هدیه تبلیغاتی میتواند از یک نایلون تبلیغاتی نامیده شده تا گرانترین ساعتها و حتی خودرو. بهترین هدیه تبیغاتی هدایایی هستند که بیشتر و بهتر دیده شوند، مثلا از هدیهای که روی میز کار و یا ساعتی که روی مچ دست بسته میشود میتوان نام برد که از پر بازدیدترین هدایای تبلیغاتی میتوانند باشند.محل تبلیغ بر روی هدیه باید در دید مناسب باشد و در این نوع تبلیغ معمولاً در مرکز هدیه صورت میگیرد. لزوما بزرگ بودن یا گران بودن یک هدیه تبلیغاتی نمیتواند دلیل بر کارآ بودن آن هدیه داشته باشد . مثلا حتی یک خودکار تبلیغاتی کوچک میتواند در این زمینه از یک کیف گران قیمت ارزشمندتر و مفیدتر باشد.
مثلا از هدیهای که روی میز کار و یا ساعتی که روی مچ دست بسته میشود میتوان نام برد که از پر بازدیدترین هدایای تبلیغاتی میتوانند باشند. محل تبلیغ بر روی هدیه باید در دید مناسب باشد و در این نوع تبلیغ معمولاً در مرکز هدیه صورت میگیرد. لزوما بزرگ بودن یا گران بودن یک هدیه تبلیغاتی نمیتواند دلیل بر کارا بودن آن هدیه داشته باشد مثلا حتی یک خودکار کوچک میتواند در این زمینه از یک کیف گران قیمت ارزشمندتر و مفیدتر باشد.
تبلیغات سیل عظیمی از اطلاعات و ایده ها را در جامعه جاری میکند ، اگر چه برخی از این اطلاعات ممکن است از سوی افراد به درستی درک نشود یا اهمیت و ارزش آن مورد توجه قرار نگیرد.همواره با این رویکرد به مشتریان باالقوه خود بنگرید که با فعالیت های خود به آنها لطف میکنید و به یاری آنها می شتابید. شما با عرضه تبلیغات ، کالا و خدمات خود را به آنها معرفی می کنید. به این ترتیب بر اثر تلاش های شما آنها مجبور نیستند برای تهیه خواسته ها و نیازهایشان به زحمت بیفتند. با ارائه هدایای تبلیغاتی شما به مشتریان یادگاری های کاربردی را هدیه می دهید که میتوانند با حفظ و نگهداری و استفاده مستمر از آنها کالاها ، خدمات و نام و نشان تجاری شما را همیشه به یاد داشته باشند. ما میدانیم که تمامی مشتریان آگهی های چاپی و نامه های تبلیغاتی شرکت ها را نزد خود نگه نمیدارند، اما ارائه یک جاکلیدی کوچک که اطلاعات تماس شما برروی ان درج شده باشد می تواند در تمام طول سال شما را در نزدیک ترین حالت ممکن به مشتریانتان نگه دارد. ازجمله مزایای هدایای تبلیغاتی به شرح ذیل می باشد :
۱- مطرح شدن بیشتر برند : یکی از هدف هایی که بیشتر کسب و کارهای کوچک و بزرگ در دستور کار خود قرار می دهند مطرح شدن نام تجاری یا برند آنهاست. اما چگونه می توان یک برند را علاوه بر موفقیت در رقابت، در ذهن مشتریان مطرح و ماندگار کرد؟ یکی از مهمترین و بهترین روش های آن ابتکار در بازاریابی است. هدایای تبلیغاتی ابزار بسیار ساده ای هستند که می توانند موجب مطرح شدن برند یک کسب و کار کوچک شوند؛ برای مثال با درج کردن نام تجاری بر روی کالاهایی که مشتریان در زندگی روزانه خود از آنها استفاده کنند، شما می توانید جایگاه برند خود را در اذهان عمومی بالا ببرید.
۲- کاربری بیشتر با صرف هزینه کمتر : با سرمایه ی اندک ، به سختی می توان روش بازاریابی مناسبی را برگزید که بهترین و بیشترین توجه را به سمت کسب و کار کوچک شما جلب کند و انتخاب اینکه کدام موارد بیشترین سود را برای شما به ارمغان می آورد، اغلب دشوار است. هدیه های تبلیغاتی ارزان قیمت و با دوام بیشتر که امکان درج تبلیغ بزرگتری روی آنها وجود دارد، برای سرمایه گذاری بسیار مناسب و ارزشمند هستند. باید بدانید که یک اشانتیون یا هدیه کوچک خود راه بزرگی برای افزایش وفاداری مشتریان نسبت به شما خواهد بود. همچنین اگر صاحب مغازه یا فروشگاه هستید بهترین شیوه برای تشکر کردن از خرید مشتریان، دادن یک اشانتیون به آنهاست.۳- کارت بیزینس ثانویه : با وجود اینکه کارت های بیزینس اغلب به عنوان یکی از اجزای اصلی و مهم در تجارت و هر کسب و کاری می باشند اما کالاهای تبلیغاتی نیز راهی بسیار جالب و مبتکرانه برای جلوه دادن اطلاعات تماس در معرض دید به شمار می روند. در حقیقت به جای اینکه در هنگام برخورد با مشتریان احتمالی به آنها تنها کارت بیزینس خود را بدهید، حالتی را در نظر بگیرید که علاوه برکارت بیزنس یک شیء قابل لمس تر که نام برندتان روی آن حک شده است نیز به او بدهید. برای مثال اگر صاحب یک شرکت کامپیوتری هستید و کارتان تعمیر وسایل کامپیوتری است، می توانید یک درایو USB به همراه بیزنس کارت خود به مشتری ارائه کنید .
۴- قابل لمس بودن : زمانی که زمان بازاریابی برای محصولات یا خدماتتان می رسد نکته ی مهم دیگری که لازم است به یاد داشته باشید نمایش و ارائه مکرر آنها به مشتریان است .سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توانید کالا و خدمات خود را بدون صرف هزینه های گزاف به طور پیوسته و مکرر در معرض دید مشتریان خود قرار دهید؟ پاسخ این است که باید به این فکر کنید که خریداران تمایل به داشتن چه چیزهایی در کنار خودشان هستند. برای نمونه اگر شما صاحب یک تفریحگاه یا استخر هستید می توانید یک وسیله ساده یادآوری قرار ملاقات در پشت کارت بیزنس خود قرار دهید. مشتریان نیز معمولا از چنین ابزاری به خاطر یادآوری کردن قرار ملاقات هایشان نگهداری و استفاده می کنند. یا اگر در فروشگاه تان انواع نوشیدنی را می فروشید، استفاده کردن از یک دربازکن به عنوان هدیه تبلیغاتی روش مطلوبی است .
۵- برنامه بازاریابی قدرتمند : شیوه ی شما برای بازاریابی چگونه است؟ به عنوان مثال کدام یک از این گزینه ها را برای برنامه ناهار خود انتخاب می کنید؟ اینکه هر هفته دو بار از یک پیتزا بخورید و یا اینکه به جای آن هر هفته دو غذای مختلف نوش جان کنید ؟ بیشتر مردم گزینه ای را انتخاب می کنند که تنوع بیشتری دارد.دقیقا همین اصل می تواند در مورد بازاریابی برای یک کسب و کار کوچک نیز به کار رود. هرچند داشتن یک اسلوب معین برای بازاریابی بسیار پر اهمیت است اما توانایی در استفاده از ابزار متنوع برای آوازه دادن به کسب و کار نیز بسیار مهم است.
شرکتها برای تبلیغ خود میتوانند از هزاران نوع هدیه استفاده کنند برخی از موارد رایج هدایای تبلیغاتی عبارت است از :
▪اقلام خوراکی : اقلام خوراکی جزو رایجترین هدایای شرکتها هستند که بسیار خوب طراحی میشوند و حتی قابل بردن به منزل نیز هستند اگر میخواهید به قلبها و مغزها از طریق معدهها دست پیدا کنید! باید بسیار هوشمندانه و مبتکرانه عمل کنید ضمنا مواظب باشید که هدیه گیرنده مورد نظرخام خوار نباشد.
▪اقلام دفتری : جامدادی و وسایل رومیزی دیگر جزو هدایای تبلیغاتی شرکتها هستند که کاربردهای فراوانی هم دارند. باز هم مراقب باشید یک خودنویس عالی گران قیمت با نوع ارزان آن تفاوت بسیاری دارد حواستان باشد که مقولاتی از این دست باید با دکور اتاق و شخصیت فرد مورد نظرتان جور باشد تا حالت استراتژیک به خود بگیرد.
▪بلیط برای مسابقات ورزشی و هنری : تهیه بلیت به عنوان هدیه بخصوص برای مسابقات و برنامههایی که بلیط آنها آسان بهدست نمیآید، یک اتفاق بسیار تاثیرگذار است البته باید ترجیحات هدیه گیرنده را در زمینههای مورد نظر در نظر گرفت.
▪هدیههای اعتباری : این نوع هدایا هم بسیار موثرند چرا که به فرد هدیه گیرنده امکان انتخاب میدهند و او خودش میداند که اعتبار را چگونه هزینه کند. البته سطح اندک اعتبار در این موارد ممکن است مساله ساز باشد و باز فراموش نکنید پول نقد دیگر هدیه نیست و برای همیشه حذف شده است .
محل تبلیغ بر روی هدیه باید در دید مناسب باشد و در این نوع تبلیغ معمولاً در مرکز هدیه صورت میگیرد. لزوما بزرگ بودن یا گران بودن یک هدیه تبلیغاتی نمیتواند دلیل بر کارآ بودن آن هدیه داشته باشد . مثلا حتی یک خودکار تبلیغاتی کوچک میتواند در این زمینه از یک کیف گرانقیمت ارزشمندتر و مفیدتر باشد. آسمونی در این مقاله تاریخچه هدایای تبلیغاتی به همراه پیشنهاداتی برای هدایای تبلیغاتی را برای شما عزیزان منتشر می کند.
کاربرد فلش مموری تبلیغاتی چیست؟
ر حقیقیت، پیکان مموری تبلیغاتی گرد از نوآوریهای فنی کبیر در دههی گذشته میباشد. احد از نکتههای زیاد مهم در بازاریابی تبلیغاتی در مورد فلش مموریها، ذخیرهسازی بسیار بالای آن است. به کارگیری پیکان فلش مموری تبلیغاتی برای شما بسیار مقرون به صرفه و برای مشتریانتان مفید، ماندگار و اثربخش میباشد. شما میتوانید آن را در هرجایی حفاظت نمایید و اطلاعات زیاد زیادی را بر روی آن پیمان دهید. پیکان مموریها استفاده از کاغذ را به صورت قابل توجهی کاهش میدهند. یک طراحی خوب و بستهبندی جذاب به مشتریان شما کمک میکند که برای انتخاب فلش مموری شما تردیدی نداشته باشند. شما میتوانید به جای ارائهی بروشور و کتابچههای تبلیغاتی، محصولات خود را با گرافیک بالاتر و طرحی جذابتر به چهره فیلم یا در قالب PDF بر روی پیکان مموری بارگذاری و آن را به مشتری نمایید. همچنین در هزینههای چاپ نیز صرفه جویی قابل توجهی داشته باشید. در این چهره مشتری شما برای ملاحظهی محصولات یا فروشگاه شما بر روی پیکان مموری اشتیاق بیشتری خواهد داشت و احتمالا زمان زیادی را برای مشاهدهی آن صرف خواهد نمود. از جانب دیگر، شما میتوانید در هر لحظه، جدیدترین نسخه از بروشور و محصولات خود بر روی پیکان مموری پیمان دیتا و متحمل هزینههای چاپ دوباره و دور ریختن کاتالوگهای قدیمی نشوید. پیمان دادن اطلاعات بر روی پیکان مموریها و برداشتن و جایگذاری اطلاعات بر روی آن بسیار راحت میباشد و مشتری شما پس از نگریستن کاتالوگ شما به راحتی میتواند بارها و بارها از پیکان مموری بهرهگیری نمایدکه برای سمینارها و اجتماعاتی که نیاز به انتقال محتوا نیز داشته باشید توصیه میکنیم.
اهداء محصولات تبلیغاتی برای اولین بار در ایالات متحده امریکا اتفاق افتاد، قدمت آن به انتخابات جورج واشنگتن در ۱۷۸۹ برمیگردد. در اوایل قرن ۱۹ برخی از تقویم های تبلیغاتی به عموم مردم بعنوان هدایای تبلیغاتی اهداء گردید.
جاسپر میک، یک چاپگر را در اوهایو تولید نمود با استفاده از آن توانست که یک فروشگاه محلی را متقاعد کند که برای تامین بگ های خود، از ساک های تبلیغاتی که نام آن فروشگاه روی آن درج شده استفاده کند.
در سال ۱۹۰۴، ۱۲ تولید کننده از آیتم های تبلیغاتی برای اولین بار در صنعت تجارت استفاده کردند.
این شرکت ها هم اکنون به عنوان تولید کننده هدایای تبلیغاتی،در انجمن بین المللی یا PPAI، که در حال حاضر دارای بیش از ۱۰،۰۰۰ اعضای جهانی شناخته شده است عضویت دارند.
PPAI نشان دهنده صنعت محصولات تبلیغاتی است که متشکل از بیش از ۲۲۰۰۰ توزیع کننده و حدود ۴۸۰۰ تولید کننده می باشد.
با اضافه شدن شرکت های تولید کالاهای تبلیغاتی انگلستان و ایرلند به طور رسمی در اواخر ۱۹۵۰ این صنعت بسیار پیچیده تر شد.
انفجار واقعی در رشد صنعت کالاهای تبلیغاتی در سال ۱۹۷۰ اتفاق افتاد گرفت.
در این زمان تعداد زیادی ازشرکت های بزرگ از بکار گیری هدایای تبلیغاتی در صنعت تبلیغات برای خود استفاده نمودهو از مزایای به دست آمده از ترویج هویت سازمانی خود، نام تجاری یا محصول خود را،با استفاده از همین هدیه ها که دارای آرم و اطلاعات خود بود دست به تبلیغات زدند.
در سال های اولیه طیف وسیعی از محصولات در دسترس محدود می شد.
با این حال، در اوایل سال ۱۹۸۰ تقاضا از توزیع کنندگان برای اضافه کردن کاتولوگ محصولات تبلیغاتی عمومی افزایش یافت .
در سال ۱۹۹۰ خدمات جدید برای تولید کنندگان هدایای تبلیغاتی از منابع مختلف پدید آمد.
در دهه نود نیز ایجاد “گروه کاتالوگ، که اضافه کردن کاتولوگ منحصر به فرد به یک گروهیا شرکت تجاری توسط شرکت های تولید و توزیع کنند هدایای تبلیغاتی گردید.
عضویت در یک کاتالوگ گروهی نیز می توانست شرایط خرید بهبود بخشیده و شبکه ای از شرکت های توزیع کننده همکار،و ارائه دیگر خدمات پشتیبانی را به عموم معرفی کند.
همچنین ارائه محصولات تبلیغاتی با تخفیف نیز یکی از روش های شرکت های تولید و توزیع کننده هدایای تبلیغاتی بود.
اهدا هدیه تبلیغاتی در فصل پاییز و در حدود کریسمس با توجه به رسم هدیه دادن در غرب بسیار برجسته شدو به هطور قابل توجهی در اوایل سال ۱۹۹۰ در بربتانیا ، محصولات تبلیغاتی حتی از جانب اشخاص معمولی به عنوان هدیه کریسمس جنبه فرهنگی پیدا کرد.
در حال حاضر با استفاده از کالاهای تبلیغاتی در طول سال برای حمایت از ترویج نام تجاری، محصولات و رویدادها هدایای تبلیغاتی بصورت سالان ،ماهانه و روزانه و مستمر در غرب فعالیت می شود.
در اوایل قرن ۲۱ نقش کاتولوگ های تبلیغاتی در فروش کالاهای تبلیغاتی نقش موثرتری یافتبه نحوی که کاتالوگ ها می تواند به طور کامل نشان دهنده طیف گسترده ای از محصولات در بازار باشند.
در سال ۲۰۰۷، کاتالوگ به لیست مشتریان هدف (بالقوه) فرستاده شد، به جای ارسال نامه های پستی که قبل از وقوع این اتقاق رواج داشت .
اهدا هدایای تبلیغاتی در حال حاضر بیشتر به عنوان یک کارت کسب و کار بسیار فعال و موثر ترین نوع تبلیغات در جهان شناخته می شود.
هم اکنون شرکت های توزیع و تولید کننده هدیه تبلیغاتی با بکار گیری نیروهای مجرب طراحیو بازاریابی سعی در یافتن منابع تولید هدایای خلاقانه تبلیغاتی و همچنین استفاده از متدهای پیشین به طور سنتی،در صورت اطمینان که آنها داخل در یک شبکه تولید موثر بوده است یا خیر می باشند،همچنین نمایشگاه هایی در سراسر جهان در این خصوص برگزار میگردد برای مثال نمایشگاه تجارت ملی در انگلستان.