حتما برای شما نیز پیش آمده است که قصد داشته باشید در زمان خاصی ، و به صورت اتوماتیک ارتباط خود را از اینترنت قطع کنید. به عنوان مثال بخواهید پس از دانلود نرم افزاری و پس از انجام عمل دریافت ویندوز به صورت اتوماتیک ارتباط شما را از اینترنت قطع کند. با استفاده از این مقاله میتوانید انجام کلیه این عمل ها را میسر سازید.
برای انجام این کار ابتدا برنامه Notepad را باز کنید.
سپس متن زیر را در آن تایپ نمایید :
rundll32 iedkcs32.dll,CloseRASConnections
در تایپ آن به فواصل میان کلمات و علائم دقت کنی و یا بهتر است که آن را مستقیما کپی نمایید.
سپس از منوی فایل گزینه Save را انتخاب کرده و در یک مسیر دلخواه ( و مشخص ) آن را با نامی دلخواه و فقط با پسوند bat. ذخیره کنید.
برای مثال autodisconnect.bat و سپس از برنامه Notepad خارج شوید.
بعد از این کار برنامه Scheduled Tasks را به یکی از طرق زیر باز کنید :
1) از منوی Start ابزار Run را اجرا کرده و در آن تایپ کنید control schedtasks و سپس Enter را بزنید.
2) مسیر زیر را برای رسیدن به برنامه و اجرای آن طی کنید :
Start/All Programs / Accessories/ System Tools / Scheduled Tasks
در پایان فایل autodisconnect.bat را در آن وارد کرده و از نظر زمانی آن را تنظیم کنید.
در صورتی که شما نیز همانند بسیاری از کاربران دیگر اینترنت برای بهره گیری از سرویس ایمیل ، Gmail را انتخاب کرده باشید ، ممکن است دوست داشته باشید تا از این پس ایمیل هایی که از جانب فرد یا سایت خاصی که معمولأ به طور روزانه برای شما ایمیل ارسال میکند را برای حفظ نظم سرویس ایمیل خود دسته بندی کنید. بدین شکل که ایمیل از جانب فرد یا سایت به طور اتوماتیک در یک دسته خاص قرار گیرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی این روش به طور ساده در Gmail بپردازیم.
برای این کار کافی است وارد محیط Gmail شوید.
حال در کنار کادر جستجو ، بر روی گزینه Create a filter کلیک کنید و یا به بخش Setting رفته و سپس بر روی زبانه Filters کلیک کرده و سپس عبارت Create a new filter را برگزینید.
حال در صفحه ای که به چشم می خورد ، می توانید عبارتی که مد نظر شماست را با توجه به ایمیلهای خود در کادر های مختلف وارد کنید.
* در کادر From می توانید مشخص کنید ایمیلهایی که از طرف شخص یا شرکت خاصی ارسال شود (مثلا info@tarfandestan.com برای ایمیل های ترفندستان).
* در کادر To ایمیلهایی که به آدرس مشخصی ارسال شده اند . مثلا فرض کنید تمامی ایمیلهای یک اکانت دیگر شما در سایتهای دیگر یا یک اکانت دیگر گوگل به اکانت فعلی Forward می شود. حال می توانید برای ایمیلهای خود دسته بندی های مختلف تعریف کنید.
* در کادر Subject هم می توانید مشخص کنید اگر کلمه خاصی در موضوع ایمیل شما قرار داشت شامل دسته بندی (Filter) شود.
* در کادر Has the words نیز می توانید جمله یا کلمه خاصی که در متن ایمیل وجود داشت را تایپ کنید
* در صورت وارد کردن کلمه ای در کادر Doesn’t have ، چنانچه در متن ایمیل شما آن کلمه وجود نداشته باشد آن ایمیل شامل دسته بندی واقع می شود.
با کلیک بر روی دکمه Test Search می توانید نتایج را بلافاصله مشاهده کنید.
شما می توانید تنها یکی از کادرهای فوق و یا چندین کادر مختلف را پر کنید.
حال با کلیک بر روی دکمه Next Steps به مرحله بعد بروید.
حال در پنجره موجود می توانید نتایج را بنا به دلخواه خود تنظیم کنید.
Skip the Inbox = ایمیلهایی که دارای خصوصیات تعریف شده باشند را درInbox ایمیل شما نمایش نخواهد داد و تنها در دسته بندی که تعیین می کنید جمع اوری خواهد شد (Labels)
Star it = ایملیهای تعریف شده را ستاره دار خواهد کرد.
Apply the label = ایملیهایی که دارای خصوصیات تعریف شده باشند را در یک Label خاص قرار خواهد داد.
Forward it to = ایمیلهای فوق را به یک آدرس ایمیل دیگر Forward می کند.
Delete it = نیز ایمیلهای ذکر شده را به صورت اتوماتیک حذف می کند.
همچنین با انتخاب گزینه Also apply filter to نیز نتایجی که در مرحله قبل یافت شده اند نیز شامل این اعمال قرار خواهند گرفت ؛ در غیر این صورت تنها ایمیلهایی که از این به بعد دارای خصوصیات فوق باشند شامل عمل Filter قرار خواهد گرفت.
از آنجایی که قصد ما تنها جمع آوری یکسری ایمیل خاص بود لذا گزینه Apply the Lable را انتخاب کرده و یک Label تعیین می کنیم.
حال در صفحه اصلی Gmail ، در کادری که در سمت چپ به چشم می خورد با کلیک بر روی Label خودتان می توانید ایمیلهای مربوطه را مشاهده کنید . همچنین در صورت وجود ایمیل خوانده نشده ای در هر Label عددی در مقابل label به چشم خواهد خوvد که نشان دهنده تعداد ایمیلهای خوانده نشده است.
در اینترنت وب سایت های متنوعی برای آپلود فایل های حجیم و به اشتراگ گذاری آنها وجود دارد. در مقابل وب سایت هایی وجود دارند که برای آپلود کردن فایل ها محدودیت قائل شده و یا برای به اشتراک گذاری نیاز به ثبت نام دارند. در ادامه قصد داریم سه نمونه از بهترین سایت های اشتراک گذاری فایل های بزرگ تا حجم 9 گیگابایت و بدون نیاز به ثبت نام و شمارنده را معرفی کنیم.
filedropper
FileDropper یک سرویس اشتراک گذاری آنلاین است که به کاربران اجازه می دهد فایل هایی با ماکسیمم حجم 5 گیگابایت را به اشتراک گذارند. افرادی که شما لینک را با آنان به اشتراک می گذارید، مجبور نیستند برای دانلود کردن فایل ها منتظر بمانند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل هایتان را آپلود کنید تا لینک شخصی برای آنچه به اشتراک گذاشته اید را دریافت کنید. فایل های آپلود شده تا ابد در این وب سایت باقی خواهند ماند به شرطی که هر 30 روز یکبار دانلود شوند.
Fyels
کار کردن با Fyels ساده و راحت است و به کاربران اجازه می دهد فایل های بزرگ را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. برای استفاده ازاین سرویس، تنها کافی است فایل انتخابی را بکشید و آن را در Fyels رها کنید. زمانی که آپلود کامل شود، Fyels لینکی به شما می دهد که می توانید آن را با دوستان خود به اشتراک گذارید. شما با این سرویس می توانید فایل هایی تا حجم 9 گیگابایت را به اشتراک گذارید.
dropsend
با DropSend می توانید فایل های خود را تا حجم 2 گیگابایت به راحتی و با سرعت خوب، به اشتراک گذارید. برای به اشتراک گذاری تنها کافی است فایل خود را آپلود کنید و آدرس ایمیل شخصی که قرار است فایل را با او به اشتراک گذارید درج کنید. شما می توانید برای بهره مندی از مزایای بیشتر در سایت ثبت نام کنید ولی بدون ثبت نام هم می توانید فایل های خود را به اشتراک گذارید.
یکی از توانمندی هایی که نرم افزار Microsoft Outlook برخوردار است و اکثر کاربران از آن بی خبرند ، قابلیت یا Voice Mail است. با استفاده از این روش شما میتوانید یک پیغام صوتی را ضبط کرده و برای فرد مقابل ارسال کنید. سپس او میتواند پیغام شما را به شکل صوتی دریافت کند.
سئو چیست؟
بطور میانگین در هر ثاینه 40 هزار جستجو در گوگل اتمام می شود و این یعنی 3.5 میلیارد جستجو در روز فقط توسط کاربران گوگل صورت میگیرد (این آمارگرفتن بصورت لایو در سایت www.internetlivestats.com قابل نگریستن است). ولی آیا تا به حال فکر کرده اید از این شمردن سهم شما چه میزان است؟
آموزش صفر لغایت صد سئو
طبیعی است هر چه بهره بیشتری داشته باشید در بازرگانی الکترونیک موفقتر خواهید بود. سئو دقیقا همینجا به کارتان می آید تا به کمک آن بتوانید بازدیدکنندگان سایتتان را از موتورهای جستجو افزایش دهید. اما این افزایش بازدید نسبت به دیگر روشهای افزایش بازدید سایت مزیت هایی دارد.
اول اینکه کاملا رایگان است و بابت آن پولی پرداخت نمی کنید.
دوما جذب بازدید از طریق سئو همیشگی است، چراکه هر تبلیغاتی برای سایت خویش درج کنید، دیر یا زود برای تمدید نمایش آن باید مبلغی بپردازید.
سوما بازدیدکنندگانی که از راه موتورهای جستجو به سایتتان وارد می شوند، اعتماد بسیار اکثریت به سایت شما خواهند داشت نسبت به افرادی که از راه بنر های تبلیغاتی به سایت شما وارد می شوند، دلیل آن نیز این است که کل ما به نتایج گوگل اعتماد داریم و می دانیم سایت هایی که در صفحه نخست گوگل و به ویژه در چند لینک نخست وجود دارند، معتبرترین نتایجی هستند که در گویه جستجو به ما نمایش داده می شوند.
و چهارم اینکه سئو دقیقا جامعه هدف را در سایتتان شکل میدهد. جامعه منظور یعنی دقیقا همان افرادی که بعنوان مشتری مد نظر ما هستند وارد سایتمان می شوند. برای اینکه بهتر این باره را فهم کنید مثالی میزنیم. فرض کنید سایت شما پیوسته با کامپیوتر است، اما در سایتی غیر پیوسته مثل سایت فروش ماشین تبلیغ می کنند. طبیعی است که مخاطبان یک سایت خرید ماشین، به دنبال تعلیم رایانه نیستند و شاید از هر هزار نمایش بنر، فقط ده تن وارد سایتتان شود. این یعنی غیرهدفمندی که هیچ وقت سودی برای سایتتان برپایی نخواهد کرد. اما در سئو شما می خواهید وقتی کسی تعلیم رایانه را جستجو کرد سایت شما نمایش داده شود و مخاطب نیست دقیقا پیگیری سایتی برای آموزش رایانه است، در نتیجه اینجا کاملا بازدیدکننده هدفمند است و می طاقت نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را به سرعت افزایش داد.
وقتی که روی عبارات کلیدی هدفمند زیادی سایتتان را در گوگل و سایر موتورهای جستجو سئو کنید، این مایه می شود تا بازدیدکنندگان زیاد زیادی جذب کنید و مشتریان زیادی به سمت سایتتان روانه خواهد شد، بدون اینکه هزینهای به قصد جذب آنها بپردازید و در نتیجه درآمد سایتتان خالص و پر فایده می شود.
با سئو بازدید و فروش سایت خود را چند مساوی افزایش دهید.
محتوای دوره آموزشی «دکترای سئو» چیست؟
به نکویی برای طراحی ساختار و فهرست آموزشی وقت صرف شده است و بطور کلی گردآور آموزشی به دو بخش مبانی سئو و اصول مترقی سئو دسته می شود، به شکلی که صفر لغایت صد سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بدون هیچ وجه ناچیز و معضل پوشش داده شود. وانگهی سعی شده لغایت درونمایه بگونه ای آماده شود که مایه ایجاد درکِ عمیق بیننده از سئو گردد، به شکلی که در هر برهه از زمان یک سئو کارِ بروز باشید و این پکیج تاریخ انقضایی نداشته باشد.
پکیج آموزش سئو
اما بصورت کلی لیست مطالب به شکل پایین است:
بازاریابی درونمایه چیست؟
فرآوری محتوا چیست؟
سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟
مروری بر تاریخچه سئو
شناسایی انواع شیوه های سئو
شناسایی تکنیک های سئو کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید
تفاوت های SEM و SEO چیست
موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
شناسایی فاکتور های سئوی داخلی (On-page SEO) بصورت کامل
معرفی فاکتور های سئوی بیگانه (Off-site SEO) بصورت کامل
آموزش سئوی تصاویر سایت
آموزش لینکسازی پیشرفته
شیوه گزینش واژه ها کلیدی مناسب
تعیین بهترین ساختار برای لینکها
شناسایی 5 نکته کلیدی و اعجاب انگیز برای موفقیت در سئو
جریمه گوگل چیست؟ چرا جریمه می شویم؟
انکر تکست چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟
معرفی کلیه الگوریتم های گوگل (الگوریتم های پاندا، پنگوئن، کبوتر، مرغ مگس خوار، رنک برین، گوگل دنس و..)
معرفی گراف ادب گوگل
تعلیم سئوی محلی (Local SEO)
فریم ورک AMP چیست و چرا در بهینه سازی رتبه سایت اهمیت دارد؟
چگونه سرعت نمایه مطالب سایت را افزایش دهیم؟
آیا هاست و سرور بر سئوی سایت کارایی دارد؟
راز های پنهان گوگل در سئو
رپورتاژ آگهی چیست و در چه مواقعی برای سئوی سایت خوب است؟
چگونه یک رپورتاژ اعلان خوب و بهینه بنویسیم؟
معرفی افزونه های بایسته برای سئوی وردپرس
چک لیست سئو برای تاسیس سایت
چرا فعالیت در شبکههای اجتماعی اهمیت دارد؟
کارایی شبکههای اجتماعی بر سئو سایت چیست؟
اشتباهات رایج در بازاریابی شبکههای اجتماعی
چرا ویدیو مارکتینگ مهم است و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟
نکات طلایی در استفاده از ویدیو مارکتینگ و تاثیر آن در سئو
دامین اتوروتی چیست؟
شناسایی و تعلیم ابزار های کاربردی برای سئو (مانند Moz و الکسا)
معرفی و آموزش آلت گوگل برای سئو (Google Search Console یا همان گوگل وبمستر تولز)
معرفی و تعلیم گوگل آنالیتیکس و تحلیل آمارگرفتن سایت
شناسایی و آموزش سایت GTMetrix و نحوه استفاده از آن برای بهینه سازی سئو سایت
شناسایی منابع آموزشی معتبر و بروز در مقوله سئو
آشنایی با اصطلاحات تخصصی سئو
محتوای بسته آموزشی چیست؟
بیست و یک سرنوشت فیلم آموزشی با کیفیت عالی
کارت های آموزشی برای گوشزد نکات مهم
هستی PDF خلاصه برای بازبینی کلی مطالب
آیا قیمت دوره آموزشی اقتصادی است؟
با جرات تمام می توانیم بگوییم این پکیج، جامعترین دوره آموزشی در زمینه سئو می باشد که تا به حال منتشر شده است و خرج آن نسبت به دیگر دوره های آموزشی موجود زیاد ارزانتر می باشد. تنها بس است جستجویی ساده در این گویه داشته باشید.
در حقیقت خروجی این پکیج یک استاد سئو از شما می سازد. تسلط بر دانش سئو در عصر آماده بسیار بایسته و البته درآمد زا می باشد. می توانید با سئوی سایت خود به درآمد بالایی برسید و یا با قبول پروژه های سئو درآمد ماهیانه قابل توجهی داشته باشید و با هزینه این پکیج چه بسا یک دهم پول اولین پروژه سئویی که سپریدن می دهید هم نباشد.
چگونه می توانیم به کمک سئو کسب درآمد کنیم؟
سئو قدرتی است که با یادگیری آن می توانید به سه طریق ذیل کسب درآمد کنید:
سئوی سایت خودتان را انجام دهید:
با سئوی سایت خودتان و فروش محصولات و خدمات، می توانید درآمد میلیونی بصورت ماهانه داشته باشید. در پولساز بودن کسب و کارهای اینترنتی جای هیچ تردیدی نیست. تنها کاری که باید اتمام دهید این است که بدانید چگونه بیننده را به سایت خود جذب کنید و سپس محصولات خویش را بفروشید.
قبول پروژه و سئوی سایت دیگران:
قیمت انجام پروژههای سئو میلیونی است، کافی است جستجوی سادهای در اینترنت داشته باشید تا متوجه شوید سئو به چه میزان پرطرفدار است. قیمت خدمات سئو میموس پروژهای زیادی را بصورت ماهانه میتوانید قبول کنید، اما حتی در حداقلترین حالت شدنی کافی است یک یا دو پروژه سئو در ماه بگیرید، اندازه یک کارمند و حتی اغلب از آن درآمد خواهید داشت!
مشاوره و راهنمایی کسب و کارهای اینترنتی:
فردی که بر دانش سئو مسلط شد، به سرعت در پیوستگی آن می تواند تکنیک های دیجیتال مارکتینگ را بیاموزید. بعد متعلق به توانا خواهید بود با مشاوره کسب و کارهای اینترنتی سایر را نیز پولساز کنید و از طریق مشاوره به این کسب و کارها درآمد زیاد عالی را داشته باشید.
برای این کار:
ابتدا
نیاز است تا پیغام صوتی خود را ضبط کنید. بدین منظور میتوانید از Recorder
خود ویندوز استفاده کنید. از منوی Start وارد All Programs شده ، سپس از
شاخه Accessories و سپس Entertainment بر روی Sound Recorder کلیک کنید.
اکنون از طریق میکروفون پیام خود را بخوانید و توسط برنامه ضبط و ذخیره
سازی کنید. حجم فایل صوتی کم خواهد بود.
اکنون نرم افزار Outlook را اجرا کنید.
وارد
صفحه مربوط به ارسال ایمیل شوید. اکنون از نوار بالا و منوی Insert روی
قسمت File کلیک کنید. حالا فایل صوتی خود را انتخاب کنید و روی دکمه Insert
کلیک کنید.
حال میتوانید متن نامه را نیز وارد کرده و ایمیل را ارسال کنید.
اکنون پیام شما همراه فایل صوتی به شکل Voice Mail برای فرد مورد نظر ارسال میشود. در صورتی که خود فرد دریافت کننده نیز از برنامه Outlook و امثالهم استفاده کند به محض مشاهده ایمیل میتواند پیغام صوتی را بشوند. در غیر این صورت پیغام صوتی به شکل یک فایل پیوست برای فرد مورد نظر قابل دریافت است.
در مرورگر پیش فرض ویندوز ، اینترنت اکسپلورر یا IE ، یکی از مشکلاتی که باعث آزار کاربران میشود نمایش پیغام های خطای گاه و بیگاه به دلایل مختلف به ویوه وجود نقص اسکریپت در محتویات سایت هاست. شما با استفاده از این ترفند به سادگی میتوانید نمایش پیغام خطا را در IE غیرفعال کنید.
برای اینکار:
Internet Explorer خود را اجرا کنید.
از منوی Tools وارد Internet Options شوید.
به آخرین تب یعنی تب Advanced بروید.
در قسمت Browsing تیک گزینه Disable
script debugging را فعال کرده و تیک Display a notification about every
script error را بردارید.
پنجره را OK کرده و خارج شوید.
به این ترتیب یک سایت حتی اگر مشکلی
هم داشته باشد، به شما پیغام خطا نمی دهد و فقط در گوشه پایین سمت چپ یک
علامت اخطار زرد رنگ کوچک نمایان می شود که با دوبار کلیک کردن روی آن می
توانید خطا را مشاهده کنید.
حضور در اتاق چت صوتی بدون وجود اسم IDی شما در لیست
ممکن است شما در اتاق chat باشید و با voice حرفی میزنید که بقیه را عصبانی میکند و آنها شما را Ignore یا boot میکنند ویا اینکه از Room بیرون میشوید
شما میتوانید با این ترفند کاری کنید که اسمتان در گوشه سمت چپ صفحه نباشد ولی صدایتان در اتاق باشد
وقتی یاهو مسنجر بالا آمد IDتان را بنویسد و بعد در قسمت login نام room مورد نظر را بدهید. وقتی وارد اتاق شدید talk خودتان را به کار بیاندازید و بعد logout را بزنید و سریع چند بار بر روی talkتان کلیک کنید تا فعال شود. اگر نتوانستید خلاص شوید در قسمت server آخرین IP را بردارید.
فایرفاکس 9 که بتازگی منتشر شده است، میتواند بخوبی با کروم در سرعت جاوااسکریپت رقابت و از HTML5 پشتیبانی کند. این مرورگر یک واسط سبک و کوچک دارد که به مرکز صفحه وب فضای بیشتری میدهد؛ ولی زمانی که برای مقایسه درکنار کروم قرار میگیرد، فایرفاکس کمی در پشتیبانی از HTML5 و قابلیتهای whiz-bang مانند قابلیت Instant کروم (که صفحهها را از تاریخچه شما بارگذاری میکند حتی قبل از این که تایپ نشانی آن یا عبارت جستجو شونده در نوار آدرس را تمام کرده باشید) کمی عقب میماند.
با اینحال این مرورگر برای دوستداران فایرفاکس مناسب بهنظر میآید.
واسط
آخرین واسط فایرفاکس، با رویکرد «کمتر، بهتر است» این مرورگر را به رقابت بازگرداند (کمترین فضا توسط قالب مرورگر گرفته شود تا فضای بیشتری به صفحه وب اختصاص پیدا کند). تبهای صفحه به بالای نوار آدرس نقل مکان کردند و مانند اوپرا 60/11، تنها یک گزینه منو در دکمه نارنجی فایرفاکس و در گوشه بالا سمت چپ قرار داده شد. البته شما میتوانید منوهای استاندارد را با فشردن دکمه Alt دوباره فعال کنید.
دکمه خانه به سمت راست نوار جستجو انتقال داده شد که یک دکمه بوکمارک در راست آن قرار دارد. این دکمه بوکمارک تنها زمانی نشان داده میشود که شما نخواهید نوار ابزار بوکمارک، فضای پنجره مرورگر را اشغال کند.
فایرفاکس یکی از آخرین مرورگرهایی است که هنوز از 2 نوار جداگانه برای جستجو و آدرس استفاده میکند و برای افرادی خوب است که میخواهند این دو فعالیت را جدا از هم انجام دهند. البته این به معنای آن نیست که یک جستجو در نوار آدرس کار نمیکند. نام دیگر این نوار، «نوار فوقالعاده» است. این ابزار که تاریخچه و سایتهای مورد علاقه شما را هنگامی که شروع به تایپ میکنید، ارائه میدهد توسط فایرفاکس معرفی و بهوسیله مرورگرهای دیگر استفاده شد. یک قابلیت دیگر این است هنگامی که یکی از سایتهای پیشنهاد شده در یک تب باز است، شما میتوانید روی لینک « برو به تب » کلیک کنید که این کار شما را از بازکردن تبهای غیرضروری بازمیدارد.
فایرفاکس همواره مرورگری بوده است که بیشترین تعداد ارائه کنندگان جستجو شامل جستجوهای خاص مانند خرید، منبع یا اجتماعی را در خود دارد. مرورگرهای محبوب دیگر نیز امروزه این کار را انجام میدهند؛ ولی فایرفاکس میتواند بهطور خودکار سرویسهای جستجو را در یک صفحه شناسایی کند و بهشما اجازه میدهد آنها را از نوار جستجو اضافه کنید. با نسخه 8 فایرفاکس، دسته جستجوی اجتماعی توسط توییتر تقویت شد که دنبال کردن موضوعهای مورد علاقه یا یافتن شخصیتهای توییتر را آسانتر کرد.
چشمانداز و تبهای پین شده
در نسخه 4، فایرفاکس یک راه جدید برای سازماندهی تبها ارائه کرد. این روش که «چشمانداز» نامیده میشود به افرادی که میخواهند تعداد زیادی تب باز داشته باشند کمک میکند. تنها کافی است روی آیکون Mondrian کلیک کنید تا مربعهایی را ببینید که حاوی تصاویر کوچکشده صفحه هستند. میتوانید تبها را بین گروهها جابهجا کنید. همچنین میتوانید باکس گروهها را تغییر اندازه یا تغییر مکان دهید. حتی میتوانید یک اسم به یک گروه تب بدهید تا شناسایی شوند. زمانی که روی یکی از این صفحات کوچکشده کلیک کنید، آن صفحه در پنجره مرورگر بزرگ میشود و تنها میتوانید تبهای دیگر آن گروه را ببینید.
یکی دیگر از قابلیتهایی که به تبها مربوط است، بوضوح از کروم الهام گرفته شده که تبهای پین شده است. اگر سایتهایی وجود دارد که همواره میخواهید به آنها دسترسی داشته باشید، درست مانند کروم، میتوانید تب آنها را در سمت چپ نوار تبها پین کنید. این تبهای پین شده باریکتر بهنظر میرسند و تنها آیکون سایت را نمایش میدهند. سایتهای پین شده همچنین بهطور خودکار زمانی که فایرفاکس را باز میکنید بارگذاری میشوند؛ ولی نمیتوانید یک آیکون میانبر برای برنامههای کاربردی برای استفاده در رایانه رومیزی یا نوار دستور ویندوز 7 ایجاد کنید؛ قابلیتی که در اکسپلورر 9 و کروم وجود دارد.
افزونهها
فایرفاکس همواره به دلیل بسیاری از شخصیسازیهایی که بهوسیله افزونههای خارجی ارائه میکند، مورد ستایش بوده است. اگرچه کروم و دیگر مرورگرها نیز امروزه ارائه گر این افزونهها هستند، ولی فایرفاکس بیشترین اصلاحات و تغییرات در عمق را به کاربر میدهد. از نسخه 4 فایرفاکس، افزونهها (که شامل نرمافزارهای خارجی میشوند) در درون و خارج از فایرفاکس اصلاح شدند. سیستم افزونه جتپک، هم برای توسعهدهندگان در ساخت افزونهها و هم برای مشتریان در استفاده از آنها محیطی سادهتر فراهم آورده است.
جتپک به توسعهدهنده افزونه این امکان را میدهد که بدون نیاز به بستن و دوباره بازکردن مرورگر، افزونه را نصب کند و همچنین بهروزرسانی را با اطلاع بیشتری انجام میدهد. ولی هدف «بدون راهاندازی مجدد» هنوز بهوسیله تیم جتپک کامل انجام نشده است و به روزرسانیهای مکرر مرورگر، شانس را برای افزونههای ناسازگار ـ که سازندگان هنوز نتوانستهاند آنها را با بهروزرسانی فایرفاکس یکسان کنند ـ افزایش میدهد.
کارایی
ابتدا با سخنی کوتاه درباره زمان شروع مرورگر آغاز میکنیم. طی چند سال گذشته، فایرفاکس بهخاطر بیشترین زمان صرفشده در آغاز بهکار، بویژه بعد از یک راهاندازی مجدد، از رقابت عقب مانده بود. فایرفاکس 7 توانست بهوسیله جبران این نقیصه جهش خوبی بهسمت جلو داشته باشد. روی یک سیستم مشابه، زمان شروع فایرفاکس 9 و فایرفاکس 7 تفاوتی ندارند و هر دو 5/1 ثانیه طول میکشند تا شروع بهکار کنند. هنوز فایرفاکس بهدنبال رسیدن به زمان شروع کروم (4/2 ثانیه) و اکسپلورر (2/4 ثانیه) است ولی در هر صورت بهتر از نسخههای قبلی است که بیش از 10 ثانیه برای شروع فایرفاکس زمان نیاز بود.
اگرچه فایرفاکس در اجرای جاوااسکریپت بسیار سریعتر از اکسپلورر 8 است، ولی اکسپلورر 9 توانست این تصویر را تغییر دهد. با فایرفاکس 9 و بهوسیله روش استنتاج جدید فایرفاکس در بهبود کارایی جاوااسکریپت توسط تحلیل کد جاوااسکریپت و استفاده از اطلاعات آن برای تولید کد بهینه و موثرتر با کامپایلر JIT (درست در لحظه)، جداول رتبهبندی مرورگرها کمی تغییر میکنند.
نتایج این بهینهسازی کاملا در معیارهای جاوااسکریپت مشاهده میشود. در معیار جاوااسکریپت SunSpider (که بسیار محبوب است)، فایرفاکس 9 توانست پس از اکسپلورر 9 در جایگاه دوم قرار بگیرد. بیشتر مرورگرها خود را برای این آزمایش کاملا آماده کردهاند؛ بنابراین نتایج آن کاملا معتبر است.
سازگاری
پشتیبانی از HTML5 مسالهای نیست که جواب بله یا خیر داشته باشد. باز کردن سایتهای مختلف HTML با مرورگرهای مختلف این امر را کاملا روشن میکند. اخبار تازهای نیست که فایرفاکس آزمون Acid3 از پروژه استانداردهای وب را با نمره کامل (نمره 100 از هر 100 امتیاز ممکن) گذرانده است. این یک آزمون است که نشان میدهد چه میزان از قابلیتها و عناصر 450گانه HTML5 را یک مرورگر میتواند تشخیص دهد.
فایرفاکس بهوسیله WebM، فونتهای وب، برخی قابلیتهای CSS3 مانند تبدیلات و WebGL برای گرافیکهای سهبعدی تحت وب، از ویدئو HTML5 پشتیبانی میکند. نسخه 8 فایرفاکس، پشتیبانی از WebGL را بهوسیله بهاشتراکگذاری منابع از مبدا (CORS) به این مرورگر اضافه کرد که به توسعهدهندگان اجازه میدهد بافتهای WebGL را کاملا امن از دامنههای مختلف بارگذاری کنند.