همان طور که می دانید، وب، عامل دسترسی آسان به خدمات و محتویات مجازی و در واقع مفهوم اینترنت از دید یک کاربر است.با حیات و گسترش روز افزون وب، کاربری آسان انگیزه اصلی کاربران اینترنت جهت استفاده از این شبکه می باشد، پس قطعاً دور از ذهن است یک کاربر اینترنتی راضی شود برای استفاده از خدمات مختلف مورد نیازش هر روز به چندین سایت سرکشی کند و برای استفاده از آنها مجبور به ثبت نام های تکراری و نیز محافظت از چندین شناسه و رمز عبور متفاوت باشد، از همین رو وب، ناخواسته به نسل جدیدی از سرویس دهی رسید که امروز همگی آن را با نام «وب پورتال» می شناسند.
ترجمه کلمه Portal به فارسی در فرهنگ لغت «دریچه»، «درگاه» و «مدخل»ذکر شده اما کلمه پورتال در تکنولوژی اطلاعات معنی متفاوتی دارد.اگر بخواهیم ساده بگوییم، پورتال صفحه وب واسطی است که امکان دسترسی آسان را به هر چیزی که کاربر، برای انجام وظیفه یا خواسته اش نیاز دارد-بدون توجه به اینکه محل فیزیکی آن کجاست، فراهم می کند.به بیان دیگر پورتال درگاهی است به دنیایی مجازی که کاربر می تواند از طریق امکانات فراهم شده در آن، تمامی نیازهای خود را برآورده کند.نیازهایی مانند جست و جو و یا خرید (مثلا یک کتاب)، دسترسی به حساب بانکی، افزایش و کاهش اعتبار یک حساب بانکی، افزایش و کاهش اعتبار یک حساب اعتباری و یا بروز رسانی اطلاعات سخت افزاری از محل کار، پورتال همه چیز را از طریق درگاهی واحد برای کاربر خود فراهم می سازد.
در این تعریف منظور از واژه Portal، یک Gateway و یا Doorway یا همان شاهراه و دروازه است، دروازه ای که به تبعیت از ذات اصلی خود یعنی همان دسترسی آسان، دسترسی ما را به وب و در نهایت اینترنت راحت تر از پیش می کند و محلی است برای به اشتراک گذاری خدمات و محتوا توسط چندین وب سایت قدرتمند.آنچه از این تعریف بر می آید بر ما روشن می سازد که وب پورتال یک محصول خاص نیست و همانند وب سایت یک ماهیت استاندارد و تشکیل شده از دو زیر ساخت خدمات (Services)و محتویات (Content)است که این ماهیت، خروجی چندین استاندارد، دیتا و engine خاص، زیر نظر یک یا چند مجموعه نظارتی مشخص و همگام است.
ویژگی های اصلی یک پورتال عبارت است از:
-تجمع اطلاعات
-هدف دار بودن اطلاعات
-در دسترس بودن اطلاعات
-دریچه ورود منحصر به فرد
معمولاً این تعریف اکثر کاربران غیر مسلط را به اشتباه می کشاند که هر وب سایت پر از لینک و یا یک وب سایت همه کاره، همان پورتال است، چرا که بر اساس این تعریف، می تواند دسترسی کاربران را به سایر وب سایت ها آسان تر کند که می توان با اطمینان گفت این تعبیر کاملاً غلط و دور از تعاریف استاندارد می باشد، چون همانطور که ذکر کردیم، وب پورتال یک ماهیت تحت وب است که ارائه دهنده خدمات و محتویات به صورت یکجاست.هدف وب پورتال طبقه بندی کردن اطلاعات ونیز تعریف دسترسی آسان به آنهاست و برای جلوگیری از پراکندگی در چگونگی یافتن، دسترسی ونگهداری اطلاعات توسط کاربر و به صورت خلاصه جلوگیری از سردرگمی آنها، به صورت همزمان سرویس های اصلی و جانبی را در اختیار کاربران قرار می دهند. مجموع این سرویس ها در یک بستر اشتراکی (Account)نقطه مشترک دارند که اصلی ترین نقطه مشترک آن ها ID و Profile است. سرویس های یک وب پورتال تنوع بیشتری نسبت به سرویس های یک وب سایت دارند، چرا که فعالیت وب سایت ها اکثراً به صورت تخصصی بوده و موضوعیت آنها اغلب حول یک و یا چند آیتم مشخص و محدود که نهایتاً توجیه کننده یک مورد مشخص است می گردد.همین امر سبب محدود بدون گروه های کاربری وب سایت ها می شود.اما یک وب پورتال با تنوعی که در سرویس های آن ذکر شد می تواند میزبان اکثر اقشار جامعه با هر نوع طرز فکر، سلیقه و نهایتاً نیازی باشد.پورتال در واقع دروازه ورود به یک بانک اطلاعاتی است.نکته مهم این است که پورتال همواره ما را به سایت ها یا پورتال های دیگر راهنمایی می کند و به خودی خود تنها یک راهنما است.برای همین است که در بعضی از موارد به پورتال ها، Internet Yellow Pages نیز می گویند.
پورتال عموماً حاوی مطالبی است که جنبه اطلاعات عمومی دارد.داده هایی که از منابع مختلف بر روی یک پورتال جمع آوری می شوند، معمولاً دارای پراکندگی فراوانی هستند.به همین علت، در بسیاری از پورتال ها، ابزارهایی مانند Directory قرار داده می شود تا این اطلاعات را طبقه بندی نماید.از سوی دیگر داده های قرار داده شده بر روی یک وب سایت، اولاً از منابع محدودتری تامین می شوند و ثانیاً دارای پراکندگی زیادی نبوده و حول یک محور و موضوع مشخص می باشد.پورتال یک سیستم کاربر محور می باشد.به این معنی که تمام امکانات پورتال بر این اساس پیش بینی شده است تا جوابگوی نیازهای کاربران با سلایق، علاقمندی ها، سنین و رده های کاری متفاوت باشد.امکاناتی مثل پست الکترونیک، Chat، انجمنن های اینترنتی و...همه برای آن است که کاربران را به هر شکل ممکن به پورتال دعوت نماید.همچنین وب پورتال ها سعی می کنند سرویس های مطلوب و به روزی را در کنار سایر سرویس های اصلی و کلیشه ای در اختیار کاربران خود قرار دهند تا با جذب تعداد بیشتری از کاربران، توسط سرویس های جانبی و جذاب خود، صاحب سهم بیشتری از بازدید کنندگان باشند.اکثر وب پورتال ها برای جذب بازدید کنندگان، سعی می کنند اصلی ترین وعمومی ترین سرویس ها را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهند.سرویس هایی از جمله:
ماشین جست و جو
ایمیل
فضای رایگان و یا وبلاگ
ارائه اطلاعات مختلف (مسافرت، پزشکی و...)
اخبار
دانلود (فرمت های مختلف)
گفت و گو و chat
با این تعاریف در می یابیم که اکثر وب پورتال ها در چند آیتم نقاط مشترک و کلیشه ای دارند که عبارت است از:
-تنوع سرویس دهی
-چگونگی سرویس دهی
-نحوه دسترسی کاربر به سرویس
-درآمد زدایی و Business Plan
_تامین اطلاعات
پورتال را می توان یک مرکز ارائه خدمات و اطلاعات اینترنتی دانست که بر چهار پایه اصلی استوار است:
1)انطباق پذیری (Customization)
در یک تعریف کلی انطباق پذیری یعنی، گلچین کردن اطلاعات موجود بر اساس خصوصیات کاربر از قبیل سن، رده شغلی، میزان تحصیلات، سلایق، زبان، محل زندگی و...توسط خود کاربر و یا بر اساس سیاست های ارائه اطلاعات پورتال.
2)اختصاصی کردن (Personalization)
Personalization، پروسه ای است که از طرف پورتال برای نمایش اطلاعات به کاربران بر اساس نیازهای آنان اجرا می شود.این مقوله نیازمند وجود Content Metadata(یعنی اطلاعاتی در مورد اطلاعات موجود در سایت)است که نقش هر کدام از کاربران را، به علاوه حقوق دسترسی (Access Rights)آنها مشخص می کند.
3)یکپارچگی (Integration
4)پشتیبانی انجمن های اینترنتی (Online Commenities)
5)توصیه ومعرفی کردن محتوا (Recommendation)
سیستم Recommender به این معنی است که یک نرم افزار، از اطلاعاتی که در مورد شما می داند، برای پیشنهاد کردن اطلاعات و یا خدمات جدید استفاده می کند.پورتال می تواند بر اساس علاقمندی های یک کاربر و یا اطلاعاتی که در مورد او می داند، مطالب مناسب را در اختیار او قرار دهد. این مساله می تواند حتی از طریق دنبال کردن موضوعات مورد علاقه کاربر نیز صورت گیرد.
6)گلچین کردن و خلاصه کردن مطالب (Excerpt Content)
پورتال می تواند به صورت اتوماتیک مطالب را خلاصه نموده و در اختیار کاربر قرار دهد.به عنوان مثال کلمات کلیدی یک مقاله می تواند برای جست و جوی آن مورد استفاده قرار گیرد.شاید بتوان از Yahoo!به عنوان کامل ترین پورتالی که تا به حال ساخته شده است نام برد.بنا به آنچه در بالا آورده شده است، تفاوت های اساسی میان یک وب سایت و یک پورتال وجود دارد.نهایتاً آیتم دیگری که جز کلیشه ای ترین خصوصیات وب پورتال هاست تامین محتویات آنهاست.هیچگاه یک پورتال مانند Yahoo نمی تواند تامین کننده تمامی محتویات و یا حتی مدیر کلیه بخش های خود باشد چرا که در صورتی که قرار باشد تمامی این کارها را به تنهایی انجام دهد، جدا از صرف هزینه زیاد و نیاز به زمان بالا جهت جمع آوری و طبقه بندی، به دلیل نبود ذهنیت های متفاوت و تنوع سلیقه، خود را با معضل یکنواختی و روزمرگی روبرو ساخته است و این می تواند نقطه شروع هرز رفتن حیات یک وب پورتال باشد.
منبع:شمال کلیک
وب, کاربران اینترنت, اینترنت, سرعت اینترنت, اینترنت رایگان, اینترنت پرسرعت, آموزش اینترنت, نرم افزار اینترنت, ترفند اینترنت, اس ام اس از طریق اینترنت, تکنولوژی اطلاعات, اطلاعات سخت افزاری, اینترنت, وب پورتال, کامپیوتر, بازی کامپیوتر, آموزش کامپیوتر وب, کاربران اینترنت, اینترنت, سرعت اینترنت, اینترنت رایگان, اینترنت پرسرعت, آموزش اینترنت, نرم افزار اینترنت, ترفند اینترنت, اس ام اس از طریق اینترنت, تکنولوژی اطلاعات, اطلاعات سخت افزاری, اینترنت, وب پورتال, کامپیوتر, بازی کامپیوتر, آموزش کامپیوتر
اگر از کاربران همیشگی مسنجر محبوب ، یاهو مسنجر باشید ، حتماً به این موضوع پی بردید که نمایش PM ها گاهی چه آزارهنده میشود؟ به ویژه وقتی مشغول کاری هستید و با ارسال PM از جانب دوستانتان پنجره PM به طور مزاحمی ظاهر میشود. به خصوص وقتی شخصی در کنار شما حضور دارد این موضوع آزاردهنده تر نیز میشود. پس علاوه بر این موضوع برای تنوع هم که شده خوب است با استفاده از این ترفند نوع نمایش پنجره PM به هنگامی که دوستانتان به شما پیام میدهند را عوض کنید. مطمئن باشید از این تغییر رویه پشیمان نخواهید شد. لازم به ذکر است این نوع نمایش در مسنجر Windows Live Messenger به طور پیش فرض فعال است.
بدین منظور:
نرم افزار Yahoo Messenger را اجرا کنید.
از منوی Messenger به Preferences بروید.
در لیست Category گزینه Messages را انتخاب کنید.
اکنون تنظیمات مربوط به این قسمت را در بخش دیگر پنجره مشاهده میکنید.
حال تیک گزینه Minimize the message window to the taskbar را از قسمت When I recive a new message بزنید.
در زیر مجموعه آن تیک گزینه Show messages at the bottom right of screen را نیز بزنید.
دکمه OK را بزنید تا تنظیمات ذخیره شود.
اکنون منتظر بمانید تا دوستی به شما PM دهد ، سپس خواهید دید پیام او در پنجره کوچکی ابتدا نمایش داده میشود و خودتان میتوانید با باز کردن پنجره PM در Taskbar ، پیام او را بخوانید.
دقت کنید اگر گزینه Show messages at the bottom right of screen را نزنید ، این پنجره کوچک هم دیگر نمایش داده نمیشود.
شاید تا به حال در مورد سرویس ایمیل شرکت گوگل به عنوان یک سرویس ساده و کار آمد نگاه می کردید صفحات بسیار ساده و سریع و به دور از هر نوع آزار دهندگی برای کاربر به جرعت می توان گفت که این سرویس شرکت گوگل واقعا محیط کاربر پسندی را رعایت کرده است و با ساتفاده از تکنولوژی برتر آژاکس این خواصیت خود را افزایش داده است من در این رابطه و این سرویس تحقیقاتی کردم که آنها را به اختصار برای شما در اینجا شرح می دهم.
شاید بسیاری از امکاناتی را که هم اکنون برای شما شرح خواهم داد به چشم نیامده باشد و یا از نظر شما کاربردی نداشته باشد ولی با آشنا شدن با این سرویس ها به صورت خود کار کاربر دائم آنها خواهید شد.
- آیا می دانستید که از طریق یک حساب کاربری در جیمیل می توانید چندین پست الکترونیکی خود را از این نوع تحت پشتیبانی قرار دهید.و اگر برای شما به هر کدام از پست های الکترونیکی تان پستی ارسال شود شما همه آنها را در یکی از پست هایتان مشاهده کنیدویا می توانید با همین امکان از طریق صفحه جیمیل اصلی خود با استفاده از چند ایمیل خود و یا یک ایمیل خود برای دوستانتان پست بفرستید.
آشنایی با Gmail و امکانات آن
- آیا می دانستید می توانید برای نامه های خود تاییدیه ایجاد کنید تا هر کاربری که برای شما نامه ای را فرستاد به ایشان یک نامه ارسال شود که نامه ایشان را دریافت کرده اید.
- آیا می دانستید که پست الکترونیکی خود را می توانید در آر اس اس هم مشاهده کنید.
- از این امکان چه می توانید با دوستان خود که آنها هم پست الکترونیکی جیمیل دارند در همین صفحه مدیریت پست الکترونیکی خود به چت بپردازید.
- شما می توانید برای نامه های خود دسته بندی ایجاد کنید و نامه های خود را در دسته بندی های متفاوت قرار دهید.
- می توانید با استفاده از نرم افزار گوگل درایو از فضای ایمیل خود به عنوان یک درایو در اینترنت استفاده کنید.
- اگر سرعت شما در اینترنت کم است و نمی توانید صفحه جیمیل را در محیط آژاکس مشاهده کنید می توانید با قالب اچ تی ام ال صفحه خود را ببینید.
شما می توانید تعداد ایمیل ها را در هر صفحه مشخص کنید
- برای پست الکترونیکی خود یک عکس قرار دهید
- زبان صفحه خود را انتخاب کنید - از کلید های میان گذر استفاده کنید
- نمایش تصاویر را محدود کنید - نوع قالب ویرایش متن خود را تغییر دهید
- پست های الکترونیکی خود را از طریق دیگر نرم افزار ها مشاهده کنید
- برای نامه های خود فیلتر ایجاد کنید
- و ...
هنگام وارد کردن آدرسهای اینترنتی جدید در مرورگر اینترنت اکسپلورر، در صورتی که آن آدرس یا آدرسی شبیه به آن از قبل وارد شده باشد به صورت خودکار مابقی آدرس ظاهر می شود. به این ترتیب ممکن است آدرس هایی که قبلأ استفاده کرده اید در دسترس بقیه افراد قرار بگیرد. با بهره گیری از این ترفند می توانید به راحتی این آدرس ها را حذف کنید.
بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را تایپ نموده و Enter بزنید تا وارد محیط ویرایشگر رجیستری شوید.
به آدرس زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Internet Explorer/Typed URLs
کلیه آدرس های ثبت شده در اختیار شماست، هر کدام را که میخواهید با انتخاب و فشردن دکمه Delete حذف کنید.
یاهو مسنجر یکی از پرطرفدارترین برنامههای چت و گفتگوی آنلاین است که با وجود معرفی سرویسهای مشابه هنوز از محبوبیت آن کاسته نشده است. اما یکی از مشکلاتی که اخیراً در بین کاربران این برنامه شایع شده است مشکل نمایش پیامهای رد و بدل شده در محیط یاهو مسنجر است. به این صورت که در پنجره چت، جملات ارسالی و دریافتی دیده نمیشود و صفحه خالی باقی میماند. باید بدانید که این مشکل نه به دلیل وجود ویروس است و نه با کارهایی نظیر پاک کردن و نصب مجدد یاهو مسنجر حل میشود، چرا که مشکل از جایی آب میخورد که فکرش را نمیکنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه رفع این مشکل بپردازیم.
پیش از هر کار بایستی بدانید این مشکل پس از نصب نسخه آزمایشی مرورگر Internet Explorer 9 به وجود میآید. اما با حذف کردن این مرورگر از روی ویندوز هم مشکل حل نمیشود.
اما جهت رفع این مشکل:
ابتدا به منوی Start بروید و عبارت cmd را وارد نمایید.
حال بر روی cmd.exe راست کلیک کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب نمایید (این کار را بایستی حتماً انجام دهید).
اکنون در پنجره Command Prompt ابتدا دستور زیر را وارد کرده و Enter بزنید:
regsvr32 jscript.dll
سپس دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید:
regsvr32 vbscript.dll
مشکل با انجام این کار حل خواهد شد.
دقت کنید که در صورتی که مشکل حل نشد، دو دستور زیر را نیز در محیط CMD وارد کنید:
regsvr32 msxml3.dll
regsvr32 scrrun.dll
در صورتی که مشکل باز هم حل نشد، آخرین نسخه Java Runtime Environment را از سایت www.java.com دانلود نموده و نصب کنید. سپس دستورات فوق را مجدداً وارد نمایید.
حتماً تاکنون به هنگام گشت و گذار در وب، با سایتهایی برخورد کردهاید که صفحاتشان به طور اتوماتیک و بدون اینکه شما دکمه Refresh یا Reload مرورگر را بزنید، در یک فاصله زمانی معین Refresh یا به روز میشوند. ممکن است این Refresh شدن اتوماتیک صفحات در اینترنت چندان به مذاق شما خوش نیاید. در این ترفند نحوه جلوگیری از Refresh اتوماتیک صفحات در دو مرورگر IE و فایرفاکس را به شما خواهیم آموخت.
برای این کار در مرورگر Internet Explorer:
از منوی Tools بر روی Internet Options کلیک کنید.
به تب Security بروید و بر روی دکمه Custom Level کلیک کنید.
اکنون Allow META REFRESH را یافته (در میانههای لیست) و آن را بر روی Disable تعیین کنید.
پنجرههای باز را OK نمایید.
و در مرورگر Firefox:
در نوار آدرس مرورگر عبارت about:config را وارد کرده و دکمه Enter را بزنید. اگر با پیغامی مواجه شدید روی دکمه I'll be careful, I promise کلیک کنید.
حال در قسمت Filter عبارت accessibility.blockautorefresh را وارد نمایید.
اکنون بر روی accessibility.blockautorefresh دوبار کلیک کنید تا Value آن از false به true تغییر کند.
لازم به ذکر است در این زمینه میتوانید از افزونهیی به نام RefreshBlocker جهت غیرفعال کردن به روزرسانی اتوماتیک صفحات نیز استفاده کنید:
گسترش و پیشرفت روز افزون فناوری بخصوص در زمینه دیجیتال و اینترنت، این ضرورت را ایجاد نموده که تمام صاحبان کسب و کارها و اشخاص حقیقی و حقوقی به فکر خلق استراتژی و مدیریت بازاریابی دیجیتال باشند. اما بی گمان بدون داشتن تجربه و برنامه ای کامل و جامع در گستره بازاریابی دیجیتال، هیچ بستگی موثری بین صاحبان سوداگری و مشتریان ایجاد نمی شود.
داشتن نگاه گزیده تر سایر رقبا به مسئله بازاریابی دیجیتال و گستردگی این حوزه، این احتیاج را ایجاب می کند که برای داشتن یک بازاریابی دیجیتال نیرومند باید از کارآزمودگان این دامنه کمک گرفت. "امپریال"، با کارنامه ای براق در دامنه برندینگ و بازاریابی دیجیتال، سنه هاست که کسب و کارها و برندهای بزرگ و موفقی را در گویه بازاریابی دیجیتال کمک می کند.
ما در ادامه این مقاله قصد داریم به رسیدگی لزوم بازاریابی دیجیتال و کالبدشناسی 10 قدم برای خلق راهبرد بازاریابی دیجیتال و مدیریت آن بپردازیم.
لزوم بازاریابی دیجیتال
بازاریابی از ماضی های بعید لغایت به الآن، همواره باره پروا فروشندگان کالا و فرآورده یا ارائه دهندگان خدمات بوده است. روشن است که بدون بازاریابی، امکان آشنایی عمده ملت با برند و کسب و کار شما هستی نخواهد داشت و هیچکس دامنه فعالیتی شما را نخواهد فهمید برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات برند شما مشتاق نخواهد شد.
در گذشته، حوزه بازاریابی برند ها و کسب کارها فقط محدود به پخش کاتالوگ ها و بروشورهای تبلیغاتی، تبلیغات رادیویی و تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی می شد. امروزه با ترقی رسانه های جمعی، اگر اهمیت و تاثیر بازاریابی دیجیتال و تبلیغات اینترنتی از روش های سنتی بازاریابی و تبلیغات اغلب نباشد، به طور قطع و باور کمتر نیست؛ چرا که با توجه به آمارها و اطلاعات منتشر شده، امروزه میلیونها تن در سراسر جهان برای انجام کارهای خود، رفع نیازهای خود، خرید کالا و محصولات، پژوهش و پژوهش و حتی برای اوقات فراغت و سرگرمی از اینترنت بهرهگیری می کنند.
از این رو، برای هر برند و کسب و کاری لازم و بایسته است که در فضای اینترنت و بستر تارنما ها که متدهای بازاریابی جدید هستند، برند و کسب و کار خود را تبلیغ و معرفی کنند. بهترین روش های تبلیغ در دیجیتال مارکتینگ اما برای اینکه کسب و کار و برند شما بیشترین سود را از بازاریابی دیجیتال ببرد و این هزینه و موعد صرف شده به هدر نرود، باید که با مشاورین دامنه بازاریابی دیجیتال رایزنی کنید و با همفکری کارشناسان، راهبرد و برنامه ای مشخص را برای بازاریابی دیجیتال برند و کسب و کارتان مشخص کنید.
اما برنامه ریزی بازاریابی دیجیتال برند و کسب و کار را می طاقت در 10 قدم رسیدگی و اجرا کرد.
خلق استراتژی
خلق استراتژی
10 قدم در بازاریابی دیجیتال
1. مشخص کردن منظور برند یا کسب و کار
شما باید برای آینده فعالیت برند یا کسب و کارتان هدف تعیین کنید. این اهداف را می نا به سه تقسیم اهداف کوتاه مدت، اهداف میان مدت و اهداف بلند مدت بخش کرد. البته باید هر کدام از این اهداف را با توجه به پتانسیل و ویژگی ها خفته سوداگری مشخص کرد و برنامه رسیدن به تک تک این اهداف را نیز مشخص کرد. لازمه این تعیین اهداف، شناخت جزئیات کسب و کار خود و رقباست که این جستار به تبع ورود کارشناسان پهنه بازاریابی دیجیتال را می طلبد.
2. ترسیم کردن آینده کسب و کار (چیزی که پیمان است بشوید)
با پروا به اهداف مشخص شده در گام اول، باید آینده برند یا کسب و کارتان را مشخص و به نوعی ترسیم کنید. شما باید با توجه به برنامه ریزی های بازاریابی دیجیتال برای نمونه آینده برند و کسب و کارتان را برای دو سال پس ترسیم کنید؛ اینکه وضعیتتان در بین کسب و کارهای رقیب چگونه خواهد بود، نرخ جذب مشتریان کسب و کارتان چقدر خواهد بود، کدام فرآورده یا خدمت را ارائه خواهید کرد و ...
هرچه در برنامه ریزی خود دقیق تر باشید و با علم و تجربه بیشتری اقدام به تبیین استراتژی بازاریابی دیجیتال برند خویش کنید، آینده ترسیمی برندتان واضح تر و مشخص تر خواهد بود.
3. استراتژی برندهای رقیب را در گستره بازاریابی دیجیتال بشناسید.
امروزه ترقی اینترنت، این امکان را در پسندیدن تمامی کسب و کارها قرار می دهد که سوداگری های رقیب را رصد کنند، میزان موفقیت آنها را بسنجند، چگونگی کسب و کار خود را با آنها مقایسه کنند، نقاط ناتوانی و نقاط قوت برندهای رقیب را بشناسند و به راهبرد بازاریابی دیجیتال برندهای رقیب پی ببرند.
هر کسب و کاری که در این مقوله بتواند بهتر عمل کند، می تواند که برنامه ریزی و استراتژی بازاریابی دیجیتال خویش را به گونه ای رقم بزند که بتواند برند خویش را در میانی برندهای رقیب اغلب و بهتر به مخاطبان بازار هدف بشناساند و در نتیجه چگونگی بازرگانی خود را درمان ببخشد.
البته ذکر این نکته حائض اهمیت است که شناخت راهبرد و برنامه های برندهای رقیب در حوزه بازاریابی دیجیتال برای دنباله روی از این برنامه ها نیست، زیرا همانطور که گفته شد برنامه و استراتژی هر برند و کسب و کار با پروا به توانمندی ها و موجودی های آن کسب و کار به طور کلی متفاوت از برنامه و راهبرد هر سوداگری سایر است.