افزایش بازدید سایت اگر با نرخ تبدیل پسندیده به اتفاق باشد، می تواند منجر به افزایش فروش برای شما بشود! پس حتما لازم است که به افزایش شدامد سایت خویش اهمیت بدهید و در کناره آن نرخ تبدیل خود را نیز شفا ببخشید.
درباره نرخ تبدیل و نحوه افزایش آن نوشتار کاملی نوشته ام که پیشنهاد می کنم مطالعه کنید : نرخ تبدیل یا CRO
اما در این نوشتار می خواهم به آموزش افزایش بازدید واقعی گوگل بپردازم و ۵ راهکار کاملا عملی و کاربردی را بصورت گام به گام با شما در میانی بگذارم.
تمامی این راهکارها ویژه فضای وب ایران است و مطمئن باشید می توانید از آنها شدامد جذب کنید. بعد به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید!
آپدیت مرداد ۹۷ – برای اطلاع از آپدیت بعدی، در خبرنامه عضو شوید.
عضویت در خبرنامه
برای مطالعه سریع هر بخش، روی عنوان آن کلیک کنید.
۱٫ افزایش بازدید سایت به کمک انتشار محتوای طولانی و آسمان خراش
۲٫ افزایش شدامد تارنما به روش ویرایش محتوای قدیمی
۳٫ افزایش بازدید سایت به طریق بازنشر محتوای قدیمی
۴٫ افزایش ترافیک سایت به کمک اینفلوئنسرها
۵٫ افزایش شدامد سایت به کمک درمان CTR
۱٫ افزایش بازدید سایت به کمک انتشار محتوای طولانی و آسمان خراش
طبق تحقیقاتی که بدست سایت BuzzSumo و Moz مشترکا سپریدن شده است، محتواهایی با درازا اغلب از ۱۰۰۰ کلمه یا اصطلاحا آسمان خراش، نرخ اشتراک گذاری و لینک دهی بیشتری دارند:
تاثیر درازا درونمایه افزایش شدامد وب سایت افزایش شدامد افزایش بازدید سایت
همانطور که می بینید، اگر درازا محتوای شما به بیش از ۳۰۰۰ کلمه برسد، بیش از ۲۰۸% نرخ اشتراک گذاری بیشتری دارد، البته نه در ایران!
اگرچه متاسفانه در ایران فرهنگ اشتراک گذاری محتوا و مطالب به آن شکل که در خارج از ایران رواج دارد، موجود نیست ولی کماکان باید گفت محتواهای اغلب از ۱۰۰۰ واژه از چندین لحاظ تاثیر بسیار زیادی دارند :
مهم ترین نکته اینکه گوگل این نوع محتواها را بسیار اخ دارد.
این محتوا معمولا بسیار کامل است و می تواند به نکوداشتن به تمامی نیازهای کاربر پذیرش دهد.
اگر کسان بخواهند به محتوایی لینک بدهند، بی گمان به چنین محتواهایی لینک می دهند چرا که کیفیت اکثریت دارد.
هنگام نگارش چنین محتواهایی، فرصت آن را دارید که از واژه ها کلیدی اکثریت استفاده کنید.
بنابراین درست است که افزونه YoastSEO به شما رهنمود می کند کمینه ۳۰۰ کلمه درونمایه بنویسید اما من به شما پیشنهاد اکید دارم که کمینه درازا محتواهای خویش را در بی گمان ۱۰۰۰ و یا حتی ۱۵۰۰ کلمه نگاه دارید. در واقع لازم نیست حتما ۴ یا ۵ هزار مقاله درون سایتتان داشته باشید، با ۴۰ ۵۰ مقاله با کیفیت و طولانی می نا به رتبه های ۱ گوگل در بسیاری از واژه ها کلیدی دست یافت! نمونه این باره را می توانید در وبسایت برایان دین بررسی کنید که چگونه با فقط ۴۰ مقاله، رتبه ۱ را در کلمات پررقابت در حوزه سئو به خویش گزین کردن دیتا است.
من در وبمستر خاکستری نیز چنین روشی را در قبل گرفتم و حتی در ارتباط با کوچکترین موضوعات نیز دست کم ۱۰۰۰ واژه درونمایه می نویسم. اما باید بدانید که میانگین درازا محتواهای وبمستر خاکستری، ۲۰۰۰ کلمه است. البته به تازگی دسته رفرنس های آموزشی را راه اندازی کرده ام که هر رفرنس کمینه ۱۰ لغایت ۱۵ هزار کلمه دارد!
۲٫ افزایش شدامد تارنما به طریق ویرایش محتوای قدیمی
همه ما می دانیم که فرآوری محتوا اهمیت زیاد زیادی دارد و لازمه افزایش ترافیک سایت این است که محتوای احسان داشته باشیم. ولی موردی که خیلی کسان متعلق به غافل می شوند ویرایش محتواهای کهنه است!
ویرایش و آپدیت کردن یک محتوای کهنه نسبت به تولید یک محتوای تازه، توان بی اندازه اکثریت در افزایش شدامد تارنما دارد!
بگذارید با آماری از وبسایت وبمستر خاکستری این سوژه را به شما پابرجا کردن افزایش ترافیک وب سایت افزایش شدامد سایت کهنه بر افزایش ورودی سایت از گوگل
این آمار و ارقام مربوط به مقاله «بهترین ربات اینستاگرام» می باشد. این نوشتار در حدود ۲ ماه بود که هیچ ویرایشی روی آن انجام نشده بود. برای همین من اقدام به ویرایش مجدد آن کردم.
همانطور که در عکس بالا می بینید، در تاریخ ۲۷June این نوشتار آپدیت شد و می بینید که ورودی این نوشتار از گوگل به میزان ۱۲۵% افزایش داشته است!
و مطمئن باشید تولید هیچ محتوایی نمی تواند در هفته اول برای شما چنین درصد رشدی را برپایی کند چرا که حداقل برای ایندکس شدن توسط گوگل به چند روز موعد احتیاج دارد و بعد از آن باید چشم براه باشید تا رتبه بندی ها چهره بگیرد… اما ویرایش درونمایه …!!
سوالی که اینجا قبل می آید این است که دقیقا «ویرایش» محتوای کهنه چگونه صورت می گیرد و روش درست آن چیست؟
درباره این جستار در اپیزود ۱ ویدیوکست های بازاریابی دیجیتال گفتگو کرده ام اما الان می خواهم به طور کامل درباره این سوژه گفتگو کنم. پس پیوسته نوشتار را حتما بخوانید…