امروزه هر جایی صحبت از طراحی سایت باشد، بحث سئو هم پیش میآید. حتی اگر در زمینه سایت و یا موتورهای جستجو آنقدرها هم تخصص نداشته باشید میدانید که برای بالا رفتن بازدهی یک سایت باید سئوی آن را بهینه سازی کنید. همانطور که برای طراحی سایت میتوانید از متخصصان کمک بگیرید برای بهینه سازی سئوی سایت هم میتوانید یک تیم متخصص، استخدام کنید.
برای اینکه بتوانیم در ارتباط با سئو و جزییات آن بحث را پیش ببریم لازم است کمی در ارتباط با ماهیت سئو بدانیم. به طور چکیده میتوانیم بگوییم سئو، شامل فعالیتهایی است که اتمام میدهیم تا صفحهای از تارنما ما در رتبههای بالای موتور جستجو پیمان بگیرد. این فعالیتها میتواند شامل پیدا کردن واژه ها کلیدی دوست داشتنی و فرآوری محتوایی باشد که این واژه ها کلیدی را به بهترین شکل پوشش بدهند. از طرفی سئو تنها به این فعالیتها محدود نمیشود و ابعاد تخصص تری هم میتواند داشته باشد. برای نمونه اگر در جستار تولید محتوای سودمند به فکر کاربران هستیم، باید فکری هم برای رباتهای جستجو داشته باشیم و صفحات سایت را برای آنها هم قابل فهم کنیم، بعد این هم یکی دیگر از کارهای مربوط به سئو است که تا حدی تخصصی است. از سایر موارد فنی سئو میتوانیم به بهینه سازی متا دیتاها اشاره کنیم.
خب الی به اینجای مطلب یک چشم انداز کلی و چکیده از سئو شرح دادیم که بتوانیم از زاویه دید مشترکی بحث را پیگیری کنیم. عنوان مطلب همانطور که تماشا میکنید بازار یابی سئو است. میدانیم که سئو درباره چیست حالا میخواهیم در ارتباط با بازاریابی سئو گفتگو کنیم که امروزه بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و به عنوان موضوعی تازه، جذاب و قابل بحث است. با این مطلب همراه شوید لغایت ابعاد جالبی از بازاریابی سئو بدانیم. بازاریابی سئو چیست بسیاری بر این باورند که بازاریابی سئو همان بازاریابی درونمایه است. به این چهره که برای اینکه بتوانید بستری مناسب برای بهینه سازی سئو فراهم کنید باید ابتدا، محتوایی پسندیده و نیرومند تولید کرده باشید. دستهای دیگر هم بازاریابی سئو را دقیقاً به ذات حرفه بازاریابی پیوسته میدانند. نظر شما در این باره چیست؟
آیا بازاریابی سئو همان بازاریابی درونمایه است؟
بر بنیاد همین باورداشت میتوان گفت که سئو دربرگیرنده یافتن و یا برپایی درخواست است و محتوا این درخواست را پاسخ میدهد. بنابراین بدون تولید محتوا، سئو هیچ معنایی نخواهد داشت و بدیهیست که بازدهی نداشته باشد. با استفاده از سئو است که بهترین و محبوبترین کلمات کلیدی، شناسایی شده و درونمایه این واژه ها کلیدی را به شغل میگیرد.
اگر با این نظر موافق باشیم باید رسیدگی کنیم و ببینیم که بازاریابی محتوا چگونه خواهد بود. برای اینکه بتوانیم یک محتوای خوب تولید و عرضه کنیم باید ابتدا واژه ها کلیدی مؤثر و محبوب را بازیابی کنیم پس، باز هم میبینیم که به چهره یک حلقه، فرآوری درونمایه به سئو وابسته است و هر کدام از این فعالیتها به نوعی به هم وابسته هستند یا بهتر بگوییم مکمل یکدیگر میباشند. با این حساب همپوشانی درونمایه و سئو، غیر قابل انکار است.
بازاریابی سئو
تا اینجا احد از باورهای مربوط به بازار یابی سئو را رسیدگی کردیم ، اکنون که میخواهیم عقیده دیگری که در این باره هستی دارد را بدانیم.
بازاریابی سئو با تکیه بر فن بازار یابی
گفتیم که دستهای بر این باورند که بازاریابی سئو دقیقاً مانند بازاریابی برای هر محصول دیگری است. قبل از اینکه به چهره کامل به بازاریابی سئو و عرضه آن به چهره یک محصول بپردازیم، بهتر است نکتهای را در عقیده بگیریم، اینکه متأسفانه در مملکت ما مخصوصاً در سالهای اخیر، بازاریابی به عنوان یکتا از مشاغل رده پایین بخش بندی میشود و ذهنیت بسیاری از افراد در ارتباط با آن منفی است و پیشه بازاریابی را فقط محدود به تماسهای تلفنی و ملاقاتهای کسالت بار برای فروش یک فرآورده می دانند. خب اگر کمی در این مورد فکر کنیم متوجه میشویم که یکتا از ارکان مهم در جامعه اقتصادی، همین پیشه بازاریابی است. البته مشابه هر شغل دیگری بازاریابی میتواند از نظر اهمیت، درجه های مختلفی داشته باشد. اینکه یک بازاریاب دارد برای چه محصولی بازاریابی میکند و از چه تکنیک هایی برای این کار کمک میگیرد، دقیقاً جز نکاتی است که درجه یک بازاریاب را مشخص میکند.