترونیک موفق‌تر خواهید بود. سئو دقیقا همینجا به کارتان می آید تا به کمک آن بتوانید بازدیدکنندگان سایتتان را از موتورهای جستجو افزایش دهید. اما این افزایش بازدید نسبت به دیگر روش‌های افزایش بازدید سایت مزیت هایی دارد.

اول اینکه کاملا رایگان است و بابت آن پولی پرداخت نمی کنید.

دوما جذب بازدید از طریق سئو همیشگی است، چراکه هر تبلیغاتی برای سایت خویش درج کنید، دیر یا زود برای تمدید نمایش آن باید مبلغی بپردازید.

سوما بازدیدکنندگانی که از راه موتورهای جستجو به سایتتان وارد می شوند، اعتماد بسیار اکثریت به سایت شما خواهند داشت نسبت به افرادی که از راه بنر های تبلیغاتی به سایت شما وارد می شوند، دلیل آن نیز این است که کل ما به نتایج گوگل اعتماد داریم و می دانیم سایت هایی که در صفحه نخست گوگل و به ویژه در چند لینک نخست وجود دارند، معتبرترین نتایجی هستند که در گویه جستجو به ما نمایش داده می شوند.

و چهارم اینکه سئو دقیقا جامعه هدف را در سایتتان شکل می‌دهد. جامعه منظور یعنی دقیقا همان افرادی که بعنوان مشتری مد نظر ما هستند وارد سایتمان می شوند. برای اینکه بهتر این باره را فهم کنید مثالی میزنیم. فرض کنید سایت شما پیوسته با کامپیوتر است، اما در سایتی غیر پیوسته مثل سایت فروش ماشین تبلیغ می کنند. طبیعی است که مخاطبان یک سایت خرید ماشین، به دنبال تعلیم رایانه نیستند و شاید از هر هزار نمایش بنر، فقط ده تن وارد سایتتان شود. این یعنی غیرهدفمندی که هیچ وقت سودی برای سایتتان برپایی نخواهد کرد. اما در سئو شما می خواهید وقتی کسی تعلیم رایانه را جستجو کرد سایت شما نمایش داده شود و مخاطب نیست دقیقا پیگیری سایتی برای آموزش رایانه است، در نتیجه اینجا کاملا بازدیدکننده هدفمند است و می طاقت نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را به سرعت افزایش داد.

وقتی که روی عبارات کلیدی هدفمند زیادی سایت‌تان را در گوگل و سایر موتورهای جستجو سئو کنید، این مایه می شود تا بازدیدکنندگان زیاد زیادی جذب کنید و مشتریان زیادی به سمت سایتتان روانه خواهد شد، بدون اینکه هزینه‌ای به قصد جذب آنها بپردازید و در نتیجه درآمد سایتتان خالص و پر فایده می شود.

با سئو بازدید و فروش سایت خود را چند مساوی افزایش دهید.
محتوای دوره آموزشی «دکترای سئو» چیست؟

به نکویی برای طراحی ساختار و فهرست آموزشی وقت صرف شده است و بطور کلی گردآور آموزشی به دو بخش مبانی سئو و اصول مترقی سئو دسته می شود، به شکلی که صفر لغایت صد سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بدون هیچ وجه ناچیز و معضل پوشش داده شود. وانگهی سعی شده لغایت درونمایه بگونه ای آماده شود که مایه ایجاد درکِ عمیق بیننده از سئو گردد، به شکلی که در هر برهه از زمان یک سئو کارِ بروز باشید و این پکیج تاریخ انقضایی نداشته باشد.

پکیج آموزش سئو

اما بصورت کلی لیست مطالب به شکل پایین است:

    بازاریابی درونمایه چیست؟
    فرآوری محتوا چیست؟
    سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟
    مروری بر تاریخچه سئو
    شناسایی انواع شیوه های سئو
    شناسایی تکنیک های سئو کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید
    تفاوت های SEM و SEO چیست
    موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
    شناسایی فاکتور های سئوی داخلی (On-page SEO) بصورت کامل
    معرفی فاکتور های سئوی بیگانه (Off-site SEO) بصورت کامل
    آموزش سئوی تصاویر سایت
    آموزش لینکسازی پیشرفته
    شیوه گزینش واژه ها کلیدی مناسب
    تعیین بهترین ساختار برای لینک‌ها
    شناسایی 5 نکته کلیدی و اعجاب انگیز برای موفقیت در سئو
    جریمه گوگل چیست؟ چرا جریمه می شویم؟
    انکر تکست چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟
    معرفی کلیه الگوریتم های گوگل (الگوریتم های پاندا، پنگوئن، کبوتر، مرغ مگس خوار، رنک برین، گوگل دنس و..)
    معرفی گراف ادب گوگل
    تعلیم سئوی محلی (Local SEO)
    فریم ورک AMP چیست و چرا در بهینه سازی رتبه سایت اهمیت دارد؟
    چگونه سرعت نمایه مطالب سایت را افزایش دهیم؟
    آیا هاست و سرور بر سئوی سایت کارایی دارد؟
    راز های پنهان گوگل در سئو
    رپورتاژ آگهی چیست و در چه مواقعی برای سئوی سایت خوب است؟
    چگونه یک رپورتاژ اعلان خوب و بهینه بنویسیم؟
    معرفی افزونه های بایسته برای سئوی وردپرس
    چک لیست سئو برای تاسیس سایت
    چرا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اهمیت دارد؟
    کارایی شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت چیست؟
    اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
    چرا ویدیو مارکتینگ مهم است و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟
    نکات طلایی در استفاده از ویدیو مارکتینگ و تاثیر آن در سئو
    دامین اتوروتی چیست؟
    شناسایی و تعلیم ابزار های کاربردی برای سئو (مانند Moz و الکسا)
    معرفی و آموزش آلت گوگل برای سئو (Google Search Console یا همان گوگل وبمستر تولز)
    معرفی و تعلیم گوگل آنالیتیکس و تحلیل آمارگرفتن سایت
    شناسایی و آموزش سایت GTMetrix و نحوه استفاده از آن برای بهینه سازی سئو سایت
    شناسایی منابع آموزشی معتبر و بروز در مقوله سئو
    آشنایی با اصطلاحات تخصصی سئو

محتوای بسته آموزشی چیست؟

    بیست و یک سرنوشت فیلم آموزشی با کیفیت عالی
    کارت های آموزشی برای گوشزد نکات مهم
    هستی PDF خلاصه برای بازبینی کلی مطالب

آیا قیمت دوره آموزشی اقتصادی است؟

با جرات تمام می توانیم بگوییم این پکیج، جامع‌ترین دوره آموزشی در زمینه سئو می باشد که تا به حال منتشر شده است و خرج آن نسبت به دیگر دوره های آموزشی موجود زیاد ارزان‌تر می باشد. تنها بس است جستجویی ساده در این گویه داشته باشید.

در حقیقت خروجی این پکیج یک استاد سئو از شما می سازد. تسلط بر دانش سئو در عصر آماده بسیار بایسته و البته درآمد زا می باشد. می توانید با سئوی سایت خود به درآمد بالایی برسید و یا با قبول پروژه های سئو درآمد ماهیانه قابل توجهی داشته باشید و با هزینه این پکیج چه بسا یک دهم پول اولین پروژه سئویی که سپریدن می دهید هم نباشد.
چگونه می توانیم به کمک سئو کسب درآمد کنیم؟

سئو قدرتی است که با یادگیری آن می توانید به سه طریق ذیل کسب درآمد کنید:

    سئوی سایت خودتان را انجام دهید:

    با سئوی سایت خودتان و فروش محصولات و خدمات، می توانید درآمد میلیونی بصورت ماهانه داشته باشید. در پولساز بودن کسب و کارهای اینترنتی جای هیچ تردیدی نیست. تنها کاری که باید اتمام دهید این است که بدانید چگونه بیننده را به سایت خود جذب کنید و سپس محصولات خویش را بفروشید.
    قبول پروژه و سئوی سایت دیگران:

    قیمت انجام پروژه‌های سئو میلیونی است، کافی است جستجوی ساده‌ای در اینترنت داشته باشید تا متوجه شوید سئو به چه میزان پرطرفدار است. قیمت خدمات سئو میموس پروژهای زیادی را بصورت ماهانه میتوانید قبول کنید، اما حتی در حداقل‌ترین حالت شدنی کافی است یک یا دو پروژه سئو در ماه بگیرید، اندازه یک کارمند و حتی اغلب از آن درآمد خواهید داشت!
    مشاوره و راهنمایی کسب و کارهای اینترنتی:

    فردی که بر دانش سئو مسلط شد، به سرعت در پیوستگی آن می تواند تکنیک های دیجیتال مارکتینگ را بیاموزید. بعد متعلق به توانا خواهید بود با مشاوره کسب و کارهای اینترنتی سایر را نیز پولساز کنید و از طریق مشاوره به این کسب و کارها درآمد زیاد عالی را داشته باشید.

برای این کار:
ابتدا نیاز است تا پیغام صوتی خود را ضبط کنید. بدین منظور میتوانید از Recorder خود ویندوز استفاده کنید. از منوی Start وارد All Programs شده ، سپس از شاخه Accessories و سپس Entertainment بر روی Sound Recorder کلیک کنید. اکنون از طریق میکروفون پیام خود را بخوانید و توسط برنامه ضبط و ذخیره سازی کنید. حجم فایل صوتی کم خواهد بود.
اکنون نرم افزار Outlook را اجرا کنید.
وارد صفحه مربوط به ارسال ایمیل شوید. اکنون از نوار بالا و منوی Insert روی قسمت File کلیک کنید. حالا فایل صوتی خود را انتخاب کنید و روی دکمه Insert کلیک کنید.
حال میتوانید متن نامه را نیز وارد کرده و ایمیل را ارسال کنید.

اکنون پیام شما همراه فایل صوتی به شکل Voice Mail برای فرد مورد نظر ارسال میشود. در صورتی که خود فرد دریافت کننده نیز از برنامه Outlook و امثالهم استفاده کند به محض مشاهده ایمیل میتواند پیغام صوتی را بشوند. در غیر این صورت پیغام صوتی به شکل یک فایل پیوست برای فرد مورد نظر قابل دریافت است.

در مرورگر پیش فرض ویندوز ، اینترنت اکسپلورر یا IE ، یکی از مشکلاتی که باعث آزار کاربران میشود نمایش پیغام های خطای گاه و بیگاه به دلایل مختلف به ویوه وجود نقص اسکریپت در محتویات سایت هاست. شما با استفاده از این ترفند به سادگی میتوانید نمایش پیغام خطا را در IE غیرفعال کنید.

 

برای اینکار:

Internet Explorer خود را اجرا کنید.


از منوی Tools وارد Internet Options شوید.


به آخرین تب یعنی تب Advanced بروید.


در قسمت Browsing تیک گزینه Disable script debugging را فعال کرده و تیک Display a notification about every script error را بردارید.


پنجره را OK کرده و خارج شوید.


به این ترتیب یک سایت حتی اگر مشکلی هم داشته باشد، به شما پیغام خطا نمی دهد و فقط در گوشه پایین سمت چپ یک علامت اخطار زرد رنگ کوچک نمایان می شود که با دوبار کلیک کردن روی آن می توانید خطا را مشاهده کنید.

حضور در اتاق چت صوتی بدون وجود اسم IDی شما در لیست


ممکن است شما در اتاق chat باشید و با voice حرفی میزنید که بقیه را عصبانی میکند و آنها شما را Ignore یا boot میکنند ویا اینکه از Room بیرون میشوید

شما میتوانید با این ترفند کاری کنید که اسمتان در گوشه سمت چپ صفحه نباشد ولی صدایتان در اتاق باشد

وقتی یاهو مسنجر بالا آمد IDتان را بنویسد و بعد در قسمت login نام room مورد نظر را بدهید. وقتی وارد اتاق شدید talk خودتان را به کار بیاندازید و بعد logout را بزنید و سریع چند بار بر روی talkتان کلیک کنید تا فعال شود. اگر نتوانستید خلاص شوید در قسمت server آخرین IP را بردارید.

فایرفاکس 9 که بتازگی منتشر شده است، می‌تواند بخوبی با کروم در سرعت جاوااسکریپت رقابت و از HTML5 پشتیبانی کند. این مرورگر یک واسط سبک و کوچک دارد که به مرکز صفحه وب فضای بیشتری می‌دهد؛ ولی زمانی که برای مقایسه درکنار کروم قرار می‌گیرد، فایرفاکس کمی در پشتیبانی از HTML5 و قابلیت‌های whiz-bang مانند قابلیت Instant کروم (که صفحه‌ها را از تاریخچه شما بارگذاری می‌کند حتی قبل از این که تایپ نشانی آن یا عبارت جستجو شونده در نوار آدرس را تمام کرده باشید) کمی عقب می‌ماند.

با این‌حال این مرورگر برای دوستداران فایرفاکس مناسب به‌نظر می‌آید.

 

واسط

آخرین واسط فایرفاکس، با رویکرد «کمتر، بهتر است» این مرورگر را به رقابت بازگرداند (کمترین فضا توسط قالب مرورگر گرفته شود تا فضای بیشتری به صفحه وب اختصاص پیدا کند). تب‌های صفحه به بالای نوار آدرس نقل مکان کردند و مانند اوپرا 60/11، تنها یک گزینه منو در دکمه نارنجی فایرفاکس و در گوشه بالا سمت چپ قرار داده شد. البته شما می‌توانید منوهای استاندارد را با فشردن دکمه Alt دوباره فعال کنید.

دکمه خانه به سمت راست نوار جستجو انتقال داده شد که یک دکمه بوک‌مارک در راست آن قرار دارد. این دکمه بوک‌مارک تنها زمانی نشان داده می‌شود که شما نخواهید نوار ابزار بوک‌مارک، فضای پنجره مرورگر را اشغال کند.

فایرفاکس یکی از آخرین مرورگرهایی است که هنوز از 2 نوار جداگانه برای جستجو و آدرس استفاده می‌کند و برای افرادی خوب است که می‌خواهند این دو فعالیت را جدا از هم انجام دهند. البته این به معنای آن نیست که یک جستجو در نوار آدرس کار نمی‌کند. نام دیگر این نوار، «نوار فوق‌العاده» است. این ابزار که تاریخچه و سایت‌های مورد علاقه شما را هنگامی که شروع به تایپ می‌کنید، ارائه می‌دهد توسط فایرفاکس معرفی و به‌وسیله مرورگرهای دیگر استفاده شد. یک قابلیت دیگر این است هنگامی که یکی از سایت‌های پیشنهاد شده در یک تب باز است، شما می‌توانید روی لینک « برو به تب » کلیک کنید که این کار شما را از بازکردن تب‌های غیرضروری بازمی‌دارد.

فایرفاکس همواره مرورگری بوده است که بیشترین تعداد ارائه کنندگان جستجو شامل جستجوهای خاص مانند خرید، منبع یا اجتماعی را در خود دارد. مرورگرهای محبوب دیگر نیز امروزه این کار را انجام می‌دهند؛ ولی فایرفاکس می‌تواند به‌طور خودکار سرویس‌های جستجو را در یک صفحه شناسایی کند و به‌شما اجازه می‌دهد آنها را از نوار جستجو اضافه کنید. با نسخه 8 فایرفاکس، دسته جستجوی اجتماعی توسط توییتر تقویت شد که دنبال کردن موضوع‌های مورد علاقه یا یافتن شخصیت‌های توییتر را آسان‌تر کرد.

 

چشم‌انداز و تب‌های پین شده

در نسخه 4، فایرفاکس یک راه جدید برای سازماندهی تب‌ها ارائه کرد. این روش که «چشم‌انداز» نامیده می‌شود به افرادی که می‌خواهند تعداد زیادی تب باز داشته باشند کمک می‌کند. تنها کافی است روی آیکون Mondrian کلیک کنید تا مربع‌هایی را ببینید که حاوی تصاویر کوچک‌شده صفحه هستند. می‌توانید تب‌ها را بین گروه‌ها جابه‌جا کنید. همچنین می‌توانید باکس‌ گروه‌ها را تغییر اندازه یا تغییر مکان دهید. حتی می‌توانید یک اسم به یک گروه تب بدهید تا شناسایی شوند. زمانی که روی یکی از این صفحات کوچک‌شده کلیک کنید، آن صفحه در پنجره مرورگر بزرگ می‌شود و تنها می‌توانید تب‌های دیگر آن گروه را ببینید.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که به تب‌ها مربوط است، بوضوح از کروم الهام گرفته شده که تب‌های پین شده است. اگر سایت‌هایی وجود دارد که همواره می‌خواهید به آنها دسترسی داشته باشید، درست مانند کروم، می‌توانید تب آنها را در سمت چپ نوار تب‌ها پین کنید. این تب‌های پین شده باریک‌تر به‌نظر می‌رسند و تنها آیکون سایت را نمایش می‌دهند. سایت‌های پین شده همچنین به‌طور خودکار زمانی که فایرفاکس را باز می‌کنید بارگذاری می‌شوند؛ ولی نمی‌توانید یک آیکون میانبر برای برنامه‌های کاربردی برای استفاده در رایانه رومیزی یا نوار دستور ویندوز 7 ایجاد کنید؛ قابلیتی که در اکسپلورر 9 و کروم وجود دارد.

 

افزونه‌ها

فایرفاکس همواره به‌ دلیل بسیاری از شخصی‌سازی‌هایی که به‌وسیله افزونه‌های خارجی ارائه می‌کند، مورد ستایش بوده است. اگرچه کروم و دیگر مرورگرها نیز امروزه ارائه گر این افزونه‌ها هستند، ولی فایرفاکس بیشترین اصلاحات و تغییرات در عمق را به کاربر می‌دهد. از نسخه 4 فایرفاکس، افزونه‌ها (که شامل نرم‌افزارهای خارجی می‌شوند) در درون و خارج از فایرفاکس اصلاح شدند. سیستم افزونه جت‌پک، هم برای توسعه‌دهندگان در ساخت افزونه‌ها و هم برای مشتریان در استفاده از آنها محیطی ساده‌تر فراهم آورده است.

جت‌پک به توسعه‌دهنده افزونه این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به بستن و دوباره بازکردن مرورگر، افزونه را نصب کند و همچنین به‌روزرسانی را با اطلاع بیشتری انجام می‌دهد. ولی هدف «بدون راه‌اندازی مجدد» هنوز به‌وسیله تیم جت‌پک کامل انجام نشده است و به ‌روزرسانی‌های مکرر مرورگر، شانس را برای افزونه‌های ناسازگار ـ که سازندگان هنوز نتوانسته‌اند آنها را با به‌روزرسانی فایرفاکس یکسان کنند ـ افزایش می‌دهد.

 

کارایی

ابتدا با سخنی کوتاه درباره زمان شروع مرورگر آغاز می‌کنیم. طی چند سال گذشته، فایرفاکس به‌خاطر بیشترین زمان صرف‌شده در آغاز به‌کار، بویژه بعد از یک راه‌اندازی مجدد، از رقابت عقب مانده بود. فایرفاکس 7 توانست به‌وسیله جبران این نقیصه جهش خوبی به‌سمت جلو داشته باشد. روی یک سیستم مشابه، زمان شروع فایرفاکس 9 و فایرفاکس 7 تفاوتی ندارند و هر دو 5/1 ثانیه طول می‌کشند تا شروع به‌کار کنند. هنوز فایرفاکس به‌دنبال رسیدن به زمان شروع کروم (4/2 ثانیه) و اکسپلورر (2/4 ثانیه) است ولی در هر صورت بهتر از نسخه‌های قبلی است که بیش از 10 ثانیه برای شروع فایرفاکس زمان نیاز بود.

اگرچه فایرفاکس در اجرای جاوااسکریپت بسیار سریع‌تر از اکسپلورر 8 است، ولی اکسپلورر 9 توانست این تصویر را تغییر دهد. با فایرفاکس 9 و به‌وسیله روش استنتاج جدید فایرفاکس در بهبود کارایی جاوااسکریپت توسط تحلیل کد جاوااسکریپت و استفاده از اطلاعات آن برای تولید کد بهینه و موثرتر با کامپایلر JIT (درست در لحظه)، جداول رتبه‌بندی مرورگرها کمی تغییر می‌کنند.

نتایج این بهینه‌سازی کاملا در معیارهای جاوااسکریپت مشاهده می‌شود. در معیار جاوااسکریپت SunSpider (که بسیار محبوب است)، فایرفاکس 9 توانست پس از اکسپلورر 9 در جایگاه دوم قرار بگیرد. بیشتر مرورگرها خود را برای این آزمایش کاملا آماده کرده‌اند؛ بنابراین نتایج آن کاملا معتبر است.

 

سازگاری

پشتیبانی از HTML5 مساله‌ای نیست که جواب بله یا خیر داشته باشد. باز کردن سایت‌های مختلف HTML با مرورگرهای مختلف این امر را کاملا روشن می‌کند. اخبار تازه‌ای نیست که فایرفاکس آزمون Acid3 از پروژه استانداردهای وب را با نمره کامل (نمره 100 از هر 100 امتیاز ممکن) گذرانده است. این یک آزمون است که نشان می‌دهد چه میزان از قابلیت‌ها و عناصر 450گانه HTML5 را یک مرورگر می‌تواند تشخیص دهد.

فایرفاکس به‌وسیله WebM، فونت‌های وب، برخی قابلیت‌های CSS3 مانند تبدیلات و WebGL برای گرافیک‌های سه‌بعدی تحت وب، از ویدئو HTML5 پشتیبانی می‌کند. نسخه 8 فایرفاکس، پشتیبانی از WebGL را به‌وسیله به‌اشتراک‌گذاری منابع از مبدا (CORS) به این مرورگر اضافه کرد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بافت‌های WebGL را کاملا امن از دامنه‌های مختلف بارگذاری کنند.


ورود خودکار به فیس‌بوک

مرورگرها این امکان را به شما می‌دهد تا با ذخیره‌کردن رمزعبور موردنیاز برای ورود به یک سایت، بدون نیاز به وارد کردن رمز به سایت مورد نظر وارد شوید. اما استفاده از این قابلیت 2 اشکال اساسی دارد.

اشکال اول این‌که چنانچه رایانه شما با کاربران دیگر مشترک باشد، امنیت رمز عبور شما در خطر است. اشکال دوم این است که شما تنها در یک رایانه می‌توانید بدون نیاز به وارد‌کردن رمز عبور، عملیات ورود را انجام دهید؛ مگر این‌که رمز عبور را در تمام رایانه‌های مورد نیازتان دخیره کنید که این‌کار نیز امنیت کاربری شما را کاملا در معرض خطر قرار می‌دهد.

فیس‌بوک یکی از سایت‌هایی است که بسیاری از کاربران در آن عضو هستند. در بسیاری از موارد کاربران ترجیح می‌دهند عملیات ورود به این سایت برایشان ساده شود. از این‌رو فیس‌بوک قابلیتی را در خود گنجانده است که با استفاده از آن می‌توانید سرویس‌های خود از سایت‌های دیگر همچون یاهو، گوگل و ... را به آن معرفی و مشخص کنید تا زمانی که شما در آن سایت‌ها عملیات ورود را انجام داده‌اید، عملیات ورود به فیس‌بوک به‌طور خودکار انجام شود.

به‌این ترتیب به‌عنوان مثال چنانچه شما کاربری خود در سرویس گوگل را به کاربری فیس‌بوکتان اضافه کنید، چنانچه به محیط کاربری خود در گوگل وارد شده باشید و پس از آن قصد ورود به فیس‌بوک را داشته باشید، عملیات ورود به فیس‌بوک به‌طور خودکار انجام می‌شود. در این حالت وارد شدن شما در گوگل دارای اهمیت است و این ورود می‌تواند از هر رایانه‌ای صورت گرفته باشد.

 

برای استفاده از این قابلیت و فعال‌سازی آن ‌باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1ـ ابتدا وارد محیط کاربری خود در فیس‌بوک شوید.

 

2ـ از بخش بالاـ سمت راست روی علامت پیکانی که وجود دارد کلیک کنید تا منوی گزینه‌های بیشتر در اختیار شما قرار گیرد.

 

3ـ از منوی به‌نمایش درآمده روی Account Settings کلیک کنید.

 

4ـ در صفحه به‌نمایش درآمده روی گزینه linked Accounts کلیک کنید.

 

5ـ در این مرحله از فهرست کشویی موجود، یکی از کاربری‌های موردنظرتان را که قصد دارید با کاربری شما در فیس‌بوک مرتبط باشد، انتخاب و رمز ورود به فیس‌بوکتان را در کادر به‌نمایش درآمده وارد کنید.

 

6- در نهایت شما به صفحه کاربری خود در سرویس مورد نظر هدایت می‌شوید و با تایید دسترسی فیس‌بوک به این صفحه مشخص می‌کنید که ارتباط میان این دو سرویس مجاز و از نظر شما مورد تایید است.

 

7- از این پس چنانچه بخواهید وارد فیس‌بوک شوید و پیش از آن به سرویس مرتبط با آن وارد شده باشید، عملیات ورود به فیس‌بوک به‌طور خودکار انجام می‌شود و نیازی به وارد کردن رمزعبور نخواهید داشت.

 

توجه: با فعال بودن این قابلیت، در صورتی‌که به‌عنوان مثال کاربری خود در گوگل را به فیس‌بوک مرتبط کرده باشید، با هک شدن یا لو رفتن رمزعبورتان به گوگل، کاربری شما در فیس‌بوک نیز در معرض خطر خواهد بود، چرا که با ورود به سرویس گوگل، مجوز ورود به فیس‌بوک نیز در اختیار هکر قرار خواهد گرفت.

یکی از امکانات نرم‌افزار یاهو مسنجر، برقراری ارتباط صوتی و تصویری است. در ارتباط تصویری در این نرم‌افزار از وب‌کم استفاده می‌شود و وقتی رایانه شما مجهز به وب‌کم باشد و آن را در مسنجر فعال کنید، هریک از کاربران برای مشاهده تصاویر وب‌کم شما و شروع یک ارتباط تصویری ‌باید از شما اجازه بگیرند و در صورت موافقت شما ارتباط برقرار می‌شود.

در مواردی کاربران از وب‌کم برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده در دیگر کشورها یا دوستان و آشنایان خیلی نزدیک استفاده می‌کنند و در این شرایط تمایلی ندارند برای هربار برقراری ارتباط، به درخواست‌ها مجوز ارتباط داده و ترجیح می‌دهند درخواست‌هایی که از سوی این کاربران ارسال می‌شود، به‌طور خودکار مورد پذیرش قرار بگیرد و این کاربران براحتی تصاویر وب‌کم را مشاهده کنند.

چنانچه شما نیز قصد دارید یک فهرست سفید از کاربران مجاز به این کار را تعیین کنید تا بدون نیاز به ارسال درخواست برای شما قادر به مشاهده تصاویر وب‌کم باشند، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1ـ ابتدا نرم‌افزار یاهو مسنجر را اجرا کنید و وارد نام‌کاربری خود شوید.

 

2ـ پس از ورود به محیط کاربری خود، از منوی Messenger گزینه Preferences را انتخاب کنید. (برای دسترسی به این بخش می‌توانید کلیدهای Ctrl + Shift + P را نیز همزمان از روی صفحه‌کلید فشار دهید)

 

3ـ در پنجره باز شده از سمت چپ، گزینه Webcam Broadcast را انتخاب و در بخش سمت راست گزینه‌ Always allow the following people to view my webcam را فعال کنید.

 

4ـ‌ در نهایت با کلیک روی دکمه Edit در زیر همین گزینه آی‌دی‌های مورد نظرتان را از فهرست سمت چپ به قسمت سمت راست انتقال دهید (جهت انتقال آی‌دی‌ها می‌توانید پس از انتخاب روی آنها 2 بار کلیک کنید یا از گزینه Add استفاده کنید)

 

5ـ چنانچه بخواهید همه درخواست‌ها به‌جز درخواست‌های ارسال شده از جانب کاربران مجاز رد بشوند می‌توانید علامت چک‌مارک کنار گزینه ignore other view requests را نیز فعال کنید.

 

6‌ـ در نهایت تمام پنجره‌های فعال را بسته و نتیجه تغییرات را مشاهده کنید.

این روزها انتخاب یک سرویس‌دهنده پست الکترونیک بسیار سخت است؛ زیرا هریک از سرویس‌دهندگان قابلیت‌ها و امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که در سرویس‌های دیگر مشاهده نمی‌شود. همین قابلیت‌ها و امکانات نیز موجب می‌شود تا هریک از کاربران از چند سرویس‌دهنده پست الکترونیک استفاده کنند تا مبادا ویژگی موجود در یکی از آنها را از دست بدهند!

 

یکی از ویژگی‌های موجود در سرویس‌دهنده پست‌الکترونیک هات‌میل نیز استفاده از فرمان‌های فوری با حرکت ماوس روی پیام‌های دریافتی است. قابلیت Instant Actions در سرویس هات‌میل به شما این امکان را می‌دهد تا با حرکت ماوس روی ایمیل‌های دریافتی، عملیاتی همچون نشانه‌گذاری به‌صورت خوانده شده/ خوانده نشده، یا حذف ایمیل را بسرعت انجام دهید. اما این دو فرمان تنها فرامین پیشفرض فعال در این قابلیت است و می‌توانید فرامین دیگری را نیز به آن اضافه کنید. چنانچه از کاربران هات‌میل هستید و قصد دارید گزینه‌های بیشتری را به فهرست فرمان‌های سریع اضافه کنید، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

 

1ـ ابتدا وارد محیط کاربری خود در سرویس هات‌میل شوید.

 

2ـ به بخش Options مراجعه و گزینه More options را انتخاب کنید.

 

3ـ در پنجره Options، بخش Customizing Hotmail را انتخاب و در نهایت روی گزینه Instant actions کلیک کنید.

سئو و بهینه سازی سایت

سئو به معنای بهینه سازی وبسایت برای کسب رتبه بهتر در موتور های جستجو می باشد. خدمات سئوی سایت وطن وردپرس شامل بهینه سازی کد های قالب سایت شما برای موتور های جستجو ، بررسی واژه ها کلیدی، تولید درونمایه بر اساس کلیت سایت شما در فضای مجازی از دسته شبکه های اجتماعی و سایت های مرتبط، ساخت بک لینک ، نصب پلاگین های مورد بیچارگی برای سئوی اصولی سایت شما و ارائه مشاوره در گویه سئو و بازاریابی سایتتان می باشد.

ما به هیچ عنوان نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل را تضمین نمیکنیم! نه تنها ما ، بلکه هیچ شخص یا شرکتی نمی تواند به شما تضمین کند که در صفحه نخست گوگل باشید چون شمار رقبا در اینترنت زیاد و الگوریتم های گوگل کماکان در حال تغییر است. بعد فریب افراد سودجو را نخورید. چون حتی اگر بتوانند چند معاش شما را در صفحه نخست گوگل پیمان دهند بعد از مدتی مجددا افت خواهید کرد و خرج چند میلیونی شما از دست رفته!

هدف اصلی ما افزایش ورودی گوگل شما و وانگهی مشاوره برای افزایش فروش شماست! پس شما می توانید به جای هزینه های میلیونی فقط با پرداخت خرج ای به صرفه ، خودتان فروشتان را افزایش دهید.

سئو هر روز در حال تغییر هست و الگوریتم های گوگل آپدیت خواهند شد.خدمات آنالیز سئوی فروشگاه اینترنتی میموس پس بهینه سازی سایت شما بدست یک وبسایت ارائه خدمات سئو ، نمی تواند بصورت همیشگی و دایم تجارت شما را رشد دهد. البته ما کوشش می کنیم الی جای شدنی به شما کمک نماییم خودتان سئوی سایتتان را توسط بگیرید و خودتان سایتتان را بهینه سازی کنید. فیلم تعلیم سئوی کامل وردپرس یکتا از محصولاتی هست که به شما کمک می کند خودتان سایتتان را سئو کنید.


4ـ مشاهده می‌کنید که به‌طور پیشفرض، گزینه‌های نشانه‌گذاری و حذف ایمیل در محدوده فرمان‌های سریع وجود دارند. برای افزودن گزینه‌های جدید به این بخش ‌باید رویAdd actions کلیک و عملیات موردنظرتان را انتخاب کنید.

 

5 ـ با استفاده از گزینه‌های دیگر همچون Move up, Move down, Remove from list نیز می‌توانید ترتیب قرارگیری این فرمان‌ها را مشخص کرده یا آنهایی را که تمایل ندارید از فهرست موجود حذف کنید.

 

6 ـ در نهایت می‌توانید پیش‌نمایشی از تغییرات اعمال شده را در پایین صفحه مشاهده کرده و با کلیک روی گزینه Save این تغییرات را ذخیره کنید.



یکی از امکاناتی که در نسخه‌های جدید مرورگرها از جمله اینترنت‌اکسپلورر به چشم می‌خورد، باز کردن صفحات در تب‌های مختلف به‌جای بازکردن صفحات جدید مرورگر، هنگام مشاهده سایت‌های مختلف است. این قابلیت موجب می‌شود فضای بسیار زیادی روی نوار وظیفه ویندوز اشغال نشود و مدیریت صفحات باز شده نیز آسان ‌شود.

در کنار استفاده از این ویژگی، قابلیت دیگری نیز در مرورگر طراحی شده است که وقتی شما بخواهید صفحه مرورگر را ببندید در صورتی که بیش از یک تب باز باشد پیام هشداری به شما نمایش داده می‌شود و از شما درباره بستن تمام تب‌های باز سوال می‌کند. در چنین شرایطی اگر حواستان به تب‌های دیگر نباشد از آن اطلاع می‌یابید و مانع بسته شدن تب‌ها می‌شوید و در صورت نیاز نیز می‌توانید با موافقت خود، عملیات بسته شدن تمام تب‌ها را ادامه دهید.

در پنجره نمایش این هشدار، گزینه‌ای وجود دارد که با انتخاب آن، این پنجره دیگر نمایش داده نخواهد شد و به‌طور پیشفرض پاسخ موافق برای آن در نظر گرفته می‌شود. اگر این گزینه را انتخاب کرده باشید و حالا بخواهید باردیگر نمایش این پیام هشدار را فعال کنید، باید به روش زیر عمل کنید:

1ـ ابتدا مرورگر اینترنت‌اکسپلورر را اجرا کنید.

2ـ از بخش بالا، سمت راست مرورگر، روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ دنده کوچک است کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه Internet options را انتخاب کنید.

3ـ با انتخاب گزینه فوق، پنجره تنظیمات مرورگر با نمایش تب General فعال می‌شود. چنانچه این تب در حالت انتخاب قرار ندارد، آن را برگزینند و در بخش Tabs، روی گزینه Settings کلیک کنید.

4ـ در نهایت در پنجره Tabbed Browsing Settings، علامت چک‌مارک کنار عبارت Warn me when closing multiple tabs را فعال کرده و با تایید پنجره‌های فعال، آنها را ببندید.

5 ـ از این پس هرگاه بیش از یک تب در مرورگر شما فعال باشد هنگام بستن مرورگر، پیام هشداری درباره بسته شدن تمام تب‌ها به‌شما نمایش داده خواهد شد.

پروژه تحقیقاتی امنیت مرورگرها که بتازگی از سوی گوگل مطرح شده، گوگل را به‌عنوان برترین دارنده قابلیت‌های امنیتی انتخاب کرد و فایرفاکس را از نظر محافظت در برابر تهدیداتی که از طریق وب منتقل می‌شود، در رده‌ بعد از اینترنت اکسپلورر قرار داد. البته قابل پیش‌بینی است که مایکروسافت و موزیلا درباره این که چه‌چیزی یک مرورگر را امن می‌کند، نظرات متفاوتی دارند.

 

 

چگونگی انجام تحقیق

آکوانت در بررسی‌های خود 3 مرورگر را مورد بررسی قرار داد: موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم و مایکروسافت اینترنت اکسپلورر. تمام این مرورگرها در ویندوز 7 آزمایش شدند و در زمان انجام آزمایش، آخرین نسخه‌های آنها مورد استفاده قرار گرفت. طبق اعلام آکوانت، آنها مرورگرهای دیگر نظیر سافاری و اوپرا را به‌ دلیل صرفه‌جویی در وقت کنار گذاشتند ولی قصد دارند درباره این مساله مهم به یافته‌های بیشتری برسند.

تحقیقات آکوانت تا امروز جامع‌ترین تحقیقات انجام شده به شمار می‌رود، گرچه مرورگرها و سیستم‌های‌عامل دیگر در آن بررسی جایی نداشت. محققان می‌خواهند به کاربران بگویند فقط به‌دنبال خطا گشتن یا تهیه نقاط ضعف ‌نباشند.آنها تلاش کرده‌اند اطلاعات بیشتری درباره این که چه‌چیزی یک مرورگر را امن می‌کند یا چه میزان در مقابل تهدیدها ـ چه در زمان حال و چه در آینده ـ مقاوم هستند، ارائه کنند. بخشی از این تلاش‌ها، محققان را به این سمت راهنمایی کرد تا بررسی کنند هر مرورگر هنگامی‌که یک مزاحم وارد سیستم می‌شود، چگونه عمل می‌کند و آن بدافزار چه‌میزان اطلاعات را می‌تواند به‌دست آورد.

 

 

چیزهایی که در تحقیق به‌دست آمد

محققان آکوانت متوجه شدند گوگل کروم جدیدترین و موثرترین قابلیت‌های امنیتی را در اختیار دارد که این قابلیت‌ها سبب می‌شود کاربرها از کدها و اسکریپت‌های مخرب که در صفحه‌های وب قرار داده شده‌اند یا به‌طور خودکار دانلود و به‌عنوان بخشی از سایتی که درحال دیدن آن هستند اجرا می‌شوند، محافظت شوند.

Sandboxing یا روشی که در آن، مرورگر دسترسی به منابع و داده‌های سیستم را خارج از محدوده کاری خود مرورگر محدود می‌کند، یکی از مواردی است که تفاوت زیادی میان رقبا ایجاد می‌کند. محققان دریافتند که کروم موثرترین مرورگر در بین این سه مرورگر، در دور نگه‌داشتن بدافزارها از اطلاعاتی است که در محدوده مرورگر نیستند. اینترنت اکسپلورر هم قابلیت Sandboxing دارد؛ ولی بررسی کنندگان مدعی شده‌اند بدافزارها برخی توانایی‌هایی را در خواندن فایل به‌دست آورده‌اند؛ حتی اگر سیستم اجازه نصب نرم‌افزار را به بدافزار ندهد. این درحالی است که فایرفاکس بسادگی در رده «اجرا نشده یا بی‌اثر» قرار گرفت.

JIT Hardening که مرورگر را در اجرای جاوااسکریپت ـ که در رایانه کاربر نمی‌تواند اجرا شود محافظت می‌کند ـ یکی دیگر از مسائلی است که کروم و اینترنت اکسپلورر در آن برابر بودند، در حالی که فایرفاکس از آنها عقب ماند.

امنیت افزونه‌ها یکی دیگر از حوزه‌هایی است که کروم توانست به‌وسیله آن، برنده رقابت شود. این قابلیت، از نصب نرم‌افزارهای اضافی توسط افزونه‌های در حال اجرا و اجرای اسکریپت‌هایی که به تعامل کاربر هنگامی‌که در یک وب‌سایت است نیاز ندارند، جلوگیری می‌کند.

در تمام این سه حوزه، کروم در صدر جدول قرار داشت. محققان، کروم را با اینترنت اکسپلورر در Sandboxing و JIT Hardening در یک رده قرار دادند؛ ولی به این مساله اشاره کردند که کروم در هر دو حوزه کمی ‌بهتر عمل می‌کند. در تمام این سه مورد، فایرفاکس کمترین امتیاز را به‌دست آورد. در موارد دیگر هر سه مرورگر تقریبا در یک رده قرار داشتند. تنها در یک مورد که تشکیل فهرست سیاه URL است، همگی نمره ضعیف کسب کردند. هرچند به عقیده محققان، با توجه به این که هیچ‌یک از آنها در تشکیل فهرست سیاه خوب کار نکردند، کروم کمی ‌بهتر از دو مرورگر رقیب عمل کرد.

در نهایت، محققان آکوانت کروم را در صدر فهرست قرار دادند، درحالی که اینترنت اکسپلورر در رده بعدی است. آنها به توانایی‌های گوگل در ساخت کروم اشاره و اعلام کردند با وجود این که مایکروسافت و موزیلا در ساخت اکسپلورر و فایرفاکس می‌توانستند از کدهای نسخه‌های قدیمی ‌و قابلیت‌های آنها استفاده کنند، با این حال کروم توانست بخوبی از نقطه صفر شروع و به این قابلیت‌های نو دست پیدا کند. طبق دستاوردهای تیم تحقیق، به این علت که گوگل می‌تواند این مرورگر را با یک افق جدید و بدون نگاه به گذشته بنویسد، کروم امن‌ترین مرورگر است.

 

 

عکس‌العمل موزیلا و مایکروسافت

شرکت موزیلا در مقاله‌ای به این نتایج واکنش نشان داد: «فایرفاکس شامل فناوری‌های مختلف برای حذف یا کاهش خطرات امنیتی است؛ از قابلیت‌های سطح نرم‌افزاری مانند تصادفی‌سازی فضای آدرس گرفته تا سیستم‌های داخلی مانند سیستم تولید ریسک. موزیلا درحال بررسی روی Sandboxing است. این شرکت با بازنگری‌های داخلی و خارجی کد، آزمایش و تحلیل ثابت کدهای درحال اجرا و پاسخ سریع به مسائل امنیتی درست در زمان پیدایش، در بحث امنیت وارد شده و این مساله همچنان به‌عنوان یک اولویت ویژه برای فایرفاکس به شمار خواهد رفت.»

بر اساس استناد مایکروسافت به تحقیقی از آزمایشگاه‌های NSS، اینترنت اکسپلورر از تمام رقبای خود مانند فایرفاکس و کروم در محافظت از سیستم کاربرها در مقابل بدافزارها پیشی گرفته است.

 

 

آیا این مسائل مهم هستند؟

مساله آخر، درست است که تحقیقات مهم هستند، ولی همواره مهم‌ترین مساله در امنیت مرورگرها، کاربری است که در پشت صفحه کلید نشسته است. اگرچه کروم در صدر فهرست قرار دارد، ولی مایکروسافت و موزیلا هم برای رویارویی با مشکلات در مرورگرهای خود تغییراتی را خواهند داد. متدولوژی آکوانت بر این فرض استوار است که سیستم شما همواره در خطر است و شما هیچ وسیله حفاظتی دیگری در کنار قابلیت‌های امنیتی مرورگرتان ندارید؛ فرض‌هایی که درباره بیشتر کاربران صادق نیست.

در بیشتر قسمت‌ها، امنیت مرورگر به عهده کاربر است. اطمینان حاصل کنید هنگام جستجو در وب درصورت امکان از SSL استفاده خواهیدکرد. اگر از موردی که برای دانلود شدن به شما نشان داده می‌شود مطمئن نیستید، آن را قبول، اجرا یا حتی دانلود نکنید. تنها زمانی افزونه‌ها را نصب کنید که به آنها نیاز دارید.

کاربران فایرفاکس می‌توانند افزونه‌هایی نظیر HTTPS Everywhere را در سرویس‌هایی که اجازه می‌دهند SSL را روشن کنند، مورد استفاده قرار دهند یا از افزونه‌هایی مانند NoScript استفاده کنند تا مانع نفوذ بدافزارهای جاوااسکریپت را شوند. کاربران کروم می‌توانند کارکردی مشابه را با افزونه‌هایی نظیر NotScript یا ScriptNo داشته باشند که کاربردی کاملا شبیه به یکدیگر دارند. سخن نهایی این که قابلیت‌های امنیتی مرورگر تنها برای حفاظت از شماست و مادامی‌که شما محتاط، دیرباور و درباره امنیت‌تان اهمیت قائل باشید، هیچ اهمیتی ندارد از کدام مرورگر استفاده می‌کنید.

زمان هیچ‌گاه به عقب بازنخواهد گشت. این جمله زمانی کاملا درک می‌شود که کاری انجام شده باشد که نباید انجام می‌شد! به‌عنوان مثال فرض کنید در یک ایمیل تا توانسته‌اید پشت سر یکی از دوستانتان غیبت کرده‌اید و قصد داشتید این ایمیل را برای یکی دیگر از دوستانتان ارسال کنید، اما به اشتباه ایمیل را به همان دوستی ارسال می‌کنید که در متن ایمیل دوستی را در حقش تمام کرده‌اید!

شاید مواردی از این قبیل برای خیلی از شماها پیش آمده باشد. در چنین مواقعی هیچ راه چاره‌ای وجود ندارد جز این که خودتان را به بی‌خیالی بزنید یا با کلی شرمندگی (که مطمئنا نتیجه نخواهد داد) از طرف مقابل معذرت بخواهید! البته این مثال را فقط جهت نشان دادن حساسیت موضوع بیان کردیم، اما موارد مشابهی همچون ارسال ایمیل یک شرکت به شرکت دیگر، ارسال نامه محرمانه به مخاطبان متفرقه و... برخی دیگر از این موارد هستند. سرویس‌های ایمیل همچون یاهو، هات‌میل و... پس از ارسال ایمیل هیچ گزینه‌ای را برای جلوگیری از ارسال به‌عنوان فرصتی دوباره برای تصمیم‌گیری در اختیار شما قرار نمی‌دهند و به‌محض دریافت دستور ارسال از طرف شما، ایمیل را ارسال می‌کنند، اما کاربران جی‌میل می‌توانند با فعال‌سازی قابلیت Undo مدت زمان کوتاهی را برای تصمیم‌گیری مجدد و انصراف از ارسال ایمیل در اختیار بگیرند. چنانچه می‌خواهید این قابلیت را به جی‌میل خود اضافه کنید و این فرصت را داشته باشید تا ارسال ایمیل‌های اشتباهی را لغو کنید، ‌باید به روش زیر عمل کنید:

1- ابتدا وارد محیط کاربری خود در جی‌میل شوید. (www.gmail.com)

 

2- از بخش بالا- سمت راست روی آیکونی که به شکل چرخ‌دنده است کلیک کرده و از منوی به‌نمایش درآمده روی گزینه Mail Settings کلیک کنید.

 

3- به تب Labs مراجعه کنید.

 

4- از میان امکانات موجود، قابلیت Undo Send را پیدا کرده و روی گزینه Enable در مقابل آن کلیک کنید.

 

5- با انتخاب گزینه Save Changes تغییرات را ذخیره کنید.

 

6- اکنون قابلیت انصراف از ارسال ایمیل برای شما فعال شده است، اما برای مشخص کردن فرصت اختصاص یافته جهت انصراف باید مراحل زیر را ادامه دهید.

 

7- مجددا به بخش Mail Settings مراجعه کنید.

 

8- تب General را انتخاب کرده و در بخش Undo Send، یکی از زمان‌های 30، 20، 10، 5 ثانیه را به‌دلخواه خود انتخاب کنید.

 

9- از این پس هرگاه ایمیلی را ارسال کنید در کنار نمایش پیام ارسال موفقیت‌آمیز ایمیل یک گزینه با عنوان Undo نیز تا مدت زمان مشخص شده در مرحله 8 را مشاهده می‌کنید که با کلیک روی آن عملیات ارسال ایمیل لغو می‌شود.


چگونه یک هکر رمز عبور شما را هک می کند؟

فکر می کنید اگر یک هکر قصد نفوذ به اکانت شما را داشته باشد، با چند بار سعی و خطا موفق خواهد شد؟ این لیست ده مورد از اولین احتمالات یک هکر برای کشف رمز عبورد شما است که البته پیدا کردن این اطلاعات هم بسیار ساده تر از آن چیزی است که تصور می کنید:

1. اسم پدر، مادر، همسر، فرزند و یا حیوان خانگی شما اولین موردی است که امتحان می شود. البته همیشه عدد 0 یا 1 را هم بعد از آن باید امتحان کرد. زیرا بسیاری از سایت ها از شما می خواهند که از عدد هم در رمزعبورتان استفاده کنید.

 

2. چهار رقم آخر شماره موبایل و یا کد ملی تان

 

3. 123 یا 1234 و یا 123456

 

4. کلمه password

 

5. شهر محل اقامت یا دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید و یا اسم تیم فوتبال محبوب تان

 

6. روز تولد خود، والدین و یا فرزندان تان

 

7. کلمه god

 

8. هدف بزرگ شما در زندگی

 

9.کلمه money

 

10. کلمه love

هکرها به دور از هر گونه اصول اخلاقی برای بدست آوردن اطلاعات مورد نظرشان از هر ابزاری استفاده می کنند. تنها مرز و سد نگه دارنده بین فاش شدن و محرمانه ماندن اطلاعات تان رمزعبوری است که انتخاب می کنید و به شما بستگی دارد که این حصار را تا چه اندازه قدرتمند بسازید.

یکی از ساده ترین راه های نفوذ، استفاده از روشی به نام Brute Force attack است. در این روش هکر با استفاده از نرم افزارهایی که در دسترس همه قرار دارند و شما هم می توانید با مراجعه به وب سایت insecure.org یک لیست ده تایی از نمونه های رایگان آن را ببینید به اکانت شما نفوذ می کند.

-چطور ممکن است که کسی بتواند اکانت من را هک کند و به رمزعبورم دست پیدا کند؟

 

شیوه کار من به عنوان یک هکر می تواند این باشد:

-احتمالاً از یک رمزعبور مشترک برای اکانت های زیادی استفاده می کنید! این طور نیست؟

برخی از وب سایت ها مانند سایت بانکی تان و یا VPN اتصال به اداره تان معمولاً از امنیت قابل قبولی برخوردارند. پس هکر خبره ای مانند من اصلاً وقت خود را برای آن تلف نمی کند.

 

- به هر حال وب سایت های دیگری مانند فروم ها، سایت های ارسال کارت تبریک و سیستم های خرید آنلاین وجود دارند، که شما همیشه به آن ها مراجعه می کنید و خوشبختانه آن ها از امنیت پایین تری برخوردارند، بنابراین من آن ها را برای شروع انتخاب می کنم.

 

- الان وقت آن است که برنامه هایی از قبیل Brutus یا Wwwhack و باThc Hydra را از بند آزاد کنم. این برنامه ها در مدت زمان بسیار کوتاهی 10 تا 100 هزار نام کاربری و رمز عبور مختلف را با استفاده از دستور عملی که من در اختیار شان قرار داده ام، می سازند.

 

- چیزی که من تا اینجا به دست آورده ام تعداد زیادی نام کاربری و رمزعبور طبق الگوی 10گانه بالا است که می توانم بر روی سایت های هدف امتحان کنم.

 

- دست نگه دارید .... من از کجا بدانم که حساب شما در کدام بانک است و نام کاربری تان چیست؟ یا اینکه سایت هایی را که مرتبا با رمزعبور بازدید می کنید، چه هستند؟ تمام این وب سایت ها، کوکی هایی را بر روی حافظه مرورگر تان بر جای می گذارند که رمز نگاری نیستند و اطلاعات لازم را در اختیار من قرار می دهند. فقط لازم است به این شیرینی های (کوکی) خوشمزه دست پیدا کنم!

سؤال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که طی این پروسه چقدر زمان لازم دارد؟

زمان انجام این کار به سه عامل مهم بستگی دارد: اول به طول رمزعبور و ترکیبی بودن آن، دوم سرعت کامپیوتر هکر و در آخر سرعت خط اینترنت هکر.

جدول زیر زمان های تخمین زده شده برای این کار را بر اساس نحوه انتخاب رمزعبور نشان می دهد. در این تخمین ها سایر امکانات یکسان هستند. به تفاوت زمان کشف یک پسورد هشت کاراکتری که فقط با حروف کوچک به وجود آمده با پسورد دیگری با همان تعداد کارکتر ولی استفاده از حروف کوچک و بزرگ و نشانه ها دقت کنید. تغییر یکی از حروف به حرف بزرگ و استفاده از علامت ستاره زمان را از 4/2 روز به 1/2 قرن افزایش می دهد!

البته زمان های فوق بر اساس کارکرد کامپیوترهای معمولی محاسبه شده است و اگر به عنوان مثال از کامپیوترهای گوگل برای این کار استفاده شود، کشف رمز هزار برابر سریعتر انجام خواهند شد.

تا همین جا هم کاملاً واضح است که اولین اقدام مهم شما برای حفظ امنیت تان، استفاده از رمزعبور مناسب و خودداری از انتخاب رمزهای عبور ضعیف است.

نگهداری رمزهای عبور طولانی و متعدد در ذهن، آزار دهنده و گاهی اوقات غیر ممکن است، اما برای هر مشکل راه حلی وجود دارد...

 

در اینجا به ارائه چند راه حل خوب می پردازیم:

-اگر از الفبای انگلیسی استفاده می کنید، از اعداد به جای حروفی هم قیافه شان استفاده کنید. به عنوان مثال از عدد "0" به جای حرف "o" ، از 3 به جای E و از @ در کلماتی که a دارند استفاده کنید.

 

- به صورت تصادفی از حروف بزرگ استفاده کنید. (مانند Mod3lTF0rd)

 

- در جوانی به چه چیزی علاقه داشته اید؟ دقت کنید از اسم شخص استفاده نکنید زیرا اسامی و کلماتی که در دیکشنری دارای مفهوم هستند به سرعت در حملات Brute Force attack لو می روند.

 

- اسم مکانی که آن را دوست داشتید یا یک روز تعطیل جذاب و شاید رستوران مورد علاقه تان می توانند رمزعبور خوبی باشند، البته به استفاده از بند اول و دوم در اینجا هم توجه داشته باشید.

 

- یک کلمه فارسی با مفهوم در شرایطی که زبان کامپیوتر شما انگلیسی است، یک رمز عبور مطمئن خواهد بود! اما باز تأکید می کنم که حروف بزرگ تصادفی را فراموش نکنید.

 

- اگر به خاطر سپردن رمزهای عبور برایتان سخت است، برنامه LastPass را به شما توصیه می کنیم. این نرم افزار امکان نگهداری اطلاعات اکانت های مختلف شما را به صورت رمز نگاری شده برایتان فراهم می کند. با استفاده از LastPass تنها حفظ یک رمز عبور اصلی ضرورت دارد و خود نرم افزار فرم های نام کاربری و رمز عبور را به صورت خودکار، پس از دریافت رمز اصلی، پر می کند. نمونه های دیگری مانند keepass و Roboform نیز وجود دارند که همین کار را برای شما انجام می دهند.

با LastPass فرماندهی رمزهای عبور خود را در دست بگیرید

 

-در نهایت پس از انتخاب رمز عبور، با استفاده از سرویس هایی مانند Password Strengh Test مایکروسافت میزان امن بودن آن را آزمایش کنید.

چگونه یک رمزعبور مطمئن بسازیم و از آن نگهداری کنیم

نکته دیگری که بایستی به آن توجه داشته باشید، این است که همه اکانت های خود را در زمان انتخاب رمزعبور، مهم بدانید. برای مثال برخی از افراد با این توجیه که ایمیل حساسی دریافت نمی کنند، نسبت به امنیت اکانت ایمیل خود بی توجه هستند. غافل از اینکه هکر می تواند با در اختیار داشتن ایمیل شما، حتی با بانک شما مکاتبه کند و درخواست دریافت رمز عبور جدید بنماید. به همین سادگی آقای هکر محترم به مهمترین اطلاعات شما دسترسی پیدا می کند.

گاهی اوقات افراد اطلاعات مهم را روی کامپیوتر خانگی شان، دور از دسترس سایرین در شرایطی که با یک router و یک Firewall محافظت می شوند. نگهداری می کنند. غافل از اینکه فراموش کرده اند رمز عبور پیش فرض سخت افزار خود را تغییر دهند. بنابراین هکر به سادگی به شبکه خانگی شما متصل شده و اطلاعات را سرقت می کند.

معمولاً انسان ها تا زمانی که با نتیجه دردناک یک اشتباه روبرو نشوند، نکات لازم را رعایت نمی کنند. ولی آیا واقعاً انتخاب یک رمز عبور درست و قدرتمند برای جلوگیری از اتفاقات دردناک و حفظ حریم خصوصی کار دشواری است؟

حافظه پنهان مرورگر برای ذخیره‌سازی فایل‌های موقت از گشت‌و‌گذارهای اینترنتی شما نه تنها سرعت بارگذاری صفحات وب در بازدیدهای مکرر را افزایش می‌دهد، بلکه در اشغال و مصرف پهنای باند ارتباط اینترنتی شما نیز صرفه‌جویی می‌کند. همچنین در مراکزی همچون کافی‌نت‌ها افزایش میزان این حافظه موجب رضایت هرچه بیشتر مشتریان از نمایش سریع صفحات مختلف خواهد شد. دوست دارید میزان حافظه اختصاص یافته به این بخش را به سلیقه خودتان تغییر دهید؟

اعمال تغییر در میزان حافظه اختصاص یافتــــه بــــه فایل‌هــای موقت اینترنتــی (temporary internet file cache size) در مرورگر اینترنت‌اکسپلورر نسخه 8 و 9 به 2 روش امکان‌پذیر است.

 

روش اول با استفاده از گزینه‌های موجود در بخش تنظیمات مرورگر است که هر کاربری قادر به انجام آن است و روش دوم نیز با استفاده از رجیستری امکان‌پذیر است که به مدیران فناوری در شرکت‌ها و سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا با ایجاد یک فایل رجیستری، بدون صرف زمان برای انجام این کار، روی یک یا چند رایانه تغییرات موردنظرشان را براحتی اعمال کنند.

 

روش اول (استفاده از بخش تنظیمات مرورگر)

1ـ مرورگر اینترنت‌اکسپلورر را اجرا کنید.

 

2ـ از بخش بالا ـ سمت راست مرورگر، روی آیکون تنظیمات مرورگر که به شکل یک چرخ‌دنده کوچک است کلیک کنید.

 

3ـ از منوی به‌نمایش درآمده روی Internet Options کلیک کنید.

 

4ـ در تب General از میان گزینه‌های موجود در بخش Browsing History، روی گزینه Settings کلیک کرده و در کادر مقابل عبارت Disk space to use میزان حافظه دلخواه خود را از 8 تا 1024 مگابایت وارد کنید.

 

روش دوم (استفاده از ویرایشگر رجیستری)

1ـ روی گوی ویندوز کلیک کرده و در بخش جستجو عبارت regedit را وارد کنید. (همچنین می‌توانید کلیدهای Windows + R را همزمان فشار داده و در پنجره Run این عبارت را وارد کنید)

 

2ـ پس از اجرای ویرایشگر رجیستری به مسیر زیر مراجعه کنید:

 

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion \Internet Settings \5.0\Cache\Content\

 

3ـ از بخش سمت راست روی CacheLimit دو بار کلیک کرده و نوع مقداردهی را به حالت Decimal تغییر دهید.

 

4ـ در نهایت در بخش Value Data، مقدار حافظه موردنظر را برحسب کیلوبایت (هر مگابایت برابر با 1024 کیلوبایت است) وارد کرده و با کلیک روی گزینه ok تغییرات را تایید کنید.

نرم‌افزار اسکایپ- Skypeیکی از معروف‌ترین نرم‌افزارها برای برقراری ارتباط صوتی و تصویری با استفاده از شبکه اینترنت است. این نرم‌افزار به‌طور پیشفرض امکان برقراری تماس هریک از کاربران اسکایپ با شما را در آن فراهم می‌کند و به‌تمامی آنها این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن نام کاربری‌تان در اسکایپ، درخواست مکالمه با شما را ارسال کنند.

این درخواست‌ها برای بسیاری از کاربران خوشایند نیست و با افزایش آنها نیز آنلاین بودن در اسکایپ جز دردسر چیز دیگری ‌به همراه نخواهد داشت. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و از این مزاحمت‌ها و درخواست‌های ارسالی از طرف افرادناشناس خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از روش زیر، دریافت درخواست برقراری تماس‌های صوتی به فهرست دوستانتان را محدود کنید تا از این مزاحمت‌ها نیز رهایی یابید.

1ـ نرم‌افزار اسکایپ را اجرا کنید.

 سئو وردپرس چیست ؟

تمام کارهایی که برای افزایش ورودی گوگل و موتورهای جستجو چهره میگیرد سئو یا بهینه سازی وردپرس میگویند.
در این وسط شیوه هایی موسوم به سئو کلاه سفید و کلاه سیاه مطرح میشوند که به طور خلاصه به توضیح هر کدام از آنها میپردازیم. به تمام روش های بنیادین که بدون فریب گوگل و موتورهای جستجو باعث افزایش ورودی از آنها میشود، سئو کلاه سفید میگویند. در روبرو آن به تمام روشهایی که با فریب گوگل و موتورهای جستجو مایه افزایش ورودی از آنها میشود سئو کلاه سیاه میگویند. در این نوشتار شیوه های سئو کلاه سفید در وردپرس را آموزش میدهیم تا بتوان بهترین نتیجه را از بهینه سازی سایت گرفت.
مراحل بهینه سازی و سئو وردپرس

مراحل بهینه سازی سایت وردپرسی که در این تعلیم آنها را شناسایی میکنیم، عبارتند از:

    رسیدگی چگونگی نمایه شدن سایت در گوگل
    انتخاب بهترین پیوند گرد وردپرس برای داشتن آدرس های سئو فرندلی
    انتخاب نمایش سایت با www یا بدون www
    برگزیدن افزونه سئو وردپرس برای بهینه سازی مطالب
    افزودن نقشه گوگل برای مطالب XML sitemap
    ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل Google Search Console
    بهینه سازی مطالب وردپرس با نگارش پست های سئو شده
    بهینه سازی نظرات یا نقطه نظر های مطالب
    افزودن نوفالو NoFollow به لینکهای خارجی
    نمایش چکیده نوشته یا متن کامل در قالب وردپرس
    بهینه سازی سرعت بارگذاری وردپرس
    سئو و بهینه سازی عکس ها وردپرس
    افزایش امنیت وردپرس
    فعال کردن SSL و HTTPS در وردپرس
    و …

اکنون به تعلیم هر کدام از موارد بیان شده میپردازیم لغایت بهترین نتیجه را از سئو وردپرس بگیریم.
۱- بررسی وضعیت نمایه شدن سایت در گوگل

وردپرس امکان بازداری از نمایه شدن مطالب بدست متورهای جستجو را دارا میباشد.
در اثناء نصب وردپرس بر روی هاست گزینه ای با اسم نمایش به موتورهای جستجو هستی دارد که با فعال کردن از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند، امکان نمایه شدن مطالب را مسدود میکنیم. این گزینه از منو تنظیمات وردپرس دسته احضار نیز در دسترس است. بعد از غیرفعال بودن آن اطمینان حاصل کنید.

بررسی وضعیت ایندکس شدن سایت در گوگل
۲- گزینش بهترین پیوند احد وردپرس برای داشتن آدرس های سئو فرندلی

پیوند یکی وردپرس نحوه ایجاد لینکهای سایت را مشخص میکند.
از تقسیم تنظیمات با برگزیدن گزینه پیوندهای احد به تنظیمات لینکهای سایت دسترسی پیدا میکنیم. سئو فروشگاه اینترنتی میموس به طور پیشفرض پیوند احد بر روی ساده قرار دارد که این ساختار بدترین ساختار پیوند یکی است. در ساختار ساده از id یا ویژگی هر تقسیم برای برپایی لینک بهره‌گیری میشود. بهترین پیوند احد وردپرس پیوندی است که امکان نمایش عنوان و کلیدواژه اصلی هر نوشته یا بخش را داشته باشد.

انتخاب بهترین پیوند یکتا وردپرس برای داشتن آدرس های سئو فرندلی

پیشنهاد ما استفاده از پیوند یکتای اسم نوشته است.
اگر در ماضی از پیوند یکتای ساده کاربرد کرده اید و الان هدف تعویض آنرا دارید باید از ریدایرکت ۳۰۱ کاربرد کنید الی مطالبی که قبلا نمایه شده اند با خطای ۴۰۴ روبرو نشوند. توضیحات کاملتر را در سایت اصلی وردپرس و دسته Codex Using Permalinks مطالعه کنید.
۳- انتخاب نمایش سایت با www یا بدون www

تمام وب سایتها هم با www و هم بدون www در دسترس هستند.
اما بهترین کار برای افزایش رتبه و سئو سایت به کارگیری یک نوع آدرس دهی است یعنی یا باید با www سایت را نمایش دهید و یا بدون www زیرا موتورهای جستجو و گوگل برای نمایه شدن بهتر نوشتجات باید یکتا از آنها را برگزیدن کنند. برای تنظیم آدرس اصلی سایت از تقسیم تنظیمات وردپرس گزینه همگانی را انتخاب کنید.

انتخاب نمایش سایت با www یا بدون www

اکون پهنه سایت را در بخشهای آیت وردپرس و نشانی سایت با یا بدون www وارد کنید و تنظیمات را ذخیره کنید سپس با مراجعه به مقاله ای با عنوان ریدایرکت ۳۰۱ وردپرس که پیش از این منتشر کرده ایم از دستورات htaccess برای بارگذاری سایت بدون www و یا با www بهره‌گیری کنید.
۴- برگزیدن افزونه سئو وردپرس برای بهینه سازی مطالب

پس از تنظیمات بالا الان نوبت به گزینش افزونه سئو برای بهینه سازی مطالب میرسد.
بهترین افزونه های سئو وردپرس از نظر عملکرد و محبوبیت yoast seo و all in one seo pack هستند.
استفاده از افزونه سئو مهم ترین بخش بهینه سازی سایت وردپرسی است زیرا برای نگارش مطالب بهینه و فرآوری محتوای سئو شده کاملا حیاتی هستند و وجودشان الزامی است.

2ـ به منوی Tools بروید و گزینه Options را انتخاب کنید.

 

3ـ از میان گزینه‌های موجود در سمت چپ، روی Privacy کلیک کنید تا زیرگزینه‌های آن به‌نمایش درآید.

 

4ـ گزینه Privacy settings را انتخاب کرده و از بخش سمت راست، در قسمت Allow calls from، گزینه‌ people in my Contact list only را به‌حالت انتخاب درآورید.

 

5 ـ گزینه Save را برای ذخیره تنظیمات کلیک کرده و بدون مزاحمت افراد متفرقه، از مکالمات با دوستان و آشنایان خود لذت ببرید.

اینترنت با این که می‌تواند به عنوان وسیله‌ای بسیار جذاب و سرگرم‌کننده مورد استفاده قرار گیرد، اما چنانچه در این محیط اشتباه بسیار کوچکی از شما سر بزند، می‌تواند موجب بروز صدمات جبران‌ناپذیری برای شما شود. مثلا ممکن است شما پسوردتان را در سایت‌های نامعتبر وارد کنید، یا آدرس ایمیل‌تان را برای هر سایتی که آن را از شما درخواست کند بفرستید. تمام اشتباهاتی که ممکن است از دید شما پیش پا افتاده باشد، بعدا می‌تواند به دردسرهای بسیار بزرگی برایتان تبدیل شود.

 

اشتباه اول: دست‌کم گرفتن اطلاعات شخصی

حتماً در گشت و گذار‌تان در فضای مجازی به سایت‌هایی که می‌توانید به صورت مجانی در آنها عضو شوید برخورده‌اید، برای نمونه شبکه‌های اجتماعی مانند Facebook و گوگل همین امکانات را به شما ارائه می‌کنند. اولین گام برای پیوستن به این سایت‌ها وارد‌کردن اطلاعات شخصی شماست. بسیاری از شرکت‌ها با جمع‌آوری این اطلاعات، تبلیغاتی را برایتان ارسال می‌کنند، پس هر قدر این تبلیغات به شما و علایق‌تان نزدیک‌تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که شما آن محصول را خریداری کنید. نتیجه عضوشدن در چنین سایت‌هایی حقیقتاً مجانی نیست، بلکه شما حق عضویت‌تان را با در اختیار گذاشتن اطلاعات محرمانه به آنها پرداخت می‌کنید.

البته این را هم باید اضافه کنیم که خیلی از این سایت‌ها درصددند از اطلاعات شخصی شما محافظت کنند که این کار با انجام تنظیماتی صورت می‌گیرد، ولی با تمام این احوال، این میزان محافظت صددرصد تضمین‌شده نیست، پس چنانچه در این سایت‌ها عضو هستید، عاقلانه‌ترین کار این است که مانع دسترسی سایت‌های تبلیغاتی به اطلاعات شخصی‌تان شوید. برای این منظور بهترین کار ایجاد تغییرات در قسمت Account setting این سایت‌هاست و تعریف محدودیت‌های مورد نظر‌تان برای آن شرکت‌هاست.

 

اشتباه دوم: ارسال اطلاعات بسیار حساس از راه‌های ارتباطی نامطمئن

فرستادن اطلاعات حساس مانند اطلاعات مربوط به کارت اعتباری‌تان از طریق اینترنت کار زیاد مطمئنی نیست، البته در این باره شما به عنوان کاربر در ارسال این قبیل اطلاعات اشتباهی مرتکب نشده‌اید، بلکه این سایت‌ها هستند که موظفند کانال‌های امن‌تری مانند HTTPS به جای HTTP استفاده کنند، هدف از این کار ایجاد فضایی امن برای جا به جایی اطلاعات از کاربر به سرورشان است و شما به عنوان کاربر تنها نیاز دارید که در قسمت آدرس سایت‌های مورد نظر به دنبال //:https به جای آدرس‌های قدیمی‌تر باشید. همین کار، تمام مشکلات‌تان را حل خواهد کرد، پس چنانچه می‌خواهید روی سایت ویدئویی را مشاهده کنید یا مطلبی را بخوانید، حتماً لازم نیست که آن سایت از این کانال امن برای ارسال اطلاعاتش استفاده کند.

 

اشتباه سوم: عدم ایجاد فایل backup از اطلاعات جابه‌جا شده به صورت آنلاین

مسلماً می‌دانید که ایجاد فایل پشتیبان که حاوی کپی تمام اطلاعات شماست، چقدر اهمیت دارد، ولی این که فایل حاوی کپی اطلاعات جا به جا شده روی اینترنت‌تان باشد، از دیدگاه خیلی از کاربران جدی گرفته نمی‌شود. برای مثال تصور کنید شما اطلاعات‌تان را روی سایتی خاص ذخیره کرده‌اید، ولی بر حسب تصادف سایت مورد نظر برای زمانی کوتاه یا همیشه غیرفعال شود! شاید برای شما که اطلاعات بسیار حساس‌تان را در آن سایت قرار داده بودید، این کار به یک فاجعه بدل شود، زیرا از دست دادن حجم زیادی از اطلاعات بدون این که کپی آنها را داشته باشید، می‌تواند ضرر‌های زیادی به شما وارد کند.

پس همیشه به خاطر داشته باشید که شما به طور حتم نمی‌دانید چه اتفاقی برای اطلاعات‌تان خواهد افتاد، مخصوصاً که این داده‌ها را در فضایی خارج از محدوده خودتان ذخیره کرده باشید. برای همین هم شرط عقل آن است که از تمام آن مطالب backup تهیه و در جای مطمئن از آن محافظت کنید.

برای این منظور نرم‌افزار‌هایی وجود دارد که این کارها را برای شما به آسانی انجام می‌دهد. یکی از آنها اپلیکیشن InSync و دیگری برنامه Backupify است. اولین نرم‌افزار برای کپی‌برداری از داده‌های موجود روی گوگل است و دومین اپلیکیشن برای ایجاد فایل پشتیبان از سایت‌های مختلف کارایی فراوان دارد.

 

اشتباه چهارم: استفاده از رمز همیشگی

امیدواریم شما از آن دسته از کاربران نباشید که در جایی که باید رمز انتخاب کنند، از رمزهایی ساده و مشابه یکدیگر استفاده می‌کنند (به بیان دیگر برای این که پسوردشان را فراموش نکنند، تمام رمز‌ها را عین هم انتخاب می‌کنند). این در حالی است که شما باید یک گذرواژه امن با تعداد کلمات زیاد و در عین حال رمز‌هایی آسان برای به حافظه‌ سپردن انتخاب کنید یا از عبارتی خاص برای رمز کمک بگیرید. با انجام این کارها امکان این که کسی رمز شما را حدس بزند و بتواند از آن سوءاستفاده کند، کمتر خواهید کرد. البته باید اضافه کنم که نرم‌افزاری مانند LastPass برای ایجاد پسورد جدید بسیار مناسب است، زیرا این اپلیکیشن علاوه بر ایجاد رمز جدید، آن را برای شما ذخیره می‌کند و در مواقع لازم آن را در دسترس‌تان قرار می‌دهد.

 

اشتباه پنجم: حدس مکان تقریبی شما

استفاده از سایت‌هایی مانند Foursquare، Gowalla و Facebook از طرفی بسیار جالب و سرگرم‌کننده است و از طرف دیگر اگر شخصی بخواهد می‌تواند از طریق این سایت‌ها جایی را که شما قرار دارید یا جاهایی را که می‌روید به آسانی تشخیص دهد. البته تمام این اطلاعات از طریق نشانی مکانی که شما از آنجا به اینترنت متصل می‌شوید، قابل دریافت است. تنها راه دفاعی که می‌توانید در برابر این خطر برای خود در نظر بگیرید، به اشتراک گذاشتن محدود اطلاعات‌تان است. برای انجام این کار شما باید در این سایت‌ها در قسمت مورد نظر گزینه اشتراک‌گذاری محدود را انتخاب کنید. در نهایت نسبت به این که چه کسی از مکانی که شما در آن قرار دارید مطلع می‌شود، باید بسیار حساس باشید، چرا که ممکن است این نشانی بدون آن که شما بدانید به دست شخصی برسد و آن شخص برای مقاصد نادرست از آن استفاده کند.

یکی از مشکلاتی که کاربران مرورگر اینترنت‌اکسپلورر 9 در شبکه‌های داخل سازمانی با آن مواجه می‌شوند، فراهم نبودن امکان دسترسی سریع به پورتال داخلی سازمان یا صفحه وب روی شبکه اینترانت آن سازمان یا شرکت است. همان‌طور که می‌دانید ساده‌ترین روش برای دسترسی به پورتال/ صفحه وب ذخیره شده روی شبکه اینترانت داخل سازمانی وارد کردن آدرس شبکه در نوار آدرس مرورگر است.

چنانچه به‌عنوان مثال این آدرس کلمه Portal باشد با نوشتن کلمه Portal در نوار آدرس و هدایت شدن مرورگر به آدرس http://portal، قادر به مشاهده سایت موردنظر خواهید بود. تا اینجای کار همه چیز درست است، اما اگر از اینترنت‌اکسپلورر9 استفاده کنید و کلمه Portal را در نوار آدرس بنویسید، مشاهده خواهید کرد که به‌جای بازشدن پورتال درخواستی، نتایج جستجوی کلمه Portal در موتور جستجوی پیشفرض مرورگر برای شما نمایش داده می‌شود و در پایین صفحه مرورگر پیغامی مبنی بر هدایت مرورگر به لینک http://portal نمایش داده می‌شود که در صورت انتخاب گزینه Yes دسترسی به پورتال داخلی مربوط برای شما امکان‌پذیر خواهد شد. کلیک مداوم روی این گزینه برای کسانی که هر روز به این پورتال دسترسی دارند و در موارد بسیار زیادی به آن مراجعه می‌کنند، کاری خسته‌کننده است.

برای رفع این مشکل و فعال‌سازی قابلیت دسترسی به پورتال‌های داخلی تک کلمه‌ای باید به روش زیر عمل کنید:

1ـ ابتدا مرورگر اینترنت‌اکسپلورر را اجرا کرده، سپس روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ‌دنده کوچک است کلیک کنید.

 

2ـ به بخش Internet Options بروید و تب Advanced را انتخاب کنید.

 

3ـ از میان گزینه‌های موجود، عبارت Go to an intranet site for a single word entry in the Address Bar را پیدا و علامت چک‌مارک کنار آن را فعال کنید.

 

4ـ با کلیک روی گزینه ok تغییرات را ذخیره کرده و نتیجه آن را با وارد کردن کلمه portal در مرورگر مشاهده کنید. از این پس چنانچه یک کلمه نیز در نوار آدرس مرورگر وارد شود، ابتدا مرورگر به‌دنبال سایت موردنظر روی شبکه اینترانت می رود و در صورت وجود، به نمایش آن می‌پردازد و در غیر این صورت نیز چنانچه سایتی با این نام روی اینترانت موجود نباشد به جستجو توسط موتور جستجوی پیشفرض مرورگر می‌پردازد.

بسیاری از کاربرانی که به‌طور مداوم با پست الکترونیک (ایمیل) سر و کار دارند، صندوق پستی شلوغی را نیز به خود اختصاص می‌دهند.

این کاربران در بسیاری از موارد فراموش می‌کنند هر ایمیل دریافت شده در پاسخ به کدام ایمیل ارسالی بوده است و گاهی اوقات نیز برای فهمیدن پاسخ این سوال، کل آرشیو ایمیل خود را زیر و رو می‌کنند.

یکی از امکاناتی که در سرویس جیمیل مشاهده شد، گروه‌بندی ایمیل‌های دارای موضوع مشابه بود که این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌داد ایمیل‌ها را به‌صورت مکاتباتی پشت سر هم مشاهده و مدیریت کنند. این قابلیت باتوجه به مزایای بسیار زیادش، مورد توجه سرویس‌دهندگان دیگر نیز قرار گرفت و هم‌اکنون کاربران هات‌میل نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. همان‌طور که گفتیم، این قابلیت برای بسیاری از کاربران سودمند بود و مشکلات آنها را رفع کرد اما کاربرانی نیز وجود دارند که از فعال بودن این قابلیت ناراضی‌اند و آن را موجب سردرگمی و مانعی بر سر راه تشخیص صحیح ایمیل‌های ارسال و دریافت شده خود می‌دانند. چنانچه بخواهید این قابلیت را در هات‌میل مدیریت کنید (آن را فعال یا غیرفعال کنید) می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

1ـ ابتدا به محیط کاربری خود در سرویس هات‌میل وارد شوید.

 

2ـ از بخش بالا ـ سمت راست روی گزینه Options کلیک کنید سپس از منوی به‌نمایش‌ درآمده More options را برگزینید.

 

3ـ در پنجره جدید به‌دنبال بخش Reading email بگردید و روی گزینه Conversations and faster reading در این بخش کلیک کنید.

 

4ـ در این مرحله می‌توانید فعال یا غیرفعال بودن این قابلیت را مدیریت کنید. چنانچه می‌خواهید این قابلیت غیرفعال شود گزینه Show messages individually  و در صورت نیاز به فعال‌سازی آن  Group messages by conversation را انتخاب کنید.

 

5ـ در نهایت با کلیک روی گزینه Save تغییرات را ذخیره کنید و به استفاده از ایمیل خود بپردازید.