قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 4

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

اخبار روز تکنولوژی

ویندوز به طور خودکار دستگاه شما را به شبکه‌‌ی وایرلسی که قبلاً به آن‌ وصل شده‌اید، متصل می‌کند. اگر هم نزدیک چند شبکه‌ی بی‌سیم که قبلاً به آن‌ها وصل شده‌اید قرار بگیرید، ویندوز از یک سیستم اولویت‌بندی برای انتخاب خودکار شبکه‌ی وای-فای استفاده می‌کند. در ویندوز 10 امکان ویرایش این لیست اولویت‌بندی از طریق رابط گرافیکی ویندوز وجود ندارد و برای این کار بایستی از خط فرمان کمک بگیرید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

 

برای مشاهده‌ی لیست شبکه‌های بی‌سیمی که قبلاً به آن‌ها متصل شده‌اید و نحوه‌ی اولویت‌بندی‌ آن‌ها در ویندوز 10، ابتدا از منوی Start بر روی Settings کلیک کنید. سپس به Network & Internet > Wi-Fi > Manage Known Networks مراجعه کنید.

در این صفحه لیست شبکه‌های ذخیره‌شده را به ترتیب اولویت آن‌ها مشاهده می‌کنید. اما متأسفانه امکان ویرایش اولویت‌بندی این لیست در این صفحه وجود ندارد.

 

اولویت‌بندی اتصال شبکه‌های بی‌سیم , خط فرمان ویندوز

سیستم اولویت‌بندی برای انتخاب خودکار شبکه‌ی وای-فای

 

برای ویرایش اولویت‌بندی اتصال شبکه‌های بی‌سیم بایستی مراحل زیر را طی نمایید:

ابتدا بر روی منوی Start راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید.

 

اولویت‌بندی اتصال شبکه‌های بی‌سیم , خط فرمان ویندوز

 

اکنون برای مشاهده‌ی لیست شبکه‌های ذخیره‌شده زیر را وارد کرده و Enter بزنید:

 netsh wlan show profiles

 

خواهید دیدکه لیست شبکه‌ها به ترتیب اولویت آن‌ها از بالا به پایین نمایش داده می‌شوند.

در نتیجه‌ی نمایش‌داده‌شده بایستی به دو مورد توجه کنید: نام کارت شبکه و نام شبکه‌ای که می‌خواهید ترتیب اولویت آن را تغییر دهید. به عنوان مثال در مثال زیر نام کارت شبکه Wi-Fi و نام شبکه‌ی مورد نظر Remora است.

 

اولویت‌بندی اتصال شبکه‌های بی‌سیم , خط فرمان ویندوز

شبکه‌های وایرلس در ویندوز 10 

 

اکنون دستور زیر را با توجه به این که به جای wifi-name بایستی نام شبکه‌ی وایرلس، به جای interface-name بایستی نام کارت شبکه و به جای # بایستی عدد اولویت مورد نظر را جایگزین کنید وارد نمایید:

 

netsh wlan set profileorder name="wifi-name" interface="interface-name" priority=#

 

به عنوان مثال، در مثال قبلی ما، دستور این‌گونه خواهد بود:

netsh wlan set profileorder name="Remora" interface="Wi-Fi" priority=1

 

اولویت‌بندی اتصال شبکه‌های بی‌سیم , خط فرمان ویندوز

 

با تایپ مجدد دستور نمایش لیست شبکه‌ها، می‌توانید چینش جدید اولویت‌بندی آن‌ها را مشاهده کنید.

بخش حسابداری و مالی از پراهمیت‌ترین بخش‌های هر سازمانی است و امروزه سازمان‌ها برای افزایش بهره‌وری کار حسابداران، کاهش خطا در ثبت حسابداری، تنظیم آسان‌تر گزارش‌های قانونی و تحلیل دقیق‌تر شرایط مالی کسب‌و‌کار، نیازمند استفاده از نرم افزار حسابداری و مالی هستند. در این مقاله قصد داریم ۱۰ ویژگی ضروری که هر نرم‌ افزار حسابداری می‌بایست داشته باشد تا رضایت ذی‌نفعان آن کسب‌وکار را به دست آورد، بررسی کنیم.


۱۰ ویژگی نرم‌ افزار حسابداری:
1.    ارائه گزارش‌های تحلیلی و کاربردی؛
در دنیای پُرتلاطم کسب‌وکارها، اطلاعات مهم‌ترین ابزار هستند. با تکیه‌بر تحلیل اطلاعات، توان تصمیم‌گیری مدیران افزایش می‌یابد و می‌توانند آگاهانه‌تر و دقیق‌تر تصمیم بگیرند. تحقیقات نشان می‌دهد، بیش از ۷۰درصد کسب‌وکارها در دو سال نخست تاسیس، به‌دلیل عدم‌دسترسی به اطلاعات کافی و عدم تحلیل صحیح آن‌ها، ورشکسته می‌شوند. به کارگیری یک نرم افزار حسابداری مناسب که بتواند گزارش‌های مورد نیاز شما را تهیه کند، سبب رشد سازمان شما می‌شود. از طرفی سازمان‌ها همواره نیازمند ارائه‌ی گزارش‌های قانونی مانند گزارش‌های خرید و فروش فصلی، ارزش‌افزوده و اظهارنامه مالیاتی هستند و حسابداران زمان قابل توجهی را بابت تنظیم آن‌ها صرف می‌کنند. استفاده از نرم‌ افزار حسابداری باید کمک کند تا حسابداران و مدیران مالی با صرف زمان کم‌تر، گزارش‌هایی دقیق‌تر و کاربردی‌تر ارائه دهند.


2.    ویژگی‎های بصری (گرافیکی) مناسب؛
حسابداری یک فعالیت متمرکز بر آمار و ارقام است، با این‌حال استفاده از ویژگی‌های گرافیکی مانند ارائه‌ی نمودارها و گزارش‌هایی که جذابیت بصری دارد، باعث ارائه‌ی مناسب‌تر تحلیل حسابداران می‌شود. گزارش‌هایی که در قالب تصویری مناسبی به مدیران ارائه می‌شوند، می‌توانند به درک شفاف‌تر از وضعیت کسب‌وکار کمک کنند و در نتیجه آن ، ارتباط بین حسابداران و مدیران مالی با مدیران عالی سازمان تسهیل می‌شود.


3.    یکپارچگی؛
صرفا ثبت سند حسابداری برای یک سازمان کافی نیست. سازمان‌ها فعالیت‌های متفاوت و متعددی از جمله کنترل عملیات چک، کنترل حساب‌های بانکی، انبارداری، مدیریت فروش، خرید از تامین‌کنندگان، محاسبه دستمزد کارمندان و… دارند؛ تمامی اطلاعات گفته شده، درنهایت تبدیل به موجودی‌های مالی سازمان می‌شوند. یکپارچگی نرم‌ افزار حسابداری به سازمان کمک می‌کند، اطلاعات به شیوه‌ای منسجم ثبت شوند؛ در نتیجه، دوباره‌کاری پیش نمی‌آید و تجمیع اطلاعات به‌شکلی سازمان‌یافته‌تر دردسترس خواهد بود.


4.    به‌روز بودن؛
سازگاری با تغییرات قانونی و استانداردهای حسابداری از بایدهای نرم‌ افزار حسابداری و مالی است. قوانین مالیاتی و استانداردهای حسابداری اگر تغییر کنند، شرکت تولیدکننده نرم‌ افزار باید به‌قدری توانایی داشته باشد که به‌سرعت تغییرات را در نرم‌ افزار ایجاد کند و حسابدار دغدغه‌ای بابت تغییرات قوانین و مقررات نداشته باشد. حضور تیمی مجرب و متخصص در حوزه‌ی برنامه‌نویسی نرم‌ افزار، حسابداری و مدیریت مالی می‌تواند این دل‌گرمی و اطمینان را به کاربران نرم‌ افزار (حسابدار) بدهد.


5.    سازگاری با کسب‌وکار؛
هر کسب‌و‌کار با توجه به حوزه‌ی فعالیت در بخش‌های مختلف، از جمله بازرگانی، خدماتی و… نیازمند راه‌حل ویژه‌ی آن کسب‌وکار است؛ نرم‌ افزارهای حسابداری نیز از این قاعده مستثنا نیستند. به عنوان مثال، یک شرکت فعال در حوزه‌ی پیمانکاری نیازمند نرم‌ افزاری است که بتواند موضوعات جاری این حوزه مانند پروژه‌ها و قراردادها را به‌لحاظ مالی مدیریت کند.


6.    گسترش‌پذیری؛
اصولا کسب‌وکارها با هدف رشد و توسعه فعالیت‌ می‌کنند. رشد در یک سازمان می‌تواند افزایش تعداد پرسنل، افزایش گردش مالی یا میزان فروش باشد. ممکن است سازمانی که چهار نفر پرسنل دارد صرفا با یک سیستم حسابداری بتواند فعالیت‌های مالی‌ خود را مدیریت کند. در آینده که تراکنش‌های مالی رشد می‌یابد، سازمان باید سیستم دریافت و پرداخت اضافه ‌کند، شاید هم تعداد پرسنل در عرض چند سال افزایش یابد و نیازمند به سیستم حقوق و دستمزد باشد. این نمونه‌ها نشان‌دهنده‌ی رشد کسب‌و‌کار و افزایش نیازمندی به ویژگی‌های بسته‌ی نرم‌ افزاری است. اگر نرم‌ افزاری انتخاب شود که صرفا پاسخ‌گوی وضعیت فعلی کسب‌وکار باشد، در آینده‌ی نزدیک این نرم‌ افزار به‌دلیل ناسازگاری با رشد کسب و کار، کنار گذاشته می‌شود. در چنین وضعیتی، هزینه‌‌ی‌ درخورتوجهی بابت خرید و آموزش نرم‌ افزار جدید باید تخصیص یابد. پس باید تولیدکننده‌‌ی نرم‌ افزاری را انتخاب کرد که با سبد محصولی مناسب، پاسخ‌گوی سازمان شما در گذر زمان باشد و حسابداران با گسترش کسب‌وکار نگرانی تغییر نرم‌ افزار نداشته باشند.


7.    تضمین امنیت اطلاعات مالی؛
از مهم‌ترین اطلاعات موجود در یک سازمان، اطلاعات بخش مالی است، عدم ثبت اطلاعات مالی یا سوء استفاده از این اطلاعات(مثل سرقت) می‌تواند آسیب‌های جدی به سازمان وارد کند. حساسیت نسبت به امنیت اطلاعات از موارد قابل توجه در تهیه‌ی نرم‌ افزار است؛ در این مسیر، تعداد مشتریان ارائه‌دهنده نرم‌ افزار، رضایت‌مندی مشتریان و اعتبار آن شرکت در بازار می‌تواند از امنیت اطلاعات مالی، به حسابداران اطمینان دهد.


8.    پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش با کیفیت؛
پشتیبانی و خدمات پس از فروشی که حسابداران بتوانند به آن تکیه کنند، از ارزشمندترین اهداف شرکت‌های نرم‌ افزاری است. بسیاری از تولیدکنندگان نرم‌ افزار، خدمات پس از فروش را فقط نصب نرم‌ افزار برای مشتری می‌دانند، اما واقعیت فراتر از این موضوع است؛ شرکتی که نرم‌ افزار حسابداری ارائه می‌دهد باید خیال حسابداران را بابت پاسخ‌گویی به مسائلشان راحت کند، خریداران نرم‌افزار باید اطمینان داشته باشند که متناسب با نیازشان هر لحظه که بخواهند می‌توانند مسائل‌شان را برطرف کنند و کارشناسان پشتیبانی آن نرم‌ افزار، باید پاسخ‌گویی و رفع مسائل مشتری را مهم‌ترین مسوولیت‌شان بدانند. خدمات پس از فروش و پشتیبانی با کیفیت، نیازمند زیرساختی قوی است تا سازمان بتواند به‌شکلی موثر درخواست و مسائل مشتری را مدیریت کند. وجود خدمات متعددی مانند پاسخ‌گویی تلفنی، پاسخ‌گویی آنلاین، تلفن پاسخگوی گویا، مراجعه‌ی حضوری، ابزار مناسب آموزشی و… همگی از خدماتی هستند که با کیفیت مناسب توسط سازمان ارائه کننده نرم‌ افزار می‌بایست ارائه شوند.


9.    سادگی و کاربرپسند بودن؛
از بزرگ‌ترین عوامل موفقیت تولیدکننده‌ای مانند مایکروسافت، ارائه نرم‌ افزاری کاربرپسند و ساده است. افراد به‌راحتی با نرم‌ افزارهایی هم‌چون Word یا Powerpoint کار می‌‌کنند و به‌مرور زمان، یاد می‌گیرند که چگونه می‌توانند از قابلیت‌های چنین نرم‌ افزارهایی استفاده کنند. نرم‌ افزارهای حسابداری و مالی هم از چنین قوائدی مستثنا نیستند. حسابدار باید بتواند به‌راحتی بر نرم افزار مسلط شود و به‌سرعت بتواند کار با آن را شروع کند. سادگی و در عین حال کاربردی بودن نرم‌ افزار، ویژگی کم‌یابی است که اگر حسابداران و مدیران مالی به آن دست یابند بهره‌وری کاریشان افزایش و تنش‌های کاریشان کاهش می‎یابد.


10.    قیمت متناسب با امکاناتی که دریافت می‌کنید؛
در نظر داشته باشید قیمت محصولی که می‌خرید صرفا بابت نرم‌ افزاری که تهیه می‌کنید نیست. تمامی موارد ذکر شده در هزینه‌های آتی سازمان شما تاثیرگذار هستند. نرم‌ افزاری که قابلیت گزارش‌دهی ندارد، قدرت تحلیل به حسابدار و مدیر مالی شما نمی‌دهد، یادگیری و تسلط یافتن بر آن دشوار است، قابلیت گسترش مطابق با رشد سازمان شما را ندارد، کیفیت پشتیبانی فنی‌ آن پایین است و… به‌طور جدی به کسب‌و‌کار شما آسیب می‌زند و هزینه‌های جبران‌ناپذیری بر سازمان شما وارد می‌کند.

بسیاری از کاربران ممکن است هفته‌ای یک مرتبه، ماهی یک مرتبه یا حتی در بدترین شرایط سالی یک مرتبه اتاق یا کمد خود را مرتب کنند.

ما از پدران و مادرانمان یاد گرفته‌ایم محیط زندگی خود را تمیز کنیم، وسایل اضافه را که سالم هستند و به آنها نیاز نداریم به نیازمندان ببخشیم و لوازمی را که بی‌مصرف شده‌اند و برای هیچ‌کس سودمند نیست، دور بیندازیم. با بهره‌مندی از این آموزش‌ها همواره محیط زندگی خود را مرتب و منظم نگه داشته و از زندگی و کار در محیطی تمیز لذت می‌بریم و احساس آرامش می‌کنیم.

 

متاسفانه این لذت در دنیای واقعی تا زمانی است که از رایانه یا دستگاه‌های هوشمند استفاده نکنیم، چراکه در زمان پدران و مادران ما اطلاعات به این شکل وجود نداشته و دنیای دیجیتال در این حد و اندازه نبوده تا آنها بتوانند آموزش‌های لازم برای مرتب نگه‌داشتن اطلاعات‌مان در دنیای دیجیتال را نیز به ما بیاموزند. در نتیجه زندگی دیجیتال ما مملو از شلوغی‌ها و به‌هم ریختگی‌هایی است که به دلیل رعایت نکردن نظم و ترتیب و پاکسازی‌های دوره‌ای فقط با مشاهده آن ممکن است استرس بگیریم یا تمرکزمان را از دست بدهیم.

 

اگر می‌خواهید با روش‌های پاکسازی زندگی دیجیتال آشنا شوید تا بتوانید علاوه بر دنیای واقعی به اطلاعات مجازی خود نیز نظم بیشتری بدهید، آستین‌ها را بالا بزنید!

 

برنامه‌ها

برخی کاربران علاقه خاصی به نصب نرم‌افزارهای متعدد در رایانه و دستگاه‌های هوشمند دارند و برخی دیگر نیز ممکن است برای انجام کارها در بازه‌های زمانی مختلف، نرم‌افزارهایی را روی رایانه یا دستگاه هوشمند خود نصب کنند. نصب متعدد نرم‌افزارها روی دستگاه نیز با گذشت زمان موجب می‌شود حجم زیادی از برنامه‌های مختلف روی دستگاه نصب شوند که علاوه بر اشغال فضای ذخیره‌سازی، تداخل نرم‌افزاری و بروز مشکلات در سیستم‌عامل را نیز به‌ همراه دارد.

 

بخش دیگری از پاکسازی زندگی دیجیتال به همین نرم‌افزارها مربوط می‌شود که برای اجرای آن باید در دستگاه هوشمند یا در رایانه خود به بخش مدیریت نرم‌افزارها مراجعه کرده و هر نرم‌افزاری را که اسم ناآشنایی دارد یا مدت‌ها از آن استفاده نکرده‌اید، حذف کنید. در حذف این برنامه‌ها اصلا نگران نباشید، چراکه در صورت نیاز می‌توانید دوباره نیز آنها را نصب کنید و مطمئن باشید برنامه‌ای که اسمش را به خاطر نمی‌آورید یا بیش از شش ماه است از آن استفاده نکرده‌اید، ممکن است تا شش ماه دیگر نیز استفاده نشود!

 

میز کار

دسکتاپ یا همان میزکار در رایانه برخی کاربران، همچون کمدهای لباسی است که برای پیدا کردن یک لباس باید تمام لباس‌های موجود در آن را زیر و رو کنید. دلیل طراحی محیطی با عنوان دسکتاپ این بوده که کاربر بتواند اطلاعات دم دستی خود را به‌صورت موقت روی آن قرار دهد تا بسرعت به آنها دسترسی داشته باشد.

 

متاسفانه این میز کار برای برخی کاربران به انباری تشبیه شده و جای سوزن انداختن هم در آن وجود ندارد. اگر شما نیز جزو همین کاربران هستید و شلوغی دسکتاپ موجب شده اطلاعات دم دستی خود را نیز در آن پیدا نکنید و حتی فضایی برای قرار دادن این اطلاعات روی دسکتاپ در اختیار نداشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا برای مرتب کردن و پاکسازی آن اقدام کنید.

 

اولین اقدام برای پاکسازی میز کار نیز مراجعه به مسیر دسکتاپ توسط ابزار فایل اکسپلورر یا فایندر است سپس حالت نمایش را روی گزینه List یا Thumbnail قرار داده و با مشاهده و بررسی زمان تاریخ ایجاد فایل‌ها، آخرین زمان دسترسی به فایل، مشاهده پیش‌نمایش فایل و... گزینه‌هایی را که برایتان سودی ندارند، دور بیندازید و گزینه‌هایی را که احتمال می‌دهید ممکن است به آنها نیاز داشته باشید، به یک پوشه مجزا منتقل کنید.

 

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای هر سال یک پوشه مجزا ایجاد کرده و فایل‌های مرتبط با آن سال را در پوشه مربوط به خودش قرار دهید. به‌این‌ترتیب نهایتا ممکن است ده پوشه روی میزکار شما قرار گیرد و این عمل موجب می‌شود با داشتن میز کار مرتب و تمیز از به‌کارگیری رایانه و مشاهده تصویر زمینه دسکتاپ لذت ببرید.

 

ایمیل

باور کنید نگارنده این مطلب نیز در این مورد بخصوص جزو همان کاربران شلخته‌ای به‌شمار می‌رود که با هر بار مراجعه به صندوق پستی الکترونیکش استرس سر تا پایش را فرامی‌گیرد، چراکه بیش از صدها ایمیل در آن وجود دارد و تنها راه دسترسی به هریک از ایمیل‌ها نیز استفاده از فرم جست‌وجوست!

 

اگر شما نیز با ورود به سرویس مدیریت ایمیل‌های خود چنین حس مشابهی را دارید و به‌دنبال روشی برای رهایی از این استرس هستید، راهکاری مشابه با پاکسازی میز کار را به شما پیشنهاد می‌کنیم، چراکه مطمئنا نمی‌توان تمام ایمیل‌ها را تک به تک بررسی کرد یا به گزینه‌هایی که بی‌پاسخ مانده‌اند، پاسخ داد.

 

بهترین روش برای پاکسازی و مرتب‌ کردن ایمیل‌ها استفاده از آرشیوهای سالانه است. برای انجام این کار با استفاده از امکانات موجود در سرویس ایمیل خود، پوشه‌هایی را با عنوان سال‌های مختلف ایجاد کرده و در ادامه با استفاده از فرم جست‌وجو یا قابلیت‌های پیمایشی موجود، ایمیل‌های مربوط به هر سال را فیلتر کنید. سپس این ایمیل‌های فیلتر شده را به پوشه مربوط به همان سال انتقال دهید تا صندوق ورودی ایمیل‌ها (Inbox) به‌طور کامل تخلیه شود.

 

حالا صفحه اصلی سرویس ایمیل شما نیز مرتب و پاکسازی شده و می‌توانید با آرامش ایمیل‌های جدید را مدیریت کنید. البته این نکته نیز فراموش نشود که هیچ ایمیلی حذف نشده و هر زمان که به آرشیو ایمیل‌های قبلی خود نیاز داشته باشید می‌توانید با استفاده از همان فرم جست‌وجو آنها را پیدا کنید. همچنین در صورتی‌که حجم ایمیل شما پر شود نیز می‌توانید پوشه مربوط به قدیمی‌ترین سال را حذف کنید. (در صورتی‌که ایمیل مهم یا خاطره‌انگیزی در آن پوشه ذخیره نشده باشد)

 

عکس‌های موبایلی

دستگاه‌های هوشمند همچون تلفن همراه و تبلت بخش اعظمی از زندگی دیجیتال کاربران را به خود اختصاص می‌دهد و یکی از جالب‌ترین امکاناتی که این دستگاه‌های هوشمند برای کاربران فراهم می‌کند، عکسبرداری و فیلمبرداری از لحظات مختلف است. اگر شما نیز جزو کاربران علاقه‌مند سلفی، ثبت عکس‌ها و فیلم‌های خاطره‌انگیز یا شکار لحظه‌ها باشید، مطمئنا دستگاه هوشمندتان از انواع عکس و فیلم که بزودی حافظه آن را اشغال می‌کنند، پر شده است.

 

مرتب‌ کردن و پاکسازی عکس‌های ذخیره شده در دستگاه هوشمند از جمله کارهایی است که برای نظم بخشیدن به زندگی دیجیتال خود باید به انجام برسانید، البته منظورمان از پاک کردن در این بخش، حذف کردن و از دست دادن عکس‌ها و فیلم‌ها نیست، بلکه می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های ذخیره شده در دستگاه هوشمندتان را به رایانه انتقال دهید یا با استفاده از اپلیکیشن‌های سرویس‌های ذخیره‌ساز ابری، یک کپی از آنها را در سرویس‌های ابری ذخیره کرده و پس از آن فایل‌های موجود روی دستگاه هوشمندتان را حذف کنید.

 

با انجام این کار در صورت بروز حوادث احتمالی همچون گم شدن، خراب شدن یا سرقت شدن دستگاه هوشمندتان، اطلاعات خود را از دست نخواهید داد و با آزاد شدن حافظه دستگاه، فضای بیشتری برای ثبت عکس‌ها و فیلم‌های جدید و دریافت یا نصب به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

تب‌های مرورگر

یکی دیگر از عادت‌های بد برخی کاربران، باز نگه‌داشتن تب‌های مرورگر برای مراجعه مجدد به سایت‌ها و دسترسی به محتوای به‌روزرسانی شده است. با انجام این کار، حافظه کش مرورگر تخلیه نمی‌شود و مانند این است که زباله‌های مختلف را روی زباله‌های قبلی انباشته کنید!

 

اگر شما نیز به باز گذاشتن تب‌ها برای دسترسی سریع به آنها عادت کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا از قابلیت افزودن به علاقه‌مندی‌ها یا فهرست بوکمارک‌ها در مرورگر کمک گرفته و تمام تب‌های باز را در این فهرست‌ها ذخیره کنید. پس از انجام این کار می‌توانید تمام تب‌های باز را ببندید و حافظه‌کش مرورگر یا حتی تاریخچه آن را نیز خالی کنید. برای مراجعه به هریک از تب‌ها کافی است به فهرست بوکمارک‌ها مراجعه کنید و با کلیک روی سایت موردنظر، محتوای آن برای شما بارگذاری شود.

کارتریج چیست؟

منبع تامین رنگ در چاپگرها بسته به نوع چاپگر تونر یا کارتریج نامیده می‌شود چاپگرهای جوهر افشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحه کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی در حد کیفیت مناسب می‌شود. رنگ‌های اصلی در چاپگرهای جوهر افشان، به سه رنگ اصلی تقسیم می‌شود: cyan(آبی)، magenta (قرمز) و‌ (yellow) زرد که به همراه آن‌ها یک رنگ سیاه نیز وجود دارد که برای تولید تصویر با رنگ مشکی به کار می‌رود.

 

بعضی از چاپگرهای جوهرافشان، از ترکیب سه رنگ اصلی، رنگ مشکیِ مرکبی به وجود می‌آورند که برای نوشتن متن چندان مناسب نیست و رنگ آن به صورت مشکی متمایل به سبز یا آبی می‌باشد. در سری قدیم چاپگرهای جوهرافشان، کارتریج‌های سه رنگ اصلی به یکدیگر متصل بودند و در صورت تمام شدن یکی از رنگ‌ها شما مجبور به تعویض هر سه رنگ بودید.

 

ولی امروزه در چاپگرهای جوهرافشان، این سه رنگ از یکدیگر جدا شده‌اند. معمولاً اکثر چاپگرهای جوهر افشان از چهار رنگ اصلی تشکیل شده‌اند. ولی شما برای چاپ حرفه‌ای عکس، به یک چاپگر با شش رنگ مجزا احتیاج دارید که علاوه بر سه رنگ اصلی و رنگ مشکی، دارای یک رنگ قرمز روشن و آبی روشن ‌باشد که در ایجاد تصاویر با رنگ‌های طبیعی‌تر تأثیرگذار است.

 

چگونه کارتریج پرینتر های Inkjet را نگهداری کنیم

وقتی کارتریج جوهر تمام میشود یا نزدیک تمام شدن است اگر دقت لازم را در نگه داری از آن بعمل نیاورید ، سریعا خشک شده و دیگر نمی توان آنرا پر کرد . بدین ترتیب مجبور هستید پول بیشتری برای خرید دو عدد کارتریج نو صرف کنید . پس وقتی اولین آثار اتمام جوهر هر کدام از کارتریجهای رنگی یا سیاه را مشاهده کرده ، وقت را تلف نکنید و سریعا آن کارتریج را از پرینتر خارج کرده و به روش زیر بسته بندی کنید تا به دست کسی برسانید که بتواند آنرا برایتان شارژ کند .

 

اگر خودتان هم میتوانید کار شارژ را انجام دهید ، چه بهتر ، باز هم صرفه جویی کرده اید . برای بسته بندی هر کارتریج بصورت جداگانه به وسایل زیر نیاز دارید :

1- یک عدد کیسه پلاستیکی زیپ دار (زیپ لاک)

2- یک نوار باریک (30 در 2 سانتیمتر) از پارچه کرکی یا کاغذ کاهی نسبتا کلفت یا دستمال کاغذی کلفت

3- یک عدد کش حلقه ای

 

آموزش شارژ کارتریج, کارتریج پرینتر

منبع تامین رنگ در چاپگرها بسته به نوع چاپگر تونر یا کارتریج نامیده می‌شود

 

روش بسته بندی به شرح زیر است:

1- کارتریج خالی را از پرینتر خارج کنید .

2- نوار باریک را چند تا کنید تا به اندازه طول حدود 3 سانتی متر کوچک شود . آنرا خیس کنید . این خیسی باید حاوی آب باشد اما چکه نکند .

3- کارتریج و نوار خیس شده را در پلاستیک قرار دهید . توجه کنید که نوار خیس کافی است به بدنه کارتریج بچسبد و نباید هیچگونه تماسی با هد چاپ یا قسمت های جوهری کارتریج داشته باشد . وظیفه این نوار خیس ، مرطوب نگهداشتن داخل پلاستیک است .

4- کیسه را بسته و زیپ آنرا خوب ببندید .

5- با کش دور پلاستیک را مهار کنید .

6- هرچه سریعتر نسبت به شارژ آن اقدام کنید .

اگر نتوانستید کارتریج را به موقع شارژ کنید لازم است تا نوار کاغذی را حداقل هفته ای یکبار مجدا خیس کنید .

 

پس به نکات مهم زیر دقت کنید:

1- به محض تمام شدن جوهر کارتریج ، آنرا از پرینتر خارج کرده و در کیسه پلاستیکی قرار دهید . در غیر اینصورت کارتریج سریعا خشک شده و باید بدور انداخته شود .

2- در کارتریج رنگی ، به محض اتمام اولین رنگ ، کارتریج را بسته بندی کنید . تغییر رنگ طبیعی تصاویر به شما کمک میکند تا متوجه اتمام یک رنگ شوید .

3- اگر هرچه سریعتر کارتریج را پر کنید ، شانس کار مجدد با آنرا خواهید داشت .

 

درهنگام خرید کارتریج به چه نکاتی توجه کنیم :

هنگام خرید پرینتر قبل از هر جست وجویی به جوهر مصرفی آن توجه کنید . در واقع انتخاب یک جوهر مناسب به مراتب از انتخاب دستگاه پرینتر مهم تر است .

1 - به طور کلی جوهر سیاه رنگ کاتریج به صرفه تر از تشابه رنگی آن است . قبل از هر اقدامی برای خرید موارد مصرفی آن را بررسی کنید . چون ممکن است پرینتر شما سیاه و سفید باشد در این صورت مقدار قابل توجهی از هزینه خرید را صرفه جویی می کنید .

 

2 - اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به حفاظت از محیط زیست اهمیت می دهید کاتریج جوهر های قابل بازیافت به شما توصیه می شود که هم حافظ محیط زیست بوده و هم تهیه آنها راحت تر است .

 

3 - یکی از نکات مهم در هنگام خرید جوهر این است که از سازگاری آن با پرینتر مطمئن شوید، زیرا کاتریج های جوهرها براساس مدل پرینتر و کارخانه سازنده طراحی می شود و روی جلد آنها قابل رویت است . بنابراین در موقع خرید مدل و مارک کارخانه سازنده پرینتر خود را با مشخصات نوشته شده بر جلد کاتریج مطابقت دهید .

 

4 - بعضی جوهر ها بسیار گران بوده و با بررسی کامل بازار پرینتر درمی یابید که قیمت خرید کاتریج جوهر پرینترتان با خرید یک مدل جدید پرینتر به همراه جوهر اختلاف کمی دارد . در این صورت اقتصادی ترین راه آن است که پرینتر خود را عوض کنید .

 

5 - اکثر جوهرها برای کسب رضایت مشتری دارای ضمانت نامه کارخانه سازنده هستند و تنها راه برای حفظ ضمانت نامه نگه داشتن برگه اصلی خرید، بسته کاتریج و اطلاعات ضمانت نامه است .

اگر جوهر با کیفیت دلخواه تان کار نکند اکثر کارخانه ها ملزم به تعویض و یا برگرداندن کل مبلغ به شما هستند .

به‌جرأت می‌توان گفت تمام سرویس‌های ارائه شده توسط گوگل کاربردی است و همین کاربردی بودن آنها موجب شده کاربران زیادی را از سراسر دنیا به خود اختصاص دهند.
یکی از این سرویس‌های محبوب نقشه گوگل است که با پشتیبانی بسیار خوب از کشورهای مختلف از جمله ایران، این امکان را فراهم کرده تا کاربران در هر زمان و مکان روی دستگاه‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی خود به کمک اپلیکیشن‌ها یا مرورگر اینترنتی از آن استفاده کنند.

 

استفاده از سرویس نقشه گوگل در رایانه و توسط مرورگر براحتی امکان‌پذیر است، اما این راحتی زمانی افزایش می‌یابد که شما از میانبرهای صفحه‌کلید کمک گرفته و پیمایشی سریع و روان در نقشه داشته باشید. آیا می‌دانید کدام میانبرها در انجام این پیمایش سریع در خدمت شما هستند؟

 

حرکت: اولین پیمایش در هر نقشه، حرکت در نواحی مختلف است. برای انجام این کار کافی است از کلیدهای جهت‌نما کمک گرفته و به سمت شمال، جنوب، غرب و شرق حرکت کنید. همچنین می‌توانید با فشار همزمان دو کلید در جهت‌هایی مانند شمال‌غرب، شمال‌شرق و.... نیز حرکت کنید.

 

بزرگنمایی: بزر‌گنمایی ساده‌ترین بخش کار است. پس از پیمایش به محدوده موردنظر کافی است کلیدهای + و – را از پد اعداد صفحه‌کلید در سمت راست فشار داده یا همین کلیدها را بدون نیاز به نگه داشتن کلید Shift از بالای بخش حروف، فشار دهید.

 

حرکت در خیابان: چنانچه در منطقه‌ای حضور دارید که قابلیت Street View در آن فعال است و می‌خواهید پیمایش در خیابان را به‌کمک میانبرهای صفحه‌کلید انجام دهید، کافی است از کلیدهای بازی‌خورها کمک بگیرید؛ کلیدهای W,S,A,D که به ترتیب برای حرکت رو به جلو، عقب، چپ و راست طراحی شده‌اند.

مهمانی رفتن های عصر ما عجیب است مهمان ها هدفشان از مهمانی رفتن بروزرسانی نرم افزار هایشان با اینترنت میزبان است.
این روزها وقتی دوست و آشنا دور هم جمع می شوند، کمی خوش و بش می کنند و بعد از آن می روند سر اصل مطلب، "پسورد وای فای تون چیه؟"، میزبان هم چاره ای ندارد رسم مهمان نوازی را باید به جا بیاورد و فراموش کند حجم دانلود و پهنای باندش محدود است و میخواهند از همین حجم  محدود هم سهمی داشته باشند، بدتراز آن مهمان های ناخوانده اند، همسایه هایی که نگفته دست به سمت وای فای شخصی ما می برند.

 

مهمترین نکته در استفاده بی جا از اینترنت شخصی ما رعایت نکردن اصول اولیه استفاده از شبکه های بی سیم است، نکاتی که اگر رعایت شود قطعا دست درازی های بی جا به اینترنت شما هم کاهش پیدا می کند و همچنین مهمان دردانه به جای برروز کردن نرم افزارهای تلفن و اتک زدن در زمین های مجازی پای صحبت میزبان می نشیند.

 

روش اول:مخفی سازی وای فای
1. ابتدا وارد تنظیمات مودم شوید.در نوار مرورگرتون 192.168.1.1را وارد کنید خوب از شما یوزر و پس میخواد که اگه تغییر دادید که خودتون بلدید پس وارد کنید ولی اگه رمزو تغییر ندادید معمولا یوزر و پسورد هر دوش admin است که بزنید تا وارد بشید(مطابق شکل زیر):

 

پسورد وای فای, مخفی سازی وای فای

جلوگیری از هک وای فای

 

2.خوب حالا در قسمت تنظیمات Wireless مودمتون به قسمت Basic برید همان طور که در شکل زیر می بینید :

 

پسورد وای فای, مخفی سازی وای فای

 مخفی سازی شبکه وای فای

 

شما برای مخفی کردن مودمتون باید تیکه گزینه Hide Access Point را بزنیدتامودمتون مخفی بشه (البته ممکنه تو مودم های مختلف در قسمت های دیگه wirelessباشه یکم بگرید پیدا می کنید):

 

پسورد وای فای, مخفی سازی وای فای

آموزش مخفی کردن وای فای

 

3. درپایان برای ذخیره تنظیمات بروی گزینه saveکلیک کنید تا تغییرات اعمال بشه خوب حالا شما موفق شدید مودمتون رو مخفی کنید ولی همان طور که می بینید خودتون هم نمی تونید به وای فای وصل بشید!!برای اتصال به شبکه های مخفی شده باید نام وای فای ( SSID ) و رمز رو به صورت دستی وارد کنید:ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی تون برید و بعد گزینه تنظیمات بی سیم و شبکه ها ( Wireless and networks ) رو انتخاب کنید .

 

در صفحه بعدی گزینه تنظیمات وای فای(Wi-Fi settings) رو انتخاب کنید . حالا به انتهای لیست شبکه های وای فای برید . حالا روی گزینه اضافه نمودن شبکه وای فای( Add Wi-Fi network ) کلیک کنید . حالا باید اطلاعات شبکه وای فای مورد نظر تون رو وارد کنید . ابتدا SSID یا همون نام شبکه وای فای رو وارد کنید و بعد روی گزینه Security کلیک کنید و از لیست کشویی باز شده روش اعتبار سنجی شبکه رو انتخاب کنید. (با توجه به نوع امنیتی که برای مودمتون تعیین کردید) . در آخر هم رمز شبکه وای فای تون رو وارد کنید روی دکمه اتصال connect کلیک کنید .

 

روش دوم فیلتر کردن مک آدرس:
در این روش شما با استفاده از مک آدرس (MAC address) هر دستگاه و معرفی آنها به مودم وایفای خود میتوانید تنها به دستگاه های موجود در خانه امکان دسترسی به شبکه را بدهید و حتی اگر پسورد شبکه شما توسط هکر و.. نیز هک شد و یا خودتان در اختیار دیگران قرار دهید کاربران قادر به استفاده از اینترنت و اتصال به شبکه وایرلس مودم نمی باشند.

 

آموزش:
1.ابتدا وارد قسمت تنظیمات مودم بشید
در نوار مرورگرتون 192.168.1.1را وارد کنید خوب از شما یوزر و پس میخواد که اگه تغییر دادید که خودتون بلدید پس وارد کنید ولی اگه رمزو تغییر ندادید معمولا یوزر و پسورد هر دوش admin است که بزنید تا وارد بشید:

 

پسورد وای فای, مخفی سازی وای فای

فیلتر کردن مک آدرس

 

2.خوب به قسمت تنظیمات Wireless بریدو به گزینه MAC Filter وارد بشید مطابق شکل زیر:

 

پسورد وای فای, مخفی سازی وای فای

مخفی کردن وای فای

 

3.خوب حالا روی add کلیک کنید و ادرس مک گوشی که می خواهید اجازه دسترسی به اینترنت رو بدید وارد کنید و مطابق شکل زیرsaveرو بزنید تا تنظیمات اعمال بشه

 

پسورد وای فای, مخفی سازی وای فای

امن کردن شبکه WIFI

 

حالا مک ادرس گوشیو را از چه طریقی پیدا کنیم؟
به قسمت Settings گوشی بروید.
در لیست نمایش داده شده وارد قسمت About Device شوید.
در این قسمت گزینه Status (در بعضی از گوشی ها Hardware Information) را انتخاب کنید.
در قسمت Wi-Fi MAC Address می توانید مک آدرس دستگاه خود را مشاهده کنید.

 

یافتن مک آدرس در انواع آی پادتاچ٬ آی فون و آی پد:
۱- برنامه Settings را از روی دستگاه اجرا کنید:
۲- روی گزینه General سپس About بزنید٬ کدی که روبروی گزینه Wi-Fi Address نوشته می شود مک آدرس مربوط به دستگاه iOS شماست.

 

راهنمای یافتن مک آدرس در انواع مک:
۱- از روی نوار منو روی لوگوی اپل سپس System Preferences کلیک کنید.
۲- از پنل باز شده گزینه network را انتخاب کنید.
۳- در پایین پنجره جدید روی Advance کلیک کنید.
۴- اگر از شبکه های بی سیم استفاده می کنید در تب Wi-Fi پایین صفحه روبروی Wi-Fi Address می توانید مک ادرس دستگاه را مشاهده کنید و اگر از کابل Ethernet استفاده می کنید روی تب Hardware بزنید تا بتوانید Mac Address دستگاه خود را مشاهده کنید.

 

روش سوم:ترکیبی
برای افزایش امنیت می تونید هر دو روش بالا را بصورت همزمان بروی مودم اجرا کنید.


روش چهارم:

مخفیانه و بدون بیرون انداختن اشخاص از شبکه وای فای ،اتصال به اینترنت کاربران را قطع کنید

در این روش کاربر از شبکه وای فای (wifi) خارج نمیشود و همچنان به آن متصل است اما به صورت کاملا مخفیانه و نامعلوم سرعت و دسترسی به اینترنت آن (آپلود و دانلود) بسیار پایین خواهد آمد و یا کاملا سرعت نت وی قطع خواهد شد و شما میتوانید براحتی از تمام پهنای باند و اینترنت شبکه وای فای به نفع خود استفاده کنید.


برای اینکار نیاز چندانی به دانستن و درگیری با ابزار و مهارت های شبکه ندارید.فقط کافیست برنامه کم حجم و کاربردی Netcut را دانلود و نصب کنید و از قابلیت فوق العاده این نرم افزار برای قطع کردن اینترنت (internet) شخص مورد نظر استفاده کنید.

 

این برنامه دارای چند قابلیت فوق العاده است :
نمایش تمام سیستم ها و دستگاه های متصل به مودم (و روتر) وای فای شما به همراه آدرس مک آنها (آدرس فیزیکی منحصر به فرد هر دستگاه)


تغییر دادن آدرس مک دستگاه های متصل به شبکه وای فای شما (با استفاده از روش های مجازی و..)


قطع اینترنت و اتصال به شبکه فرد مورد نظر بدون نیاز به تغییر و دستکاری تنظیمات مودم


قطع کردن اینترنت و دسترسی کاربران از شبکه وای فای مودم شما بدون اخطار و خارج شدن آنها از شبکه (علامت اتصال به وای فای در این حالت همچنان برای افراد نمایش داده میشود)

 

روش پنجم :

شبکه وای فای را برای کاربران اولویت بندی و سرعت اینترنت آنها را به طور مساوی تقسیم و محدود کنید.

با استفاده از این روش میتوانید به طول مثال اگر اینترنت شما ۱ مگابایت بر ثانیه است و دو دستگاه موبایل و لپ تاپ در خانه برای اتصال به اینترنت دارید با قرار دادن هر کدام از آنها در بخش Highest سرعت اینترنت را به طور منصافانه بین دو دستگاه تقسیم کنید و یا اینکه سرعت اینترنت یک دستگاه را نسبت به دستگاه دیگی بیشتر یا کمتر کنید.

 

در روش سوم باید مودم شما از قابلیتی به QoS یا Quality of Service پشتیبانی کند.به طور خلاصه این قابلیت (کیفیت سرویس) به شما این امکان را میدهد که در مودم خود قوانین اولویت بندی تعریف کنید.

 

این روش نسبت به دو روش قبلی کمی پیچیده تر است و اگر آشنایی چندانی با شبکه و مودم روترها ندارید پیشنهاد میکنیم از دو روش قبلی استفاده کنید.
بهتر است قبل از شروع به وسیله سایت های speedtest یا testmy.net سرعت اینترنت خود را تست کنید تا بعد از انجام تغییرات سرعت را دوباره اندازه گیری و از اعمال گزینه ها بر روی سیستم و سرعت اینترنت مطمئن شوید.

 

و اما برای کنترل دسترسی افراد به اینترنت اشتراکی گوشی
یکی از امکاناتی که در بسیاری از دستگاه‌های هوشمند امروزی مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد، تبدیل تلفن همراه و تبلت به نقطه اتصال اینترنتی و اتصال به شبکه‌ اینترنت با استفاده از اینترنت فعال روی سیم کارت است.

 

پسورد وای فای, مخفی سازی وای فای

 

همان‌طور که می‌دانید با استفاده از این روش کاربران می‌توانند اینترنت فعال روی تلفن‌ همراه و تبلت خود را با دیگر دستگاه‌های مجهز به وای ـ فای به اشتراک گذاشته و با لپ‌تاپ یا دیگر دستگاه‌های هوشمند خود از اینترنت استفاده کنند. (باتوجه به پشتیبانی اپراتورهای مختلف از ارتباط پرسرعت 3G، استفاده از این روش روزبه‌روز در حال افزایش است)

 

گاهی ممکن است در یک مکان عمومی دستگاه خود را به نقطه اتصال اینترنتی تبدیل کنید. در چنین شرایطی برای جلوگیری از اتصال افراد غیرمجاز به شبکه‌ خصوصی‌ای که ایجاد کرده‌اید و ممانعت از مصرف ترافیک شبکه، باید رمزعبور روی شبکه‌ خود قرار دهید.

 

اختصاص رمز تا حد زیادی می‌تواند مانع اتصال افراد غیرمجاز به نقطه اتصال اینترنتی شما باشد؛ اما ممکن است این رمز هک شود و بدون آن‌که شما مطلع شوید ترافیک اینترنت‌تان مصرف شود پس برای حل مشکل مراحل زیر را انجام دهید:

1 ـ از فهرست برنامه‌ها روی Settings فشار دهید.


2 ـ صفحه را به پایین اسکرول کرده و در بخش Network Connections روی Network Connections فشار دهید.


3 ـ روی Mobile Hotspot فشار دهید. (این گزینه به‌صورت پیش‌فرض خاموش است)


4 ـ در حالت پیش‌فرض نقطه اتصال شما در وضع allow all devices to connect قرار دارد که در این حالت تمام دستگاه‌ها می‌توانند به نقطه اتصال شما متصل شوند. برای اعمال محدودیت در این بخش روی آن فشار داده و Allowed devices only را انتخاب کنید.


5 ـ پس از انتخاب گزینه‌ بالا با تغییر وضعیت کلید مقابل Mobile Hotspot آن را فعال کنید.


6ـ پس از فعال شدن نقطه اتصال منتظر بمانید تا دستگاه‌های موردنظرتان به نقطه‌ اتصال ایجاد شده متصل شده و نام و آدرس مک آنها را از بخش Connected Device یادداشت کنید.


7 ـ روی منویی که آیکون آن به‌صورت سه نقطه زیر یکدیگر است فشار داده و Allowed devices را انتخاب کنید.


8 ـ روی آیکون «+» فشار دهید.


9 ـ در پنجره‌ باز شده، نام و آدرس مک یادداشت شده در مرحله‌ 6 را وارد کنید. (مرحله‌ 8 و 9 را برای دیگر دستگاه‌هایی که قصد دارید مجوز اتصال به نقطه اتصال را داشته باشند، تکرار کنید)


10 ـ با اضافه شدن دستگاه‌های موردنظر در این بخش می‌توانید با خیال راحت از نقطه اتصال اینترنتی خود استفاده کنید، زیرا دیگر دستگاه‌ها با در اختیار داشتن رمز اتصال نیز نمی‌توانند به نقطه‌ اتصال اینترنتی شما وصل شوند.

رپورتاژ اعلان چیست؟

رپورتاژ آگهی به شکلی از اعلان گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. به این معنی که مخاطب متوجه جنبۀ تبلیغاتی این گزارش نمی شود و انگار می کند در حال مطالعه یا مشاهده یک گزارش کاملاً بی طرف است. به دلیل غیر سر راست بودن این طریق تبلیغاتی، رپورتاژ آگهی اثربخشی فوقانی دارد. معمولا مخاطبان به این گونه اعلان اعتماد اکثریت دارند و همه محتوای رپورتاژ را الی ته مطالعه می کنند. رپورتاژ آگهی گرد از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی و برندسازی است که بزرگترین برندهای جهان برای شناسایی محصولات و خدمات جدید خود متعلق به کاربرد می کنند. رپورتاژ تنها شیوه تبلیغاتی است که برای مدت زمان نامحدود به مخاطبان نمایش داده می شود و همیشه در سایت‌ اعلان دهنده باقی می ماند.


جمله ای در تبلیغات است که می گوید: بهترین گونه آگهی، آن است که آگهی بنظر نرسد. در حال حاضر درصد قابل توجهی از اخباری که از رسانه های مختلف منتشر می شود در دل خویش پیامی تجارت به به اتفاق دارد و گزارش تبلیغاتی محسوب می شود، دلیل این جستار اثر بخشی قابل توجهی است که این نوع از تبلیغات دارد. در واقع ملت دیگر توجهی به تبلیغات نمی کنند و روش های تبلیغاتی سنتی برای مردم تکراری و کسل کننده شده است، به همین جهت است که reportage advertisement از اهمیت زیادی برخوردار شده است. 


انواع رپورتاژ آگهی 

رپورتاژ اعلان گونه ها مختلفی دارد و بسته به رسانه ای که در آن منتشر می‌شود نامگذاری می‌شود. برخی از مشهورترین انواع رپورتاژ اعلان عبارت اند از: رپورتاژ اعلان تلویزیونی، رپورتاژ اعلان انتشار مکشوف در سایت های خبری و رسانه های دیجیتال (رپورتاژ آگهی اینترنتی) ، رپورتاژ اعلان گزیده تر روزنامه و رسانه های کثیرالانتشار. گونه نگارش محتوا و ارائه موضوع در هریک از این رسانه ها متفاوت بوده و باید اصول کلی آن به حقیقت رعایت شود.


تاثیر رپورتاژ اعلان در سئو و رتبه سایت در گوگل 

رپورتاژ آگهی در واقعیت عملکردی همانند نگارش یک پُست مهمان دارد. با پیمان دادن لینک سایت تان در متن رپورتاژ اعلان می توانید سیگنال رتبه بندی قدرتمندی برای موتورهای جستجو ارسال کنید. بدون شک، داشتن یک لینک از وب سایتی با اعتبار دامنۀ بالا کارایی بسیار نکویی بر روی سئوی سایت شما خواهد داشت. رپورتاژ اعلان بصورت سر راست بر روی سئو سایت تاثیر ندارد. ولی همانگونه که گفتیم می تواند به صورت غیر سر راست زیاد کارساز باشد. تاثیر غیر مستقیم رپورتاژ آگهی بر سئو سایت در این نکته بالقوه است که رپورتاژ اعلان با حداقل تبلیغ برای برندتان، بیشترین بازده را برای فرآورده شما ایجاد می کند. کسان ببیننده رپورتاژ اعلان قطعاً به سایت شما برای تماشا و خرید محصولات یا خدمات مراجعه می کنند. به این ترتیب، تعداد ورودی های سایت شما افزایش خواهد یافت که این موضوع به درمان رتبه سایت شما کمک خواهد کرد.  از طرفی دیگر، برپایی بک لینک در سایت های معتبر و پربازدید به توان اخذ سایت و ارتقای رتبه آن در گوگل کمک می کند.


 


بیشتر بخوانید : چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟


تاثیر رپورتاژ اعلان در سئو و رتبه سایت


 


دیدگاه گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی

رپورتاژ اعلان گرد از راه های اخذ بک لینک برای سایت است. بنابراین همانند لینک سازی، یک امر حساس و تخصصی است. اگر به چهره بنیادین سپریدن نشود، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و سایت شما از طرف گوگل مجازات شود. سوژه مهم برای گوگل این است که خوانندگان متن اعلان متوجه تبلیغاتی بودن متن نمی شوند. گوگل از این جهت نگران است که ممکن است محتواهای غیر مجانی موجب گمراه شدن مخاطبان بشود. فلذا برای بازدارندگی از جریمه شدن توسط گوگل، باید اطمینان حاصل کنید که خوانندگان اعلان از همان ابتدا متوجه تبلیغاتی بودن متن شده اند و با تصمیم خویش به خواستن محتوای رپورتاژ پرداخته اند.

همچنین، مت کاتس به صاحبان تارنما ها اخطار داده است برای اینکه رپورتاژ آگهی تان از طرف گوگل جریمه نشود باید از لینک های نوفالو در آن بهره‌گیری کنید تا تاثیری بر نتایج طبیعی گوگل نداشته باشد. در غیر این صورت،  گوگل رپورتاژ آگهی را با خرید بک لینک مساوی می داند و سایت رپورتاژ رونده را جریمه خواهد کرد. در نهایت چیزی که گوگل می خواهد این است که لینک های موجود در رپورتاژ اعلان دارای تگ "rel=”no follow باشند تا هیچ تغییری بر روی پیج رنک گوگل اعمال نشود. لینک های رپورتاژ اعلان نباید با لینک های خریدنی یکسان باشند (در غیر این صورت تارنما خاطی مجازات خواهد شد). همچنین، مخاطبان باید از همان ابتدا به جنبه تبلیغاتی متن آگاه باشد.


انتشار رپورتاژ آگهی، با رعایت اصول صحیح، یکتا از روش‌های سئو کلاه خاکستری محسوب می شود و می تواند تاثیر خوبی روی رتبه سایت شما در نتایج گوگل بگذارد. می تاب نتیجه گرفت یک رپورتاژ اعلان اصولی مانع از جریمه شدن سایت بدست گوگل می شود.


در رپورتاژ آگهی به چه نکاتی پروا کنیم؟

مهمترین مزیت تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو در مقایسه با خرید بک لینک، همیشگی بودن آن است. یعنی تبلیغ شما برای همیشه در سایت آگهی دهنده باقی خواهد ماند و شما نیاز به تمدید تبلیغ تان ندارید و هزینه ای بابت آن پرداخت نمی کنید. چنانچه اثناء خرید بک لینک، شما باید برای تمدید آن، هر ماه هزینه ای را بپردازید.

مهم ترین نکاتی که اثناء خرید رپورتاژ اعلان باید به آن ها پروا کنید، عبارتند از:


رپورتاژ خویش را در سایت های مرتبط با کسب و کارتان منتشر کنید و دقت کنید که الی حتماً ممکن سایت اعلان دهنده از لحاظ موضوعی و محتوایی به سایت شما کم و بیش باشد.

معمولا سایت های خبرگذاری، سایت های زیاد مناسبی برای انتشار رپورتاژ آگهی هستند.

بازدید سایت مورد عقیده را مورد رسیدگی قرار دهید و رسیدگی کنید که در دامنه کاری باره نظر، این سایت چه میزان بازدید دارد. هر چه میزان بازدید سایت و بیننده علاقمندی که دارد اغلب باشد، می تواند اثر گذاری بیشتری برای شما ایجاد کند.

 به اعتبار پهنه و عمر حوزه سایت مورد نظر توجه کنید. سایت هایی که اعتبار حوزه بالاتر از 50 دارند، سایت های مناسبی هستند.

به امتیاز اسپم یا spam score سایت آگهی دهنده پروا کنید. سایت هایی که spam score آن ها بین صفر تا سه است، سایت های مناسبی می باشند.

در نظر داشته باشید که اعتبار گستره و امتیاز اسپم بودن سایت بر اساس فاکتورهای کمپانی moz مشخص می شوند و با فاکتورهای سئو که توسط گوگل ارائه می شود، تفاوت دارند اما الی حدودی می توانند به ما کمک کنند لغایت بتوانیم تخمین راستی نسبت به سودمند بودن آن سایت داشته باشیم.


برای هر رپورتاژ آگهی، یک محتوای اختصاصی تعبیه کنید. محتوای تکراری، تاثیر زیادی نخواهد داشت و به راحتی از طرف موتورهای جستجو نادیده گرفته می شود. نباید برای چندین رپورتاژ از یک متن کاربرد کنید. حتی از مقالات یا محتوای موجود در سایت تان نیز برای رپورتاژ آگهی استفاده نکنید. به میزانی که محتوای شما اختصاصی تر باشد، ارزش صفحه رپورتاژ آگهی شما بالاتر می رود و جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب می کند.

حداکثر از پنج لینک در رپورتاژ آگهی کاربرد کنید. هر چقدر تعداد لینک های شما اغلب شود، ارزش و اعتبار دیتا شده به لینک ها کاهش می یابد زیرا ارزش و اعتبار کل صفحه بر شمار لینک ها دسته می شود. بهترین حالت، قرار دادن سه تا پنج لینک در متن تبلیغ است. 

برای هر صفحه از سایت تان، تنها یک لینک در متن اعلان پیمان دهید. نباید با انکرتکست های متفاوت به یک صفحه مشخص از سایت تان لینک بدهید. گوگل تنها، لینک اول را در عقیده خواهد گرفت و دیگر لینک ها بی اثر خواهند بود. سعی کنید داخل رپورتاژ اعلان به صفحات درونی سایت تان که از رقابت اقلیت برخوردارند لینک بدهید. زیرا راحت تر می توانند رتبه بگیرند.

استفاده از تصویر و ویدئو مرتبط با محتوا در رپورتاژ اعلان به ارزش و اعتبار صفحه تبلیغ می افزاید و اثربخشی آن را افزایش می دهد.


 


برای سفارش تولید محتوای سئو شده به وب24 کلیک کنید.


رپورتاژ اعلان چیست


 


محتوای رپورتاژ اعلان به چه چهره باشد؟

تعداد واژه ها رپورتاژ اعلان باید بین 700 تا 1200 باشد.

محتوای رپورتاژ بخش بندی و پارگراف بندی  شود و حتما از تگ هدینگ h2 در آن کاربرد شود.

انکرتکست های رپورتاژ آگهی دقیقا همان عباراتی باشند که قصد دارید در آن ها رتبه به دست آورید.

از عبارات طولانی در لینک سازی بهره‌گیری کنید.

سه الی پنج لینک در متن رپورتاژ اعلان برپایی کنید.

در متن رپورتاژ به اسم برند تان یک لینک دهید.

در رپورتاژ اعلان حتما از تصویر استفاده کنید و در متن جایگزین تصویر از کلمات کلیدی هدف تان استفاده کنید.

از تگ نوفالو در لینک های خود بهره‌گیری نکنید و تمام لینک ها را فالو پیمان دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.