یکی از تقسیم های مهم سئو داخلی، داشتن محتوای سئو شده در سایت است. به طور چکیده سئو کردن درونمایه به معنی فرآوری و بهینه سازی محتواییست که پتانسیل کسب رتبه بالا در موتوهای جستجو را داشته و می تواند ترافیک زیادی از نتایج جستجو کسب کند.
در این پست می آموزید که چگونه یک محتوای سئو شده بنویسیم و با روش های نگارش محتوای مناسب برای سئو آشنا خواهید شد. وانگهی یاد می گیرید که چگونه به بهینه سازی محتوای سایت برای کاربران و موتورهای جستجو بپردازیم. محتوای سئو شده چیست؟ برای فهم هر چه بهتر معنای محتوای سئو شده، آغاز احتیاج است که ذهنیت واقعیت از اهداف سئو، گونه ها محتوا و بهینه سازی محتوا داشته باشید.
سئو چیست؟ سئو یا Search Engine Optimization به فرایند بهینه سازی تارنما گفته می شود با این هدف که وب سایت ما بیشترین حضور را در نتایج موتورهای جستجو داشته باشد. فرایند سئو دارای مراحلی است که این مراحل را در حالت کلی می نا به سه تقدیر سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی بخش بندی کرد. سئو محتوا زیر گردآور ای از سئو درونی محسوب می شود.
سئو درونی با بهینه سازی عنوان صفحه و هدینگ H1 پیش درآمد می شود و سپس لغایت انتهای محتوای صفحه به طول می انجامد. منظور ما از تولید محتوای سئو شده نگارش محتواییست که مطابق با اصول سئو بوده و بدست موتورهای جستجو به خوبی فهم می شود. در همان سان این درونمایه می تواند پاسخ راستی به پرسش کاربر داده و آنها را خوشنود نگه دارد.
انواع محتوای سئو شده کدامند؟
قبل از اینکه به چگونگی بهینه سازی محتوای سایت بپردازیم، ابتدا منظورمان از درونمایه را روشن می کنیم. محتوا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. این اشکال شامل، متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک یا ترکیبی از اینهاست.
در حالت کلی گونه ها مختلف محتوا عبارتند از:
پست های تارنگار سایت: این فرمت، رایجترین فرمت محتواست. یک پست می تواند ترکیبی از متن، عکس ها و ویدئو باشد. پست می تواند در انواع مطلب، لیست، آموزش، تازه با اطلاعات کلی نوشته شود.
صفحات ثابت: محتوایی که در صفحات تغییر ناپذیر سایت مانند صفحه در ارتباط با ما وجود دارد.
صفحات محصولات: محتوایی که شامل شناسایی محصولات یا خدمات یک سایت می گردد.
صفحات فرود: صفحاتی که به طور خاص برای بهرهگیری در کمپین های تبلیغاتی PPC طراحی شده و یا اولین صفحه ای که کاربر در ورود به سایت با آن مواجه می شود.
چگونه به نگارش محتوای مناسب برای سئو بپردازیم؟
جدا از هر فرمتی که درونمایه می تواند داشته باشد، دستورالعمل هایی هستی دارد که برای فرآوری محتوای سئو شده در تارنما می بایست از آنها اطاعت کرده تا از بهینه بودن آن اطمینان حاصل کنیم. در پیوستگی به شناسایی و روشنگری این دستورالعمل ها می پردازیم:
1. بهینه سازی درونمایه با جستجوی واژه ها کلیدی آغاز می شود
قبل ار اینکه شروع به اندیشه کردن در ارتباط با پیشگفتار محتوا کنید، می بایست پیش درآمد دست به جستجوی واژه ها کلیدی برای سایت بزنید. هشدار از کلمات کلیدی که کاربران در هنگام استفاده از موتورهای جستجو به تایپ آنها می پردازند، با دو قصد انجام می شود:
شما از نوع محتوایی که کاربران به پیگیری آن بوده و آنها را خوشنود می کند، اخطار خواهید یافت.
شما از روش بهینه سازی محتوا و افزایش بخت حضور آن در نتایج ابتدایی جستجو آگاه خواهید شد. این سوژه در دراز مدت به معنی افزایش شدامد و رتبه سایت است.
نتیجه به دست آمده از جستجوی واژه ها کلیدی سه چیز است:
تصمیم درست درباره انتخاب واژه کلیدی هدف
انتخاب مجموعه ای از واژه ها کلیدی بلند و پیوسته با واژه کلیدی اصلی
انتخاب گردآور ای از واژه ها کلیدی متشابه (LSI Keywords) و مرتبط با واژه کلیدی اصلی
این اقدامات جزیی از فرایند سئو محتوا محسوب می شوند. به عبارت دیگر:
کلمه کلیدی اصلی می بایست در یو آر ال، عنوان صفحه و هدینگ H1 آن هستی داشته باشد.
کلمات کلیدی بلند می توانند در عنوان زیرشاخه ها باره کاربرد پیمان گیرند.
دیگر کلمات کلیدی متشابه می توانند در عنوان پایین شاخه ها و بدنه اصلی متن پیمان داشته باشند.
2. از واژه ها کلیدی در عنوان صفحه، هدینگ و بدنه محتوای سایت کاربرد نمایید
از کلمات کلیدی اصلی در سرنوشت های ابتدایی درونمایه کاربرد کنید
تقریبا بیشتر شما می دانید که می بایست از کلمات کلیدی اصلی صفحه در عنوان و هدینگ H1 آن کاربرد کرد. نکته مهم در اینجا اینست که استفاده حداقل یک بار از همین واژه ها کلیدی اصلی در چند پاراگراف ابتدایی متن نیز به همان اندازه مهم است.
یک قانون کلی وجود دارد که همواره دسته مهم یک محتوا همانیست که در ابتدای آن پیمان دارد. پس با این شغل می توانید نشان هایی به موتورهای جستجو بدهید که همگی محتوای صفحه را به نکوداشتن فهم کنند.
از واژه ها کلیدی بلند در عنوان زیرشاخه های متن کاربرد کنید
هنگامی که یک کلمه کلیدی به خصوص را هدفگذاری می کنید، نیازی به استفاده چند مورد آن در هر سرنوشت از درونمایه نیست. بلکه می توانید از مشتقات آن کلمه کلیدی در درونمایه سهم ببرید.
یکی از بهترین روش ها برای دنبال کردن این استراتژی، یافتن کلمات کلیدی بلند و پیوسته با واژه کلیدی اصلی و در ادامه استفاده از آنها در عنوان زیرشاخه های متن است. واژه کلیدی خویش در کادر جستجوی گوگل تایپ کرده و به پیشنهادات گوگل دقت کنید. این عبارات پیشنهادی، کلمات کلیدی زیاد خوبی برای استفاده در ذیل شاخه های محتوا هستند.
یکی سایر از طریق های پیدا کردن واژه ها کلیدی توجه به سوالاتیست که کاربران در گوگل پرسش کرده و گوگل آنها را در کادر People Also Ask نمایش می دهد. البته این قابلیت هنوز در زبان فارسی دیدن نشده است.
از کلمات کلیدی متشابه (LSI) در درونمایه کاربرد کنید
منظور از کلمات کلیدی LSI، عبارتی هستند که از عقیده مفهومی به واژه کلیدی اصلی شما متشابه یا مرتبط هستند. ولی چرا کلمات کلیدی LSI حائز اهمیتند؟
گوگل با شناسایی تکنولوژی رنک برین شروع به به کارگیری آن در الگوریتم رتبه بندی سایت ها نمود. گوگل با استفاده از رنک برین سعی در فهم مفهوم واژه ها کلیدی داشته و از این مسئله در سیستم رتبه بندی سایت ها سهم می برد. ولی چگونه واژه ها کلیدی LSI را بیابیم؟
آسانترین شیوه برای این شغل جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر و پروا به عبارتیست که در تقدیر related searches نتایج جستجو نمایش دیتا می شوند.
قسمت related searches نتایج جستجو
راه دیگر پی بردن به کلمات کلیدی متشابه استفاده از ابزارهایی همانند LSI Graph می باشد. این افزار واژه ها کلیدی متشابهی را به شما رهنمود می دهد که از آنها می توانید در متن درونمایه بهرهگیری کنید. این ابزار بر خلاف بسیاری از ابزارهای سرشناس در این زمینه، از واژه ها کلیدی پارسی نیز حمایت می کند.