قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

تعاریف اولیه سئو (SEO) به زبان ساده

اینجاست که بازیگر اصلی این میدان یعنی موتورهای جستجو (Search Engine) وارد عمل می شوند، آنها در نقش یک معدنچی چیره دست اطلاعات مدنظرمان را در کسری از ثانیه استخراج کرده و نمایش می دهند، موتورهای جستجو این کار را به کمک الگوریتم های پیچیده ای که در برگزیدن دارند سپریدن می دهند.

سئو seo چیست
چالش سایر این است که یک موتور جستجو بر چه مبنایی نتایج جستجوی را الویت بندی می کنند، با چه مکانیزمی تصمیم می گیرد که کدام وب سایت ها را در ابتدا و کدام ها را در ته نشان دهد. برای پاسخ به این پرسش موتورهای جستجو قابلیتی به نام سئو را معرفی کردند، SEO به مدیران تارنما ها این امکان را می دهد تا با اتمام یکسری کارها و تکاپو ها بتوانند در نتایج موتورهای جستجو رتبه و جایگاه مناسبی توسط آورند.

و اما …

۱- سئو چیست؟
SEO مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد، آموزش ساده سئو وردپرس گردآور ای از اصول، قوائد و استراتژی هایی است که برای افزایش شدامد و رتبه بندی بالاتر یک تارنما در موتورهای جستجو کاربرد می شود. در واقع با به کارگیری تکنیک ها و اصول سئو می توانید میزان کیفیت وب سایت تان را به موتورهای جستجو اعلام نمایید الی از این طریق شدامد اکثریت را به صورت ارگانیک(طبیعی) و بدون پرداخت خرج بدست آورید.

Google، Bing و Yahoo از آنگونه موتورهای جستجوی معروفی هستند که اکثر کاربران از آنها کاربرد می کنند.

۲- صفحه نتایج موتور جستجو(SERP)
صفحه نتایج موتور جستجو یا Search Engine Results Page در واقع صفحات وبی هستند که موتورهای جستجو در استجابت به جستجوی کاربران نمایش می دهند.

در تصویر پایین نتایج مربوط به جستجوی عبارت “برج ایفیل” را در موتور جستجوی گوگل مشاهده می کنید، هدف از اتمام و اجرای سئو رسیدن به این نقطه است که بتوانید در نتایج بالاتر موتورهای جستجو قرار بگیرید، هر اندازه سایت تان به صفحات ابتدایی نتایج تقریبا  تر باشد بخت بیشتری برای دیده شدن دارید.

صفحه نتایج جستجوی گوگل serp
۳- پیگیری کردن(Crawling)
موتورهای جستجو با استفاده از ربات(عنکبوت) های نرم افزاری که به آنها خزندگان وب یا web crawlers می گویند، اطلاعات موجود در وب سایت ها را پالایش می کنند. خزندگان وب به دنبال انواع اطلاعات از جمله عنوان صفحات، توضیحات، تصاویر، لینک ها و … هستند که به این عمل آنها پیگیری کردن یا خزیدن می گویند.

جالب است بدانید که خزندگان وب دارای اسم هستند، به عنوان مثال خزنده موتوری جستجوی گوگل با اسم Googlebot و خزنده موتور جستجوی بینگ که از آن شرکت مایکروسافت می باشد با نام BingBot شناسایی می شوند.

۴- لیست بندی(indexing)
پس از آنکه خزنده وب اطلاعات باره نیازش را از صفحات وب استخراج و جمع آوری کرد، آنها را به موتور جستجو مربوطه ارسال می کند تا در پایگاه داده(Database) اندوخته و لیست شوند. گرد از دلایلی که موتورهای جستجو صفحه نتایج (SERP) را در کسری از ثانیه به شما نمایش می دهند این است که این اطلاعات قبلا با استفاده از عملیات Crawling جمع آوری و توسط Indexing در پایگاه داده موتور جستجو ذخیره شده اند.

۵- فایل Robots.txt
خزندگان وب معمولا بدون دعوت قبلی به تمامی تقدیر های یک وب سایت سرک می کشند و محتویات آن را تصفیه می کنند، با استفاده از فایل Robots.txt می توانید برای آنها محدودیت تردد تعریف کنید، بدین ترتیب خزندگان وب دسته های را که در فایل Robots مشخص شده اند را ایندکس نخواهند کرد، به عنوان مثال موتور جستجو نباید به تقسیم ادمین یک وب سایت دسترسی پیدا کرده و صفحات آن را نمایه کنند.

فایل robot txt
اگر در این زمینه به اطلاعات اکثریت نیاز دارید مطلب آنچه باید از فایل Robots.txt بدانید! را مطالعه فرمائید.

۶- راهبرد سئو کلاه سفید(White Hat SEO)
استفاده از اصول و تکنیک های اخلاق مداری که مورد تایید موتورهای جستجو می باشد، این راهبرد نقشه عازم است که کل ما باید تابع آن باشیم، به طور کلی راهبرد کلاه سفید یعنی:

از دستورکار های تعریف شده موتورهای جستجو تبعیت کنید و به هیچ عنوان به دنبال مسیر های بعید زدن و فریب کاری نباشید.
اجازه دهید که کاربران تان دقیقا درونمایه و صفحاتی را نگریستن کنند که توسط شما به صورت درست و اصولی سئو شده اند، به عبارت سایر نما جستجوی سپریدن شده در موتورهای جستجو با باطن صفحات نگریستن شده در سایت گرد باشد.
وب سایت تان را به چهره ربات گونه و فقط برای خوشنود کردن موتورهای جستجو طراحی نکنید، بهتر است به جای این پیشه کیفیت محتوای آن را بالارفتن دهید، در استراتژی کلاه سفید الویت اول کاربر است نه ربات های موتور جستجو.
برای حضور با کیفیت در صفحات نخست نتایج موتورهای جستجو از مسیر صحیح و درست بهره‌گیری کنید.
و …
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.