قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

ورود خودکار به فیس‌بوک

مرورگرها این امکان را به شما می‌دهد تا با ذخیره‌کردن رمزعبور موردنیاز برای ورود به یک سایت، بدون نیاز به وارد کردن رمز به سایت مورد نظر وارد شوید. اما استفاده از این قابلیت 2 اشکال اساسی دارد.

اشکال اول این‌که چنانچه رایانه شما با کاربران دیگر مشترک باشد، امنیت رمز عبور شما در خطر است. اشکال دوم این است که شما تنها در یک رایانه می‌توانید بدون نیاز به وارد‌کردن رمز عبور، عملیات ورود را انجام دهید؛ مگر این‌که رمز عبور را در تمام رایانه‌های مورد نیازتان دخیره کنید که این‌کار نیز امنیت کاربری شما را کاملا در معرض خطر قرار می‌دهد.

فیس‌بوک یکی از سایت‌هایی است که بسیاری از کاربران در آن عضو هستند. در بسیاری از موارد کاربران ترجیح می‌دهند عملیات ورود به این سایت برایشان ساده شود. از این‌رو فیس‌بوک قابلیتی را در خود گنجانده است که با استفاده از آن می‌توانید سرویس‌های خود از سایت‌های دیگر همچون یاهو، گوگل و ... را به آن معرفی و مشخص کنید تا زمانی که شما در آن سایت‌ها عملیات ورود را انجام داده‌اید، عملیات ورود به فیس‌بوک به‌طور خودکار انجام شود.

به‌این ترتیب به‌عنوان مثال چنانچه شما کاربری خود در سرویس گوگل را به کاربری فیس‌بوکتان اضافه کنید، چنانچه به محیط کاربری خود در گوگل وارد شده باشید و پس از آن قصد ورود به فیس‌بوک را داشته باشید، عملیات ورود به فیس‌بوک به‌طور خودکار انجام می‌شود. در این حالت وارد شدن شما در گوگل دارای اهمیت است و این ورود می‌تواند از هر رایانه‌ای صورت گرفته باشد.

 

برای استفاده از این قابلیت و فعال‌سازی آن ‌باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1ـ ابتدا وارد محیط کاربری خود در فیس‌بوک شوید.

 

2ـ از بخش بالاـ سمت راست روی علامت پیکانی که وجود دارد کلیک کنید تا منوی گزینه‌های بیشتر در اختیار شما قرار گیرد.

 

3ـ از منوی به‌نمایش درآمده روی Account Settings کلیک کنید.

 

4ـ در صفحه به‌نمایش درآمده روی گزینه linked Accounts کلیک کنید.

 

5ـ در این مرحله از فهرست کشویی موجود، یکی از کاربری‌های موردنظرتان را که قصد دارید با کاربری شما در فیس‌بوک مرتبط باشد، انتخاب و رمز ورود به فیس‌بوکتان را در کادر به‌نمایش درآمده وارد کنید.

 

6- در نهایت شما به صفحه کاربری خود در سرویس مورد نظر هدایت می‌شوید و با تایید دسترسی فیس‌بوک به این صفحه مشخص می‌کنید که ارتباط میان این دو سرویس مجاز و از نظر شما مورد تایید است.

 

7- از این پس چنانچه بخواهید وارد فیس‌بوک شوید و پیش از آن به سرویس مرتبط با آن وارد شده باشید، عملیات ورود به فیس‌بوک به‌طور خودکار انجام می‌شود و نیازی به وارد کردن رمزعبور نخواهید داشت.

 

توجه: با فعال بودن این قابلیت، در صورتی‌که به‌عنوان مثال کاربری خود در گوگل را به فیس‌بوک مرتبط کرده باشید، با هک شدن یا لو رفتن رمزعبورتان به گوگل، کاربری شما در فیس‌بوک نیز در معرض خطر خواهد بود، چرا که با ورود به سرویس گوگل، مجوز ورود به فیس‌بوک نیز در اختیار هکر قرار خواهد گرفت.

یکی از امکانات نرم‌افزار یاهو مسنجر، برقراری ارتباط صوتی و تصویری است. در ارتباط تصویری در این نرم‌افزار از وب‌کم استفاده می‌شود و وقتی رایانه شما مجهز به وب‌کم باشد و آن را در مسنجر فعال کنید، هریک از کاربران برای مشاهده تصاویر وب‌کم شما و شروع یک ارتباط تصویری ‌باید از شما اجازه بگیرند و در صورت موافقت شما ارتباط برقرار می‌شود.

در مواردی کاربران از وب‌کم برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده در دیگر کشورها یا دوستان و آشنایان خیلی نزدیک استفاده می‌کنند و در این شرایط تمایلی ندارند برای هربار برقراری ارتباط، به درخواست‌ها مجوز ارتباط داده و ترجیح می‌دهند درخواست‌هایی که از سوی این کاربران ارسال می‌شود، به‌طور خودکار مورد پذیرش قرار بگیرد و این کاربران براحتی تصاویر وب‌کم را مشاهده کنند.

چنانچه شما نیز قصد دارید یک فهرست سفید از کاربران مجاز به این کار را تعیین کنید تا بدون نیاز به ارسال درخواست برای شما قادر به مشاهده تصاویر وب‌کم باشند، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1ـ ابتدا نرم‌افزار یاهو مسنجر را اجرا کنید و وارد نام‌کاربری خود شوید.

 

2ـ پس از ورود به محیط کاربری خود، از منوی Messenger گزینه Preferences را انتخاب کنید. (برای دسترسی به این بخش می‌توانید کلیدهای Ctrl + Shift + P را نیز همزمان از روی صفحه‌کلید فشار دهید)

 

3ـ در پنجره باز شده از سمت چپ، گزینه Webcam Broadcast را انتخاب و در بخش سمت راست گزینه‌ Always allow the following people to view my webcam را فعال کنید.

 

4ـ‌ در نهایت با کلیک روی دکمه Edit در زیر همین گزینه آی‌دی‌های مورد نظرتان را از فهرست سمت چپ به قسمت سمت راست انتقال دهید (جهت انتقال آی‌دی‌ها می‌توانید پس از انتخاب روی آنها 2 بار کلیک کنید یا از گزینه Add استفاده کنید)

 

5ـ چنانچه بخواهید همه درخواست‌ها به‌جز درخواست‌های ارسال شده از جانب کاربران مجاز رد بشوند می‌توانید علامت چک‌مارک کنار گزینه ignore other view requests را نیز فعال کنید.

 

6‌ـ در نهایت تمام پنجره‌های فعال را بسته و نتیجه تغییرات را مشاهده کنید.

این روزها انتخاب یک سرویس‌دهنده پست الکترونیک بسیار سخت است؛ زیرا هریک از سرویس‌دهندگان قابلیت‌ها و امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که در سرویس‌های دیگر مشاهده نمی‌شود. همین قابلیت‌ها و امکانات نیز موجب می‌شود تا هریک از کاربران از چند سرویس‌دهنده پست الکترونیک استفاده کنند تا مبادا ویژگی موجود در یکی از آنها را از دست بدهند!

 

یکی از ویژگی‌های موجود در سرویس‌دهنده پست‌الکترونیک هات‌میل نیز استفاده از فرمان‌های فوری با حرکت ماوس روی پیام‌های دریافتی است. قابلیت Instant Actions در سرویس هات‌میل به شما این امکان را می‌دهد تا با حرکت ماوس روی ایمیل‌های دریافتی، عملیاتی همچون نشانه‌گذاری به‌صورت خوانده شده/ خوانده نشده، یا حذف ایمیل را بسرعت انجام دهید. اما این دو فرمان تنها فرامین پیشفرض فعال در این قابلیت است و می‌توانید فرامین دیگری را نیز به آن اضافه کنید. چنانچه از کاربران هات‌میل هستید و قصد دارید گزینه‌های بیشتری را به فهرست فرمان‌های سریع اضافه کنید، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

 

1ـ ابتدا وارد محیط کاربری خود در سرویس هات‌میل شوید.

 

2ـ به بخش Options مراجعه و گزینه More options را انتخاب کنید.

 

3ـ در پنجره Options، بخش Customizing Hotmail را انتخاب و در نهایت روی گزینه Instant actions کلیک کنید.

سئو و بهینه سازی سایت

سئو به معنای بهینه سازی وبسایت برای کسب رتبه بهتر در موتور های جستجو می باشد. خدمات سئوی سایت وطن وردپرس شامل بهینه سازی کد های قالب سایت شما برای موتور های جستجو ، بررسی واژه ها کلیدی، تولید درونمایه بر اساس کلیت سایت شما در فضای مجازی از دسته شبکه های اجتماعی و سایت های مرتبط، ساخت بک لینک ، نصب پلاگین های مورد بیچارگی برای سئوی اصولی سایت شما و ارائه مشاوره در گویه سئو و بازاریابی سایتتان می باشد.

ما به هیچ عنوان نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل را تضمین نمیکنیم! نه تنها ما ، بلکه هیچ شخص یا شرکتی نمی تواند به شما تضمین کند که در صفحه نخست گوگل باشید چون شمار رقبا در اینترنت زیاد و الگوریتم های گوگل کماکان در حال تغییر است. بعد فریب افراد سودجو را نخورید. چون حتی اگر بتوانند چند معاش شما را در صفحه نخست گوگل پیمان دهند بعد از مدتی مجددا افت خواهید کرد و خرج چند میلیونی شما از دست رفته!

هدف اصلی ما افزایش ورودی گوگل شما و وانگهی مشاوره برای افزایش فروش شماست! پس شما می توانید به جای هزینه های میلیونی فقط با پرداخت خرج ای به صرفه ، خودتان فروشتان را افزایش دهید.

سئو هر روز در حال تغییر هست و الگوریتم های گوگل آپدیت خواهند شد.خدمات آنالیز سئوی فروشگاه اینترنتی میموس پس بهینه سازی سایت شما بدست یک وبسایت ارائه خدمات سئو ، نمی تواند بصورت همیشگی و دایم تجارت شما را رشد دهد. البته ما کوشش می کنیم الی جای شدنی به شما کمک نماییم خودتان سئوی سایتتان را توسط بگیرید و خودتان سایتتان را بهینه سازی کنید. فیلم تعلیم سئوی کامل وردپرس یکتا از محصولاتی هست که به شما کمک می کند خودتان سایتتان را سئو کنید.


4ـ مشاهده می‌کنید که به‌طور پیشفرض، گزینه‌های نشانه‌گذاری و حذف ایمیل در محدوده فرمان‌های سریع وجود دارند. برای افزودن گزینه‌های جدید به این بخش ‌باید رویAdd actions کلیک و عملیات موردنظرتان را انتخاب کنید.

 

5 ـ با استفاده از گزینه‌های دیگر همچون Move up, Move down, Remove from list نیز می‌توانید ترتیب قرارگیری این فرمان‌ها را مشخص کرده یا آنهایی را که تمایل ندارید از فهرست موجود حذف کنید.

 

6 ـ در نهایت می‌توانید پیش‌نمایشی از تغییرات اعمال شده را در پایین صفحه مشاهده کرده و با کلیک روی گزینه Save این تغییرات را ذخیره کنید.



یکی از امکاناتی که در نسخه‌های جدید مرورگرها از جمله اینترنت‌اکسپلورر به چشم می‌خورد، باز کردن صفحات در تب‌های مختلف به‌جای بازکردن صفحات جدید مرورگر، هنگام مشاهده سایت‌های مختلف است. این قابلیت موجب می‌شود فضای بسیار زیادی روی نوار وظیفه ویندوز اشغال نشود و مدیریت صفحات باز شده نیز آسان ‌شود.

در کنار استفاده از این ویژگی، قابلیت دیگری نیز در مرورگر طراحی شده است که وقتی شما بخواهید صفحه مرورگر را ببندید در صورتی که بیش از یک تب باز باشد پیام هشداری به شما نمایش داده می‌شود و از شما درباره بستن تمام تب‌های باز سوال می‌کند. در چنین شرایطی اگر حواستان به تب‌های دیگر نباشد از آن اطلاع می‌یابید و مانع بسته شدن تب‌ها می‌شوید و در صورت نیاز نیز می‌توانید با موافقت خود، عملیات بسته شدن تمام تب‌ها را ادامه دهید.

در پنجره نمایش این هشدار، گزینه‌ای وجود دارد که با انتخاب آن، این پنجره دیگر نمایش داده نخواهد شد و به‌طور پیشفرض پاسخ موافق برای آن در نظر گرفته می‌شود. اگر این گزینه را انتخاب کرده باشید و حالا بخواهید باردیگر نمایش این پیام هشدار را فعال کنید، باید به روش زیر عمل کنید:

1ـ ابتدا مرورگر اینترنت‌اکسپلورر را اجرا کنید.

2ـ از بخش بالا، سمت راست مرورگر، روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ دنده کوچک است کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه Internet options را انتخاب کنید.

3ـ با انتخاب گزینه فوق، پنجره تنظیمات مرورگر با نمایش تب General فعال می‌شود. چنانچه این تب در حالت انتخاب قرار ندارد، آن را برگزینند و در بخش Tabs، روی گزینه Settings کلیک کنید.

4ـ در نهایت در پنجره Tabbed Browsing Settings، علامت چک‌مارک کنار عبارت Warn me when closing multiple tabs را فعال کرده و با تایید پنجره‌های فعال، آنها را ببندید.

5 ـ از این پس هرگاه بیش از یک تب در مرورگر شما فعال باشد هنگام بستن مرورگر، پیام هشداری درباره بسته شدن تمام تب‌ها به‌شما نمایش داده خواهد شد.

پروژه تحقیقاتی امنیت مرورگرها که بتازگی از سوی گوگل مطرح شده، گوگل را به‌عنوان برترین دارنده قابلیت‌های امنیتی انتخاب کرد و فایرفاکس را از نظر محافظت در برابر تهدیداتی که از طریق وب منتقل می‌شود، در رده‌ بعد از اینترنت اکسپلورر قرار داد. البته قابل پیش‌بینی است که مایکروسافت و موزیلا درباره این که چه‌چیزی یک مرورگر را امن می‌کند، نظرات متفاوتی دارند.

 

 

چگونگی انجام تحقیق

آکوانت در بررسی‌های خود 3 مرورگر را مورد بررسی قرار داد: موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم و مایکروسافت اینترنت اکسپلورر. تمام این مرورگرها در ویندوز 7 آزمایش شدند و در زمان انجام آزمایش، آخرین نسخه‌های آنها مورد استفاده قرار گرفت. طبق اعلام آکوانت، آنها مرورگرهای دیگر نظیر سافاری و اوپرا را به‌ دلیل صرفه‌جویی در وقت کنار گذاشتند ولی قصد دارند درباره این مساله مهم به یافته‌های بیشتری برسند.

تحقیقات آکوانت تا امروز جامع‌ترین تحقیقات انجام شده به شمار می‌رود، گرچه مرورگرها و سیستم‌های‌عامل دیگر در آن بررسی جایی نداشت. محققان می‌خواهند به کاربران بگویند فقط به‌دنبال خطا گشتن یا تهیه نقاط ضعف ‌نباشند.آنها تلاش کرده‌اند اطلاعات بیشتری درباره این که چه‌چیزی یک مرورگر را امن می‌کند یا چه میزان در مقابل تهدیدها ـ چه در زمان حال و چه در آینده ـ مقاوم هستند، ارائه کنند. بخشی از این تلاش‌ها، محققان را به این سمت راهنمایی کرد تا بررسی کنند هر مرورگر هنگامی‌که یک مزاحم وارد سیستم می‌شود، چگونه عمل می‌کند و آن بدافزار چه‌میزان اطلاعات را می‌تواند به‌دست آورد.

 

 

چیزهایی که در تحقیق به‌دست آمد

محققان آکوانت متوجه شدند گوگل کروم جدیدترین و موثرترین قابلیت‌های امنیتی را در اختیار دارد که این قابلیت‌ها سبب می‌شود کاربرها از کدها و اسکریپت‌های مخرب که در صفحه‌های وب قرار داده شده‌اند یا به‌طور خودکار دانلود و به‌عنوان بخشی از سایتی که درحال دیدن آن هستند اجرا می‌شوند، محافظت شوند.

Sandboxing یا روشی که در آن، مرورگر دسترسی به منابع و داده‌های سیستم را خارج از محدوده کاری خود مرورگر محدود می‌کند، یکی از مواردی است که تفاوت زیادی میان رقبا ایجاد می‌کند. محققان دریافتند که کروم موثرترین مرورگر در بین این سه مرورگر، در دور نگه‌داشتن بدافزارها از اطلاعاتی است که در محدوده مرورگر نیستند. اینترنت اکسپلورر هم قابلیت Sandboxing دارد؛ ولی بررسی کنندگان مدعی شده‌اند بدافزارها برخی توانایی‌هایی را در خواندن فایل به‌دست آورده‌اند؛ حتی اگر سیستم اجازه نصب نرم‌افزار را به بدافزار ندهد. این درحالی است که فایرفاکس بسادگی در رده «اجرا نشده یا بی‌اثر» قرار گرفت.

JIT Hardening که مرورگر را در اجرای جاوااسکریپت ـ که در رایانه کاربر نمی‌تواند اجرا شود محافظت می‌کند ـ یکی دیگر از مسائلی است که کروم و اینترنت اکسپلورر در آن برابر بودند، در حالی که فایرفاکس از آنها عقب ماند.

امنیت افزونه‌ها یکی دیگر از حوزه‌هایی است که کروم توانست به‌وسیله آن، برنده رقابت شود. این قابلیت، از نصب نرم‌افزارهای اضافی توسط افزونه‌های در حال اجرا و اجرای اسکریپت‌هایی که به تعامل کاربر هنگامی‌که در یک وب‌سایت است نیاز ندارند، جلوگیری می‌کند.

در تمام این سه حوزه، کروم در صدر جدول قرار داشت. محققان، کروم را با اینترنت اکسپلورر در Sandboxing و JIT Hardening در یک رده قرار دادند؛ ولی به این مساله اشاره کردند که کروم در هر دو حوزه کمی ‌بهتر عمل می‌کند. در تمام این سه مورد، فایرفاکس کمترین امتیاز را به‌دست آورد. در موارد دیگر هر سه مرورگر تقریبا در یک رده قرار داشتند. تنها در یک مورد که تشکیل فهرست سیاه URL است، همگی نمره ضعیف کسب کردند. هرچند به عقیده محققان، با توجه به این که هیچ‌یک از آنها در تشکیل فهرست سیاه خوب کار نکردند، کروم کمی ‌بهتر از دو مرورگر رقیب عمل کرد.

در نهایت، محققان آکوانت کروم را در صدر فهرست قرار دادند، درحالی که اینترنت اکسپلورر در رده بعدی است. آنها به توانایی‌های گوگل در ساخت کروم اشاره و اعلام کردند با وجود این که مایکروسافت و موزیلا در ساخت اکسپلورر و فایرفاکس می‌توانستند از کدهای نسخه‌های قدیمی ‌و قابلیت‌های آنها استفاده کنند، با این حال کروم توانست بخوبی از نقطه صفر شروع و به این قابلیت‌های نو دست پیدا کند. طبق دستاوردهای تیم تحقیق، به این علت که گوگل می‌تواند این مرورگر را با یک افق جدید و بدون نگاه به گذشته بنویسد، کروم امن‌ترین مرورگر است.

 

 

عکس‌العمل موزیلا و مایکروسافت

شرکت موزیلا در مقاله‌ای به این نتایج واکنش نشان داد: «فایرفاکس شامل فناوری‌های مختلف برای حذف یا کاهش خطرات امنیتی است؛ از قابلیت‌های سطح نرم‌افزاری مانند تصادفی‌سازی فضای آدرس گرفته تا سیستم‌های داخلی مانند سیستم تولید ریسک. موزیلا درحال بررسی روی Sandboxing است. این شرکت با بازنگری‌های داخلی و خارجی کد، آزمایش و تحلیل ثابت کدهای درحال اجرا و پاسخ سریع به مسائل امنیتی درست در زمان پیدایش، در بحث امنیت وارد شده و این مساله همچنان به‌عنوان یک اولویت ویژه برای فایرفاکس به شمار خواهد رفت.»

بر اساس استناد مایکروسافت به تحقیقی از آزمایشگاه‌های NSS، اینترنت اکسپلورر از تمام رقبای خود مانند فایرفاکس و کروم در محافظت از سیستم کاربرها در مقابل بدافزارها پیشی گرفته است.

 

 

آیا این مسائل مهم هستند؟

مساله آخر، درست است که تحقیقات مهم هستند، ولی همواره مهم‌ترین مساله در امنیت مرورگرها، کاربری است که در پشت صفحه کلید نشسته است. اگرچه کروم در صدر فهرست قرار دارد، ولی مایکروسافت و موزیلا هم برای رویارویی با مشکلات در مرورگرهای خود تغییراتی را خواهند داد. متدولوژی آکوانت بر این فرض استوار است که سیستم شما همواره در خطر است و شما هیچ وسیله حفاظتی دیگری در کنار قابلیت‌های امنیتی مرورگرتان ندارید؛ فرض‌هایی که درباره بیشتر کاربران صادق نیست.

در بیشتر قسمت‌ها، امنیت مرورگر به عهده کاربر است. اطمینان حاصل کنید هنگام جستجو در وب درصورت امکان از SSL استفاده خواهیدکرد. اگر از موردی که برای دانلود شدن به شما نشان داده می‌شود مطمئن نیستید، آن را قبول، اجرا یا حتی دانلود نکنید. تنها زمانی افزونه‌ها را نصب کنید که به آنها نیاز دارید.

کاربران فایرفاکس می‌توانند افزونه‌هایی نظیر HTTPS Everywhere را در سرویس‌هایی که اجازه می‌دهند SSL را روشن کنند، مورد استفاده قرار دهند یا از افزونه‌هایی مانند NoScript استفاده کنند تا مانع نفوذ بدافزارهای جاوااسکریپت را شوند. کاربران کروم می‌توانند کارکردی مشابه را با افزونه‌هایی نظیر NotScript یا ScriptNo داشته باشند که کاربردی کاملا شبیه به یکدیگر دارند. سخن نهایی این که قابلیت‌های امنیتی مرورگر تنها برای حفاظت از شماست و مادامی‌که شما محتاط، دیرباور و درباره امنیت‌تان اهمیت قائل باشید، هیچ اهمیتی ندارد از کدام مرورگر استفاده می‌کنید.

زمان هیچ‌گاه به عقب بازنخواهد گشت. این جمله زمانی کاملا درک می‌شود که کاری انجام شده باشد که نباید انجام می‌شد! به‌عنوان مثال فرض کنید در یک ایمیل تا توانسته‌اید پشت سر یکی از دوستانتان غیبت کرده‌اید و قصد داشتید این ایمیل را برای یکی دیگر از دوستانتان ارسال کنید، اما به اشتباه ایمیل را به همان دوستی ارسال می‌کنید که در متن ایمیل دوستی را در حقش تمام کرده‌اید!

شاید مواردی از این قبیل برای خیلی از شماها پیش آمده باشد. در چنین مواقعی هیچ راه چاره‌ای وجود ندارد جز این که خودتان را به بی‌خیالی بزنید یا با کلی شرمندگی (که مطمئنا نتیجه نخواهد داد) از طرف مقابل معذرت بخواهید! البته این مثال را فقط جهت نشان دادن حساسیت موضوع بیان کردیم، اما موارد مشابهی همچون ارسال ایمیل یک شرکت به شرکت دیگر، ارسال نامه محرمانه به مخاطبان متفرقه و... برخی دیگر از این موارد هستند. سرویس‌های ایمیل همچون یاهو، هات‌میل و... پس از ارسال ایمیل هیچ گزینه‌ای را برای جلوگیری از ارسال به‌عنوان فرصتی دوباره برای تصمیم‌گیری در اختیار شما قرار نمی‌دهند و به‌محض دریافت دستور ارسال از طرف شما، ایمیل را ارسال می‌کنند، اما کاربران جی‌میل می‌توانند با فعال‌سازی قابلیت Undo مدت زمان کوتاهی را برای تصمیم‌گیری مجدد و انصراف از ارسال ایمیل در اختیار بگیرند. چنانچه می‌خواهید این قابلیت را به جی‌میل خود اضافه کنید و این فرصت را داشته باشید تا ارسال ایمیل‌های اشتباهی را لغو کنید، ‌باید به روش زیر عمل کنید:

1- ابتدا وارد محیط کاربری خود در جی‌میل شوید. (www.gmail.com)

 

2- از بخش بالا- سمت راست روی آیکونی که به شکل چرخ‌دنده است کلیک کرده و از منوی به‌نمایش درآمده روی گزینه Mail Settings کلیک کنید.

 

3- به تب Labs مراجعه کنید.

 

4- از میان امکانات موجود، قابلیت Undo Send را پیدا کرده و روی گزینه Enable در مقابل آن کلیک کنید.

 

5- با انتخاب گزینه Save Changes تغییرات را ذخیره کنید.

 

6- اکنون قابلیت انصراف از ارسال ایمیل برای شما فعال شده است، اما برای مشخص کردن فرصت اختصاص یافته جهت انصراف باید مراحل زیر را ادامه دهید.

 

7- مجددا به بخش Mail Settings مراجعه کنید.

 

8- تب General را انتخاب کرده و در بخش Undo Send، یکی از زمان‌های 30، 20، 10، 5 ثانیه را به‌دلخواه خود انتخاب کنید.

 

9- از این پس هرگاه ایمیلی را ارسال کنید در کنار نمایش پیام ارسال موفقیت‌آمیز ایمیل یک گزینه با عنوان Undo نیز تا مدت زمان مشخص شده در مرحله 8 را مشاهده می‌کنید که با کلیک روی آن عملیات ارسال ایمیل لغو می‌شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.